RESURREZIONE
MIHAI EMINESCU
Învierea
Prin ziduri înnegrite, prin izul umezelii,
Al mortii rece spirit se strecura-n tacere;
Un singur glas îngana cuvintele de miere,
Închise în tratajul stravechii evanghelii.
Al mortii rece spirit se strecura-n tacere;
Un singur glas îngana cuvintele de miere,
Închise în tratajul stravechii evanghelii.
C-un muc în maini mosneagul cu barba ca zapada,
Din carti cu file unse norodul îl învata,
Ca moartea e în lupta cu vecinica viata,
Ca de trei zile-nvinge, cumplit muncindu-si prada.
Din carti cu file unse norodul îl învata,
Ca moartea e în lupta cu vecinica viata,
Ca de trei zile-nvinge, cumplit muncindu-si prada.
O muzica adanca si plina de blandete
Patrunde tanguioasa puternicile bolti:
„Pieirea, Doamne sfinte, cazu în orice colt,
Înveninand pre însusi izvorul de viete,
Patrunde tanguioasa puternicile bolti:
„Pieirea, Doamne sfinte, cazu în orice colt,
Înveninand pre însusi izvorul de viete,
Nimica înainte-ti e omul ca un fulg,
S-acest nimic îti cere o raza mangaioasa,
În palcuri sunatoare de plansete duioase
A noastre rugi, Parinte, organelor se smulg.”
S-acest nimic îti cere o raza mangaioasa,
În palcuri sunatoare de plansete duioase
A noastre rugi, Parinte, organelor se smulg.”
Apoi din nou tacere, cutremur si sfiala
Si negrul întuneric se sperie de soapte…
Douasprezece pasuri rasuna… miez de noapte…
Deodata-n negre ziduri lumina da navala.
Si negrul întuneric se sperie de soapte…
Douasprezece pasuri rasuna… miez de noapte…
Deodata-n negre ziduri lumina da navala.
Un clocot lung de glasuri vui de bucurie…
Colo-n altar se uita si preoti si popor,
Cum din mormant rasare Christos învingator,
Iar inimile toate s-unesc în armonie:
Colo-n altar se uita si preoti si popor,
Cum din mormant rasare Christos învingator,
Iar inimile toate s-unesc în armonie:
„Cantari si laude-naltam
Noi, Tie unuia,
Primindu-l cu psalme si ramuri,
Plecati-va neamuri,
Noi, Tie unuia,
Primindu-l cu psalme si ramuri,
Plecati-va neamuri,
Cantand Aleluia!
Christos a
înviat din morti,
Cu cetele sfinte,
Cu moartea pre moarte calcand-o,
Lumina ducand-o
Celor din morminte”!
Cu cetele sfinte,
Cu moartea pre moarte calcand-o,
Lumina ducand-o
Celor din morminte”!
ALESSANDRO MANZONI
Resurrezione
E' risorto: il capo santo
più non posa nel sudario
è risorto: dall'un canto
dell' avello solitario
sta il coperchio rovesciato:
come un forte inebbriato ,
il Signor si risvegliò
Era l'alba; e molli il viso
Maddalena e l'altre donne
fean lamento in su l'Ucciso;
ecco tutta di Sionne
si commosse la pendice
e la scolta insultatrice
di spavento tramortì
Un estranio giovinetto
si posò sul monumento:
era folgore l'aspetto
era neve il vestimento:
alla mesta che 'l richiese
dié risposta quel cortese:
è risorto; non è qui.
JAMES ARLINGTON WRIGHT
Saint
Judas
When I went out
to kill myself, I caught
A pack of hoodlums beating up a man.
Running to spare his suffering, I forgot
My name, my number, how my day began,
How soldiers milled around the garden stone
And sang amusing songs; how all that day
Their javelins measured crowds; how I alone
Bargained the proper coins, and slipped away.
Banished from heaven, I found this victim beaten,
Stripped, kneed, and left to cry. Dropping my rope
Aside, I ran, ignored the uniforms:
Then I remembered bread my flesh had eaten,
The kiss that ate my flesh. Flayed without hope,
I held the man for nothing in my arms.
A pack of hoodlums beating up a man.
Running to spare his suffering, I forgot
My name, my number, how my day began,
How soldiers milled around the garden stone
And sang amusing songs; how all that day
Their javelins measured crowds; how I alone
Bargained the proper coins, and slipped away.
Banished from heaven, I found this victim beaten,
Stripped, kneed, and left to cry. Dropping my rope
Aside, I ran, ignored the uniforms:
Then I remembered bread my flesh had eaten,
The kiss that ate my flesh. Flayed without hope,
I held the man for nothing in my arms.
FAYE GIBSON
Mary Magdalene
I stood before my open door;
to me it seemed just one more night--
like all the others gone before.
Someone would come and, passing by,
would hear the tinkling of the bells,
would see the garish harlot's robe
and painted eyes beneath my veil.
Someone, a man like all the rest--
it did not matter much to me--
a nobleman, Samaritan,
a Roman or a Pharisee,
someone would pause and with one glance
strip me again of maiden pride,
and leaving, later, never know
the shame and shattered dreams I hide.
O, he would think me very gay;
he would not see my hollow heart
nor hear me curse him for his pay.
Just then I saw a band of men
approaching down the narrow road;
there should be one among that crowd
aho wants the favors I bestow.
Kind eyes met mine, and with one look,
He saw what others could not see;
He saw the hunger of my soul,
my loneliness and misery.
I only know that since that day
I live to walk along with Him.
His look of love has changed my life;
I need not sell my love again.
Tonight He dines at Simon's house__
all day the dusty paths we roamed;
but, still he waits, unwashed, unkissed;
small courtesies no one has shown.
My love for Him! It rolls and swells
till from His side I cannot stay;
I will wash His feet with tears of love
and with my hair wipe the sand away.
LIANA NICOLAE
Mulţumesc celor
care n-au văzut niciodată Notre Dame, Tour Eiffel sau Scala din Milano, care
n-au ascultat muzică de calitate şi n-au fost prezenţi la un balet la Opera
Garnier sau la Teatrul Champs Elysee, care n-au stat o zi la Hotel Ritz sau
n-au mâncat în Cartierul Latin, care n-au prezentat moda la Givenchy, Channel,
YvesSaint Laurent, Salon Elysee, Salon expo. auto .. Celor care nu s-au
plimbat şi nu au luat prânzul pe bateaux-mouche, pe Sena, pentru ajutor
umanitar alături de Totto C. sau Adriano C, care n-au fost în Piemont, n-au
băut champagne de la Asti, Genova, Alba, n-au prins fluxul şi refluxul la Mont
Saint Michel, care n-au băut apă de la Lourdes, n-au poposit în Bretagne,
Normandie, Cannes, Monte Carlo, n-au făcut echitaţie la San-Siro sau vizionat
spectacole pe Stade de France şi câte f.f.f multe altele... Nici eu nu meritam
şi nu aveam dreptul de a pleca, cum ar zice Baudelaire, dar aşa a fost să fie,
s-a-ntâmplat... Poate de aceea iubesc mai mult acest pământ, pe care,
tropa-tropa, mă târăsc pe unde-apuc în nesuferite şi suficiente adevăruri şi
iarăşi îmi amintesc dreptul de a pleca în pas normal, nu pot rămâne pe loc,
măcinată de compromisuri şi complicitate.
Mă gândesc la "cauza cauzelor". Totul este reacţiune, interzicere, codificări. În centrul energiei ce este? Care este cauza?
Mă gândesc la "cauza cauzelor". Totul este reacţiune, interzicere, codificări. În centrul energiei ce este? Care este cauza?
BHAGAVAD GITA
XVI. Divin și Demonic
Krishna:
Neînfricare;
Purificarea existenței;
Cultivarea
cunoștințelor spirituale; caritate; autocontrol;
Efectuarea
sacrificiului; Studiul vedelor; austeritate; simplitate;
non-violență;
veridicitate; Libertate de furie; renunţare; liniște;
Aversiunea față
de erori; Compasiune pentru toate entitățile vii;
Libertatea de
lăcomie; blândeţe; modestie; determinarea
constantă;
vigoare; iertare; curaj; curăţenie;
și libertatea de
invidie și de pasiunea pentru onoare -
aceste calități
transcendentale, fiu al lui Bharata,
aparțin unor
oameni evlavioși înzestrați cu o natură divină.
Mândria, aroganța, mânia, asprimea și ignoranța -
Mândria, aroganța, mânia, asprimea și ignoranța -
aceste calități
aparțin celor de natură demonică, fiu al lui Pritha.
Calitățile transcendentale conduc la eliberare,
Calitățile transcendentale conduc la eliberare,
în timp ce calitățile demoniacului
dau naștere la
robie. Nu-ți face griji, fiu al lui Pandu,
în nădejdea
calităților divine.
Fiu al lui Pritha, în această lume există două tipuri
Fiu al lui Pritha, în această lume există două tipuri
de ființe create.
Unul este numit divin și celălalt
demoniac.Ți-am
explicat calitățile divine.
Acum,
ascultă despre demoniac.
Cei care sunt demoniști nu știu ce
Cei care sunt demoniști nu știu ce
trebuie făcut și
ce nu trebuie făcut.
Nici curățenia,
nici comportamentul
corect, nici
adevărul nu se găsesc în ei.
Ei spun că această lume este ireală, fără
Ei spun că această lume este ireală, fără
fundament, fără
Dumnezeu în control.
Ei spun că este
produsă din dorința sexuală
și nu are altă
cauză decât pofta.
În urma acestor concluzii, demoniacii,
În urma acestor concluzii, demoniacii,
care se pierd de
la sine și nu au nicio
inteligență, se
angajează în opere nesăbuite,
oribile, menite
să distrugă lumea.
La adăpostul poftelor insațiabile și absorbiți de
La adăpostul poftelor insațiabile și absorbiți de
mândria și
prestigiul fals, astfel iluzionat,
demoniacul este
întotdeauna jurat pentru
munca necurată,
atrasă de impermanență.
Ei cred că satisfacerea simțurilor este
Ei cred că satisfacerea simțurilor este
necesitatea
primară a civilizației umane.
Astfel, până la
sfârșitul vieții,
anxietatea lor
este incomensurabilă.
Legați de o rețea
de sute de mii de dorințe
și absorbiți în
pofte și mânie,
ei își asigură
banii prin mijloace ilegale
pentru
satisfacerea simțurilor.
Persoana demoniacă zice: „Aș vrea să câștig
Persoana demoniacă zice: „Aș vrea să câștig
atâtea bogății
astăzi și voi câștiga mai mult
în conformitate
cu planurile mele.
Este atât de mult
acum, și va crește în viitor,
din ce în ce mai
mult. Mi-am ucis dușmanul,
ceilalți vor fi
uciși, eu sunt stăpânul tuturor,
eu sunt bucuros,
sunt perfect, puternic și
fericit, eu sunt cel mai bogat om,
înconjurat de
rude aristocrate.
Așa voi fi, voi
face jertfe,
voi da o caritate,
și așa mă voi
bucura”.
Astfel, perplexați de diverse anxietăți
și legați de o
rețea de iluzii,
ei devin prea
puternic dependenți
de simțul
plăcerii și cad în iad.
Câștigători de sine și mereu impudenți,
Câștigători de sine și mereu impudenți,
înșelați de
bogăție și prestigiu fals,
uneori, cu
mândrie, fac jertfe numai în nume,
fără a urma
reguli sau reglementări.
Surprinși de ego-ul fals, puterea,
Surprinși de ego-ul fals, puterea,
mândria, pofta și
mânia,
demonii devin
invidiosi ai
Personalității
Supreme a Dumnezeirii -
care se află în
propriile lor
trupuri și în
trupurile altora -
și
blasfemiază
religia reală.
Cei care sunt
invidioși și răi, cei mai mici
dintre oameni, au
aruncat mereu
în oceanul
existenței materiale
Ajungerea la nașterea repetată între speciile de viață
demonică, fiu al
lui Kunti, de astfel de persoane
nu mă pot apropia
niciodată. Treptat se
scufundă până la
cel mai josnic tip de existență.
Există trei porți care duc la acest iad - poftă,
Există trei porți care duc la acest iad - poftă,
furie și lăcomie.
Fiecare bărbat sănătos
ar trebui să-le
alunge, pentru că ele
duc la degradarea
sufletului.
Omul care a scăpat de cele trei
Omul care a scăpat de cele trei
porți ale
iadului, fiu al lui Kunti,
efectuează acte
care conduc la realizarea de
sine și, astfel,
atinge treptat destinația supremă.
Cel care renunță la ordinele vedice
Cel care renunță la ordinele vedice
și acționează
după capriciile lui
nu atinge nici
perfecțiunea, nici
fericirea, nici
destinația supremă.
Așadar, trebuie să înțelegi, din scripturi,
Așadar, trebuie să înțelegi, din scripturi,
ce este datoria
și ceea ce nu este.
Cunoscând astfel
de reguli, acționează
astfel încât să
te poți înălța treptat.
Versiune de George Anca
Theodor DAMIAN
ÎNVIEREA
DOMNULUI ŞI ZIUA A OPTA
O,
Paştile cele mari şi preasfinţite,Hristoase;
o,
înţelepciunea lui Dumnezeu,
pacea
şi puterea.
(Tropar,
Canonul Învierii)
Observaţia
lui Heraclit din Efes că totul curge, că totul e o trecere este de natură
fenomenologică. Ea nu are merite morale. Omul însă este o fiinţă morală. Acesta
este lucrul care dă valoare şi sens existenţei sale. A fi om, biologic şi
psihologic vorbind, nu este lucru mare. A fi bun, a face binele, iată ce îl
face pe om mare. O spune şi proverbul românesc în alţi termeni: „A fi mare nu-i mirare; a fi om e lucru
mare”.
Binele
şi răul sunt însă categorii metafizice, chiar dacă sunt comune vieţii umane.
Dumnezeu, fiind binele suprem, El este cel care îi sădeşte omului conştiinţa
binelui, iar legătura cu Dumnezeu la nivelul binelui este ceea ce îi conferă
omului cea mai înaltă demnitate posibilă. Deci, dacă aşa stau lucrurile,
vorbind de trecere, trebuie observat că nu aceasta în sine este importantă, ci
felul în care ea se petrece, ori de la ce spre ce se trece. Aici intervine
rolul capital al Sfintelor Paşti, ca eveniment de trecere de la rău la bine,
invocat în trei dintre multiplele sale sensuri posibile: cel din Vechiul
Testament, din Noul Testament şi de la noua „plinire a vremii” ce va să fie, în
eschaton.
Paştile
Vechiului Testament, Pesach, trecere, a însemnat un mare bine făcut de Dumnezeu
poporului ales aflat în Egipt, în robie, mai precis, salvarea de la moarte a
întâilor născuţi în familiile evreilor prin ritualul ungerii uşorilor
corturilor lor cu sângele mielului pascal (în timp ce fiecare născut în fiecare
familie egipteană era ucis). Această trecere a îngerului Domnului pe la case,
salvatoare pentru unii, ucigătoare pentru alţii, a reprezentat şi o prefigurare
şi o anticipare a trecerii Mântuitorului Iisus Hristos de la moarte la viaţă şi
prin El a tuturor celor ce au crezut şi cred în El şi au asumat în mod adecvat,
după învăţătura Sa, a Sf. Apostoli şi a Bisericii, evenimentul Învierii. Cu
alte cuvinte, aşa cum în cazul Paştelui salvator din Vechiul Testament, pentru
ca salvarea să aibă loc, a fost nevoie de totala credinţă a evreilor în
cuvântul Domnului Dumnezeu şi punerea în practică a rânduielii implicate, la fel, pentru ca Învierea lui
Hristos să devină eficientă, mântuitoare pentru noi, este nevoie de credinţa
noastră totală, necondiţionată şi de împlinirea rânduielilor ce decurg din
această credinţă potrivit tradiţiei apostolice şi a Bisericii ortodoxe.
Al
treilea tip de trecere ce poate avea loc numai în şi prin învierea lui Hristos,
prin trecerea Sa de la moarte la viaţă, este cea de la existenţa noastră
terestră la cea din ziua a opta a facerii lumii „ziua cea neînserată a
Împărăţiei”, cum frumos o numeşte un tropar (Canonul Paştelui, Cântarea a
noua), adică la existenţa noastră transfigurată ce implică participarea noastră
la viaţa divină, comuniunea noastră finală cu Dumnezeu în Împărăţia Sa, când se
va împlini nemeritata şi surprinzătoarea chemare a Fiului lui Dumnezeu către
noi: „Veniţi binecuvântaţii Părintelui
Meu şi moşteniţi Împărăţia care v-a fost gătită vouă de la facerea lumii”
(Matei 25, 34).
Aşadar,
Învierea Domnului este anticipată în Vechiul Testament, dar pe de altă parte ea
însăşi anticipează un nou ev, un al treilea testament, acela al stării de
graţie a Împărăţiei pregătite nouă de la începutul creaţiei potrivit
promisiunii divine. Cu alte cuvinte învierea Domnului întruneşte în ea şi leagă
cele două mari dimensiuni existenţiale, cea de la facerea lumii, sau chiar de
înainte de facerea ei, din planul divin al facerii, cu cea eshatologică de după
sfârşitul lumii în forma ei actuală, un fel de sumă a unui minus infinit şi a
unui plus infinit, ca într-o cuprindere totală şi nedepăşită a întregii aventuri
(în sensul etimologic al cuvântului) a aducerii existentului creat de la
nefiinţă la fiinţă, inclusiv a destinului eshatologic al acestuia.
Parafrazând
o vorbă a Sf. Părinţi care spuneau că lumea a fost creată în vederea Bisericii,
putem zice că lumea a fost creată în vederea Învierii, a transfigurării,
învierea lui Hristos devenind astfel punctul de sprijin, centrul întregii
existenţe în general, al existenţei umane în special. În acest caz, are
dreptate „scriitorul de cântări” să definească Învierea ca fiind mare şi
preasfinţită şi ca întruchipând şi revelând trei din marile atribute ale lui
Dumnezeu: înţelepciunea, pacea şi puterea, evident, împletite în, şi încununate
de iubirea Sa paradoxală faţă de noi.
Această
iubire este recunoscută de autorul troparului la care ne referim întrucât
adjectivele folosite, felul cum pune cuvântul în text, tonul abordat, denotă
totala sa admiraţie, uimire faţă de minunea învierii Domnului, „Paştile cele
mari şi preasfinţite”, mai exact, starea de copleşire în care se află şi pe
care ne-o transmite, şi care copleşire este deci, nu un act ocazional, de
moment, ci mult mai important şi mult mai mult, o stare, un mod de a fi.
Iar
noi, asumând învierea lui Hristos înseamnă că trăim în anticipare, ca atunci
când te afli departe de locul unde vrei să fii şi trăieşti fremătând, dar
îndreptându-te către acel loc, precum fiul risipitor după miracolul
convertirii, al „venirii în fire”, care se îndrepta fremătând, copleşit de
emoţii spre casa părintească. Deci şi noi, scăpaţi de moarte ca şi poporul ales
în Egipt şi împreună cu toţi cei care prin generaţii au crezut în învierea lui
Hristos, Îl lăudăm pe Cel ce ne-a deschis porţile Împărăţiei, cu înălţătoare
mărturisire:
„Hristos a înviat din
morţi
Cu moartea pe moarte
călcând
Şi celor din morminte
Viaţă dăruindu-le.”
-------------------------------------
Pr. Prof. Dr. Theodor DAMIAN
Sfintele Paşti 2017
New York
DIMITRIE GRAMA
Dialoguri
ca sa-si renege
ca sa-si uite
umanitatea.
prea repede au ajuns
din vierme,
caine,
porc si
bou,
Om!
prea repede au invatat
ca sa uite la fel
de repede
menirea cuvintelor
si frumusetea lor...
si cine se destrabaleaza
in ipocrizie
si minciuna,
cine?
....oameni buni
lasati-le libere acolo!
vi-au fost date
fara mustrari de constiinta.
....si daca mi-ar fi dat
sa ma mai nasc odata
tot om vreau
sa ma nasc!
Dimitrie 15/4 2017
.....uite norii s-au rasfirat
si cerul liber se inalta
dar, asa fara sprijin,
si cade acum
imi cade in ochi
imi cade in palme
....asa astept sa vina
noaptea
privindu-mi palmile
sa vad cum
rasar in ele
stele!
Adrian BOTEZ
ÎNVIEREA
...La
încheierea Utreniei, înainte de a se săvârşi Liturghia Sfântului IOAN
GURĂ DE AUR (Ioan Chrysostom - arhiepiscop de Constantinopol,
considerat sfânt deopotrivă în Biserica Ortodoxă şi în Biserica
Romano-Catolică, cea care îl venerează cu titlul de DOCTOR AL BISERICII!)
se grăieşte, cu adâncă şi mistica Dreptate, repetând, cu evlavie, vorbele
Sfântului, despre Cel mai Mare Mister Cosmic, al Tuturor Veacurilor -
ÎNVIEREA LUI HRISTOS-DUMNEZEU: "Unde-ţi este, moarte, boldu?
Unde-ţi este, iadule, biruinţa? Inviat-a Hristos şi tu ai fost nimicit.
Sculatu-S-a Hristos şi au căzut diavolii. Inviat-a Hristos şi se bucură
îngerii. Inviat-a Hristos şi viaţa stăpâneşte. Inviat-a Hristos şi nici un mort
nu este în groapă; ca Hristos, sculându-Se din morţi, începătura celor adormiţi
S-a făcut. Lui se cuvine slava şi stăpânirea în vecii vecilor. Amin."
Şi
tot Sfântul IOAN GURĂ DE AUR ne împărtăşeşte Revelaţia Să cea mai
ÎNALTĂ, în Predica la Învierea Domnului:
"HRISTOS
a distrus tărâmul morţii când a coborât în el;
l-a băgat în spaimă când acela a încercat să muşte din carnea Să.
Aşa a proorocit Isaia:
"Tu iadule te-ai înfricoşat când L-ai întâlnit pe El".
Iadul s-a înfricoşat pentru că a fost învins.
S-a înfricoşat pentru că a fost făcut de ruşine.
S-a înspăimântat pentru că a fost distrus.
S-a înspăimântat pentru că i s-a luat puterea.
S-a înspăimântat pentru că este acum neputincios.
Iadul a luat un trup şi a descoperit pe Dumnezeu.
A luat pământ şi a descoperit Cer.
A luat ce a văzut şi a fost copleşit de ceea ce nu văzuse.
O moarte, unde-ţi mai este coasă?
O iadule, unde îţi mai sunt izbânzile?
Hristos a înviat şi tu moarte ţi-ai pierdut puterea!
Hristos a înviat şi cei răi s-au prăbuşit!
Hristos a înviat şi îngerii se veselesc!
Hristos a înviat şi viaţa a învins moartea!
Hristos a înviat cu moartea pre moarte călcând;
Şi celor din mormânturi viaţa le-a dăruit!
Ca Lui I se cuvine Gloria şi Puterea acum şi în vecii vecilor.
Amin!"
l-a băgat în spaimă când acela a încercat să muşte din carnea Să.
Aşa a proorocit Isaia:
"Tu iadule te-ai înfricoşat când L-ai întâlnit pe El".
Iadul s-a înfricoşat pentru că a fost învins.
S-a înfricoşat pentru că a fost făcut de ruşine.
S-a înspăimântat pentru că a fost distrus.
S-a înspăimântat pentru că i s-a luat puterea.
S-a înspăimântat pentru că este acum neputincios.
Iadul a luat un trup şi a descoperit pe Dumnezeu.
A luat pământ şi a descoperit Cer.
A luat ce a văzut şi a fost copleşit de ceea ce nu văzuse.
O moarte, unde-ţi mai este coasă?
O iadule, unde îţi mai sunt izbânzile?
Hristos a înviat şi tu moarte ţi-ai pierdut puterea!
Hristos a înviat şi cei răi s-au prăbuşit!
Hristos a înviat şi îngerii se veselesc!
Hristos a înviat şi viaţa a învins moartea!
Hristos a înviat cu moartea pre moarte călcând;
Şi celor din mormânturi viaţa le-a dăruit!
Ca Lui I se cuvine Gloria şi Puterea acum şi în vecii vecilor.
Amin!"
Spune
şi Părintele DUMITRU STĂNILOAE, cel mai înalt Duh al ORTODOXIEI (din
Răsărit! – zic aşa, când văd, cu mâhnire, în câte colţuri de lume
amurgite au trebuit să migreze valahii noştri… – cei
mai mulţi,
din pricini de necaz şi de multe şi nestinse nevoi!), mai spre zilele noastre
(cele de adânc păcat al uitării şi zile ale marilor şovăieli şi întunecări ale
Duhului...zile şi veac de întindere a beznelor celui rău!): ”Prin
Înviere, El scoate lumea din starea bolnavă în care s-a rostogolit, înălţând-o
la o stare a cărei bogăţie, plenitudine şi fericire nici nu ne-o putem închipui
(…) În Iisus Hristos, viaţa cea nouă, eschatologică, e realizată. (…) Viaţa cea
nouă nu este numai promisiune, ci este în El realizată, prezentă, deplină. Noi
însă trăim mai departe în istorie, dar ochii credinţei şi ai speranţei spre El,
spre viaţa cea adevărată, deplină, ultimă şi fără de moarte. Când spunem cu
credinţă: Hristos a înviat! – afirmăm implicit: Noi toţi vom învia!” –
cf. Dumitru Stăniloae, Ortodoxie şi românism, Sibiu, 1939, p. 278.
Deci:
HRISTOS A ÎNVIAT! – ADEVĂRAT A ÎNVIAT! NOI TOŢI VOM ÎNVIA!
Să
rezistăm în fata Beznelor Lumii, să luptăm, cu toată fiinţa şi convingerea,
împotriva Beznelor Lumii - şi să ne pregătim, astfel, Sfânta Arvuna a ÎNVIERII,
încă de aici, din aceasta îmbeznata şi orbita viaţa, pe care o vom dărui
Pământului, spre a dobândi, curând, Coroana Cerului, Frăţia cu HRISTOS-EROUL
DUMNEZEIESC!
Evangheliile canonice NU au ascuns, NICIODATĂ, Mesajul Măreţiei şi Gloriei Lucrării Lui Hristos! Învierea – TOCMAI ASTA ÎNSEAMNĂ! Şi Hristos le zice apostolilor, prin Verb Minunat, Zguduitor de Lume, în Cuvântarea de despărţire (chiar la Cina cea de Taină…!!!), că, de acum., nu vor mai fi ce-au fost (“slugi”), ci se vor transfigura în LUMINAŢI DE ŞTIINŢĂ/CUNOAŞTERE SFÂNTĂ, “prieteni”/fraţi/iniţiaţi TOTAL (şi, deci, transmiţători la modul integral ai Mesajului Suprem/Măreţ!!! ”pentru că toate câte am auzit de la Tatăl Meu v-am arătat”)) întru Iubirea-Hristos/re-dobânditori ai Stării de Paradis: “De veţi rămâne în Mine şi cuvintele Mele de vor rămâne în voi, cereţi orice veţi vrea şi vi se va da. Prin aceasta s-a proslăvit Tatăl Meu ca să aduceţi roadă multă şi să vă faceţi ucenicii Mei. Precum M-a iubit pe mine tatăl, şi Eu v-am iubit pe voi. Rămâneţi în dragostea Mea. De veţi păzi poruncile Mele, veţi rămâne în dragostea Mea, precum am păzit Eu poruncile Tatălui Meu şi rămân în dragostea Lui. Acestea vi le-am spus, ca bucuria Mea să rămână în voi şi bucuria voastră să fie deplină. Aceasta este porunca Mea, ca să vă iubiţi unul pe altul, precum v-am iubit Eu. Mai mare dragoste decât acesta, ca cineva să-şi pună sufletul pentru prietenii săi, nimeni nu are. Voi sunteţi prietenii Mei, de veţi face câte vă poruncesc. De acum nu vă mai zic slugi, căci sluga nu ştie ce face stăpânul ei, ci v-am numit prieteni, pentru că toate câte am auzit de la Tatăl Meu v-am arătat. Nu voi m-aţi ales pe Mine, ci Eu v-am ales pe voi şi v-am rânduit să mergţti şi roadă să aduceţi şi roada voastră va rămâne, că orice veţi cere de la Tatăl în numele Meu, să vă dea. Aceasta vă poruncesc, ca să vă iubiţi unul pe altul" (Ioan XIV, 7-17).
Prin Sfinţii Apostoli Hristici de ATUNCI, prin IUBIREA FRATZEASCA DE
ACUM, să fim, şi noi, de azi încolo, Apostolii Lui, Partashii Lui la OSPĂŢUL DE DUH, DIN LUMINĂ CEA VESHNICA - re-devenind îndumnezeiţi Fraţi
ai Lui HRISTOS-DUMNEZEU!!!
Numai această înseamnă ÎNVIEREA!!!
-----------------------------
Vă îmbrăţişează, cu toată dragostea şi preţuirea, întru frăţietate de Duh,
Adrian BOTEZ
Adjud, Vrancea
Săptămâna Patimilor 2017
Paștele cu Lumină și Pace, întru deplină bucurie, stimatului profesor George Anca și tuturor celor ce hrănesc acestă pagină de cultură, acest blog diferit, pe cît de interesant pe atît de necesar, în acest peisaj de aroganță și accelerată indiferență.
RăspundețiȘtergere