INIMĂ CREȘTINĂ
Nicolaus Olahus – Ion Creangă – Constant Tonegaru
-Sorin Roșca Stănescu – Stere Ciumetti
– Mihai Șerban – George Anca
NICOLAUS OLAHUS
Traduceri de Mircea Trifu
Către secolul de acum
Ce secol fost-a vreodată mai sinistru?
Ce ciumă crâncenă mai aducătoare de moarte?
Ce pedeapsă mai crudă decât aceea a Styxului
Şi a lăcaşului lui Pluto cel nemilos?
Ce venin mai funest decât tine,
Secol îngrozitor?
Cine, rogu-te, şi-ar fi închipuit vreodată ceva mai crud
Decât otrava ucigătoare din Colchis?
Sau pedepse mai grele decât ale lui Hercule?
Semănat-au oare Erinys sau Megaera un război
Atât de crud în sânul muritorilor
Ca tine, secol criminal şi perfid,
Vrednic de cuvinte de blestem?
Colo, călăreţul păgân, pustiind hotarele Italiei,
Pradă lăcaşurile sfinte,
Aici, cruzimea sălbatică a neamului turcesc
Vai, pe noi, pannonii distruşi
Şi cu puterile odinioară neîntrecute, acum înfrânte,
Ne extermină din cauza discordiei
Unor duci şi principi
Care se închină în religia preasfântă a lui Hristos;
Dincolo, flotele duşmanilor, pline de tâlhari,
Tulbură întinsul apelor mării.
Otrava stă ascunsă în inimile noastre,
Dogme nedrepte răspândesc moravuri nemiloase.
De aceea războiul, foamea şi ura
Nimicesc, vai, ţările noastre.
Milă nu mai este,
Iar discordia ce bântuie toate ţările
Aduce primejdie celor buni.
Acest secol atât de crud
Răpeşte sfânta linişte, distruge, ucide.
Dar încotro mă răpeşte acum un suflet olimpic?
De ce anume mai degrabă nu mă plâng?
Matei, singurul meu frate, a pierit în floarea vârstei.
Pe de o parte, mă stăpâneşte durerea,
Pe de alta, mă bucur că a scăpat
Fără ca acest secol perfid şi nelegiuit
Să fi întinat moravurile sale.
Ce ciumă crâncenă mai aducătoare de moarte?
Ce pedeapsă mai crudă decât aceea a Styxului
Şi a lăcaşului lui Pluto cel nemilos?
Ce venin mai funest decât tine,
Secol îngrozitor?
Cine, rogu-te, şi-ar fi închipuit vreodată ceva mai crud
Decât otrava ucigătoare din Colchis?
Sau pedepse mai grele decât ale lui Hercule?
Semănat-au oare Erinys sau Megaera un război
Atât de crud în sânul muritorilor
Ca tine, secol criminal şi perfid,
Vrednic de cuvinte de blestem?
Colo, călăreţul păgân, pustiind hotarele Italiei,
Pradă lăcaşurile sfinte,
Aici, cruzimea sălbatică a neamului turcesc
Vai, pe noi, pannonii distruşi
Şi cu puterile odinioară neîntrecute, acum înfrânte,
Ne extermină din cauza discordiei
Unor duci şi principi
Care se închină în religia preasfântă a lui Hristos;
Dincolo, flotele duşmanilor, pline de tâlhari,
Tulbură întinsul apelor mării.
Otrava stă ascunsă în inimile noastre,
Dogme nedrepte răspândesc moravuri nemiloase.
De aceea războiul, foamea şi ura
Nimicesc, vai, ţările noastre.
Milă nu mai este,
Iar discordia ce bântuie toate ţările
Aduce primejdie celor buni.
Acest secol atât de crud
Răpeşte sfânta linişte, distruge, ucide.
Dar încotro mă răpeşte acum un suflet olimpic?
De ce anume mai degrabă nu mă plâng?
Matei, singurul meu frate, a pierit în floarea vârstei.
Pe de o parte, mă stăpâneşte durerea,
Pe de alta, mă bucur că a scăpat
Fără ca acest secol perfid şi nelegiuit
Să fi întinat moravurile sale.
Lui Iacobus Danaus, care fiind îndrăgostit, devenise taciturn
Tu, izvor de vorbărie,
De o vreme eşti zălud:
Faci atâta gălăgie
Că şi musca o aud!
De o vreme eşti zălud:
Faci atâta gălăgie
Că şi musca o aud!
Casierului reginei
El şchioapătă şi-i trist când e să dea
parale,
Dar nu mai şchioapătă când are de luat.
Să deie Domnul, numai şchiop să meargă-n cale
Şi să se-ndrepte când va fi crucificat.
Dar nu mai şchioapătă când are de luat.
Să deie Domnul, numai şchiop să meargă-n cale
Şi să se-ndrepte când va fi crucificat.
Pictorului Apelles, la portretul marchizei Lucreţia de Cavallis
Trupu-i alb şi statuar
E superb, magnific, dar
Suflet dacă i-ar fi dat,
O picta cu-adevărat!
E superb, magnific, dar
Suflet dacă i-ar fi dat,
O picta cu-adevărat!
Autoportret (redactat de Olahus în numele lui Danus)
Minerva m-a-nzestrat cu-nţelepciune,
Dar mi-a fixat drumeagul carierei;
Legat de zei, nemaiavând ce spune,
Am slugărit... lui Bachus şi Venerei!
Dar mi-a fixat drumeagul carierei;
Legat de zei, nemaiavând ce spune,
Am slugărit... lui Bachus şi Venerei!
Lui Angelus Candianus, medicul curţii regale (Olahus i se adresează lui din partea lui Olahus)
Să-ţi fie viaţa binecuvântată,
Că eşti amic şi mă ajuţi mereu;
Dar dacă vrei să mă transformi în tată
Adu pe Margareta-n patul meu!
Că eşti amic şi mă ajuţi mereu;
Dar dacă vrei să mă transformi în tată
Adu pe Margareta-n patul meu!
Principesei de Nassau (în numele lui Iacobus Danus)
Dă-mi înapoi, frumoaso-ntre femei,
Acele stanţe ce ţi-am scris odată.
Dar te gândeşte: dacă n-ai să vrei,
Refuzul tău va deveni răsplată!
Acele stanţe ce ţi-am scris odată.
Dar te gândeşte: dacă n-ai să vrei,
Refuzul tău va deveni răsplată!
ION CREANGĂ
Olteni la
Iași
Voi cu inima crestina,
Cumparati de la Olteni.
Oltul falnic prin copii-si
Zice Prutului scarbit:
– Dulce frate, fii in pace,
Steaua ta a rasarit! …
La cel glas de mangaiere
Geme sufletu ‘n dusmani ;
Voi cu inima crestina,
Nici un ac de la Jidani !
Mica e lumina inca !
Dar credinta ‘n Cel de sus,
In parintele dreptatii,
Si ‘ntunericu-i rapus !
Soarele frumos luci-va …
Bucurati-va Ieseni !
Voi cu inima crestina,
Cumparati de le Olteni !
Cumparati de la Olteni.
Oltul falnic prin copii-si
Zice Prutului scarbit:
– Dulce frate, fii in pace,
Steaua ta a rasarit! …
La cel glas de mangaiere
Geme sufletu ‘n dusmani ;
Voi cu inima crestina,
Nici un ac de la Jidani !
Mica e lumina inca !
Dar credinta ‘n Cel de sus,
In parintele dreptatii,
Si ‘ntunericu-i rapus !
Soarele frumos luci-va …
Bucurati-va Ieseni !
Voi cu inima crestina,
Cumparati de le Olteni !
Iazmele otravitoare,
Duhul rau si necurat,
Vai ! Destul ne-au supt puterea
Si vieata ne-au secat.
De pe ochii vostri rupeti
Panza ‘ntinsa de dusmani !
Voi cu inima crestina,
Nici un ac de la Jidani !
Fratii certe-se ‘ntre dansii,
Fiii cu parintii lor !
Da blastam cu foc s’ajunga
Pe acel cutezator,
Care fara de iubire
S’ar uita la cei Munteni !
Duhul rau si necurat,
Vai ! Destul ne-au supt puterea
Si vieata ne-au secat.
De pe ochii vostri rupeti
Panza ‘ntinsa de dusmani !
Voi cu inima crestina,
Nici un ac de la Jidani !
Fratii certe-se ‘ntre dansii,
Fiii cu parintii lor !
Da blastam cu foc s’ajunga
Pe acel cutezator,
Care fara de iubire
S’ar uita la cei Munteni !
Ascultati Romani cuvantu-mi :
Cumparati de la Olteni !
Si atunci viata noastra
Precum raul cristalin
Se va scurge limpezita
De otrava si venin.
Mortii nostri n’or mai plange
Sub calcae de dusmani.
Sus dar inimile voastre
Nici un ac de la Jidani !
Cumparati de la Olteni !
Si atunci viata noastra
Precum raul cristalin
Se va scurge limpezita
De otrava si venin.
Mortii nostri n’or mai plange
Sub calcae de dusmani.
Sus dar inimile voastre
Nici un ac de la Jidani !
CONSTANT TONEGARU
Ultimul de
la 1200
Într-o ilustraţie
veche - îndepărtată torţă nestinsă,
am cântat pe malul Balticei pentru Clara,
i-am cântat scobitura genunchiului drept
din care sorbeam vinul roşu cu primăvara;
i-am cântat gângăniile de demult
închise în capcana colierului de chihlimbar
cu care îşi împodobea albul de pe piept.
Goi,
amândoi pe blănuri de urs
ascultam mercenarii ce-n zumzet de stup
pe creneluri încercau aplecaţi peste arcuri
coardele noi de maţe de lup.
Prinţesa topea cu sânii gheaţa de pe vitralii
să cercetăm la lumina aurorii boreale
cu dosarul cu plante legat în piele de ren
ierburile aduse de Marco Polo.
Prin ostroave însorite,
la margini de lumini, pe acolo,
se spune că oamenii umblă ca noi amândoi
în faţa focului din cămin:
goi.
Un înger uriaş în cântecul meu de altădată
cădea cu aripile arse mişcând voios din cotoare.
Atât a fost -
un Înger refuzat şi un blestem:
"Te vei risipi ca apa din izvoare,
în alt ev vei purta pălărie,
ghete cu talpă de carton şi baston".
Flămând de stele el a murit pe trotuar.
Mâine - azi, aici se va pune placă de marmură
şi pentru trubaduri se va ridica un osuar.
N-am bănuit că târziul a venit,
că sunt singurul de la 1200 printre roboţi şi caii-putere;
ah! în mine se află un ierbar,
o algă neagră, amară, mi-a crescut în orbite în tăcere.
Pe drumuri necunoscute
rătăcesc îmbrăcat în zdrenţele pielei de ren -
Numai liniile destinului ce mi se-ntretaie în palmă
străbat liniştea cu vuetul unei ciocniri de tren.
Ştiu numai de Clara, prinţesa din turn
şi de vântul sărat cum dinspre Baltica bate cu invidie,
ştiu de limba Clarei când o prindeam între dinţi
cum zvâcnea şi se răsucea ca o stridie.
am cântat pe malul Balticei pentru Clara,
i-am cântat scobitura genunchiului drept
din care sorbeam vinul roşu cu primăvara;
i-am cântat gângăniile de demult
închise în capcana colierului de chihlimbar
cu care îşi împodobea albul de pe piept.
Goi,
amândoi pe blănuri de urs
ascultam mercenarii ce-n zumzet de stup
pe creneluri încercau aplecaţi peste arcuri
coardele noi de maţe de lup.
Prinţesa topea cu sânii gheaţa de pe vitralii
să cercetăm la lumina aurorii boreale
cu dosarul cu plante legat în piele de ren
ierburile aduse de Marco Polo.
Prin ostroave însorite,
la margini de lumini, pe acolo,
se spune că oamenii umblă ca noi amândoi
în faţa focului din cămin:
goi.
Un înger uriaş în cântecul meu de altădată
cădea cu aripile arse mişcând voios din cotoare.
Atât a fost -
un Înger refuzat şi un blestem:
"Te vei risipi ca apa din izvoare,
în alt ev vei purta pălărie,
ghete cu talpă de carton şi baston".
Flămând de stele el a murit pe trotuar.
Mâine - azi, aici se va pune placă de marmură
şi pentru trubaduri se va ridica un osuar.
N-am bănuit că târziul a venit,
că sunt singurul de la 1200 printre roboţi şi caii-putere;
ah! în mine se află un ierbar,
o algă neagră, amară, mi-a crescut în orbite în tăcere.
Pe drumuri necunoscute
rătăcesc îmbrăcat în zdrenţele pielei de ren -
Numai liniile destinului ce mi se-ntretaie în palmă
străbat liniştea cu vuetul unei ciocniri de tren.
Ştiu numai de Clara, prinţesa din turn
şi de vântul sărat cum dinspre Baltica bate cu invidie,
ştiu de limba Clarei când o prindeam între dinţi
cum zvâcnea şi se răsucea ca o stridie.
SORIN ROȘCA STĂNESCU
Eroul fals
Linișttiți-vă,
e doar o afacere cu pretenție
de cultură, ca și amplasarea porcăriei de Traian cu un câine în brațe dar în
curul gol, de pe treptele Muzeului național de istorie, proslăvind
genocidul și jaful colosal al Daciei, care a mai ținut 200 de ani în viață, ticăloasa Roma...
Eu aștept ca TOȚI sculptorii din România să DONEZE o lucrare cu chipul unuia dintre martirii istoriei noastre, ca un examen final nu numai de breaslă, ci și de respect pentru nația din care face parte!
genocidul și jaful colosal al Daciei, care a mai ținut 200 de ani în viață, ticăloasa Roma...
Eu aștept ca TOȚI sculptorii din România să DONEZE o lucrare cu chipul unuia dintre martirii istoriei noastre, ca un examen final nu numai de breaslă, ci și de respect pentru nația din care face parte!
Așa cum țăranii
României au donat din puținul lor, ca să ridice pretutindeni un monument al
fiilor lor căzuți în cele două războaie mondiale...ei au putut
Unde sânt statuile grandioase, nu doar busturi meschine, ale marilor Dromihete, Decebal, Burebista, Glad, Gelu, Menumorut Conți, Duci și Voievozi adică REGI, Ioan Corvin de Hunedoara-zis Lumina lumii, întemeietorii Negru Vodă, Dragoș, Matei Basarab, Mircea del Bătrân Basarab, Alexandru cel Bun Basarab, Petru Rareș, Dimitrie Cantemir, Șerban Cantacuzino... marile doamne Doamna Stanca, Doamna Voichița, Doamna Neaga,Vrâncioaia, Petru Cercel, Vasile Lupu....apoi marii înțelepți, primii în lume, întemeietori de științe și
dezcoperitori Vuia, Vlaicu, Coandă, Racoviță, Gogu Constantinescu-sonicitatea, Eugen
Macovschi-teoria biostructurală, Ana Aslan-geriatria, autorii primului stilou, primului automobil, chiar și primul elicopter a fost construit în America de un român...un monument dedicat culturii CUCUTENI-7000-3500 î.e.n-cea mai vastă din istorie, culturii Turdaș 7300, inventatorilor anonimi născuți din acest pământ ai plugului, secerei, coasei, foarfecii de tuns oile, primul harpon-unicat mondial...poeți, scriitori, eroi...
___________________________
Eroul fals:
Unde sânt statuile grandioase, nu doar busturi meschine, ale marilor Dromihete, Decebal, Burebista, Glad, Gelu, Menumorut Conți, Duci și Voievozi adică REGI, Ioan Corvin de Hunedoara-zis Lumina lumii, întemeietorii Negru Vodă, Dragoș, Matei Basarab, Mircea del Bătrân Basarab, Alexandru cel Bun Basarab, Petru Rareș, Dimitrie Cantemir, Șerban Cantacuzino... marile doamne Doamna Stanca, Doamna Voichița, Doamna Neaga,Vrâncioaia, Petru Cercel, Vasile Lupu....apoi marii înțelepți, primii în lume, întemeietori de științe și
dezcoperitori Vuia, Vlaicu, Coandă, Racoviță, Gogu Constantinescu-sonicitatea, Eugen
Macovschi-teoria biostructurală, Ana Aslan-geriatria, autorii primului stilou, primului automobil, chiar și primul elicopter a fost construit în America de un român...un monument dedicat culturii CUCUTENI-7000-3500 î.e.n-cea mai vastă din istorie, culturii Turdaș 7300, inventatorilor anonimi născuți din acest pământ ai plugului, secerei, coasei, foarfecii de tuns oile, primul harpon-unicat mondial...poeți, scriitori, eroi...
___________________________
Eroul fals:
Este vorba de
generalul conte Pavel Dmitrievich Kiseleff. Cel care a ocupat şi a guvernat
România. Cel care s-a opus, în mod consecvent,obţinerii independenţei
naţionale. Cel care, în mod
paradoxal, a dat numele celui mai important bulevard din această ţară . Deasupra căruia este aşezat Arcul de Triumf.
Falsului erou i se va ridică un monument. Chiar în PiaţaVictoriei.
Din mai multe puncte de vedere, informaţia care ne-a fost transmisă oficial, graţie Primăriei Generale a Capitalei şiMinisterului Culturii, este absolut revoltătoare.În buricul Bucureştiului, în PiaţaVictoriei, pe o suprafaţă uriaşă şi cu costuri de măsură, va fi ridicat un impresionant monument destinat isprăvilor generalului conte Pavel Dmitrievich Kiseleff.
Accept ideea că opiniile în legătură cu acest personaj controversat sunt contradictorii. Pe de o parte, îi avem pe luptătorii pentru independenţa statului român şi pentru modernizarea statului, care îl prezintă pe generalul conte Kiseleff că pe un personaj istoric malefic.
În definitiv, el a venit în Ţara Românească în fruntea unei armate de ocupaţie ruseşti şi a devenit guvernator.Prin forţa armelor. Un guvernator militar rus. Care ne-a siluit. Care a condus sub formă de dictat. Şi care, sub presiunea unui Occidentaflat în plină liberalizare, ne-a “dăruit” regulamentul organic. Un simulacru de Constituţie. O lege fundamentală concepută în stil rusesc. Căreia, deloc întâmplător, revoluţionarii din 1848 i-au dat foc în pieţele oraşelor României.
Iar după ce şi-a încheiat mandatul, tot conform documenteloristorice, acelaşi general conte Kiseleff, stabilit la Saint Petersburg,a întreţinut o vie corespondenţă, atât cu ţarul Rusiei, cât şi cu cele mai importante cancelarii occidentale, pledând întotdeauna,constant, împotriva recunoaşterii calităţii României de stat independent.
Dar există şi opinii contrare. Ele vin, în special, din direcţia specialiştilor în arhitectură urbanistică. Aceştia îi recunosc generalului Kiseleff meritul de a fi sistematizat capitala, trasând liniile principalelor bulevarde.*Asta e fals, principalele bulevarde ale orașului erau trasate de la podirea cu butuci, Șoseaua exista, pe ea se făceau bătăile cu flori și apoi au fost trasate de primarul Pache Protopopescu, cel care a deschis drumul spre Obor, a stabilit
trotuarul din fața Ateneului- pe care l-a și ridicat, prin licitație publică, prelungind Calea Victoriei până la Dâmbovița....
Sunt convins că aşa stau lucrurile. Că şi aceştia au dreptate. Dar nu este de ajuns.
Dacă aşezăm în cele două talere ale judecăţii istoriei ceea ce a făcut rău pentru România generalul Kiseleff şi ceea ce a făcut bun, vom constata că acesta este foarte departe de rolul pe care l-ar putea juca un eroul de prim rang al românilor.
A mai rămas foarte puţin timp până când vom sărbători 100 de ani de la Marea Unire. Anul 2018 va fi un an de referinţă.Din multe puncte de vedere. Mari sculptori ai acestei ţări – slavă
Domnului că îi avem – între care Mihai Buculei şi Ioan Bolboreas-au pregătit în consecinţă. Încă de acum câţiva ani. Ei aupropus autorităţilor române, de la nivel central, precum şi autorităţilor locale proiecte de monumente naţionale cu care această ţară s-ar putea mândri sute de ani de aici încolo. Mihai Buculei are un fantastic proiect dedicat Marii Uniri, al unui monument care ar trebui să fie ridicat la Alba Iulia .
Ioan Bolborea – cel care este şi autorul alegoriei superbe din faţa Teatrului Naţional – la rândul său, a proiectat un monument care poate fi amplasat în oricare dintre marile pieţe ale capitalei.
În loc să credităm şi să încurajăm asemenea proiecte cu uncaracter naţional şi care nu vin, sub nicio formă, să jigneascăsentimentele acestui popor, iată, încep ziua de azi oripilat de perspectiva ca în Piaţa Victoriei să ne trezim cu un monument dedicat, nu acestui popor, nu
acestei naţiuni, nu idealurilor noastre, ci personalităţii controversate, din punctul meu de vedere, malefice, a unui conte rus care, în calitate de general, ne-a ţinut sub ocupaţie. Şi unde mai pui că asta se întâmplă chiar la capătul bulevardului care îi poartă, pe nedrept, numele, şi chiar în locul unde, de bine, de rău, românii mai pot protesta împotriva relei guvernări.
Chiar ne prostituăm într-un asemenea hal?
Falsului erou i se va ridică un monument. Chiar în PiaţaVictoriei.
Din mai multe puncte de vedere, informaţia care ne-a fost transmisă oficial, graţie Primăriei Generale a Capitalei şiMinisterului Culturii, este absolut revoltătoare.În buricul Bucureştiului, în PiaţaVictoriei, pe o suprafaţă uriaşă şi cu costuri de măsură, va fi ridicat un impresionant monument destinat isprăvilor generalului conte Pavel Dmitrievich Kiseleff.
Accept ideea că opiniile în legătură cu acest personaj controversat sunt contradictorii. Pe de o parte, îi avem pe luptătorii pentru independenţa statului român şi pentru modernizarea statului, care îl prezintă pe generalul conte Kiseleff că pe un personaj istoric malefic.
În definitiv, el a venit în Ţara Românească în fruntea unei armate de ocupaţie ruseşti şi a devenit guvernator.Prin forţa armelor. Un guvernator militar rus. Care ne-a siluit. Care a condus sub formă de dictat. Şi care, sub presiunea unui Occidentaflat în plină liberalizare, ne-a “dăruit” regulamentul organic. Un simulacru de Constituţie. O lege fundamentală concepută în stil rusesc. Căreia, deloc întâmplător, revoluţionarii din 1848 i-au dat foc în pieţele oraşelor României.
Iar după ce şi-a încheiat mandatul, tot conform documenteloristorice, acelaşi general conte Kiseleff, stabilit la Saint Petersburg,a întreţinut o vie corespondenţă, atât cu ţarul Rusiei, cât şi cu cele mai importante cancelarii occidentale, pledând întotdeauna,constant, împotriva recunoaşterii calităţii României de stat independent.
Dar există şi opinii contrare. Ele vin, în special, din direcţia specialiştilor în arhitectură urbanistică. Aceştia îi recunosc generalului Kiseleff meritul de a fi sistematizat capitala, trasând liniile principalelor bulevarde.*Asta e fals, principalele bulevarde ale orașului erau trasate de la podirea cu butuci, Șoseaua exista, pe ea se făceau bătăile cu flori și apoi au fost trasate de primarul Pache Protopopescu, cel care a deschis drumul spre Obor, a stabilit
trotuarul din fața Ateneului- pe care l-a și ridicat, prin licitație publică, prelungind Calea Victoriei până la Dâmbovița....
Sunt convins că aşa stau lucrurile. Că şi aceştia au dreptate. Dar nu este de ajuns.
Dacă aşezăm în cele două talere ale judecăţii istoriei ceea ce a făcut rău pentru România generalul Kiseleff şi ceea ce a făcut bun, vom constata că acesta este foarte departe de rolul pe care l-ar putea juca un eroul de prim rang al românilor.
A mai rămas foarte puţin timp până când vom sărbători 100 de ani de la Marea Unire. Anul 2018 va fi un an de referinţă.Din multe puncte de vedere. Mari sculptori ai acestei ţări – slavă
Domnului că îi avem – între care Mihai Buculei şi Ioan Bolboreas-au pregătit în consecinţă. Încă de acum câţiva ani. Ei aupropus autorităţilor române, de la nivel central, precum şi autorităţilor locale proiecte de monumente naţionale cu care această ţară s-ar putea mândri sute de ani de aici încolo. Mihai Buculei are un fantastic proiect dedicat Marii Uniri, al unui monument care ar trebui să fie ridicat la Alba Iulia .
Ioan Bolborea – cel care este şi autorul alegoriei superbe din faţa Teatrului Naţional – la rândul său, a proiectat un monument care poate fi amplasat în oricare dintre marile pieţe ale capitalei.
În loc să credităm şi să încurajăm asemenea proiecte cu uncaracter naţional şi care nu vin, sub nicio formă, să jigneascăsentimentele acestui popor, iată, încep ziua de azi oripilat de perspectiva ca în Piaţa Victoriei să ne trezim cu un monument dedicat, nu acestui popor, nu
acestei naţiuni, nu idealurilor noastre, ci personalităţii controversate, din punctul meu de vedere, malefice, a unui conte rus care, în calitate de general, ne-a ţinut sub ocupaţie. Şi unde mai pui că asta se întâmplă chiar la capătul bulevardului care îi poartă, pe nedrept, numele, şi chiar în locul unde, de bine, de rău, românii mai pot protesta împotriva relei guvernări.
Chiar ne prostituăm într-un asemenea hal?
INTERZIS
în Presa Românească
Sterie Ciumetti
Incorect Politic
Aprilie 2, 2018
Incorect Politic
Aprilie 2, 2018
“Nu mai putem vorbi de
pluralitate politică, simple amăgiri pentru naivi.
După fapte și realități,
observăm că spectrul politic reprezentativ este compromis, neputincios, vândut
și lucrează concertat împotriva interesului național, împotriva interesului
popular. Principiul fundamental al democrației este ignorat, negat și tratat cu
aroganță. “
Uniunea Europeană se prăbușește.
Pentru a prelungi unitatea
internă este nevoie de un factor extern de frică. Cum musulmanii nu mai sunt
percepuți ca o amenințare, ba chiar sunt primiți cu brațele deschise, Rusia
devine factorul principal de frică. Coeziunea U.E. depinde și de un factor
intern de frică, pentru a menține poporul divizat. Acest factor format din
oamenii cu convingeri naționaliste va fi tot mai demonizat pe măsură ce agenda
avansează.
Urmează să pătrundem în mintea
unui român care a trăit în Apus de peste zece ani, văzând cu ochii săi, din
interior, mirajul prosperității occidentale în care am fost ademeniți,
năruindu-se sub jugul totalitarismului capitalului transnațional, a
globalismului neo-liberal.
Plecând de la ideea unui dialog
despre România și problemele abordate, dezbătute, uneori incriminate și, până
la urmă, arhicunoscute în spatiul românesc, interviul a deviat de la doxa
conformistă cuprinzând imediat forma și esența profundă a cancerului la care
este supusă țară noastră….
În acestă conversație asum un rol
de jurnalist cu tendințe de avocat al diavoului, provocându-l pe dizidentul
Mihai Șerban să răspundă la subiecte sensibile.
Interviul relevă o realitate
suprimată de mass-media și instruiește cititiorul în arta retoricii moderne prin
răspunsurile la întrebări puse semi-agresiv.
Natura democrației din U.E.,
metisajul și marea înlocuire, emigrarea românilor, perioada ceaușistă, cum a
revoluționat Dan Puric românismul, jurnaliștii ca niște trupe de ocupare
mintală, ș.a., sunt câteva dintre chestiunile atinse mai jos.
Fără falsă modestie, vă prezint
cel mai exploziv interviu din presa românească; provocator, agitator, brutal de
sincer, incisiv, grozav și adevărat, un interviu incorect politic:
Interviu
Sterie Ciumetti
– Domnule Mihai Șerban, milioane de români și-au părăsit țara, nu credeți că
acest lucru ar putea afecta în timp echilibrul economic din România?
Mihai Șerban –
Ați făcut o afirmație greșită. Românii nu și-au părăsit țara, ci au fost
alungați de o speță politică formată din lichidatori judiciari, alogeni,
trădători și slugi de casă dirijate de afară, dar am să revin asupra acestei
false dileme pe parcursul interviului. Legat de chestiunea economică,
permiteți-mi să vă întreb: ce înțelegi prin echilibru economic?
S.C. – Economia
se bazează pe consumatori, milioanele de români plecați din România nu mai
participă la economia țării… vorbim de pensii, servicii sociale, sănătate, etc.
M.S. – Dincolo
de lipsa de înțelegere de care dau dovadă autoritățile vizavi de faptul că, dezrădăcinarea
unei populații reprezintă o dramă umană și nu o aritmetică economică, am să
încerc să vă răspund la întrebare. Probabil faceți referire la capacitatea
oamenilor de-a consuma produsele importate pe piața de desfacere creată în
România, după lovitura de stat organizată în 1989. Ceea ce este altceva, orice,
dar nu economie națională. România a fost o țară puternic industrializată, o
forță agricolă de prin plan în Europa și un mediu profesional foarte bine
calificat. După asasinarea lui Ceaușescu și trecerea forțată la așa zisa
democrație, în mai puțin de două decenii, toată structura economică din România
a fost lichidată și a început exilul de forță și inteligență.
S.C. – În mare,
spuneți că s-a trăit mai bine în România pe vremea dictatorului Ceaușescu?
M.S. – Vreau să
știți că asocierea nu mă intimidează, chiar deloc. Vreau să vă întreb, Franco a
fost și el un dictator?
S.C. – În
România subiectul a fost mai puțin cunoscut, dar așa a fost perceput în
Occident. Nu sunteți de aceeași părere?
M.S. –
Bineînțeles că nu. Francisco Franco Bahamonde a reușit să țină piept
internaționalei comuniste și celei capitaliste, disimulată după mișcarea
republicanilor, reușind să țină Spania cu o mână de fier departe de hegemonia
bancară internațională din 1936 și până în 1977. Dacă numiți asta o dictatură,
vă privește, dar atunci eu o numesc o dictatură a binelui. Revenind la esența
întrebării dvs, este o realitate pe care o cunosc generațiile care au trăit
atunci. Generațiile de astăzi, vorbesc despre perioada trecută din perspectiva
discursului dominant, prin ecranul televizorului, din manualele școlare.
S.C. – În
România părerile sunt împărțite, este adevărat. În schimb, imaginea vehiculată
în Occident a fost mai apropiată de o dictatură teribilă.
M.S. – Pentru occident,
orice formă de nesupunere față de imperialismului financiar, este o dictatură
teribilă. Ceaușescu nu a fost nici înger și nici demon, dar a fost un
conducător care a făcut din țara sa una dintre cele mai industrializate națiuni
din estul Europei. În anii ’70, bazându-se pe infrastructura industrială,
capacitatea de export tehnologic, alimentar și geniul ingineresc de care
dispunea țara noastră, a încercat și a reușit o lovitură de maestru plătind
datoria externă a României, provocând fără întârziere izolarea
internațională și consecințele cunoscute. Nici o națiune, în ultimele trei
secole, nu a reușit să se elibereze de jugul mafiei bancare, Ceaușescu a
făcut-o. Populația a trebuit să suporte o anumită presiune, dar libertatea are
și ea un preț. Dacă am fi fost lăsați să ieșim din această situație, România ar
fi avut un destin glorios, ar fi devenit o referință în lume.
S.C. – Cine s-a
împotrivit, poporul?
M.S. –
Interesele transnaționale, finanțele apatride, numiți-le cum vreți. Vorbim
despre aceleași forțe care dețin în continuare 175 de bănci centrale naționale
– în lume, Banca Mondială și F.M.I.
S.C. – Nu putem
vorbi de sistemul financiar global ca și cum am vorbi despre un grup de oameni.
Finanțele acționează după niște principii de piață.
M.S. –
Interesantă definiție… să înțeleg că imperiile Rothschild, Rockefeller,
Warburg, Morgans, deținătorii marelui capital, război după război, criză
după criză, crimă după crimă, evoluează în timp și spațiu precum niște fundații
de binefacere absolut dezinteresate? Să fim serioși.
S.C. – Nu
credeți că sună a discurs conspiraționist?
M.S. – Dacă
revoluția franceză, cea bolșevică, primul și al-doilea război mondial nu ar fi
avut loc, acceptam această acuzație. Istoria nu trebuie privită prin faptele
ei, ci prin rezultatele pe care le provoacă. Citiți-l pe Céline dacă îl găsiți,
cenzura e mare, a scris o carte unde aduce un omagiu interesant lui Felix
M. Warburg, jidanul care și-a subvenționat prietenii cu 15, apoi cu 200 de
miliarde de dolari pentru a revoluționa Rusia în 1917. O să vă placă lectura,
grozav.
S.C. – Trecând
peste intervalul respectiv, factorii economici arată că România are o
creștere economică susținută de când a intrat în U.E., nu credeți că este un
lucru pozitiv?
M.S. – După ce o
țară este adusă în stadiul zero de productivitate, nu poate decât să crească.
Dar asta nu înseamnă că acestă creștere profită românilor, este pur și simplu o
dinamică firească, o conjunctură controlată. Românii au avut totul la
dispoziție ca să devină una dintre cele mai prospere popoare din Europa. Faptul
că trecem de la echivalentul unui salariu de 200 de euro pe lună, la 250, sau
300 de euro pe lună, într-un interval 5-10-15 ani, matematic vorbind este o
creștere, dar când vorbim despre România, sau demnitatea unui muncitor, devine
ușor ridicol.
S.C. – Nu
considerați că consumația este un factor de creștere economică?
M.S. – Puterea
de cumpărare este un element printre altele, dar nu este central. Prosperitatea
unei economii sănătoase este dată de capacitatea de producție internă și
export. Ori România nu mai produce nimic și, mai rău, a ajuns în faza
umilitoare în care importă chiar și alimente de bază. Vorbim de o țară care are
cel mai roditor pământ din Europa. În alimentarele din România găsiți numai
produse de import, iar cele care mai poartă denumiri românești, ce-i drept
foarte puține, aparțin unor firme străine. Prin urmare, orice bănuț cheltuit în
supermarket este un cui bătut în sicriul național, ne întreținem jugul. Nu
putem vorbi de economie în acești termeni, ci mai degrabă despre o exploatare
economică. După dărâmarea controlată a blocului comunist, țările din Est au
fost puse la dispoziția capitalului transnațional, la dispoziția firmelor
occidentale. Pe lângă acapararea sistemului bancar, politic, a economiei și a
tuturor resurselor naturale, a rezultat o piață de desfacere pentru produsele
de calitate inferioară. Timpul a trecut de atunci și astăzi, din păcate,
românii au rămas printre ultimii consumatori orientați din Est, rămânem o
colonie economică. Mai rău, știam de multă vreme că produsele vândute în
România aveau o încărcătură chimică nepermisă în țările din Vest. Odată cu
apariția produselor alimentare chimice, modificate genetic, îmbâcsite cu E-uri,
perturbatori endocrini, coloranți, aditivi de gust și chiar fecale de animale,
a apărut în România o epidemie de cancere… autoritățile aveau la cunoștință
acest lucru, idem pentru mass media, dar au tăcut cu desăvârșire, ca și în
Occident de astfel.
S.C. – Ceea ce
spuneți este foarte grav, aveți dovezi în acest sens?
M.S. – Mai grav
este să-ți extermini cu bună știință populația. Aștept argumente bazate pe
elemente reale, nu presupuneri și stări de conștiință post mortem.
Aveți un raport care să arate că alimentele chimice nu provoacă cancer la consumatori?
S.C. – Bine, dar
consumul nu se limitează doar la alimente?
M.S. – Aveți
dreptate, pe lângă alimente otrăvite, românii mai consumă o sumedenie de
produse românești vândute de firme străine.
S.C. – La ce vă
referiți?
M.S. – Firmele
străine, transnaționale, au cumpărat dreptul de a exploata, distribui și
comercializa toate resursele naționale. Vorba lui Ilie Șerbănescu: „Tragi apa
la București să îmbogățești Parisul”. La fel pentru gaze, petrol și alte
bogății de care, în mod normal, poporul ar fi trebuit să beneficieze la modul
cel mai direct, la prețul mai corect. Aș adăuga un lucru foarte important, în
momentul de față, pe lângă asasinarea suveranității și a democrației mai în
general, asistăm la asasinarea resurselor naturale ale subsolului și solului.
Spre exemplu, fondul forestier din România este decimat de austrieci cu
sprijinul și asistența întregului guvern de la București. Practic, vorbim de
violarea și spolierea moștenirii generațiilor viitoare. Grav, foarte grav!
S.C. – Folosiți
termenul, asasinare, dar în cazul de față vorbiți de înțelegeri comerciale
bilaterale, parteneriate public-privat.
M.S. –
Elementele de comunicare moderne nu pot modifica o realitate, în cel mai bun
caz o pot acoperi, o vreme. Eu vă spun că Constituția României a fost
modificată pe rând pentru a permite jaful resurselor suverane, vorbim de aur,
argint, telur, lemn, petrol, gaz ș.a., în cantități uriașe. Vorbesc
despre mii de miliarde de dolari furate, sau interzise proprietarului de drept,
adică poporul român. Mai mult, un tată, o mamă, o familie, nu pune în primejdie
cu bună știință viața copiilor, a generațiilor viitoare, semn că vârful
statului român este parazitat de un grup de inși „românizați“ doar cu numele și
ale căror inimi bat pentru orizonturi îndepărtate.
S.C. – Când
spuneți guvern, faceți referire la niște oameni care au fost aleși democratic,
nu credeți că acest deznodământ le conferă o formă de legitimitate în
administrarea intereselor economice?
M.S. – Nu știu
dacă să plâng, sau să râd la afirmația dvs? Această chestiune în jurul
alegerilor democratice, nu mai are nicio legătură cu realitatea. Vorbim de
niște oameni care evoluează într-un sistem analog, o filială dirijată de afară
în care orientările politice, economice, sociale, legislative, parteneriatele
strategice obligatorii, clasificarea dușmanilor, etc., absolut totul este decis
și dirijat de afară, în timp ce complexul mediatico-politic mimează stări
de conflict, dezbateri de idei, false soluții și, în fapt, adevărate manipulări
ale opiniei publice. Unde este democrația despre care vorbiți? U.E. nu este un
spațiu democratic, România nu este un spațiu democratic.
S.C. – Dar nu
puteți să spuneți asta și despre o țară ca Franța?
M.S. – Pasărea
mălai visează. Franța, ca și România, plecând de la proporții și asemănări
distincte, suferă de aceleași simptome cauzate de influența curentelor
financiare apatride și a deciziilor luate de funcționari nealeși, care-și impun
voința indiferent de rezultatul din urnele naționale. Campania electorală din
2017, a fost prilejul de-a afla acest lucru în mod oficial, candidați precum
François Asselineau, Nathalie Artaud, sau Jacques Cheminade, au străpuns
tavanul de sticlă și au avut curajul să vorbească despre marile orientări
economice (GOPE), impuse din oficiu oricărui candidat ales, oricărui guvern și
asta indiferent de culoarea politică anunțată.
S.C. – Insinuați
că Franța mimează democrația, aranjează alegerile?
M.S. – Eu nu
v-am spus că se aranjează alegerile, v-am spus că rezultatul lor nu schimbă cu
nimic orientările decise de U.E., oamenii votează degeaba. Este mai subtil și
mult mai ușor să transformi procesul democratic în ceva steril. De ce să te
chinui să furi alegerile, când poți să furi candidații, să mimezi democrația,
înțelegeți?
S.C. – Nu puteți
să spuneți că toți candidații sunt corupți?
M.S. – In cazul
de față nu putem vorbi de corupție, ci mai degrabă de trădarea unui sistem
politic în incapacitate, o adunătură formală. Și dacă vorbim de un om cinstit,
onest, populist, adică un naționalist care ar vrea să dea de pământ cu
sistemul, cine află despre el, cine îl promovează, cine îi finanțează campania,
cine îi acordă timp de emisie, cine îi interpretează declarațiile și, în
cele din urmă, cine îl desființează? Alături de curentele financiare, mass media
joacă un rol central în alegeri, opinia publică este prelucrată, controlată,
orientată. În final, în cursa electorală, rămân doar candidații sistemului,
indiferent că vorbim de oameni cunoscuți, sau fețe noi. Vorbim de eșichierul
politic dominant din ultimii cincizeci de ani. Nimeni nu vine să deranjeze
această ordine, lipsa fondurilor pentru campanii și cenzura mass media,
formează un zid insurmontabil, deocamdată.
S.C. – In
sistemul actual, politicienii mai pot reprezenta interesul popular?
M.S. – Vă
reamintesc că democrația originală înseamnă puterea poporului, pentru popor, de
către popor. Dar nu oriunde, ci în cadrul arealului propriu, adică națiunea,
fiecare la el acasă. Dacă oamenii sunt puși în situația de-a alege numai
reprezentanți în acord cu U.E. și, mai ales, cu Banca centrală, atunci nu mai
putem vorbi de interesul popular.
S.C. – În cadrul
apartenenței la U.E., mai are relevanță să vorbim despre națiune?
M.S. – Depinde
de ce parte a gratiilor te afli? Dacă faci parte din aristocrația conducătoare,
din aparatul de stat, lucrezi în mass media, sau ești bancher, atunci
națiunea reprezintă un obstacol în calea fericirii. Dar dacă faci parte din
popor, atunci ai face bine să te ții cu dinții de aceasta fiindcă națiunea este
ultimul refugiu de care dispune omul în fața progresiștilor.
S.C. – Va
referiți la partidele de stânga?
M.S. – Nu, chiar
deloc. Nu mai putem vorbi de pluralitate politică, simple amăgiri pentru naivi.
Indiferent că vorbim de partidele de stânga, de dreapta sau de centru, rezultatul
rămâne stabil, agenda progresistă avansează, este de neoprit. După fapte și
realități, observăm că spectrul politic reprezentativ este compromis,
neputincios, vândut și lucrează concertat împotriva interesului național,
împotriva interesului popular. Principiul fundamental al democrației este
ignorat, negat și tratat cu aroganță.
S.C. – Din ceea
ce spuneți, dacă nu mă înșel, reiese faptul că politicienii nu fac parte din
popor, nu credeți că vehiculați un concept greșit?
M.S. – Poporul
este masa asupra căreia se exercită puterea, politicienii, ca să numim cele mai
mărunte elemente ale sistemului, nu se află în acestă categorie. Atunci când
exersezi puterea asupra poporul ca să-l obligi să-și înțepe copiii cu 11-12
vaccinuri, ocultând realitatea efectelor reale asupra sănătății, putem
vorbi de un abuz fenomenal de putere, se numește totalitarism la stare brută.
Faceți o anchetă obiectivă și încercați să aflați câți politicieni, sau medici
și-au otrăvit copiii cu 11-12 vaccinuri și veți înțelege cine este poporul.
S.C. – Credeți
că democrația a devenit un concept depășit?
M.S. –
Nicidecum, dar formularea corectă este, Democrația reprezentativă. Adică forma
viciată a democrației, este un concept infiltrat, diluat, deturnat și
reformat după rețeta aristocrației cosmopolite care, după căderea U.R.S.S., a
reînființat un centru de putere transnațional independent de voințele populare,
un sistem în opoziție radicală cu democrația stricto sensu.
S.C. – Îmi scapă
ceva, insinuați că uniunea europeană este condusă de ruși?
M.S. – Nu, dar
subiectul este foarte complex și nu cred că poate fi abordat în cadrul acestui
interviu.
S.C. –
Politologii spun că Rusia este un regim mai degrabă dictatorial, puteți nega
faptul că Europa este un spațiu democratic?
M.S. – Democrația
despre care vorbiți, în ultimele decenii, nu a făcut altceva decât să
bombardeze țări nevinovate, să schimbe regimuri legitime, să acapareze resurse
suverane, să producă haos și terorism globalizat, să facă din occidentali
șomeri și să producă sclavi în lumea a treia. Dictatura despre care vorbiți, în
ultimii ani, a provocat o reechilibrare a forțelor pe mapamond, obligând
mașinăria sionisto-americană de război să bată în retragere. Intervenția Rusiei
în Siria și în Crimeea demonstrând acest lucru. Astfel spus, de aici înainte,
democrațiile occidentale vor avea dificultăți din ce în ce mai mari în a
subjuga și teroriza națiunile independente de pe glob.
S.C. – Orientul
rămâne un subiect foarte complex și discutabil, dar în interiorul Europei,
putem vorbi de influențe americane?
M.S. – Când
vorbim de Europa, ne referim la un continent compus din națiuni distincte, prin
urmare, fiecare țară are interese proprii. Prin înființarea U.E., aceste
interese au fost deturnate, normalizate și apoi anihilate. Uniunea Europeană
arată, prin toate pozițiile sale, și îndeosebi prin legile și normele pe care
le impune prin forță, indiferent de sectorul vizat, că este doar o instituție
de tip paravan, care acționează în subordinea și în serviciul marelui capital
privat transnațional. Ori capitalul transnațional, tradus prin bănci și
multinaționale, este deținut în proporție de 90 la sută de americani. Vă las pe
dvs să trageți propriile concluzii.
S.C. – Bine, dar
uniunea europeană nu poate fi asemănată cu o dictatură?
M.S. – Este o
chestiune de terminologie și de abordare a realităților dincolo de discursul
oficial. U.E. nu mai este un spațiu democratic din 2006. Vă reamintesc că țări
precum Franța, Olanda, Danemarca, Suedia sau Irlanda au votat NU la
referendumurile organizate pentru ratificarea Constituției Europene. Din păcate
pentru ceea ce avea să urmeze, establishment-ul, care devenea tot mai vizibil
și mai agresiv, a ratificat prin forță proiectul antidemocratic în data de 13
decembrie 2007, la Lisabona, în corelare perfectă cu așa-zisa criză
financiară provocată de bănci private americane, toate în legătură cu
Goldman Sachs. În ce măsură putem spune că ignorarea votului și infiltrarea
finanțelor transnaționale în Europa, a respectat principiile democratice?
S.C. – Nu cred
că Goldman Sachs are capacitatea să influențeze U.E. Afirmația dvs pare oarecum
exagerată, hazardată.
M.S. – Goldman
Sachs, nu. Dar Banca centrală europeană, da. Din anii ’90, în perioada lui Bill
Clinton, toți președinții Băncii centrale au lucrat la un moment dat pentru
Goldman Sachs. Dacă îmi permiteți expresia aș spune că, hazardul nu este un
drum cu sens unic.
S.C. – Să
revenim la subiect, credeți că locul României este alături de sfera de
influență rusă?
M.S. – Vorbiți
de România prin prisma opoziției Rusia-Occident, de ce nu luați în considerare
și varianta independenței naționale, a suveranității populare, a democrației la
care faceți referire? De ce nu credeți în capacitatea de autodeterminare a
popoarelor? Eu nu sunt nici pro-rus, nici pro-U.E și nici pro-tocol. Sunt
pro-român, sunt pentru independența și demnitatea nemijlocită a neamului meu.
În definitiv, sunt un naționalist convins, cred în libertatea și destinul
propriu a oricărui om.
S.C. – România
este membru NATO, aproprierea de Rusia nu ar fi văzută ca o amenințare pentru
echilibrul din zonă, o trădare?
M.S. –
Occidentul nu este în poziția de a preda lecții de echilibristică zonală și
nici nu este calificat să vorbească despre trădare. Să nu uităm că occidentul
ne-a dat pe mâna prietenilor lui Felix M. Warburg… știți dvs, marele bancher
din New-York, amicul lui Troțki și Lenin… Nimeni nu poate impune unei
națiuni dependența față de un anumit regim politic, economic, sau militar, cu
atât mai puțin așezarea unei armate străine pe teritoriul său, altfel se
numește că este sub ocupație.
S.C. – Rușii au
adus suferință în România, represiune, tiranie. Puteți nega acest lucru?
M.S. – Dacă
vreți neapărat să-i numiți ruși pe kominterniști, vă privește. Dar pentru mine
Anna Pauker, nu a fost nici rusoaică și nici româncă… haideți să mergem mai
departe atunci, ce vă face să credeți că ați scăpat de cei care au știut în
trecut să acapareze calitatea de ruși, strecurându-se după perestroika sub
calitatea de democrați, de europeni, de aliat strategic,
sau de români? Gândiți-vă bine la acest lucru pentru că, tocmai aici
se află cacealmaua istorică în care au căzut toți reeducații mass media,
atât în Vest cât și în Est, mai puțin grupul Vișegrád care își trăiește primele
clipe de libertate de după al-doilea război mondial.
S.C. – După
părerea dvs, grupul Vișegrád este pro-rus?
M.S. – Grupul
Vișegrád formează o antiteză sănătoasă și demnă de respect în fața agendei
marxiste impusă de U.E. Dar este la fel de adevărat că fără sprijinul neoficial
al Rusiei, nucleul de rezistență format din acest grup ar fi anihilat în 24 de
ore după modelul Iugoslaviei în aplauzele occidentalilor care, cel mai
probabil, ar striga că democrația a învins, ura, ura, etc.
S.C. – Nu
sunteți foarte tandru cu mass media, nu credeți că este nevoie de
presă liberă, independentă?
M.S. – Există o
presă liberă sub forma publicațiilor independente de pe internet, dar acestea
sunt lipsite de fonduri și izolate din câmpul informațional generalist, fapt
care le limitează capacitatea de difuzare spre mase. De partea cealaltă, în
liga profesionistă, aveți balaurul mass media care este o formă de negare a
presei libere, un control al informației, o cenzură a realității, o reformă a
firescului, o manipulare a realului. Mass media este pentru libertatea presei,
ceea ce a fost colectivizarea pentru țărani, ori naționalizarea pentru
proprietățile private. Să fiu mai explicit, atâta timp cât jurnaliștii
profesioniști, care nu sunt nimic altceva decât linia întâi a trupelor de
ocupație mentală, vor continua să se plimbe liniștiți prin România, vor fi
lăsați să producă materie antinațională, anticreștină, antitradițională,
antiromânească – deformând și defăimând, împotriva interesului popular, orice
acțiune de apărare a valorilor fundamentale, orice încercare de ieșire din
robie; ne vom afla la ani lumină distanță de orice inițiativă populară,
politică, naționalistă, anti-imperialistă.
S.C. – După
sirieni, românii reprezintă cea mai mare masă de imigranți din Europa. Credeți
că România poate să reziste în viitor fără această populație activă?
M.S. – Să nu
facem amalgam, musulmanii despre care vorbiți, au fost expatriați în mod
expeditiv de axa sionisto-americană care, după bombardamentele și procesele
trucate, au asasinat conducătorii legitimi și au favorizat instalarea
regimurilor teroriste. Revărsarea populațiilor musulmane spre Europa, nu este
întâmplătoare, ci dirijată, nici măcar subtil și, mai grav, este
presărată cu teroriști. De partea cealaltă, românii au fost victimele
unui regim de ocupație mediatico-politico-financiar care a
destabilizat națiunea în mod gradual, după interese succesive. Bombardamentele
au fost înlocuite cu distrugerea țesutului industrial, cedarea băncii
naționale, ocuparea tuturor sectoarelor economice, strategice, politice, etc.
Putem vorbi despre o formă de terorism disimulat după aparatul falsei
democrații.
S.C. – Ați făcut
referire la o populație musulmană presărată cu teroriști, nu credeți că
comiteți și dvs un amalgam, numindu-i pe toți musulmanii teroriști?
M.S. – Amalgamul,
ca argument de atac, alături de rasism, xenofobie și islamofobie, sunt elemente
de comunicare ofensive folosite de mass media pentru a anihila din
fașă orice revendicare protecționistă în fața valului de imigranți. Și totuși,
am să intru în jocul dvs. și am să-mi reformulez afirmația: nu toți musulmanii
sunt islamiști și nu toți islamiștii sunt teroriști, dar tot teroriștii sunt
musulmani. Vă place mai mult acest aforism?
S.C. – Putem
vorbi despre terorism în Occident, dar în România?
M.S. – Absolut,
da! Terorismul poate căpăta diferite forme, acesta se poate disimula după
directive europene, reforme economice, împrumuturi la F.M.I, Banca centrală,
politici pro-imigrație, negarea suveranității populare, izgonirea populațiilor
indigene, fast-food, etc. Terorismul este practicat pe sectoare, sub diferite
forme, în funcție de interesul și intervalul istoric. Nu există nicio diferență
între o bombă care sfârtecă corpuri nevinovate și o reformă ucigașă care pune
în genunchi o națiune.
S.C. – Mă
scuzați, dar nu am înțeles ceva, vorbeam de terorism și ați menționat
fast-food?
M.S. – În S.U.A.
patruzeci la sută din oamenii diagnosticați cu cancer suferă de obezitate.
Circa 45% la sută din adulți și 25% din copii suferă de obezitate. Vorbim
despre o adevărată bombă cu întârziere și totuși, guvernul american
permite industriei fast-food să facă 200 de miliarde pe an din vânzarea
cancerului și a obezității. Este cunoscut faptul că obezitatea provoacă
teamă, neîncredere, dependență, panică, paranoia și nesiguranță. Terorismul
acționează după aceleași principii.
S.C. – Unele
voci din diaspora, o să-l amintim doar pe Paul Goma, vorbesc despre un plan de
înlocuire a populației din România. În ce constă această înlocuire?
M.S. –
Înlocuirea despre care a vorbit Paul Goma este o problemă strict românească și
face referire la înlocuirea poporului român cu populația actuală a Israelului.
De partea cealaltă, în Occident se vorbește despre „Marea înlocuire” și este o
problemă abordată de intelectualii din Vest. În Franța, Renaud Camus a
demonstrat că „Marea înlocuire” nu este un concept ideologic, ci o realitate
palpabilă și este, probabil, cel mai mare șoc civilizațional pe care l-a
cunoscut Franța și mai pe larg Occidentul. Marea înlocuire se rezumă prin
schimbarea de populații și este vizibilă cu ochiul liber în orice aglomerație,
spital, școală, supermarket, etc. Însă, mare înlocuire nu se traduce doar
prin schimbarea populațiilor indigene, ci și prin schimbarea civilizațiilor, a
culturilor, a tradițiilor, a modelului de gândire, de exprimare, de percepție,
a felului de a privi mediul înconjurător. Diferența dintre regimurile
totalitare asumate și regimurile așa-zise democratice constă în metodologia de
constrângere și condiționare a maselor. Putem vorbi de o adevărată revoluție a
modului de detenție, Gherla, iadul comunist fiind surclasat! În pușcăria
capitalistă, celulele și zidurile au fost înlocuite cu manipularea ideologică,
sârma ghimpată cu șantajul financiar, și gardienii înarmați s-au preschimbat în
jurnaliști corupți care trag cu salve neîntrerupte și fără somație în deținuți,
cu minciuni letale.
S.C. – Din nou,
nu credeți că sună a discurs complotist?
M.S. – În timp
ce Catedralele cad sub acțiunea buldozerelor, moscheile se ridică din banii
publici. În timp ce albii sunt tot mai tolerați de speța conducătoare,
minoritățile sunt impuse ca model dominant. În timp ce creștinii sunt din ce în
ce mai ridiculizați, musulmanii sunt promovați pe toate căile. În timp ce
familia creștină este din ce în ce mai hăituită, sodomiștii își fac de cap
defilând în stradă cu copii adoptați în cârcă, uneori smulși din brațele
mamelor de organizațiile de stat… are rost să mai continui?
S.C. – La ce vă
referiți?
M.S. – Că
doi pederaști se pot căsători și adopta copii nevinovați, răpiți, uneori, chiar
din brațele părinților de instituțiile statului. Mă refer la Barnevernet-ul din
Norvegia și cazul familiei Bodnariu. Nu este un caz izolat, drama are loc în
toate țările nordice, în Suedia, Anglia, Germania și se întinde treptat în
toată Europa.
S.C. – Să
revenim la conceptul marii înlocuiri și complexitatea acestuia, este și România
o țară în proces de înlocuire?
M.S. – Vă repet,
marea înlocuire nu este un concept, ci o realitate palpabilă. Când vorbim de
România, înlocuirea a fost realizată pe plan formal la nivel cultural, social,
oarecum ideologic, și într-o măsură mai mică pe plan spiritual. Însă pe fond,
marea înlocuire, ca multe alte totalitarisme încercate pe neamul nostru, a fost
scurtcircuitată de intervalul istoric și substanța profundă din care românii
sunt plămădiți.
S.C. – Anumiți
intelectuali vorbesc despre o imposibilitate de adaptare a poporului român,
incriminând tocmai substanța profundă și specificul românesc care vorbiți,
spunând că reprezintă un obstacol în fața progresului. Cum ați încadra
această specificitate?
M.S. – Nu putem
porni de la o teză subiectivă pentru a ajunge la concluzia unei specificități,
ar fi prea ușor. Intelectualii despre care vorbiți, sunt de fapt telectuali,
adică propagandiști autorizați de sistem. Dacă ar spune ceva real despre
poporul român, nu i-am mai vedea pe la televizor și nici nu și-ar mai vinde
cărțile. Apoi, cred că este firesc să nu înțeleagă complexitatea ființei
profunde a unui neam atât de vechi. Ca să fiu mai explicit, pot să vă spun că
românii în marea lor majoritate dispun de un geniu pe care străinii de țară, de
neam și de Dumnezeu nu-l pot înțelege. Este un fel de înțelepciune a
eternității, o gândire tipic românească, străveche, dezlegată de influențe
străine, o filozofie național creștină, tradițională, profund țărănească și de
sine stătătoare. Un fel de coerență cu natura, de intimitate cu anotimpurile –
genială prin simplitatea ei, o viziune despre viață care transcende asupra
oricărei încercări istorice de mistificare și modificare a valorilor
fundamentale. Acesta este marele geniu al culturii românești originale pe care
telectualii încearcă să-l distrugă.
S.C. – Vorbiți
despre oameni care își cunosc istoria, tradițiile și sunt impregnați de cultura
românească, dar credeți că tinerele generații vor ști să ducă ștafeta mai
departe?
M.S. –
Tinerii din România pot fi duși cu barca o vreme, păcăliți pe o anumită
perioadă de timp să îmbrățișeze curente lăturalnice, umaniste,
filozofico-nihiliste, abstracte, goale de sens, într-un cuvânt, iudaizate.
Însă, de fiecare dată, acționează asupra lor o forță superioară care-i atrage
înapoi în rostul vieții, pe cărarea continuității, în etern, spre Dumnezeu.
Românul nu-i treabă ușoară, e alunecos, teribil de rezistent, el nu poate fi
asimilat de nimeni și de nimic, învinge timpul de fiecare dată, e unic prin
ființa sa, superior prin destinul său. Cât despre planul înlocuirii,
fragmentării și risipirii, acesta a eșuat deja. Izgonirea din țară a
milioanelor de români nu a produs terenul prielnic marii înlocuiri, ci mai
degrabă cel al deconspirării lor, a tuturor dușmanilor noștri și, mai ales, a
minciunii Occidentale – care, să nu uităm, a fost folosită ca monedă de schimb
pentru a distruge continuitatea noastră – reformând chiar în acest moment,
printr-un ricoșeu incredibil, idealul național. Conștiința reacționară a
Neamului Românesc se află în exil.
S.C. – La ce vă
referiți, unde vreți să ajungeți?
M.S. – Fără să
realizeze, milioanele de români de pretutindeni își ascut săbiile inteligenței
pe ruinele Occidentului. Se vor întoarce acasă la momentul potrivit, cu un
naționalism fierbinte, implacabil, revoluționar! Atunci, pe nevăzute o să
înceapă exodul trădătorilor, renașterea României. Cei de afară împreună cu cei
de acasă, uniți în această inversare neașteptată a forțelor continentale își
vor regăsi interesul comun, calea libertății, reînnoind cu idealul
național.Atunci, cu ajutorul lui Dumnezeu, vom avea ce nu are nici un popor
prins în ghearele U.E., o națiune liberă. Nu trebuie să acceptăm altă cale.
S.C. – Înțeleg
din ceea ce spuneți că nu aveți de gând să vă reconciliați cu ideea unui viitor
comun în Europa?
M.S. – Fără
români, Occidentul ar fi fost islamizat de mult, dar asta nu i-a împiedicat să
ne trateze cu dispreț începând din anii ’90. Cert este că noi nu am decis să ne
sinucidem în grup alături de vestici, e treaba lor, e viața lor, e moartea lor.
Multiculturalismul este perceput foarte prost în Europa răsăriteană. Pentru
români, islamul a reprezentat dintotdeauna un imperiu cuceritor, iar lupta
împotriva acestuia a lăsat urme adânci pe pământul nostru sacru, atât prin
jertfele strămoșilor, cât și prin sângele dușmanilor. Consider că vestul, din
păcate, își trădează partea de continent, trecutul, istoria, civilizația; își
cedează pământul, casele, femeile, copiii, sângele. Asta este, situația e
destul de tristă, asistăm la un genocid consfințit, dar nu ne privește pe noi.
Până la urmă nu împărțim aceleiași valori, aceleași crezuri, nu am avut și nu
vom avea niciodată un destin similar. Cancerul provocat în Europa de revoluția
iudeo-masonică din 1789, nu a reușit să producă metastaze mortale în Est,
sistemul imunitar răsăritean le-a anihilat. In definitiv, dacă apartenența la
U.E. se traduce prin ieșirea României din istorie, atunci trebuie să scăpăm cât
mai repede din această structură.
S.C. – Cum
vedeți viitorul în Europa?
M.S. – În primul
rând, nu cred că toate ouăle sunt bune pentru omletă. Când vorbim de viitor,
trebuie să disociem construcția europeană, de interesul real al Europei. Eu
cred că vom asista la o inversare nimicitoare a istoriei, toate semnalele ne
arată că populațiile occidentale – Italia rămâne o enigmă – au capitulat în
fața evidențelor. Re-imigrația masivă spre țările de proveniență a populațiilor
venite din Africa de Nord, sub Sahariană și din Orient ar rămâne singura
soluție de salvare pentru ei, dar nu cred că axa sionisto-americană împarte
același punct de vedere, mai ales acum când se află atât de aproape de reușită.
În definitiv, cheia rezolvării se află în Europa originală, de matcă. Viitorul
Europei creștine, albă, tradițională, morală și liberă stă în mâinile noastre,
am devenit garanții Europei.
S.C. – E de
bine, e de rău?
M.S. – Este așa
cum este. Avem posibilitatea de-a rescrie istoria Europei cu litere de aur și
asta împotriva globalismului neo-liberal, a Vițelului de aur. Este o obligație
istorică, un legământ cu învățămintele creștine lăsate de Iisus Hristos la care
trebuie să răspundem, prezent.
S.C. – Mulți
Occidentali nu sunt de acord cu ce se întâmplă în U.E., votul spre partidele de
extremă dreapta se evidențiază tot mai mult. Cum credeți că acest viraj politic
o să influențeze deznodământul în următorii ani?
M.S. – Așa cum
am mai spus, nu cred în antitezele oferite de sistem. Aceste partide evoluează
într-un penitenciar politic și sunt folosite de elită pentru a genera o falsă
impresie de pluralitate politică. De asemenea, prin demonizarea acestor
partide, de fapt a electoratului, se creează condițiile necesare pentru a
justifica necesitatea partidelor tradiționale. Acest joc al aparențelor permite
controlul spațiului zis democratic. Partidele zise extreme joacă după regula
tergiversării, ținând electoratul naționalist într-o perpetuă dezamăgire și
sufocare: stați calm, fiți încrezători, nu vă revoltați, suntem de neoprit,
într-o zi vom câștiga alegerile, Ura, ura, etc. Între timp, Occidentalii sunt
tot mai colorați.
S.C. – Scapă
cine poate?
M.S. – Întrevăd
că în următorii 20-30 de ani, odată cu împlinirea agendei anticipate de Stephen
Smith, africanizarea Europei, un număr foarte important de occidentali își vor
lichida activele și își vor părăsi teritoriile pentru a-și îndrepta pașii spre
Est. Revărsarea populațiilor de rasă albă din clasele mijlocii și superioare
este inevitabilă, logică, altfel vor dispărea în 3-4 generații.
S.C. – Nu
credeți că multiculturalismul poate produce o societate echilibrată, armonioasă
și acceptabilă pentru populațiile albe?
M.S. – Probabil
că o să meargă, o vreme, dar să vedem cum o să explicăm albilor că această
societate trebuie să se facă fără ei, dar pe pământul lor? Multiculturalismul o
să aibă o durată de viață limitată și în câteva generații rasele vor fi
normalizate, omogenitatea o să devină noua normă, o sub rasă hibridă o să
domine și o să intrăm în era metisului occidental.
S.C. – Să spunem
că acest scenariu de anticipare devine o realitate, care credeți că ar fi rolul
României?
M.S. – România
trebuie să integreze cât mai repede grupul Visegrád, dar dintr-o poziție de
independență totală fața de U.E. și NATO, și să formeze un bloc de rezistență
care să extindă cooperarea cu țările vecinii, Bulgaria, Serbia, Ungaria,
Republica Moldova, etc.
S.C. – Dacă
înțeleg bine, vă referiți la ieșirea României din U.E.?
M.S. – Ieșirea
României din U.E. este inevitabilă, istorică. Dacă ținem cont de creșterea tot
mai accentuată a tensiunilor și brațului de fier angajat între Bruxelles
și grupul Vișegrád, în special cu Polonia și Ungaria, realizăm că este o
chestiune de timp până la implozie. Problema României în acestă configurație
dezirabilă stă în momentum, nicidecum nu trebuie să ajungem în poziția
ultimului trădător din Est, adunat cu fărașul din milă, sau din necesitățile
geo-strategice, ar fi o rușine pentru demnitatea noastră și un handicap major
în negocierilor viitoare.
S.C. – Nu
credeți că ieșirea noastră din U.E și NATO ar pune în pericol siguranța
României?
M.S. – Siguranță
României față de cine, vorbiți despre Rusia, Republica Moldova, Polonia,
Ungaria, Serbia, China… cine vrea să ne atace, Mehmed al II-doilea? Vă rog,
haideți să fim realiști. Sunt trei motive majore care provoacă instabilitate în
lume și toate sunt interconectate între ele. De la înființarea Rezervei
Federale, care este o bancă centrală privată, mașinăria de război americană a
fost creditată fără acoperire reală, doar hârtie. Fără războaie, controlul
resurselor planetare, șantajul financiar și imperialismul economic, S.U.A. ar
intra imediat în faliment. Economia internă a Statelor Unite este deținută și
controlată în quasi totalitate de o plutocrație care a preluat controlul prin
cele trei bănci cunoscute care administrează întreaga masă monetară și
financiară în folosul acestei plutocrații. Marele economist, Charles Gave, om
de rețea și fin cunoscător al fenomenului transnațional, vorbește despre o organizație
criminală, aș zice că folosește un termen prea cordial. Conflictul permanent cu
țările arabe este condiția sine-qua-non pentru a putea menține populația
Israelului într-un spațiu geografic care nu-i aparține, întreținând acest
conflict permanent pentru a provoca, menține și justifica starea continuă de
nesiguranță în lume. În definitiv, războiul permanent este o investiție pentru
aristocrația jidănească din New-York, o necesitate economică pentru
supraviețuirea hotelului american, elementul de bază al agendei globaliste și,
nu în ultim rând, argumentul de forță al iudaismului politic. Aceasta este
cutia pandorei, restul e literatură mass media.
S.C. – Plecând
de la acestă constatare, și dacă România ar ieșii din această sferă de
influență, nu credeți că am fi izolați din punct de vedere comercial?
M.S. –
Încercările de izolare s-ar solda cu un eșec total. Nu mai suntem în anii ’90,
Perestroika a anihilat U.R.S.S.-ul dar nu a reușit să transforme Rusia într-o
colonie cosmopolită. Renașterea Rusiei a creat o lume multipolară. China a
devenit cea mai mare forța economică din lume și alături de India, Brazilia,
Africa de Sud și Rusia au format BRICs, o adevărată structură și un
simbol al schimbării în puterea economică mondială, creând o alternativă salutară
la organizația criminală amintită de Charles Gave – Banca Mondială și F.M.I.
Avem la îndemână posibilitatea înființării unui parteneriat strategic-comercial
în sânul grupului Visegrád, acest parteneriat nu poate fi împiedicat să
devină un factor de stabilitate și prosperitate în zonă. Datorită poziției
geografice, România poate să joace un rol esențial în această construcție.
Portul din Constanța reprezintă o adevărată deschidere spre lume, acesta poate
să devină cel mai important port din Europa, imaginați-vă cam ce venituri am
putea genera numai din taxe? Recuperarea pământurilor cedate împotriva
interesului național și relansarea agriculturii pe modelul biologic,
reînființarea și reabilitarea structurii industriale, posibilă numai prin finanțarea
noilor parteneri care ar avea tot interesul să sprijine dezvoltarea
infrastructurilor și a serviciilor. Această dinamică ar relansa imediat piața
muncii și exportul, vorbim de milioane de locuri de muncă. Noile
investiții ne-ar permite ca după naționalizarea tuturor resurselor ale solului
și subsolului, să reînnoim cu exploatarea și distribuția bogățiilor cu care am
fost înzestrați. Posibilitățile sunt infinite, dar numai o țară liberă și
suverană poate pretinde la izbăvire. Tocmai din această cauză se fac eforturi
atât de mari să rămânem în stadiul de colonie, un posibil loc de retragere
pentru înlocuirea de care a vorbit, Paul Goma.
S.C. – Ați
prezentat o viziune foarte pozitivă, dar cum putem realiza acest lucru cu o
clasă politică compromisă?
M.S. – Întreg
sistemul trebuie dinamitat, poporul trebuie să-și reia ce-i revine de drept,
trebuie să înceapă rebeliunea, răscoala, insurecția. Armata trebuie să-și reia
atribuțiile reale, să audă strigătul națiunii și să sprijine poporul în
răsturnarea acestui regim, să-i judece, și dacă sunt vinovați de înaltă
trădare, și sunt, să fie împușcați în Piața Universității. Trebuie instituit o
nouă formă de guvernare bazată pe democrația directă, puterea, controlul și
voința nemijlocită a poporului român trebuie să prevaleze în orice
situație. Constituția trebuie să fie rescrisă pentru a garanta suveranitatea
țării, a tuturor resurselor, a pământului, a băncii naționale, a monedei
naționale și, mai ales, a poporului. Trebuie interzise partidele
politice, monopolurile private, lobby-iști și ONG-uri străine pe
teritoriul național, conflictele de interes trebuie pedepsite cu
închisoare fermă și actele de înalta trădare prin pedeapsa cu moartea. Ar
trebui să preluăm, să adaptăm și să perfecționăm modelul elvețian.
S.C. – Care
sunt calitățile principale ale democrației directe?
M.S. –
Democrația directă împiedică accesul la conducere al oamenilor necinstiți sau
incompetenți, fiind asociată cu mecanisme complementare de filtrare și control
stabilite în raport cu interesul general și voința populară. Adevărata
democrație nu desemnează regi, stăpâni sau dictatori, nu pune poporul în
custodia unui singur om atotputernic, a unui partid sau a mafiei bancare
transnaționale. Democrația directă este aceea care permite unui grup realmente
reprezentativ al societății să muncească cu devotament în folosul comunității
din care provin.
S.C. – După
părerea dvs, care este principala problemă a României, ce anume ne ține pe loc?
M.S. – Lipsa de
orizont, lipsa informației și lipsa înțelegerii că singura manieră viabilă și
realistă prin care un om se poate îngriji și gospodări, dar și o familie, un
sat, o comună, un oraș, un județ, o regiune și o națiune, în general, este prin
implicarea activă, neîntreruptă și directă a tuturor membrilor interesați. Dacă
într-o familie se ajunge în situația în care nici tatăl, nici mama nu-și mai
arată interesul, grija și nu se implică la modul cel mai serios în treburile
zilnice, atunci nu mai există nici familie, nici copii, nici casă, iar viață
lor va fi sortită eșecului. Lipsa acestei dinamici esențiale de gospodărire și
organizare internă duce la apariția intermediarilor, care, în mod natural, vor
ajunge în cele din urmă să uneltească împotriva interesului comun.
S.C. – Anumiți
intelectuali din țară încearcă să trezească aceste sentimente, Dan Puric ocupă
această poziție, ce părere aveți?
M.S. – Dan Puric
ocupă poziția pe care o ocupă paznicii sistemului în toată Europa. Rolul lui
este să ducă românismul și ortodoxismul în zona misticului, în
complexitatea banalului, în derizoriu. Ca să câștige încrederea oamenilor care
nu realizează că un populist onest nu ar fi omniprezent la TV, aceste personaje
forțează ușile deschise denuntând globalismul neo-liberal, planurile
ocultei financiare, genocidul alb, islamizarea Europei și bineînțeles,
amenințarea Rusiei, având grijă să nu se ajungă la întrebarea care deranjează
și anume că, cei care provoacă aceste atrocități sunt membrii comunității
care-i promovează pe acești mari români. In definitiv, poziția naționalistului
de serviciu este asigurată de un actor, de oricine, aiurea, dar niciodată de un
naționalist român adevărat. Dacă îmi aduc bine aminte, în urmă cu câțiva ani
părintele Iustin Pârvu, Dumnezeu să-l odihnească, spunea că acesta (Dan Puric)
s-a opus proiectului de a se construi o mănăstire ortodoxă la Aiud pentru
Sfinții Închisorilor, solicitând în locul acesteia un centru cultural ecumenic.
Revelator, nu-i așa? Eu l-aș sfătui să se lase de citate și în loc să practice
gândirea de duminică, mai bine și-ar exersa talentul actoricesc în cadrul
teatral și poate că, în ziua eliberării, vom uita că a fost recrutat de
Securitate în 1976, când avea doar 17 ani.
S.C. – Sunteți
un intelectual, un publicist și un scriitor angajat, v-ați gândit să
faceți politică?
M.S. – Nu cred
că sunt un intelectual, poate mai degrabă un liber cugetător și cel mai
probabil, un populist înrăit. Pentru mine un intelectual care intră în
politică, este un intelectual ratat.
S.C. – De ce nu
vă întoarceți în România?
M.S. – Momentul
nu este încă potrivit. Atunci când dușmanul ocupă națiunea, elitele sunt
vândute și poporul este supus, rezistența se face în vârful munților sau în
afara granițelor, altfel națiunea dispare.
S.C. – Ați scris
o carte care se numește Manifest Cartea Neagră a României. Ce ne puteți spune
despre ea?
M.S. – Plecând
de la o stare accentuată de dezacord cu realitatea impusă, am făcut o imersiune
profundă în gunoiul societății europene provocat de revoluția bolșevică, primul
și al-doilea război mondial. Căutând elemente de înțelegere am ajuns la cauze
și analizând conținutul, spre surprinderea mea, am găsit cutiile negre ale
României. Manifest Cartea Neagră a României este nota mea sinteză.
S.C. – Ca să
nu-mi reproșeze colegii că nu respect rigorile meseriei, trebuie neapărat să vă
întreb: sunteți un antisemit?
M.S. – Vă
mulțumesc pentru rigurozitate. Cred că cea mai bună definiție dată
antisemitismului aparține marelui jurnalist și critic literar, Bernard Lazar,
citez: „Antisemitismul se află în gestație permanentă în jidan și nu în
antisemit.”
S.C. – Bine, dar
care este poziția dvs?
M.S. –
Imaginați-vă pentru o clipă următorul scenariu de groază: uzurpând identitatea
românească străveche, niște țigani fără scrupule, de diferite naționalități,
împrăștiați pe întreg mapamondul, ar lucra concertat la distrugerea și
anihilarea tuturor edificiilor create de marea civilizație iudaică. În măsura
în care aceștia ar fi deconspirați, oare, ar ezita cineva să-i numească,
români? Și dacă ar face-o, pe bună dreptate de astfel, credeți că țiganii ar
scăpa basma curată acuzându-și victimele de antidacism? Să fim serioși.
George Anca
POEZIE-TABU
LA PUȘI DINULESCU
Joi 14 noiembrie 2013
(scrisesem 2913), Boema 33 s-a deschis cu poezii de Puși Dinulescu, recitate de
autor și de actrița Vali
Pena. Ca și cum legenda pornografierii se confirma, potrivit avocatului
acuzării, Marcel Fandarac, a intervenit, în apărare, Mircea Bârsilă,
declarându-l pe Puși erou pentru nocturnitate. Daniel Vorona a suflat: mare
literatură (replică la ceva gen: asta nu e poezie). Pe tema cum scriu
prozatorii poezie, fusese evocat și poemul The Sea Sprite And The Shooting
Sea de Jack London. Și o părere că Puși se expune dinadins, pentru a fi
mitraliat. Căci, nu? „Tu non sei e non sarai / Publius Vergillius Maro /
mai” (Pb,7)
Cum și-a publicat poeziile
pe cont propriu, ca Joyce sau Eliade, mai că nu s-au băgat în seamă, ci s-au
tabuizat ca la carte. După Poezii bestiale, (Pb) 2002, a urmat Frumoasa
și lapovița poezii intraductibile și interzise tinerilor sub 16 ani (Fșl),
2006. Prima include, în ordine alfabetică, 240 de poezii, „rod al unor decenii
de speranțe și obrăznicii”, a doua își radicalizează programatic tabu-ul: „Această carte va face multe fețe să se
posomorască la întâlnirea cu cele mai dure cuvinte posibile din limba română,
cuvinte care exprimă de obicei organe sau acte sexuale și chiar anume chestii,
care pot fi taxate drept perversități: laba, muia și cam atât. / Totuși eu nu
sunt vulgar, nu sunt poate decât un terorist al limbajului, pe care-l folosesc
fără perdea, fără mănuși sau altfel de prezervativ. / Numai din obrăznicie. Nu
și din ordinărie”. (Fșl, 5). Totalitatea agresiunii ludice, cu scoaterea
chiloților la o petrecere, ar fi procedeul comediei de peste masca sa.
Cauzativ neglijat de
critici cu istorii iertate, rămâne ca un Marian Popa să tabelizeze comparatist
acest neo spital al amorului, cu sau fără Zulnia, încă ducală, a lui Conachi.
De student, a audiat chiar în amfiteatru crudități din cântecele unor artiști
populari aduși de profesorul Mihai Pop, cât să-și ia, cu Sion, eufemistic,
poeziile drept ceasuri de mulțămire. Sau decameron-vodevil în căldurile ciumei comuniste. “Și cauza în karma se restrânge, / Cu
limfă, cu organe și cu sânge” (Fșl. 69).
Poetul, actor de mare
fractură interioară – un obraz plânge, altul râde -, deapănă un jurnal erotic,
mimat argotic, defulatoriu, masochist, misogin, hamletian, huysmansian... Lăsăm
Burlacul de la șosea spre Mogoșoaia, Îngerul contabil din Gașca
și diavolul, ba Robert Calul, nu și țoapele tot așa de teatrale,
baladabile. Să tot fi făcut 60, că la 70 a tradus Lorca. O tramă de dramă
perpetuă, prană panaramă-dell'arte-bășcălion, a nu mai ieși, cândva, din repertorii și stagiuni.
„A fi amorezat sub luna care arde... / A sta fragmentic... / Asta e
identic / Cu-a amăgi câte-un adaos
/ Marelui, cumplitului haos” (Pb, 7).
Comedia comediilor și
toate-s
comedie-parodie-vinărie-superbie-romanțerie-sexomanie-honeyanye-pișărie-scatologie-ahfrumoserie-dezbrăcărie-sfidărie-bășcălie-țigărărie-amorărie-rimărie-berărie-broscărie-țățărie-țâțărie-golănie-menajerie-iubirărie-stomatologie-nasolerie-dorărie-derizorărie-cabotinerie-calamburărie-blonderie-idilerie-futerie-pușerie-cărnărie-linderie-lăcărie-viscolerie-cronicărie
(dacă n-a ieșit cel mai lung cuvânt de cuvinte despuiate din orgia foarte
calculată estetic-antitetic, stop... se trece la
Fșl)-bleu-verterie-mușcătorie-futincurie-pizdamătie-singenistrie-vremvremerie-episoderie-futulerie-inginerie-frigiderie-tengurărie-eroterie-limerickărie-luminoscoperie-
mahmuderie-soneterie-tărbăcărie-dementerie-veronicărie-panahihirie.
Personaje Pb. Feminin:
Cristina, Roxana, Reli, Sanda, Angela, Olivia, Nuți, Eliza, Minodora, Viorica,
Leana, Gina, Cornelia, Puia, Ursula, Carmen, Augusta, Ilona, Moțica, Magda,
Jeni, Clementina, Silvia, Anca, Ioana, Mioara, Viviana, Tania, Lăcrămioara,
Luci, Linda, Magda, Mihaela, Milica, Anna, Rodica, Alina, Clitemnestra, Cassian
Nina, Eugenia, Tamara, Lili, inițiale. Masculin: William Shakespeare, Șekspir,
Publius Vergilius Maro, Vlase, Bogdan, Demis Roussos, Ilie, Costică, Chopin,
Bimbocel, E.A. Poe, Ovidiu, Mircea Cornișteanu, Yeti, Nae, Borg, Năstase,
Dumnezeu, Cezar, Hamlet, Ionel, Elvys, Cielito Lindo, Virgil Teodorescu, Radu,
Cristi, Puși, Dendrițoiu, Mazilu, Constantin Drăghici, Dante, Aristotel,
Platon, Joseph Haydn, Renoir, Ghiorghiu-Dej, Guy de Maupassant, Ion, Othello,
Gogol, Sorescu, Daniel Turcea, Theodor Vandervelde, Pascuale, Nichita,
Drăgănoiu, Sabin, Valentin Popescu, Net King Cole, John Coltrane.
Personaje Fșl: Dumnezeu,
Puși Dinulescu, Jeni, Gheorghiu-Dej, Năstase, Benedetto Croce, Băcuț, Eminescu,
Beniuc, Vasile-Alecsandri, Ildiko, Ursula, Aurora, Jacques Chirac, Veronici,
Chivu, Dumitrescu, Vinicius, Coca, Mugur Arvunescu, Monte Cristo, Knut Hamsun,
Flora Ion, Găboanță, Ilie, Ivan, Cozmâncă, Dan Petrescu, Buș. Puș, Emil, Doina,
Sanda, Sharon Stone, Ion Cristescu, Marivaux, Malraux, Fandarac, Ion Voicu,
Tanța, Gigel, Nea Stan, Anton Pann, Lucica, Daniel Suceavă, Duța, Melania,
Luminița, Marin Tarangul, Rică, Madam Constantinescu, Kant, Hegel, Coralia,
George, Mirela, Goguță, Azap.
Romanul scenic al sexuirii
de tinerețe (Pb), pe spații
și personaje fibrilatorii, pe cât de simfonic, pe atât de stradival, vrea să
posomorască bombastic pudibonderia milenaristă. Lapovița de-a doua (Fșl) nostalgiază sexul arătător printre ținute formalisme, destule citabile
clasic, nepistruiat-piz-pul, Tică. Pb:„Oricum, e bine dacă poți / Să pui
iubirii roți / Să meargă ca pe bulevard / Cu pas zglobiu de leopard, /Unde
neoanele se ard / Și nu e, vere, niciun gard” (12). „Dar poezia mea nu e
frivolă / Cum nu este nicio yolă, // Ce plutind pe marea asta verzulie /
Scoate-n vânt / Atâta și atâta bășcălie, / Cum nu-i alta pe pământ” (31). „Versurile
mele zălude / Cam impude, / Cam
imude / Sau imunde” (62). „Și trecem prin martiriul toamnei, / Se lasă
întunericul mai jos, / Tot sunt mai ros, tot sunt mai ros / De sentimentele
care se-ntorc pe dos” (214). „Te cânt acum pe tine, / Pe tine, care te-a călcat
/ Mașina 31 la intrarea în inima mea” (298). „Iată italienii! / Descrie-i
conștiincios, / Poet al străzii” (346).
Fșl: „Mi-a intrat pe geam
o cracă de cais, / Avea fructele coapte sau aproape... / Era în zori și trupul
meu între prosoape, / Trezit de-abia, se răzgândea din vis... // O zi cu soare
mult, o vară la-nceput / Era și în această gravă dimineață, / După o noapte de
bere, de țigări și greață... / Deodată am primit de la caise un sărut, // De
parfumuri dulci și-nvaporate. / Erau ca buzele unei studente, / Pierdută-n
doruri repetente... / Ca luna ce apune peste sate, / Ca puiul de cățea jigodic,
/ Ca geniul meu sinistru și parodic // În același timp // Caisul” (35). „Se
zbate să se prindă / În uter, efectul de oglindă / Al fecundării să întindă...
// Și-așa ieși din pul-un ou. / Mă simt și eu astfel erou. / Fundamentat de-al
futului ecou... (61).” „Trăise, până nu demult, în Mahmudia, / Un tip care
lucrase-n DIA / Și își iubea soția... // Dar nu-i plăcea din Puși Dinulescu /
Decât proza, nu gusta poezia / Și nici picanteria... / Dar într-o zi dezinteria
/ L-a răpus, / La Mahmudia...” „- Nu îl știi cumva pe Paul? / - Care Paul? / -
Care-noată-n pizda mă-tii craul!” (135) „Nu-mi plac femeile pedante. / Îmi plac
femeile perdante / Care-au citit pe Eminescu și pe Dante...” (137) „- Îl
cunoașteți voi pe Puiu? - Care Puiu? / - Care bagă-n pulă cuiu'!” (151). „Cât de bine e-n tramvai! / Să
treci cu el prin ianuarie, / Să treci cu el prin februarie, / Să treci cu el
prin poezie... // Dar tramvaiu' merge-ncet / Și poezia merge repede, / Așa că tot mereu rămâi / În diferența
de mișcare” (154). „-Îl cunoașteți voi pe Sandu? / - Care Sandu? / Care fute-n
cur tot ștrandu'!” (158). „Se
duce-a lunii august lotcă, /
Eu nu mai beau nici votcă / și nici vin, nici bere... / Mai
calc-aici câte-o muiere, //
Doar din când în când... / Și viciile pier pe rând, / Ca stelele mătreață, / În drum spre
dimineață” 167). „Sunt
genial, dar ce folos? / Am piciorul ros, / Glicemia ridicată / Și nu mă place
nicio fată”(169). „Ora-i cinci și jumătate, / Luna-i martie și Socrate / Stă de
veacuri în țărână, / Iar eu stau cu mândra // Lână-n lână, / Pe panhihira ei
spână / Și mă duc, visând păduri / Și ne scărpinăm la curi... / Fața ei e de
smântână... / Stă și-mi suge vâna-n vână... / Până, până, până / Iar ajungem
lână-n lână... // Și fularul meu de lână / Stă pe buza ei cea spână, / Pune
sărutării frână, / Io-s sălbatic, ea e zână... // Stăm cu spațiul, / Bem cu
timpul / Și ajungem în Olimpul, / Unde spațiul // Stă cu timpul la pahar... //
Iar în câmpul cu mărar, / Eu mă duc mereu cu mândra / Și mă-ntorc pe partea aia
/ Un' s-aude cucuvaia... //
Ne-agățăm și noi de timp / Și ieșim din nou în spațiu, / Ne prelingem printre
nori, / În ploi lungi și în ninsori, / Noaptea-ntreagă până-n zori, / Vai,
i-așa mișto să zbori” (202-203).
Acele
cuvinte posomorâtoare vor fi fiind prohibite ca venind înjurături în
carne vie. Diafan, în Gașca și diavolul, Puși Dinulescu citează
diafanități din poeții lăsați pe din afară de fiară și altă fiară. În piese de
țoape, mângâie urechea cu cânticele moldovinizate. În Călătoriile lui Nea
Puși (Lider, 2013), (se)destinde
în versuri cu adresă: „Așa-i de la o vreme: / Femeile sunt una / Și peisajele sunt alta... / Și asta
după Turcia, după Malta...” (278); per Spania, își citează traducerea sa din Romansa
comandantului de Federico Garcia Lorca:
„Singurătatea mea fără odihnă! / Ochii mici ai trupului meu / și ochii
mari ai calului meu / noaptea nu se închid, / nici nu privesc în partea
cealaltă unde un vis / cu treisprezece bărci / se-ndepărtează ușor. / Dar ochii
mei, curați / și duri, scutieri neadormiți, / privesc spre nordul / de stânci
și de metale, / unde un trup fără vene / consultă cărți de joc înghețate”
(289-290).
Anton Pann: Spitalul amorului sau
Cântătorul dorului: „...De nu credeți ce vorbesc, / Și vă pare că glumesc, / Toate să vi le numesc, / Să nu gândiți că bârfesc:// Una e Vișa lui Bran, / Alta e Mușa lui Stan / Cu care mă iubeam an, / Și luă pe nea Coman. // Una-i Voica dintre Tei, / Și Ilinca vara ei, / Ce-o iubeam ca ochii mei, / Și luă pe nea Matei. // Alta-i Floarea din vălcea / Și Safta care-mi
plăcea, / Dar Marica le-ntrecea, /Rană inimi-mi făcea.”
Costache Conachi, Ce este nurul:
„Ah, nurule, împărate a podoabelor firești, / Ființă necunoscută priceperii
omenești, / Tu ce țâi împărăția într-un cuprins de obraz / Și stăpânești lumea
toată numai prin plac și prin haz, / Cu duhul și cu sâmțârea pururea
într-aripat, / Dai ființă la ființa în care ești răvărsat. / Întocmai și mai
mult încă decât fierul la magnit / Tragi pe inimi cu plăcerea și le supui la
iubit. / Frumusăța fără tine este un chip zugrăvit, / Ce nu-nghimpă la sâmțâre,
nici pornește la-ndrăgit. / Ea podoabelor supusă, tu podoabe covârșești, / Ea
oglinzii să închină, tu oglinda o sfințăști. / Ochii ce te au pre tine cu
sâmțârile grăind / Parcă farmecă cu libov, parcă fulgeră clipind. / Gurița ce
să deșchide supt a tale zâmbituri / Dă graiului o dulceață prin care tu inimi
furi. / Ah, nurule, împărate, țâe numai mă închin, / Pentru tine slăvesc lumea,
pentru tine eu suspin.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu