http://www.justitiarul.ro/caci-atunci-cind-se-ridica-sus-oamenii-de-nimic-nelegiuitii-misuna-pretutindeni/?fbclid=IwAR0_LqKEvlFtiJRMmXqYjJ-X3AiT_olEfGumVWRnZyZB3wWXxBVtfeLESqI
Din
1989 în fruntea țării s-au ridicat oameni de nimic și atunci, în mod
firesc, în timp, nelegiuții au ocupat totul, parlamentul, guvernul, administrațiile
județene, justiția, presa, TOT! Inclusiv postul de radio național.
Pe 1
nov. 2018 s-au împlinit 90 de ani de la înființarea acestuia. Emisiunile
dedicate acestui eveniment de Radio România Actualități (RRA) au ajuns
obositoare și enervante. Se laudă cu faptul că prin ei românii află adevăratele
știri, că ei oferă cea mai bună muzică, tot ce transmit ei este cel mai bun. Și
o sumedenie de handicapați care vor să își audă numele la radio le transmit
mesaje că nu pot trăi fără RRA!
De peste
doi ani eu ascult doar RRA. Așa că pot spune că RRA este cel mai bun post de
radio din România, după cum pot să spun și că este cel mai prost. Mi-aș fi
dorit, cu ocazia aniversării lor, să trimit un vechi articol (nepublicat de
nimeni la momentul potrivit), actualizat. Dar omul propune, Dumnezeu dispune!
S-au năpustit peste mine multe altele, așa că nu am reușit. Sper să reușesc în
curînd.
Cei care
au citit articolele mele, știu că adesea am numit RRA ca fiind Radio Israel 2.
Nu am auzit niciodată la acest post de radio, nimic despre crimele
israelienilor, despre apartheid-ul pe care îl promovează ca politică de stat,
despre crizele economice mondiale pe care le produc evreii, despre jefuirea
omenirii, despre minciunile, dezinformările și diversiunile răspîndite de presa
mondială aflată în mîna lor.
Nu țin
minte dacă la RRA a fost zi în care să nu se pomenească despre suferințele de
care au avut parte evreii, despre sărbătorile evreiești, despre evreii care
și-au adus contribuția la dezvoltarea României.
La RRA
îl aud des vorbind pe Aurel Vainer vituperînd împotriva holocaustului săvîrșit
de români împotriva evreilor. La o emisiune de la miezul nopții (nu mai țin
minte cine a realizat-o) pe probleme ale României, realizatorul a avut trei
invitați (un evreu din România in studio, iar prin telefon un evreu din America
și un evreu de la Deutsche Welle). Ruxandra Săraru (mai bine s-ar pensiona, în
primul rind fiindcă vocea ei dogită duce la concluzii care ăi sînt
nefavorabile) are emisiunea „Oameni care mișcă România”, unde invită pe cine
vor mușchii ei – l-a invitat pe tatăl ei, Dinu Săraru (din cîte știu eu,
mason), o colegă de facultate, pe … ambasadoarea Israelului în România! Cu ce
or fi mișcat aceștia România, nu am putut să înțeleg!
În România au
existat așa numiții evrei pămînteni, evrei care stabilindu-se pe pămîntul
nostru, chiar dacă și-au păstrat credința iudaică, s-au considerat români.
Unii, au luat arma în mînă luptînd pentru țară (ca de pildă Mauriciu Brociner,
în timpul Războiului de Independență), alții au apărat culorile țării pe
terenurile sportive (îmi propun – dar mi-am propus prea multe!, să scriu un
articol despre marii noștri sportivi evrei, dar față în față cu marii sportivi
aromâni!), a existat un mare filantrop evreu (Jacques Menachem Elias) – dar
despre aceștia, nu am auzit nimic la RRA! După cum niciodată nu am auzit la RRA
voci care să critice UE sau NATO – după ei, tot poporul român este iubitor al
instituției antieuropene care conduce Europa și al alianței militare
terorist-fasciste din care facem și noi parte.
În ce privește
pretenția de a se ridica monumentul eroilor evrei căzuți în primul război
mondial, am unele nedumeriri. Dl. gen Radu Teheodoru a scris un text (publicat
și în „Justițiarul”: Falsificarea
istoriei: Evreii din România, eroi în Primul Război Mondial) în care pe
baza datelor oficiale arăta cîți evrei în cursul primului război mondial au
refuzat să fie încorporați, cîți au dezertat, cîți au trecut la inamic, iar
restul s-au pripășit la serviciile auxiliare. În acei ani, cred că cele mai
multe victime au fost cele provocate de tifosul exantematic. Poate să ne spună
cineva cîți din acești evrei au căzut din glonț sau din cauza tifosului?
Am ajuns să ridicăm un monument celor răpuși de tifos, doar fiindcă au fost
evrei?
*
Ce m-a enervat
cel mai mult la RRA a fost emisiunea despre marele explorator român Julius
Popper. Popper a fost într-adevăr, prin locul nașterii (București), român, dar
era evreu. Nu a fost explorator, ci aventurier. Julius Popper nu a fost un
explorator, ci un criminal care a înscris România pe harta țărilor autoare de
genocid. Desigur, în wikipedia în limba română crimele sale, exterminarea unor
triburi din Țara de Foc pentru a-i jefui pe localnici de minele pe care le
stăpîneau, nu sînt menționate – dar le menționează wikipedia în limba engleză.
RRA a omagiat un autor evreu de genocid!
Alexandru
Florian directorul general al Institutului Național pentru Studierea
Holocaustului din România „Elie Wiesel”, fiul cominternistului Radu Florian.
Acum cîțiva ani, pe
internet apărea și fotografia coperții – azi nu mai apare.
*
În
„Codul lui Lucifer”, ediția a III-a,
am comentat cîteva dintre Ordinele Ministerului Justiției prin care redobîndeau
cetățenia română foarte mulți evrei (unii care nici măcar nu o avuseseră
vreodată), dar nici un basarabean (paragrafele au fost preluate de dl.gen. Radu
Theodoru în ultima ediție a cărții sale „România ca o pradă”). În ediția a IV-a, on-line, am mai completat.
Nefiind specialist, am procedat empiric: intram pe google, tastam un nume de
familie evreiesc (să zicem Leibovici), și îmi apăreau toate Ordinele MJ prin
care evrei cu acest nume redobîndeau cetățenia română. După ce cartea mea a
apărut pe internet, MJ a încetat să mai posteze on-line Ordinele prin care se
aproba redobîndirea cetățeniei române.
În
aceeași carte, am scris (conform wikipedia) despre originea evreiască a nazistului
Reinhard Tristan Eugen Heydrich (autorul „soluției finale”, cu totul altceva
decît pretind astăzi sioniștii), a șefului NKVD, Lavrenti Beria, a primului
„președinte” al Europei, Herman Van Rompuy. După ce cartea mea a apărut pe
internet, din biografiile wikipedia ale acestora a dispărut orice mențiune
asupra originilor lor evreiești.
În
„Codul lui Lucifer II” am analizat
paginile wikipedia în română și în engleză privind disidenții români (mă
conformez termenului consacrat deși pentru mine, termenul de dizident, îmi pare
mult mai bărbătesc). Mare jale acolo, mare jale! Parcă în România, dacă nu ar
fi fost evrei, nu ar fi existat disidenți! Pagina în engleză (pe care am
printat-o în ziua de 8 febr. 2014) începe cu „Ioanid Gang”, banda formată din 6
evrei sioniști, cu toții persoane importante, care sub amenințarea armelor, au
jefuit un furgon al Băncii Naționale! Pentru ei, ăștia erau disidenți!
Imdiat după ce această carte a apărut pe internet, s-au operat modificările.
Cei șase tîlhari evrei au fost șterși din pagina engleză! În pagina în limba
română, și-au însușit unele critici, l-au șters pe Karoly Kiraly, pe semnatarii
Scrisorii celor 6 i-au scos din listă trecîndu-i într-o categorie separată iar
Toma Arnăuțoiu și Elisabeta Rizea au fost mutați unde le era locul, nu la
disidenți, ci la “Luptători anticomuniști”. Astea au fost singurele consecințe,
agenții racolați de est sau de vest (adică trădătorii) au rămași pe listă, iar
foarte mulți disidenți reali rămîn necunoscuți românilor.
Dar
hai să mai luăm și alte nume de pe lista oficială a disidenților. Din cîte
știu, Gabriel Andreescu (dacă mă înșel, să mă contrazică și îmi voi cere scuze)
a fost prins în flagrant în timp ce înmîna documente secrete unui diplomat al
ambasadei Mexicului, care lucra mai mult pentru CIA decît pentru țara sa).
Petre Mihai Băcanu și Mircea Dinescu erau agenți sovietici iar Ana Blandiana
era amanta lui Gogu Rădulescu, cel mai important agent sovietic. Laszlo Tokes
era agent AVO (serviciul secret unguresc). Ați reușit să va faceți o imagine?
Wikipedia vă oferă o listă conform căreia cei mai mulți disidenți ai României
au fost evrei și/sau trădători.
Cred că ar trebui să mă simt flatat văzînd cît de atent mă
citesc unii!
– pagina
wikipedia a lui I. Gh. Duca a fost masacrată – inițial, cînd am printat-o, se
menționau cele trei motive pentru care acesta a fost pedepsit de legionari, în
prezent mai apare ca motiv doar faptul că „din cauza eforturilor sale de a
stăvili Mișcarea Legionară”. Nu se pomenește nimic despre aceste
„eforturi” (interzicerea legionarilor să participe la alegeri, devastarea a mii
de sedii și locuințe ale legionarilor, arestarea lor, uciderea de către
jandarmi a studenților legionari care lipeau afișe electorale);
– în
seara de 20 nov. a.c., respins de Iohannis pentru intrarea în noul guvern, Ilan
Laufer a ținut o conferință de presă prin care l-a acuzat pe Iohannis de
anti-semitism (taman pe Iohannis, cel care promulgase două legi care trimiteau
în închisoare pe cei care spuneau adevărul contra minciunilor sioniste!),
declarînd că el are părinți români și s-a născut la maternitatea Polizu!
Românii Laufer și-au botezat copilul (român) Harry Ilan! Mai lipsea să spună că
a fost botezat de părintele Galeriu! În ziua de 21 oct. wikipedia a modificat
pagina lui Ilan Laufer, în care menționase că era născut în Rishon Lezion
(uneori Rishon LeZion ) din Israel, trecînd
că este născut din părinți români în București! Noroc de presa israeilană care
i-a dezvăluit fără putință de tăgadă originea! Citat din „The Jerusalem Post”:
„One is Romania’s recently appointed state secretary, Ilan Laufer, a
33-year-old Israeli expatriate who was born in Rishon Lezion and became a
successful businessman in Bucharest.” (Sursa: https://www.jpost.com/Op…/Grapevine-Hebrew-in-Romania-481838)
Pentru cei de la wikipedia era într-adevăr imposibil să-i ceară lui Shakespeare
certificatul de naștere, dar în cazul lui Ilan, după ce ai scris că s-a născut
în Rishon Lezion, îi schimbi locul nașterii fără să îi ceri dovada?
Am
scris în urmă cu peste un an și jumătate un articol în care descriam internetul
ca cel mai mare dușman al omenirii – întrucît în timp ce adevărul este șters,
minciuna este promovată cu valoare de postulat. În urma acestui articol am
primit, din partea celui care părea să fie cel mai înfocat admirator al meu, un
lung comentariu insultător și amenințător (am povestit aceasta într-un alt
articol, postat de data aceasta pe „Justitiarul”).
Nu
am nici o speranță pentru viitor. Noi, cei care citind și gîndind, am aflat
adevărul, ne ducem treptat. Într-o majoritate zdrobitoare, tinerele generații
sînt imbecilizate prin sistemul de educație și învățămînt, prin mass-media,
prin internet. Cei mai mulți dintre ceilalți sînt preocupați ori să
supraviețuiască, ori să se îmbogățească peste măsura. Acesta este unul dintre
cele mai nefaste efecte ale dobîndirii „libertății” din decembrie 1989. Nu mai
am nici o speranță întrucît este evident că Dumnezeu nu ne mai ajută, și nici
nu are de ce atîta timp cît oamenii nu vor ajutorul Lui. Dimpotrivă, ne
pedepsește întrucît atît răbdarea cît și iertarea Lui sînt limitate.
Ciprian Porumbescu 165
Duminică, 14 octombrie, s-au împlinit 165 de ani
de la naşterea lui Ciprian Porumbescu, un talent muzical de excepţie, creatorul
primei operete româneşti – „Crai nou”.
Porumbescu a adus în compoziţiile sale tematici
patriotice, elemente de expresivitate ce-l definesc ca stil, de o muzicalitate
aparte, în care exprimă artistic o serie de trăiri personale, gânduri şi idei,
toate încadrate în epoca romantică a genului.
Violonist, compozitor, teolog şi
mare patriot, Porumbescu a întruchipat în scurta sa existenţă, autenticul
românesc cu tot ceea ce este mai frumos şi mai pur – de la freamătul codrului,
șoptirile dulci ale pâraielor, până la glasuri de bucium care răsună a jale -,
caracterizând un erou cu un destin romantic.
Ciprian Porumbescu, pe numele la naştere Ciprian
Golembiovski, a văzut lumina vieţii la 14 octombrie 1853, la Şipotele Sucevei,
în Bucovina, într-o casă modestă de ţară, fiind fiul preotului Iraclie
Golembiovski şi al Emiliei Clodniţchi, de origine poloneză, având o soră mai
mare, Mărioara.
Familia sa a fost foarte săracă,
astfel că Ciprian Porumbescu nu a avut parte de o formare muzicală continuă şi
completă, în schimb tatăl său i-a insuflat credinţa şi patriotismul „cu asupra
de măsură”.
Fire timidă şi retrasă, dar
îndrăgostit de muzică, Porumbescu îl întâlneşte, la vârsta de şapte ani, pe muzicologul
Carol Miculi, profesor la Conservatorul din Lemberg şi discipol al lui Chopin,
care şi-a petrecut câteva veri la Şipotele Sucevei, pentru a culege cântece
populare, găzduit fiind chiar în casa familiei Golembiovski.
A început studiul muzicii la Suceava
şi Cernăuţi.
În anul 1871 participă la Putna la
marcarea a 400 de ani de la târnosirea mănăstirii, unde se alătură unei
asistenţe din care făceau parte Mihai Eminescu, A.D. Xenopol, Ioan Slavici, sau
Nicolae Teclu. Din relatările vremii, se pare că după festivităţile oficiale,
pe pajiştea din faţa mănăstirii s-a încins o horă în care au intrat toţi cei
prezenţi, orchestra fiind condusă de Grigore Vindireu, căruia Ciprian i-ar fi
luat locul, iar la final, după ce a cântat, s-ar fi aruncat la pieptul lui
Iraclie strigând: „Tată, am cântat Daciei întregi !”
Până în anul 1873 a studiat la
gimnaziul superior de la Suceava, însă, din cauza sărăciei, stătea cu chirie în
încăperi mici şi pline de igrasie, mâncarea nu era nici ea îndestulătoare şi
probabil că aici tuberculoza i s-a strecurat în trup, el fiind foarte preocupat
de muzică şi nu de persoana sa.
În martie 1873, Ciprian a trecut cu
bine examenul de maturitate, iar în perioada 1873 – 1877 a studiat teologia
ortodoxă la Cernăuţi, perioadă în care, în 1876, moare mama sa, Emilia.
În 1874 s-a înfiinţat, la Cernăuţi,
societatea studenţească „Arboroasa”, după numele vechi al Bucovinei. Ciprian
i-a compus imnul, a condus corul societăţii culturale, iar în ultimul an de
seminar a fost ales preşedintele ei. Însă „Arboroasa” nu a fost niciodată
privită cu ochi buni de stăpânirea austriacă din cauza activităţilor
considerate mult prea intens patriotice.
În desele vacanţe pe care le
petrecea la Stupca, o cunoaşte pe Berta Gorgon, o fată înaltă şi subţire, fiică
a pastorului evanghelic din Ilişeşti, de care s-a îndrăgostit iremediabil. La
scurtă vreme, pentru ca iubirea lor să nu „degenereze”, şi fiindcă familiile
celor doi erau de confesiuni diferite, Berta avea să fie trimisă în
străinătate, rămânând marea iubire, neîmplinită, a compozitorului.
Ciprian scria despre aceasta: „Numai
ea singură îmi poate da curajul şi puterea de a răbda mai departe şi a duce
munca începută la bun sfârşit”, iar ea răspundea: „Cât de rău îmi pare că nu
pot sta faţă în faţă cu acela căruia toată viaţa mea aş dori să-i fiu cu inima
deschisă…”
În 1877, în Bucovina se sărbătorea
alipirea la Imperiul Austro – Ungar, iar la Iaşi a avut loc o
contrademonstraţie în memoria morţii domnitorului Grigore Ghica, Societatea
”Arboroasa” trimiţând o telegramă de condoleanţe primarului din Iaşi.
În seara zilei de 15 noiembrie 1877,
conducătorii societăţii ”Arboroasa” – Constantin Morariu, Eugen Siretean,
Zaharie Voronca şi Orest Popescu, au fost reţinuţi şi încarceraţi la
închisoarea din Cernăuţi.
În anul 1878, Porumbescu este şi el
arestat, alături de alţi tineri, în Procesul „Arboroasa”, fiind închis timp de
trei luni la Cernăuţi. Se afla la Stupca, i-au dat voie să-şi ia cu el vioara
şi o gramatică a limbii franceze şi a fost urcat într-o căruţă şi dus până la
Cernăuţi, un drum în care apa rece i-a pătruns prin haine.
Însă temniţa în care şi-a petrecut
Crăciunul anului 1878 s-a transformat pentru el în drum sigur spre mormânt,
fiindcă pereţii reci şi mâncarea proastă l-au îmbolnăvit grav de tuberculoză.
Trebuie spus că unul dintre cei mai
înflăcăraţi combatanţi în presa vremii, care a luptat din răsputeri pentru a
obţine eliberarea celor întemniţaţi, a fost însuşi Mihai Eminescu. După trei
luni – ce folos ? – Ciprian Porumbescu avea să fie eliberat şi achitat de
acuzaţiile care i-au fost aduse.
Între anii 1879 – 1881, primeşte o
bursă de studiu la „Konservatorium fur Musik” din Viena, unde studiază armonia
cu Anton Bruckner şi primeşte noţiuni de muzică corală de la Franz Krenn.
Tot aici a luat lecţii particulare de teoria muzicii, cu
compozitorul bucovinean Eusebius Mandyczewski, dirijează corul Societăţii
Studenţeşti „România Jună”, iar în anul 1880, scoate o colecţie de douăzeci de
piese corale şi cântece, intitulată „Colecţiune de cântece sociale pentru
studenţii români”, pe care se află creaţii precum „Cântecul gintei latine”,
„Cântecul tricolorului”, sau „Imnul unirii – Pe-al nostru steag”. Era prima
lucrare de acest gen din literatura română.
În anul 1881, familia sa îşi schimbă
numele în Porumbescu, după ce acesta a fost folosit, o perioadă, drept
pseudonim.
Între anii 1881 şi 1883, Porumbescu
este profesor de muzică la Gimnaziul Românesc din Braşov şi dirijor al corului
de la Biserica Sf. Nicolae din Şcheii Braşovului.
La 11 martie 1882, are loc, în sala festivă a Gimnaziul Românesc din
Braşov (astăzi Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”), premiera operetei în două
acte „Crai nou” – prima operetă românească, pe muzica lui Ciprian Porumbescu şi
versurile lui Vasile Alecsandri. Spectacolul cunoaşte un succes fulminant,
astfel încât sunt programate alte două reprezentaţii, pe 12 şi 23 martie, în
acelaşi an, la Braşov şi o alta la Oraviţa. După aceste spectacole, Ciprian
Porumbescu îi trimite o scrisoare tatălui său prin care îşi exprima satisfacţia
cu privire la dorinţa sa cea mare ce a fost împlinită:
„Şi astăzi, astăzi am ajuns să-mi văd dorinţa împlinită,
mi-am văzut visul cu ochii, am avut aplauzele frenetice pentru opul meu, am
auzit chemând sute de voci, pline de entuziasm, numele meu, m-am văzut ridicat,
lăudat, măgulit, laureat. Ce să mai zic, ce să mai aştept de la viaţa mea, de
la viitorul meu?”.
La 8 noiembrie 1882, este organizat, la Braşov, un
concert în beneficiul lui Ciprian Porumbescu, pentru a fi colctate fonduri
pentru tratamentul său în Italia, iar la 25 noiembrie, acesta pleacă în
staţiunea Nervi din peninsulă.
Starea sa de sănătate nu se ameliorează şi, în plus,
dorul de plaiurile natale îl măcina. Într-una din scrisorile trimise din
Italia, Porumbescu nota: „O! Italie, Italie! Frumoasă şi dulce mai eşti! Ah,
dar ce folos? Nu plăteşte toată frumuseţea şi dulceaţa ei o ceapă friptă, dacă
colea peste gard nu mă pot sui la Stupca!…”.
În februarie 1883, Ciprian se întoarce la Stupca, lângă
Suceava, iar la 6 iunie 1883, la doar 30 de ani, trece la cele veşnice, în
braţele surorii sale şi sub privirile îndurerate ale tatălui său.
Cu ultimele forţe, Ciprian i-a şoptit acesteia: ”Să nu
lăsaţi muzica mea să moară!”. Ultima lui dorinţă, ce se regăseşte în ultima
strofă din ”Cântecul tricolorului”, a fost îndeplintă, pe crucea sa fiind puse
culorile drapelului românesc şi versurile “Iar când, fraţilor, m-oi duce/ De la
voi, şi-o fi să mor/ Pe mormânt atunci să-mi puneţi/ Mândrul nostru tricolor”.
La moartea lui, Berta Gorgon îi scria sorei acestuia,
Mărioara: „Greu de suportat nenorocirea aceasta; mi-a nimicit tot ce am sperat
şi am dorit în viaţă. Mi s-a răpit tot ce am numit noroc. (…) Roagă-te, dragă
Marie, la mormântul Lui şi pentru mine. Ţie ţi-i dat să fii în apropierea Lui,
tu ai putut să-i arăţi scumpului iubirea ta, prin îngrijirea jertfitoare. O, de
ce n-am putut şi eu !”.
Printre cele mai populare lucrări ale sale, sunt „Balada
pentru vioară si orchestră” op. 29, celebrul cântec patriotic „Pe-al nostru
steag e scris Unire”, muzică ce dă astăzi imnul naţional al Albaniei – „Hymni i
Flamurit”, melodia fostului imn al României, „Trei culori”, valsurile „Zâna
Dunării” şi „Camelii”, „Serenadă”, „La malurile Prutului”, „Altarul Mănăstirii
Putna”, „Inimă de român”, „Odă ostaşilor români” şi altele.
În anii 1972-1973, regretatul regizor Gheorghe Vitanidis
a realizat filmul artistic „Ciprian Porumbescu”, în două serii, cu Vlad Rădescu
în rolul marelui compozitor şi patriot.
Peste ani a rămas, mărturie a trăirilor lui Ciprian
Porumbescu, căsuţa din Stupca (azi Ciprian Porumbescu) şi muzeul cu acelaşi
nume situat chiar în faţa cimitirului în care acesta îşi doarme somnul de veci.
Aici există, bine conservate, toate amintirile acestor plaiuri atât de iubite
de compozitor, iubirea niciodată împlinită pentru Berta Gorgon şi mai ales
dragsotea sa pentru muzică şi pentru doina românească…
Gheorghe Vâlcea i-a sculptat crucea de mormânt părintelui
Arsenie Boca. A lucrat, ca tâmplar, alături de el, timp de 12 ani, devenind buni
prieteni. Astăzi, Gheorghe Vâlcea este unul dintre puţinii martori ai ultimilor
ani petrecuţi pe pământ de părintele Arsenie. „Să-mi faci crucea"
Noiembrie, 1989. Afară ninge uşor şi fulgii se lipesc de fereastră.. Dalta muşcă încet din lemnul tare. Printre lacrimi, cu o durere surdă în inimă, tâmplarul a sculptat deja un nume - "Arsenie". Ar trebui să mai scrie încă un cuvânt. Doar atât. "Ieromonahul" Unsprezece litere. Dar nu poate. Durerea îl apasă din ce în ce mai tare şi gândul că nu-l va mai vedea niciodată pe părintele Arsenie Boca îi sfredeleşte inima. Îi răsună în minte cuvintele de laultima întâlnire: "Să vii la mine la mormânt, că te voi putea ajuta mai bine decât acum". Dar despărţirea e prea grea şi-i întunecă nădejdea.. Începe să lucreze la prima literă. Un "I" înalt şi zvelt, desenat chiar de părintele Arsenie în timp ce se afla pe patul de moarte. Încet, privirea i se împăienjeneşte şi lacrimile îi curg pe obraz.
Părintele Arsenie venise în urmă cu câteva luni la el, la spital. Pe Gheorghe Vâlcea îl chinuia o durere cumplită de picioare. Suferea de ea încă din tinereţe, dar acum nu-i dădea nicicum pace, aşa că se internase.
Părintele a sosit neanunţat. În salon, câţiva bărbaţi îşi omorau timpul jucând zaruri şi flecărind lucruri lumeşti. Când a deschis uşa , au înlemnit cu toţii. În jurul bărbatului cu barbă albă şi ochi sfredelitori plutea ceva, o boare de sfinţenie nenumită, care te ţintuia. A venit la el la pat şi i-a spus simplu
-
"Nea
Vâlcea, aş dori sa vii cu mine să-ţi arăt ce trebuie să mai faci la
Prislop".
-
Rugămintea
l-a năucit. Stătea înlemnit în pat, cu picioarele betege, iar părintele Arsenie
îl ruga să plece! S-a străduit să-i facă pe plac, iar mădularele, până atunci
bicisnice, l-au ascultat. Încet, ca prin minune, a putut păşi fără să mai simtă
durerea aceea sfâşietoare. Au plecat împreună din spital.
Pe drum, i-a spus la fel de direct:
-"Nea Vâlcea, eu voi pleca dincolo. Am de la Domnul o altă misiune. După ce voi părăsi lumea asta, totul se va schimba în ţară. Nu-ţi pot spune amănunte, pentru că i-aş panica pe oameni. Dar voi fi alături de tine mereu.. Din lumea cealaltă, te voi putea ajuta mai mult. Să vii la mine la mormânt". L-a ascultat buimăcit. Deşi bătrân, părintele Arsenie era în plină putere. Şi acum îi vorbea de moarte şi de lumea cealaltă! L-a crezut, dar a sperat mereu, până în ultima clipă, că nu va fi aşa. Că părintele va mai face un miracol, încă unul, între atâtea sute câtesăvârşise în timpul vieţii, şi-şi va prelungi şederea în lume.
Însă, cu timpul, nădejdea aceasta s-a risipit. Părintele l-a pus să-i lucreze şi crucea. Una simplă, de lemn, acoperită cu scândură, aşa cum îşi mai dăltuiesc şi acum ţăranii din Ţara Zarandului, locul în care părintele văzuse lumina zilei. De scris n-a scris nimic pe faţa ei. A aşteptat până în ultima clipă.
Era acasă, la Comarnic , când a primit vestea: -"Vino la Sinaia. Domnul bătrân a murit". Atunci a simţit că ceva se rupe din el. Tot drumul l-a străbătut plângând. Lacrimile îi curg şi acum, când îşi aminteşte cum terminase crucea. Cea mai grea a fost ultima literă, un "L" încârligat şi bătrân, aşa cum mai văzuse doar pe lespezile voievozilor - "Arsenie Ieromonahul". Atât. Aşa voise părintele, desenând el însuşi literele pe patul de moarte. Un testament care să fie pus la căpătâiul lui. O cruce la care se vor închina sute de mii de oameni, mulţimi ce se vor scurge ca un fluviu de rugăciune spre mormântul smerit de la Prislop. "De dincolo vă voi putea ajuta mai mult!".
Desenele unui artist
Pe drum, i-a spus la fel de direct:
-"Nea Vâlcea, eu voi pleca dincolo. Am de la Domnul o altă misiune. După ce voi părăsi lumea asta, totul se va schimba în ţară. Nu-ţi pot spune amănunte, pentru că i-aş panica pe oameni. Dar voi fi alături de tine mereu.. Din lumea cealaltă, te voi putea ajuta mai mult. Să vii la mine la mormânt". L-a ascultat buimăcit. Deşi bătrân, părintele Arsenie era în plină putere. Şi acum îi vorbea de moarte şi de lumea cealaltă! L-a crezut, dar a sperat mereu, până în ultima clipă, că nu va fi aşa. Că părintele va mai face un miracol, încă unul, între atâtea sute câtesăvârşise în timpul vieţii, şi-şi va prelungi şederea în lume.
Însă, cu timpul, nădejdea aceasta s-a risipit. Părintele l-a pus să-i lucreze şi crucea. Una simplă, de lemn, acoperită cu scândură, aşa cum îşi mai dăltuiesc şi acum ţăranii din Ţara Zarandului, locul în care părintele văzuse lumina zilei. De scris n-a scris nimic pe faţa ei. A aşteptat până în ultima clipă.
Era acasă, la Comarnic , când a primit vestea: -"Vino la Sinaia. Domnul bătrân a murit". Atunci a simţit că ceva se rupe din el. Tot drumul l-a străbătut plângând. Lacrimile îi curg şi acum, când îşi aminteşte cum terminase crucea. Cea mai grea a fost ultima literă, un "L" încârligat şi bătrân, aşa cum mai văzuse doar pe lespezile voievozilor - "Arsenie Ieromonahul". Atât. Aşa voise părintele, desenând el însuşi literele pe patul de moarte. Un testament care să fie pus la căpătâiul lui. O cruce la care se vor închina sute de mii de oameni, mulţimi ce se vor scurge ca un fluviu de rugăciune spre mormântul smerit de la Prislop. "De dincolo vă voi putea ajuta mai mult!".
Desenele unui artist
-
"Dacă
ar veni cineva la mine şi mi-ar spune că pot săpa un tunel până la capătul
pământului, ca să-l întâlnesc din nou pe părintele Arsenie Boca, să ştiţi că aş
fi gata să sap! Toată viaţa! Aşa foc mi-a lăsat în inimă omul
ăsta!"
Gheorghe Vâlcea e şi el acum un om în vârstă. De câte ori aminteşte de părintele, ochii i se împăienjenesc de lacrimi. Anii l-au ajuns din urmă, dar nu l-au potopit. Deşi e aproape octogenar, continuă să lucreze şi acum în atelierul lui din Comarnic. Aici, printre scânduri, cuie şi dălţi, a petrecut împreună cu marele duhovnic al Ardealului ani în şir. Ultimii doisprezece ani ai vieţii părintelui. Cei mai enigmatici şi mai puţin cunoscuţi.
Cei în care "domnul bătrân", aşa cum îl numeau apropiaţii pentru a-l scăpa de ochiul nevăzut al Securităţii, se retrăsese la Sinaia, pentru a se pregăti de marea trecere. Pe atunci, Gheorghe Vâlcea era încă în puterea vârstei. "Erau ultimii ani ai comunismului. Mă ştia lumea de tâmplar, iar un cunoscut a venit la mine şi mi-a spus că e nevoie de nişte lucrări la Sinaia. Am mers acolo la o casă în care locuiau nişte femei. Pe urmă am aflat că erau de fapt măicuţe, date afară din mânăstire de comunişti, cu decretul din 1959. M-am gândit - «Doamne, în ce mă bag?», dar am continuat să lucrez după nişte schiţe pe care măicuţele mi le aduceau".
Desenele erau de o frumuseţe aparte. Gheorghe lucrase până atunci în multe locuri şi văzuse nenumărate modele. Dar acestea erau altfel. Păreau ieşite din mâna unui artist. Unul foarte înzestrat. Le-a întrebat pe măicuţe cine le face, iar acestea i-au răspuns că au o ingineră credincioasă la Sebeş. "Nu le-am crezut! Ştiam eu cum lucrează inginerii... Aici era mână de artist. Unul mare, dăruit cu talent. Dar nu am zis nimic.
Am lucrat după acele modele timp de doi ani de zile. Până-ntr-o zi".
A venit la el pe neaşteptate. Era îmbrăcat în haine civile, pentru că, de când fusese alungat din mânăstire, vieţuia discret, ascuns de ochii celorlalţi, într-un anonimat deplin. Un bătrân distins, zvelt, cu ochi pătrunzători. Atât de pătrunzători, încât i-au rămas până astăzi întipăriţi în minte lui Gheorghe. I-a spus direct: - "Nea Vâlcea, tu nu mă cunoşti pe mine, dar eu te cunosc foarte bine. De astăzi rămâi în familia noastră". Întâlnirea l-a bulversat. "Mi-a schimbat starea lăuntrică. Nu era un om ca noi. Părea din altă lume".
Aşa s-au apropiat unul de celălalt. O întâmplare aparte avea să-i dezvăluie meşterului Gheorghe Vâlcea dragostea deplină a părintelui şi smerenia sa. O smerenie de om sfânt.
Lucrau la Mânăstirea Sinaia , la acoperiş, Gheorghe Vâlcea meşterind sus şiţa, iar părintele, de jos, dându-i indicaţii. La un moment dat, sleit de oboseală, a trebuit să coboare şi să plece acasă. Părintele Arsenie a crezut că-l supărase cu ceva. A doua zi l-a aşteptat cu o ceaşcă de ceai şi, după ce au luat micul dejun, s-a ridicat şi l-a luat în braţe. Pe nepregătite:
Gheorghe Vâlcea e şi el acum un om în vârstă. De câte ori aminteşte de părintele, ochii i se împăienjenesc de lacrimi. Anii l-au ajuns din urmă, dar nu l-au potopit. Deşi e aproape octogenar, continuă să lucreze şi acum în atelierul lui din Comarnic. Aici, printre scânduri, cuie şi dălţi, a petrecut împreună cu marele duhovnic al Ardealului ani în şir. Ultimii doisprezece ani ai vieţii părintelui. Cei mai enigmatici şi mai puţin cunoscuţi.
Cei în care "domnul bătrân", aşa cum îl numeau apropiaţii pentru a-l scăpa de ochiul nevăzut al Securităţii, se retrăsese la Sinaia, pentru a se pregăti de marea trecere. Pe atunci, Gheorghe Vâlcea era încă în puterea vârstei. "Erau ultimii ani ai comunismului. Mă ştia lumea de tâmplar, iar un cunoscut a venit la mine şi mi-a spus că e nevoie de nişte lucrări la Sinaia. Am mers acolo la o casă în care locuiau nişte femei. Pe urmă am aflat că erau de fapt măicuţe, date afară din mânăstire de comunişti, cu decretul din 1959. M-am gândit - «Doamne, în ce mă bag?», dar am continuat să lucrez după nişte schiţe pe care măicuţele mi le aduceau".
Desenele erau de o frumuseţe aparte. Gheorghe lucrase până atunci în multe locuri şi văzuse nenumărate modele. Dar acestea erau altfel. Păreau ieşite din mâna unui artist. Unul foarte înzestrat. Le-a întrebat pe măicuţe cine le face, iar acestea i-au răspuns că au o ingineră credincioasă la Sebeş. "Nu le-am crezut! Ştiam eu cum lucrează inginerii... Aici era mână de artist. Unul mare, dăruit cu talent. Dar nu am zis nimic.
Am lucrat după acele modele timp de doi ani de zile. Până-ntr-o zi".
A venit la el pe neaşteptate. Era îmbrăcat în haine civile, pentru că, de când fusese alungat din mânăstire, vieţuia discret, ascuns de ochii celorlalţi, într-un anonimat deplin. Un bătrân distins, zvelt, cu ochi pătrunzători. Atât de pătrunzători, încât i-au rămas până astăzi întipăriţi în minte lui Gheorghe. I-a spus direct: - "Nea Vâlcea, tu nu mă cunoşti pe mine, dar eu te cunosc foarte bine. De astăzi rămâi în familia noastră". Întâlnirea l-a bulversat. "Mi-a schimbat starea lăuntrică. Nu era un om ca noi. Părea din altă lume".
Aşa s-au apropiat unul de celălalt. O întâmplare aparte avea să-i dezvăluie meşterului Gheorghe Vâlcea dragostea deplină a părintelui şi smerenia sa. O smerenie de om sfânt.
Lucrau la Mânăstirea Sinaia , la acoperiş, Gheorghe Vâlcea meşterind sus şiţa, iar părintele, de jos, dându-i indicaţii. La un moment dat, sleit de oboseală, a trebuit să coboare şi să plece acasă. Părintele Arsenie a crezut că-l supărase cu ceva. A doua zi l-a aşteptat cu o ceaşcă de ceai şi, după ce au luat micul dejun, s-a ridicat şi l-a luat în braţe. Pe nepregătite:
-
"Nea Vâlcea, te rog să mă ierţi dacă ieri
ţi-am greşit cu ceva! Iartă-mă, că şi eu te voi ierta, şi n-o să mai scapi de
mine, nici în lumea asta, nici în cealaltă". Din îmbrăţişarea aceea caldă
s-a zămislit o mare prietenie. Una mai presus de timp.
"De atunci, părintele mi-a rămas în suflet. A fost o legătură cu un om care e mai presus de noi, o legătură care depăşeşte lumea aceasta. El nu mă supărase cu nimic, dar era de o delicateţe extraordinară şi a vrut să fie sigur că sunt cu cugetul împăcat. De atunci, ne-am văzut mereu".
Anii din urmă ai părintelui Arsenie Boca au fost ani de anonimat aproape deplin. Deghizat în straie civile, interzicându-le celorlalţi să-l mai numească „părinte", pentru a nu atrage atenţia Securităţii, marele duhovnic se strecura prin vremuri.
Pleca adesea de la Sinaia la Comarnic, pentru a adăsta ceasuri întregi în atelierul lui Gheorghe Vâlcea. Vorbeau câte-n lună şi-n stele.
În încăperea micuţă, marele duhovnic de la Sâmbăta de Sus, cel la a cărui predică se adunau mii de oameni, moşea acum la naşterea la cer a unui singur suflet. Încet, cu răbdare şi cu multă dragoste. „Eu învăţam de la el, întrebându-l despre lumea asta şi, mai ales, despre cealaltă, iar el ucenicea la mine, că-l deprindeam cu meşteşugul lucrării lemnului. Era tare smerit! Mă asculta întotdeauna cu atenţie. Niciodată nu mă contrazicea.
Mulţi spun că era un om dur. Nici pomeneală! Era un suflet bun şi foarte blând. Se apropia de tine cu o aşa delicateţe, cu atâta prietenie, încât nu puteai să-i rezişti. Eu le-am mai spus celor care vorbesc despre el că l-au întâlnit, dar nu l-au cunoscut. Eu unul l-am cunoscut foarte bine. Şi vă pot spune că vor trece sute de ani până când vom mai avea parte de un asemenea părinte.
Unul ca el se naşte o dată la o mie de ani!"
Miracolul
Îşi internase soţia la Institutul Parhon. În ultimul timp, nu se simţise bine. Au fost pe la mai mulţi doctori şi, în cele din urmă, ajunseseră la Bucureşti. Când i-au dat vestea, era pe hol, aşteptând-o. Soţia avea cancer, unul aflat într-un stadiu foarte grav. Medicii îi spuseseră clar - şanse de scăpare nu prea sunt. Poate una la o mie, aşa că ar trebui să se consoleze cu gândul că o va pierde. A rămas năucit. Ce să facă, încotro să se îndrepte? L-au îndrumat spre spitalul Filantropia, sugerându-i să o opereze, poate că îi va mai prelungi zilele. Acolo, medicul a privit analizele, apoi l-a întrebat, scurt, dacă are credinţă în Dumnezeu. "I-am răspuns că am, iar el mi-a zis să mă rog, pentru că numai din cer poate veni o scăpare".
A fugit direct la Sinaia , la părintele Arsenie. Era disperat. "Pe tren am plâns încontinuu. Nu ştiam unde să mă mai ascund de oameni". Părintele l-a primit ca de obicei. Senin, liniştit, aşa cum era întotdeauna. A început de îndată să-i vorbească de Mânăstirea Prislop, de câte au de făcut acolo. "Încerca să-mi distragă atenţia, dar mie nu-mi stătea mintea decât la soţia mea. Nu aveam copii, ea era sufletul meu, iar părintele singura nădejde. Am tot aşteptat clipa potrivită să-i spun de necazul meu, când, la sfârşit, mi-a zis chiar el: -Nene Vâlcea, fii pe pace. Să se opereze soţia la Bucureşti şi totul o să fie bine. Nu apucasem să-i zic nimic de boala ei, în tot răstimpul am vorbit doar de lucrările de la Prislop.
Dar părintele avea darul înaintevederii şi a ştiut tot timpul prin ce trec, fără să-i spun. Am plecat întărit". După trei zile, femeia a intrat în operaţie. Gheorghe Vâlcea a aşteptat pe holurile spitalului, frământând rugăciuni, aninând nădejdi. Minutele se făceau ceasuri, ceasurile zile. Îşi pusese încrederea în rugăciunile părintelui, dar în clipele acelea, speranţele se năruie. Deodată, din sala de operaţie a ieşit o doctoriţă. Era răvăşită. A spus precipitată că: "domnul doctor Bălănescu a amuţit după intervenţie. A început operaţia, dar înăuntru nu a mai găsit nimic, nici o tumoră! Acum s-a închis în cabinet şi nu mai primeşte pe nimeni. Aşteptăm şi rezultatul biopsiei, şi dacă nici de la laborator nu iese nimic, înseamnă că e un miracol!". Miracol a şi fost.
Când ajunge în acest punct, vocea bătrânului tâmplar tremură din nou. A fost momentul în care a văzut pe viu puterea rugăciunilor părintelui Arsenie. Atunci a înţeles pe deplin cu cine fusese prieten atâţia ani. S-a întors la Sinaia şi marele duhovnic i-a spus zâmbind - "Ai văzut puterea lui Dumnezeu! Acum ai încredere în mine?"
O privesc pe soţia lui Gheorghe Vâlcea. Umblă prin curte ca un prâsnel, robotind printre flori. E rodul viu al unei nădejdi împlinite. Dar acesta nu a fost singurul miracol făcut de părintele Arsenie. S-a mai întâmplat şi cu un prieten de-al lui Gheorghe Vâlcea. Fusese internat la spital la Azuga, iar doctorii i-au spus că mai are de trăit doar două luni de zile. Îşi pierduse orice nădejde. Faţa lui se înnegrise de boală, ca un tăciune. "Mă durea sufletul de el, că eram tare buni prieteni. Aşa că l-am rugat să se externeze şi să mergem la părintele Arsenie. El nu mai trăgea nădejde că scapă, dar a venit cu mine". Părintele i-a primit în grădină şi a început să le vorbească de planurile sale de viitor. Ca de obicei, nu se concentra pe durere şi boală, ci încerca să mute accentul spre nădejde. "La sfârşit, a venit la prietenul meu şi i-a trecut mâna de pe piept până spre pântece şi i-a spus: -«Stai liniştit, că nu o să mori din asta».
Atât! Am plecat, iar prietenul meu nici nu s-a mai întors la spital. În câteva zile s-a pus pe picioare. Trăieşte şi acum şi e sănătos. Tun! Vindecarea s-a petrecut înainte de revoluţie, iar de atunci nu a mai avut nicio problemă serioasă cu sănătatea". De dincolo de mormânt Gheorghe Vâlcea a fost ultimul care a ieşit din groapă. Ar fi rămas acolo pentru totdeauna, lângă cel la care ţinuse atât de mult. Nu mai ştie decât că l-au prins preoţii în braţe. De văzut nu vedea nimic, din pricina lacrimilor. Apoi zilele s-au scurs, şi între el şi plecarea la Domnul a părintelui s-au aşternut anii.. La mormânt au început să vină oamenii. Din ce în ce mai des, din ce în ce mai mulţi. Pelerinii povesteau miracole, călugării găseau izbăvire în ispite.
Părintele Arsenie nu refuza pe nimeni. Aşa cum îi spusese domnului Gheorghe Vâlcea, din cealaltă lume lucra cu mai multă putere. Ani de-a rândul s-a numărat şi el printre ei. A continuat să lucreze la mânăstire la Prislop. Poarta de la intrare e sculptată de el, şi la fel şi ceea ce e dăltuit în lemn prin mânăstire. Din când în când, urca în faţa crucii ieşite din mâinile lui. Îngenunchea şi se ruga părintelui. Nu-i spunea multe vorbe. Ştia sfântul ce are nevoie. Până într-un an, de curând, când boala de picioare l-a secerat din nou. A mers la spital, a cercetat doctori, dar zadarnic. Durerile nu-l părăseau. Şi-a adus atunci aminte de ce-i spusese marele duhovnic -- "să vii la mormânt!". Şi-a venit. A plecat din spital cu greu, pentru că nu se simţea bine. Chinuit, a ajuns la Prislop şi s-a prăbuşit în faţa crucii părintelui. L-a rugat să-l ierte, i-a spus că e neputincios şi că acum e ultima oară când vine să-l cerceteze. Bătrâneţile l-au ajuns, picioarele îl dor, aşa că de acum îi va vorbi deacasă. Când s-a ridicat, a simţit că durerile îl părăsesc. Se simţea mai bine. A mers câţiva paşi, apoi a coborât sprinten până la mânăstire. Era ca nou.
"Şi să ştiţi, aveţi cuvântul meu, că sunt om bătrân, de atunci nu am mai avut probleme cu picioarele. PUTEREA UNEI RUGĂCIUNI
Când veți primi acest mesaj să spuneți o rugăciune...
Doar atât trebuie să faceți.
Opriți-vă și spuneți o rugăciune de mulțumire pentru toate realizările, dar și nerealizările voastre.
Apoi vă rog să trimiteți acest mesaj către toți prietenii și rudele voastre. Cred că dacă trimiteți această mărturisire a credinței cu o rugăciune, cu credință, veți primi tot ceea ce Domnul Dumnezeul crede că vă este de folos.
Toți avem nevoie de rugăciune !
"De atunci, părintele mi-a rămas în suflet. A fost o legătură cu un om care e mai presus de noi, o legătură care depăşeşte lumea aceasta. El nu mă supărase cu nimic, dar era de o delicateţe extraordinară şi a vrut să fie sigur că sunt cu cugetul împăcat. De atunci, ne-am văzut mereu".
Anii din urmă ai părintelui Arsenie Boca au fost ani de anonimat aproape deplin. Deghizat în straie civile, interzicându-le celorlalţi să-l mai numească „părinte", pentru a nu atrage atenţia Securităţii, marele duhovnic se strecura prin vremuri.
Pleca adesea de la Sinaia la Comarnic, pentru a adăsta ceasuri întregi în atelierul lui Gheorghe Vâlcea. Vorbeau câte-n lună şi-n stele.
În încăperea micuţă, marele duhovnic de la Sâmbăta de Sus, cel la a cărui predică se adunau mii de oameni, moşea acum la naşterea la cer a unui singur suflet. Încet, cu răbdare şi cu multă dragoste. „Eu învăţam de la el, întrebându-l despre lumea asta şi, mai ales, despre cealaltă, iar el ucenicea la mine, că-l deprindeam cu meşteşugul lucrării lemnului. Era tare smerit! Mă asculta întotdeauna cu atenţie. Niciodată nu mă contrazicea.
Mulţi spun că era un om dur. Nici pomeneală! Era un suflet bun şi foarte blând. Se apropia de tine cu o aşa delicateţe, cu atâta prietenie, încât nu puteai să-i rezişti. Eu le-am mai spus celor care vorbesc despre el că l-au întâlnit, dar nu l-au cunoscut. Eu unul l-am cunoscut foarte bine. Şi vă pot spune că vor trece sute de ani până când vom mai avea parte de un asemenea părinte.
Unul ca el se naşte o dată la o mie de ani!"
Miracolul
Îşi internase soţia la Institutul Parhon. În ultimul timp, nu se simţise bine. Au fost pe la mai mulţi doctori şi, în cele din urmă, ajunseseră la Bucureşti. Când i-au dat vestea, era pe hol, aşteptând-o. Soţia avea cancer, unul aflat într-un stadiu foarte grav. Medicii îi spuseseră clar - şanse de scăpare nu prea sunt. Poate una la o mie, aşa că ar trebui să se consoleze cu gândul că o va pierde. A rămas năucit. Ce să facă, încotro să se îndrepte? L-au îndrumat spre spitalul Filantropia, sugerându-i să o opereze, poate că îi va mai prelungi zilele. Acolo, medicul a privit analizele, apoi l-a întrebat, scurt, dacă are credinţă în Dumnezeu. "I-am răspuns că am, iar el mi-a zis să mă rog, pentru că numai din cer poate veni o scăpare".
A fugit direct la Sinaia , la părintele Arsenie. Era disperat. "Pe tren am plâns încontinuu. Nu ştiam unde să mă mai ascund de oameni". Părintele l-a primit ca de obicei. Senin, liniştit, aşa cum era întotdeauna. A început de îndată să-i vorbească de Mânăstirea Prislop, de câte au de făcut acolo. "Încerca să-mi distragă atenţia, dar mie nu-mi stătea mintea decât la soţia mea. Nu aveam copii, ea era sufletul meu, iar părintele singura nădejde. Am tot aşteptat clipa potrivită să-i spun de necazul meu, când, la sfârşit, mi-a zis chiar el: -Nene Vâlcea, fii pe pace. Să se opereze soţia la Bucureşti şi totul o să fie bine. Nu apucasem să-i zic nimic de boala ei, în tot răstimpul am vorbit doar de lucrările de la Prislop.
Dar părintele avea darul înaintevederii şi a ştiut tot timpul prin ce trec, fără să-i spun. Am plecat întărit". După trei zile, femeia a intrat în operaţie. Gheorghe Vâlcea a aşteptat pe holurile spitalului, frământând rugăciuni, aninând nădejdi. Minutele se făceau ceasuri, ceasurile zile. Îşi pusese încrederea în rugăciunile părintelui, dar în clipele acelea, speranţele se năruie. Deodată, din sala de operaţie a ieşit o doctoriţă. Era răvăşită. A spus precipitată că: "domnul doctor Bălănescu a amuţit după intervenţie. A început operaţia, dar înăuntru nu a mai găsit nimic, nici o tumoră! Acum s-a închis în cabinet şi nu mai primeşte pe nimeni. Aşteptăm şi rezultatul biopsiei, şi dacă nici de la laborator nu iese nimic, înseamnă că e un miracol!". Miracol a şi fost.
Când ajunge în acest punct, vocea bătrânului tâmplar tremură din nou. A fost momentul în care a văzut pe viu puterea rugăciunilor părintelui Arsenie. Atunci a înţeles pe deplin cu cine fusese prieten atâţia ani. S-a întors la Sinaia şi marele duhovnic i-a spus zâmbind - "Ai văzut puterea lui Dumnezeu! Acum ai încredere în mine?"
O privesc pe soţia lui Gheorghe Vâlcea. Umblă prin curte ca un prâsnel, robotind printre flori. E rodul viu al unei nădejdi împlinite. Dar acesta nu a fost singurul miracol făcut de părintele Arsenie. S-a mai întâmplat şi cu un prieten de-al lui Gheorghe Vâlcea. Fusese internat la spital la Azuga, iar doctorii i-au spus că mai are de trăit doar două luni de zile. Îşi pierduse orice nădejde. Faţa lui se înnegrise de boală, ca un tăciune. "Mă durea sufletul de el, că eram tare buni prieteni. Aşa că l-am rugat să se externeze şi să mergem la părintele Arsenie. El nu mai trăgea nădejde că scapă, dar a venit cu mine". Părintele i-a primit în grădină şi a început să le vorbească de planurile sale de viitor. Ca de obicei, nu se concentra pe durere şi boală, ci încerca să mute accentul spre nădejde. "La sfârşit, a venit la prietenul meu şi i-a trecut mâna de pe piept până spre pântece şi i-a spus: -«Stai liniştit, că nu o să mori din asta».
Atât! Am plecat, iar prietenul meu nici nu s-a mai întors la spital. În câteva zile s-a pus pe picioare. Trăieşte şi acum şi e sănătos. Tun! Vindecarea s-a petrecut înainte de revoluţie, iar de atunci nu a mai avut nicio problemă serioasă cu sănătatea". De dincolo de mormânt Gheorghe Vâlcea a fost ultimul care a ieşit din groapă. Ar fi rămas acolo pentru totdeauna, lângă cel la care ţinuse atât de mult. Nu mai ştie decât că l-au prins preoţii în braţe. De văzut nu vedea nimic, din pricina lacrimilor. Apoi zilele s-au scurs, şi între el şi plecarea la Domnul a părintelui s-au aşternut anii.. La mormânt au început să vină oamenii. Din ce în ce mai des, din ce în ce mai mulţi. Pelerinii povesteau miracole, călugării găseau izbăvire în ispite.
Părintele Arsenie nu refuza pe nimeni. Aşa cum îi spusese domnului Gheorghe Vâlcea, din cealaltă lume lucra cu mai multă putere. Ani de-a rândul s-a numărat şi el printre ei. A continuat să lucreze la mânăstire la Prislop. Poarta de la intrare e sculptată de el, şi la fel şi ceea ce e dăltuit în lemn prin mânăstire. Din când în când, urca în faţa crucii ieşite din mâinile lui. Îngenunchea şi se ruga părintelui. Nu-i spunea multe vorbe. Ştia sfântul ce are nevoie. Până într-un an, de curând, când boala de picioare l-a secerat din nou. A mers la spital, a cercetat doctori, dar zadarnic. Durerile nu-l părăseau. Şi-a adus atunci aminte de ce-i spusese marele duhovnic -- "să vii la mormânt!". Şi-a venit. A plecat din spital cu greu, pentru că nu se simţea bine. Chinuit, a ajuns la Prislop şi s-a prăbuşit în faţa crucii părintelui. L-a rugat să-l ierte, i-a spus că e neputincios şi că acum e ultima oară când vine să-l cerceteze. Bătrâneţile l-au ajuns, picioarele îl dor, aşa că de acum îi va vorbi deacasă. Când s-a ridicat, a simţit că durerile îl părăsesc. Se simţea mai bine. A mers câţiva paşi, apoi a coborât sprinten până la mânăstire. Era ca nou.
"Şi să ştiţi, aveţi cuvântul meu, că sunt om bătrân, de atunci nu am mai avut probleme cu picioarele. PUTEREA UNEI RUGĂCIUNI
Când veți primi acest mesaj să spuneți o rugăciune...
Doar atât trebuie să faceți.
Opriți-vă și spuneți o rugăciune de mulțumire pentru toate realizările, dar și nerealizările voastre.
Apoi vă rog să trimiteți acest mesaj către toți prietenii și rudele voastre. Cred că dacă trimiteți această mărturisire a credinței cu o rugăciune, cu credință, veți primi tot ceea ce Domnul Dumnezeul crede că vă este de folos.
Toți avem nevoie de rugăciune !
MIHAI ȘERBAN
Manifest Cartea Neagră a României
Mihai Serban, carte lansata
la Gaudeamus 2017: „Manifest Cartea Neagră a României” (CARTE: stimate domnule
Ambasador, Excelentă, așa cum am convenit, vă transmit discursul de la lansare
a cărții mele.)
Mă numesc Mihai Serban, am 39 de ani,
sunt stabilit în Franța și lucrez în marketing-comunicare. În urmă cu aproape 15
ani, împreună cu soția mea am plecat din România. Ajunși în străinătate
împreună cu educația și bagajul nostru de cunoștințe, din păcate pentru ce avea
să urmeze, am realizat destul de repede că nu eram neapărat bine veniți.
Neînțelegând fenomenul, în primă fază am încercat să ignorăm acest sentiment
crezând în mod naiv că este vorba de o perioadă de tranziție. Dar, înverșunarea
occidentalului de rând avea să ne ajungă repede din urmă! Confruntarea, care
din lipsa elementelor nu putea fi definită cu precizie, avea să fie revelată în
cadrul profesional, unde, pentru prima oară în viața mea, am realizat că un
european de vatră milenară nu era conform pentru a integra o țară din Vestul
Europei! Culmea ironiei, colegii mei de serviciu fie ei africani, arabi, evrei,
etc., nu aveau această problemă de integrare, înotând în societatea occidentală
precum pestele în apă! Acest moment a reprezentat pentru mine punctul de
ruptură, primul semn de întrebare se născuse și multe aveau să urmeze… românul
din mine fusese declanșat!
Evoluția ce a urmat, s-a tradus prin căutarea a ceea ce am
numit în cartea mea: SURSA SURSELOR. Această cheie de înțelegere a reprezentat
fundația, corpul și finalitatea demersului meu. Ce am descoperit m-a
cutremurat! Faptul că această „Europă” vândută pe pâine, atunci când nu e
folosită drept amenințare împotriva celor care, încă mai simt românește: nu
numai că nu ne agreează deloc, dar ne urăște pentru tot ceea ce suntem și
reprezentăm ca popor!
Realitatea
ne arată că suntem reprezentanții unei generații mințită, manipulată, vândută,
dezmoștenită și împinsă spre buza prăpastiei legată la ochi. Interesant pentru
noi, cei care am fost condiționați de televiziune să privim spre Occident cu
admirații complexate, să aflăm că libertatea de gândire și a cuvântului sunt la
fel de îngrădite astăzi în Vest, precum erau în România lui Hannah Robinsohn
Pauker, când ne aflam sub ocupația cominterniștilor de tristă amintire! Mă
întreb cât am evoluat de atunci? Așadar, dacă în Occident poți spune orice
exceptând ce deranjează, ce anume nu poți spune? Răspunsul la această întrebare
este foarte simplu: orice poziție, idee sau revendicare ce ar reconsolida
edificiul național și suveranitatea poporului, a fost interzisă! Tribunalul
uitării, a decis fără drept de apel că trecutul nu mai există! Procedura de
radiere a fost inițiată: originea, tradiția, religia, familia, morala, omul
liber și în cele din urmă națiunea, toate se află sub semnul lichidării! Pe
acest drum al sfârșitului, printre înșiruiții veseli, din păcate, ne aflăm și
noi!
Pentru
cei care încă mai visează o tară ca în Vest, a venit timpul să se trezească din
coșmar! In Occident toate măsurile impuse și adoptate în societate, ne arată că
un creștin ortodox cu valori nealterate – un om cu convingeri și principii
fundamentale: nu-și mai are locul! Preferința non valorilor umaniste, a
neo-marxismului social și al islamului cuceritor, sunt asumate pe față! În
occident, nu mai ai voie să spui pe nume celor care se află în spatele puterii!
În
Occident, nu ai voie să spui că democrația reprezentativă este o formă ascunsă
de dictatură financiară! Nu ai voie să vorbești despre Europa ca fiind, sinteza
gândirii elene, a religiei Creștine și a civilizației romane! Nu ai voie să te
împotrivești dictatului conform căreia, musulmanii sunt viitorul Europei! Nu ai
voie să te ferești de multiculturalism și arma acestuia, metisajul, codul
folosit pentru a disimula genocidul albilor din Europa! Nu ai voie să spui că
te simți agresat de omniprezenta propagandă L.G.B.T. și, nici să spui că nu te
mai simți în siguranță în propria țară simțind agresiunea constantă și
crescândă, dar nu a teroriștilor deghizați, ci a guvernelor împotriva
propriilor popoare! Si, dacă totuși vrei să-ti riști locul de muncă, locul în
societate, anturajul și chiar libertatea, vei afla foarte repede că de fapt
ești doar un antisemit, un rasist, un xenofob, un nazist, un islamofob, un
homofob; un produs periculos al trecutului întunecat; un monstru de care societatea
s-ar dezice fără ca nici măcar să clipească!
Aceste interdicții care, astăzi, fac
legea în Vest, exportându-se în România la pachet cu directivele europene și
împrumuturile la F.M.I., încearcă să modifice radical modul în care gândim,
percepem și ne exprimăm. Fiind conștient că mulți sunt cei care s-au aliniat
disciplinați în spatele acestui embargou intelectual, amintindu-mi vorbele
lăsate de M. Eminescu : „Fără îndoiala există talente individuale, dar ele
trebuie să intre cu rădăcinile în pământul și modul de-a fi al poporului lor,
pentru a produce ceva permanent” –, am decis să preiau condeiul și, în pofida
riscurilor anunțate, să mă arunc în luptă și să denunț o stare de fapt care ne
scapă printre degete, cei mai mulți nici măcar nu o văd.
Reforma, mai bine zis reformarea
realității pe care am acceptat-o din neatenție, se auto-definește ca fiind
„politic corectă” – adică: o pseudo-realitate internă, reformată de unealta
politico-mediatică la ordinele externe. Nimic altceva decât noile forme de abuz
lingvistic impuse pentru a disimula totalitarismul social și ideologic în care
ne desfășurăm existențele. De notat, pe vremuri, dictatura preceda falsificării
limbajului în timp ce astăzi, limbajul precedă viitoarei dictaturi! Acest
spațiu intelectual a rezultat din tranziția de la comunismul autoritar, trecând
prin capitalismul prădător și încheindu-și drumul către iad prin liberalism –
ultimul mare „ism” înaintea sfârșitului National!
Astăzi,
din păcate, societatea în care trăim poate fi asemănată cu o creație abstractă
care, pentru a căpăta substanță și mai ales justificare, trebuie întreținută cu
explicații și argumente care se trădează a fi la fel de abstracte, precum
imaginea de ansamblu a societății în care trăim. Înțelegând că minciuna are o traiectorie
nebănuită, anumite întrebări au început să iasă la iveală: cum este posibil ca
Marxismul ucigaș și zecile lui de milioane de morți, să nu reprezinte o piedică
morală pentru televiziunile din Vest care, nu ratează ocazie să-i aducă omagii
și retrospective elogioase – în timp nemții anilor ’30 sunt descriși de cinci
ori pe săptămână ca niște monștrii însetați de sânge? Cum se face că aceleași
televiziuni îi prezintă pe români ca fiind niște fiare țigănești amatoare de
corupție, furt, viol și crimă – în timp ce Americanii, care sunt cei mai mari
exportatori de moarte de pe glob, sunt prezentați ca niște eroi internaționali?
Tot media internațională îi prezintă pe israelieni ca fiind un popor veșnic
persecutat și prigonit, în timp ce palestinienii sunt doar un popor de
teroriști? Ceaușescu dictator – Lenin revoluționar! Hitler criminal – Stalin
revoluționar! M. Eminescu numai bun de ocolit – Bob Dylan Nobel! Eliade,
Cioran, Noica, Țuțea, Gyr, Gafencu interziși – Elie Wiesel Nobel! Cum e posibil
ca un om care a asemănat neamul românesc cu o adunătură de substanță târâtă, cu
o inima ca un cur, peste tot numai fețe urâte, guri vulgare, trăsături
rudimentare – M. Eminescu este cadavrul din debara – un popor numai bun de
spânzurat…etc, cum se poate ca ideologul fecalei și al antiromânismului să fie
propus Academiei Române tocmai de Uniunea Scriitorilor din Romania, pentru a
primi o pensie viageră din banii noștri?! In definitiv, cum putem ieși în
stradă protestând pentru justiție și democrație la imboldul unor O.N.G-uri
străine antinaționale, împreună chiar cu Președintele țării, atunci când acesta
este supusul U.E. a cărui obiect principal este tocmai distrugerea
suveranității populare și a națiunilor europene! – Cât de orbi am ajuns?
Folosirea tot mai pregnantă a
strategiilor de comunicare care induc consensul generalizat în locul rațiunii,
dovedind această stare de ocupație care bântuie prin societate. Și dacă nu, cum
am putea să explicăm derivele morale, sociale și democratice la care asistăm,
fără ca acestea să trezească forme de opoziție, stări de rebeliune? Ținând cont
de suferințele, amărăciunea, abuzurile și reeducarea constantă la care a fost
supus poporul român de la revoluție încoace, având în vedere lipsa de acțiuni
și starea de supunere generalizată la care am ajuns, suntem obligați să
recunoaștem un lucru cutremurător: percepția noastră asupra realității, a fost
reformată din temelie!
Astăzi, mai mult ca oricând,
traiectoria ideologică în care am fost induși este greșită, periculoasă,
mortală… Nu mai putem să lăsăm la cârma țării impostori, actori de mâna a
treia, simpli figuranți, însă toți mari trădători de neam care, urmează să ne
spolieze de ce avem mai scump. De partea cealaltă, Occidentul nu mai este de
mult un model de urmat și poate că nu a fost niciodată altceva decât un complex
născut din subtilitatea celor care creează tezele și antitezele, antagonismele
necesare jocurilor strategice, pretextelor politice, mizeriei umane.
Timpul rătăcirii ne-a îndepărtat de
idealul național, de destinul nostru! Dacă continuam să tindem prostește spre
modele străine, care, oricum, supraviețuiesc sub perfuzia perfidă a finanțelor
transnaționale –, atunci să încetăm să mai spunem România!, pentru că oricum
vom rămâne fără PATRIE! Fără nici o declarație de război, patruzeci la sută din
pământul strămoșesc a ajuns în proprietatea unor firme străine… bătrânii spun
că pământul a strigat, poate, pentru ultima oară! Vremea a venit, trebuie doar
să lăsăm deoparte himerele de care am fost agățați! Pentru a avansa în viață nu
este destul să mergi: trebuie să mergi în direcția potrivită! Pentru a putea
iniția acest proces de recucerire a suveranității și a edificiului NAȚIONAL,
România trebuie să-și regăsească timpul pierdut și să-i studieze conținutul în
profunzime! În urma unei călătorii extraordinare care s-a desfășurat pe
întinsul a patru continente diferite, dea lungul secolelor de istorie, minciună
și manipulare, am găsit cutiile negre ale României! In urma unui studiu extrem
de complex și năucitor, am reușit să alcătuiesc „Manifest Cartea Neagră a
României”.
Mihai Serban
„După jertfe și sacrificii, prigoniri
și pribegii, mărturii și luptă neîncetată, curată răsplată a libertății veți
primi și a voastră împărăție veți domni!”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu