duminică, 1 ianuarie 2012

Ghirlandaio

George Anca


            Pierdusem pe Petrea, de două ori Dumitrus, adios, Aldee.  Teatrul de atacuri.  Romantic Dharma. Eliadini cântând la Cella în casă.  Tagore-Botta. Jean şi-a citit chinezul. Florin, din prefaţa lui Crainic la Naţionalismul lui Tagore, Nestor pe desene, Mihai cu metafizică, Doina cu Ţuţea, Puşi cu Romul, Ana cu taică-său, Sorin Spectacol de Botta, Pasi ce-a scris la inaugurarea bustului ,TGM Mânzul.
            De ce nu m-am dus la recepţia lui Sirkar, alt bengalez după Tagore. Din Jammu Kashmir în Transilvania, tot munţi, tot Chiuruş. Bravo, Geza, ai ştiut ce să faci, ai mei m-au cojocit cu iranieni şi Iliescu. Globalizarea, mai criminală decât globalismul.  Apă din Fukushima, ne pare rău că te-am făcut să suferi. Pentru un creator, nu există sărăcie (Rilke). Ţi-a pus you tube, microfon performant.
            Acum în rol de popă, apoi ins, în distrugere reciprocă. Matriarhato. Firul negru Agricola. Fata, day 1 la unguri. Bulgakov nu e Cehov. Informatorul de Verona. Procesul din Verona. Abia termini capitolul şi mori să vezi ce urmează. Geometrie inelară. O ciorbă de poloniu vrem. Fanatici în toate branşele.
            Mamona, şi nu ştii. Comunicativ şi politicos. Bărbaţii şi-au plecat grumazul şi femeile şi-au ridicat poalele. Are o meclă de refuză şi flegma verde s-o atingă de scârbă. Ne ustură ochii. M-ai trezit de trei ori. Pe cine să nominalizez la Tokyo Prize.
            Capcana Camil. Dacă textul era în engleză, înţelegeau mai bine ce li se cere. Un text este scenă de teatru. Pe ăsta nu-l suportă puşcăria de scapă tot timpul. Coacăză pe twitter. Althing, externalizare deschisă. Crowdsoursing, sarcină pentru grup nedefinit de persoane. Încă o generaţie va fi sacrificată. Energie, exergie. La examen: nu vă supăraţi, dar momentul cere, vreau să recit Muma lui Ştefan cel Mare.
            Degeaba ai cv dacă eşti nebun. Spânzurare incompletă. Voinţa de a muri inhibă reflexul de ieşire din postura letală. Mahalale d'ale urdu ah turcale. Palanga, ciutăria, iazagii, surlarii. Concoct. Fluieract. Print pe orez. Efectele mai dureroase decât cauzele (Petrişor). De la cazuri la tipuri. Doborât în fals.  Numai crimă.
            Răpit într-o casă luxoasă. N-am făcut niciun rău, mă lăsase vocea. Regie-zâmbet, mirare fără scăpare. Fugi, pe după garduri şi grădini, alţi agenţi şi costumaţi, i-auzi, nesfârşite prinderi, nici lumini publice, nici unde să te ascunzi. Ce-oi fi făcut. N-am făcut. Am încurcat-o. Mi s-a înfundat. Ca ce chestie. Sunt serios. Măcar să fi (re)cunoscut pe careva. Mă păpau toţi. Jucam şi eu rolul de alergătură. Ieri. Chindii. Nu s-ar mai termina. Ba în Bucureşti. Lume multă. Staţi cu mine. Ăştia mă vor. Nu dispăreţi. Mă titirezam şi de nimeni de-al meu nu mă mai aveam. Iar inşi. Pâlcuri. Tot ce sunt şi ce am sunt ei. Nu am glas. Ba da. Dădeam din umeri. De nu din coate. Mă împingeau dans. Nu-mi găseau nicio vină. Nici de cântat. Nici că nu exista careva să mă apere. Nici eu. Nici dumnezeu. Nici diavolul.
            Mai la ei conversam. Mă înfundam în spaţii aproape tehnologice. Decoruri inhibante. Ce s-ar fi filmat o fi dat horror. Oricum rating. Cum că dădusem de prieteni. Pipa mai va. Coşmar. Plimbare. Şi nu ne mai plânsesem de proletcultism. Actorime exclusivă. M-oi fi distrat.Nu se spune ce vedeau. Păpuşi om fi fost şi-om fi uitat. Religia e ca un penis. Târgoviştea, cap de destin şi lui Ceauşescu. Nici islamul să-l fi mântuit de Brucan. At the back of beyond. Si bella e perduta.
            Lumânări aprinse pentru cei morţi în flacără, născuţi în flacără. Stilizarea depresiei nocturne prin păstrarea vorbei naturale, limba de moarte – lebădă. Scenometriile m-ar scoate la târg. Să mă apuc de teatru la 70, ca Puşi la 60, ce-om vorbi azi. Fanfare cu lumini, proiecte subliminale, frază cu navigatori naviganţi dus-întors. Voiajul nupţial intră în faza secretă. Gene dominante. Mie de genul ăsta de oameni ca tine mi-e frică. Teatremul dă aripi scenometriei. Piesa n-am decât s-o joc peste rădăcini dramatizate liber. Virgula este o întrerupere de sarcină. Hermeneutică în dodii. Actriţă de fundul scenei. Nominalizator nenominalizat. Încurcarea seriilor. Oberon pare pedofil. Câţi dramaturgi nejucaţi din cauza lui Shakespeare. Sau Caragiale. Nici Kalidasa sau Aristofan. Shiva ucide pe Kamadeva. Uciderea morţii. Luptător remarcat. Cu doi martori s-au făcut mii de revoluţionari. Doamne, fă noapte pe ei.
            Lăsasem puşca. Dus la căpitan. N-am mai găsit-o, caut-o, întreabă femeia de serviciu. Zâmbea. I-am scos bancnote. Nu erau cifrate, de 60, păi sigur. Nu număram. Mai caut. Ştiu puşca. Apare la Pogor, pierdută. Tu eşti directorul. Da. Să-ţi înapoiez tot, la 1 şi la 2. Mai caut. Hol de Streinu, m-o fi cunoscut. Mă vânzoleam prin lume şi prin subiecte ca nepăsător amnezic, în nerecunoaştere voioasă, vag panicată, sacadat. Şi piesa, trimisă de trei ori pe gol, de două ori cu răspunsuri.
            Mii de soldaţi ruşi la Polul Nord. Musulmani masoni americani. Şeful misiunii de lichidare a lui Ben Laden a fost un norvegian. Dubiţă argintie. Delfinul, Rechinul, Marsuinul. Rădaşca benevolă. Pe muzica vulcanilor din Islanda. Menonişti. Marele Necaz. Mill. Galaction. Coaso, am cute pentru tine. Holst. 72 septua. Abuladze, şchiop ca tine. Ai fost impetuos. N-a suportat succesul tău. Îţi căzuse cutia pe jos. Paharul să dea pe din afară. Am ferit. Acum regret. Era libaţie. Mihăiţă, băiatul mării. O fată l-a părăsit pentru un pakistanez. Kureş.
            Decât o mare mai păzit, Ghirlandaio. Spre vizuini, la viezuri. Suirea coastei. Coborârea copiilor. Femei, veveriţe, brebenei. Preşedinte de academie. Sus-jos. Yin-yang. Breb-brebenel. Academie - mal de mare. Prinde-mă, prinde-mă. Te prind, te prind. Como esta. Bien. I-aruncă peştele viu pe nisip. Sare. Copilul se face că se sperie. Îl înconjoară. Nemişcat. Se apleacă. Peştele sare. Sare şi copilul. Stă. Copilul se apleacă, se ridică, îl loveşte cu piciorul.
            Mai păzit ca o mare, Ghirlandaio. O doamnă: Doamne, ce n-aş da, dacă m-ai iubi. Şapte eclipse. Lamente. Lume condusă în engleză. De Dumnezeu ce să mai zic. Fumează-ţi dragonul. Iamb servit. Dragoste de reconstrucţie. Din ce n-am căzut. Din pom. Pierzându-ţi ţara, dai de lume, haţ. De-ar fi suit spre Brebu gineri
ginerii miresele
traiurile lese-le
pe vătrai vitraliile
a trăi cu daliile
de pe toate faliile
holiile paliile
codobaturi sai-le
            Nu spălaţi underwear-undergoen-sous-vetement, numai vase. Hitler: Anca nu minte (R-M). Bej prăvălit peste cărţi în abis. Pe fund repăşeşte luminându-ne cu bejula. Luxemburg, stăpânul lumii. Vederi de creştet din podul şcolii: Florea condamnat la moarte, în sala de sport, pentru delapidare.
            Peste râu, peste mări, o densitate. Nestăpânire. Renecunoaştere. Vă voi mai vedea, corifei, cronică. Nisipurile pe talpa lui Ovidiu-Buddha. Prea repede-mi sosiţi, înfrumuseţătorilor de zaruri zuruite. Abia mă scufundam. Fără periscop. Pescăruşa zornăie marea-spermă. Voievozii pazei. Poză cu a mării.
            De roade va să dea, neam de părinţi a da. M-ar fi luat drept Ghirlandaio. Sosie involuntară. Neprogramată. Mâna cauzei sau cine a futut-o pe regina Maria. Mai vreau să fiu liber în Mexic. Lume să mă aresteze pe ce-am visat cu o noapte înainte. Te făcusem scârbos de deştept. Se strepezise nemesis. Uite că mai scrii. Namaskar Surya pe mal şi Tatăl Nostru în altarul mării. Conversarăţi şi vă simpatizarăţi că ne siamezarăm. Teatru sifilitic de Gigi şi Puşi. Ce tare e fuga. Mi-a spus Bill. Nu te faşaşi de alergare. Şi-aşa suntem foarte pesimişti.

ce nu se încheiase tratatul de tinctură
popimea din spitale anafura de-o fură
pedestrul ţâşti din yoga în jogging penetral
o stanţă mai la vale
si filmul cu Duval
e

            A zis că pleacă în delegaţie cu nevasta. Eu, în Mexic, cu preşedinţii. Tu, sfârşitul lumii, ce mai cădeau stelele. Roluri ne suntem. Vă intonez neam de părinţi în de voi. Aşa şi delegaţia cu preşedinte, cum ai fi tu. Şi arestarea mea de către gazdă, că ştim noi. Dar eu n-am înnebunit Să iubesc ce-am părăsit. Să-ţi vină rândul valurilor pe veresia carnavalurilor.
            Silabele ajunse din Argentina în Uzbekistan. Şi muma lor fusese la Auschwitz. Şi când am întrebat-o, a început să plângă de întrebare, ultima. Şi cu Minodora, că m-aş ajunge silabic. Nalt la smeu calci pe beu dibuitoare dib liberate lib. Şaptesprezece silabe versul mandakranta, un haiku, modulii coloanei. Nu vreau, nu mă vrea memoria. Mă scuipaşi din regie. Lupul de stepă dual mărgelat Sidharta. Om ta taom clopote toacă. Ne dăm luaţi. Povestiri nu, proverbe nici atât. Cine să ne mai cânte-scrie. Risipimu-ne, de voie, de nevoie, sub screper pân' la anu'.
chera Hera ne mămească
de o mamă calicească
rece scuţ necunoscuta
îndulcindu-ne cucuta
naşterea copilăria
maica domnului Maria
            Ţi se dictează. Aţa o ţine smeul. N-o omorî cât ţipi morţii mă-tii, cuvă ce eşti. În urmă ce-om încropi muzo-lehuzo, Lenuţo-cuţo. Ăştia la omor dau muzica mandragor. La schimb, băute cârme colchidine. Îmi scot din beciul străbătut pelagra. Non-grindă. Mă descos, trag aer. Sonetez. Zero personaje de toate.
pe ce proiecţii câţi din sat ori eu
placenta împingând-o apogeu
fetele popii Hercule Anteu
zâmbeşte-le şoiman egeu
tinctura Ghirlandaio picto
ci tu la Putna Benedicto
nici senzualitate stricto
sensu' că niciodată ficto
tendoanele alerge pinten
sărit de coardă orfic minten
braţele ursitoarei cin'te'n
chemam şi nici Chirică osc
în boască şi mă recunosc
rachiu la Kir pe ploscă pleosc
            Eşarfe. Mein Koran by Churchill. Israel-Kashmir-Kosovo-Filipine-Sud Thai-Darfur-Sudan-Liban-Transnistria. În Sri Lanka, rata cea mai scăzută a divorţurilor şi cea mai ridicată a sinuciderilor femeilor. Scenometrie apofatică. Şacote cu ai lui, în sus pe coastă, după brebi. Am rătăcit şi tamburina de damasc, no.
            Tremurul esenţial. Oralitate şi postmodernism. Traducţiile nu fac o literatură. Ce vrea de la mine Mefistofel. Aşteptăm şi alte popoare dornice să ne transforme limba. Boem în toată puterea cuvântului, apud D. Teleor. Şoacăte, vorbitori de limbi străine. Pe cel mai bun dintre creştini ucide-l. Decizii noetice. Prezumţii de parteneriat. Shaker. Nu te deprima, că ne dărâmi. Bancher dispărut în apele Siretului. Pietse volante. Nonsense, nugacity, stutiloquence. Lungo giro di note. Neo-sensacionismo-Dodii-Paradoxism. Saxo Grammaticus, Amlet. Hemlet, fiul. La premieră, Will a jucat rolul Fantomei. Un Hamlet de provincie.
            Scuaruri andaluze. Ceva plimbat din dimineţi nopţile. Tamburinar. Până crezusem că, uite, mă lasă ochii. Nimeream verze de vilă, în patru labe rigolelor, de prins. Unde-mi dase şi a flutura stânga, de la mâncare, de la a doua cafea, de după reclamă.
            Azi, la indieni, post Zricha. Ce-o fi şi de capul lui Germain, flamand plonjat în Altea Spaniei, nici Mancha, nici Alutus. Tornabuoni. Buon fresco. Setaiuolo a minuto. Muntenia serbează Maria pe 15 august, Moldova pe 8 septembrie. Pe fugă, samose. Ardeiul din gâtlej emană usturime în nări. Meliţa şi meliţoiul. Muntele Adam şi Eva. Oaia aia e a ei. Vediamo, preghiamo, văita-m-o. „To renounce the consciousness of an unreal immobility in space and to recognize a motion we did not feel”, „to renounce a freedom that does not exist, and to recognize a dependence of which we are not conscious”. (Tolstoi). Am ajuns la scena reproşurilor. Sunt poveşti lungi, Ghirlandaio. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu