A
PROMISED LAND
Surender Bhutani – Puși
Dinulescu – Elena Volcinschi – Andreea Văduva – Ioan Miclău-Gepianu – Melania
Cuc - Folclor
SURENDER BHUTANI
A Promised Land
Nothing ever dies
if one is deep in love
every moment freshens...
and one feels elevated
if one is deep in love
every moment freshens...
and one feels elevated
Every word creates magic
everything becomes a poem
every day is an experience
by the limit of existence
everything becomes a poem
every day is an experience
by the limit of existence
A reflective clarity
moves effortlessly inside
a confluence of influences
makes new paths constantly
moves effortlessly inside
a confluence of influences
makes new paths constantly
A passion's supremacy comes up
one has to endure intently
if one is imaginative
demands are gratifying
one has to endure intently
if one is imaginative
demands are gratifying
Every emotion seeks justice while
moving towards a promised land
one has exchanged everything
in this journey of togetherness
moving towards a promised land
one has exchanged everything
in this journey of togetherness
Surender Bhutani
PUȘI DINULESCU
Iubirea vieţii mele
Iubirea vieţii mele,
În ţara căcatului pe clanţă nimeni nu se mai masturbează.
Doar eu şi cu tine, iubita mea,...
Când suntem departe unul de altul...
Se spune că aici, la porţile Orientului,
Femeile nu sunt păcătoase şi nu sunt
Căţele în călduri şi nu şi-o trag prin trenuri
Sau prin toalete publice
Ca-n filmele americane...
Şi probabil că e adevărat...
Şi nimeni, iubirea vieţii mele,
Dar absolut nimeni nu se mai masturbează
Decât eu şi cu tine iubita mea,
Când suntem departe unul de altul...
Şi nu pot să tac, nu pot să nu mărturisesc...
Da, aşa e, nu pot minţi, nu pot nega:
Eu chiar am pregătit-o, foarte atent
Şi foarte responsabil pe ea, pe iubita mea, pentru masturbare.
Am făcut-o să mă vrea până îşi pierde minţile...
Apoi am sărutat-o uşor pe pântec
Şi când s-a întins gata să fie a mea
Am pictat-o cu culorile calde ale sufletului meu...
Ah, niciodată n-am sărutat-o pe suflet
Ca imbecilul ăla care ne ameninţă la televizor...
Dar eu am tot pictat-o în căutarea sufletelor noastre pierdute
Şi-acum regăsite...
Da, am pictat-o metodic, întâi cu galbenul deznăderjdii, apoi cu verdele speranţei
Şi cu albastrul îngerilor până la roşul ţâşnit direct din sângele meu în sângele ei...
În ţara căcatului pe clanţă nimeni nu se mai masturbează.
Doar eu şi cu tine, iubita mea,...
Când suntem departe unul de altul...
Se spune că aici, la porţile Orientului,
Femeile nu sunt păcătoase şi nu sunt
Căţele în călduri şi nu şi-o trag prin trenuri
Sau prin toalete publice
Ca-n filmele americane...
Şi probabil că e adevărat...
Şi nimeni, iubirea vieţii mele,
Dar absolut nimeni nu se mai masturbează
Decât eu şi cu tine iubita mea,
Când suntem departe unul de altul...
Şi nu pot să tac, nu pot să nu mărturisesc...
Da, aşa e, nu pot minţi, nu pot nega:
Eu chiar am pregătit-o, foarte atent
Şi foarte responsabil pe ea, pe iubita mea, pentru masturbare.
Am făcut-o să mă vrea până îşi pierde minţile...
Apoi am sărutat-o uşor pe pântec
Şi când s-a întins gata să fie a mea
Am pictat-o cu culorile calde ale sufletului meu...
Ah, niciodată n-am sărutat-o pe suflet
Ca imbecilul ăla care ne ameninţă la televizor...
Dar eu am tot pictat-o în căutarea sufletelor noastre pierdute
Şi-acum regăsite...
Da, am pictat-o metodic, întâi cu galbenul deznăderjdii, apoi cu verdele speranţei
Şi cu albastrul îngerilor până la roşul ţâşnit direct din sângele meu în sângele ei...
Acum o aştept. Am pregătit toate culorile
Şi le-am amestecat cu culorile toamnei...
Întoarce-te, ştiu că te-ntorci, e totul pregătit,
Aici la noi, în ţara căcatului întins pe clanţă...
Şi le-am amestecat cu culorile toamnei...
Întoarce-te, ştiu că te-ntorci, e totul pregătit,
Aici la noi, în ţara căcatului întins pe clanţă...
Puşi Dinulescu şi Asociaţii
ELENA VOLCINSCHI
Dă-mi mâna ta iubite
Dă-mi mâna ta iubite, promit s-o
culc cuminte
Pe pieptul meu ce-și arde fiorii în adorare,
Să glăsuiască iar apuse- simțăminte,
Ochii de închid, m-adune dorința din visare!
Dă-mi mâna ta iubite că vreau, s-o culc cuminte,
Pe fruntea-mi neîntinată de gânduri inutile,
Al dragostei potir să-l bem iar ca-nnainte,
Fără a mai rătăci prin rechemări fragile.
Dă-mi mâna ta iubite, promit s-o culc cuminte,
Mă lasă doar să-ți ard în brațe pătimașă!
Mai torc fuior de vise, din vara cea fierbinte
Și încă mai roșesc timid ca o cireașă....
Dă-mi mâna ta iubite, promit s-o culc cuminte
Pe pântecul ce-și saltă emoțiile și-n toamnă,
În fluxul febrei iarăși, înfașă-mă fierbinte
Și lasă-mă să uit, că sunt, o mare doamnă!
Pe pieptul meu ce-și arde fiorii în adorare,
Să glăsuiască iar apuse- simțăminte,
Ochii de închid, m-adune dorința din visare!
Dă-mi mâna ta iubite că vreau, s-o culc cuminte,
Pe fruntea-mi neîntinată de gânduri inutile,
Al dragostei potir să-l bem iar ca-nnainte,
Fără a mai rătăci prin rechemări fragile.
Dă-mi mâna ta iubite, promit s-o culc cuminte,
Mă lasă doar să-ți ard în brațe pătimașă!
Mai torc fuior de vise, din vara cea fierbinte
Și încă mai roșesc timid ca o cireașă....
Dă-mi mâna ta iubite, promit s-o culc cuminte
Pe pântecul ce-și saltă emoțiile și-n toamnă,
În fluxul febrei iarăși, înfașă-mă fierbinte
Și lasă-mă să uit, că sunt, o mare doamnă!
|
ANDREEA VĂDUVA
Sub palma ta
Sub palma ta mă simt femeie,
Când, flămândă îmi descheie,
Cămașa mov din satin,
Dezmierdând umărul fin,
De parcă ar fi aripa,
Cu care îți hrănești clipa,
Să-ți devin-o veșnicie,
Veșnic să fii, să-mi fii mie.
Sub palma mea te simți bărbat,
Când degetele-mi străbat,
Buzele, gâtul și pieptul,
Și-apoi, încetul cu-ncetul,
Îți las pe piele, dorinți,
Mascate-n buze cuminți,
Ca nicicând, o altă "Ea",
Să nu le șteargă, de-ar vrea.
Sub palma ta mă simt femeie,
Mă simt stăpână, mă simt zeie,
Când văd în ce mod privești,
Trupu-mi gol, și îmi zâmbești,
De parcă am fi, pe lume,
Adam și Eva, fără a-mi spune.
Sub palma mea te simți bărbat,
Câte mâini te-au mângâiat,
Numai eu știu să te-ating,
Să te-aprind și să te sting,
Să te urc, să te cobor,
Toate-ntr-o noapte de-amor...
Sub palma ta mă simt femeie,
Mă simt stăpână, mă simt zeie,
Când văd în ce mod privești,
Trupu-mi gol, și îmi zâmbești,
De parcă am fi, pe lume,
Adam și Eva, fără a-mi spune.
Sub palma mea te simți bărbat,
Câte mâini te-au mângâiat,
Numai eu știu să te-ating,
Să te-aprind și să te sting,
Să te urc, să te cobor,
Toate-ntr-o noapte de-amor...
IOAN MICLĂU-GEPIANU
Printre ramuri înflorite
Printre ramuri înflorate
Și-a făcut Mierla căscioară,
Când din lumi îndepărtate
Veni mândra Primăvară,
Iar Mierloiul cu cioc galben
Și cu pene de tăciune,
Stând pe-o ramură de palten,
Se-ncerca cu drag ai spune:
Cum să rotunjească cuibul,
Cu mătăsuri și flori albe,
Cu fir tras să țeasă rândul,
Pe la margini flori de nalbe!
Stimate Domnule Dr.GEORGE ANCA,
Mulțumiri sincere pentru publicarea scrierii mele
despre ”Proverbele, ca lumini ale înțelepciunii”.
Tare m-au impresionat acele adevăruri triste când încă
se mai găsesc din cei ce bârfesc românii din străinătate,
de parcă așa de dorul lelii ne-am luat noi lumea-n cap!
Dar, emigranții nu sunt pietre de poticneală, ci sunt pietrele
care rămân, după trecerea acelor ape nămoloase, după furtuni!
Suntem bobul de grâu curat, pe care îl va culege viitorul din
pleava vremurilor, după cum sfătuia acel bătrân biblic!
Apoi, ce viguroase sunt încă acele rădăcine istorice, când Vedele
indiene în Carpații noștrii au fost pornite a fi scrise, și ajunse
în Indii! Și azi izvoarele Artei de-acolo răsar din pământurile Mioriței!
Domnule dr.G.Anca, Vă doresc multă sănătate și succese
în toate studiile Domniei Voastre!
Cu ales respect,
Ioan Miclău-Gepianu
8/20/2018
Mulțumiri sincere pentru publicarea scrierii mele
despre ”Proverbele, ca lumini ale înțelepciunii”.
Tare m-au impresionat acele adevăruri triste când încă
se mai găsesc din cei ce bârfesc românii din străinătate,
de parcă așa de dorul lelii ne-am luat noi lumea-n cap!
Dar, emigranții nu sunt pietre de poticneală, ci sunt pietrele
care rămân, după trecerea acelor ape nămoloase, după furtuni!
Suntem bobul de grâu curat, pe care îl va culege viitorul din
pleava vremurilor, după cum sfătuia acel bătrân biblic!
Apoi, ce viguroase sunt încă acele rădăcine istorice, când Vedele
indiene în Carpații noștrii au fost pornite a fi scrise, și ajunse
în Indii! Și azi izvoarele Artei de-acolo răsar din pământurile Mioriței!
Domnule dr.G.Anca, Vă doresc multă sănătate și succese
în toate studiile Domniei Voastre!
Cu ales respect,
Ioan Miclău-Gepianu
8/20/2018
Melania
CUC
JENIȚA
NAIDIN - LUCIAN BLAGA LA BISTRIȚA
(1938-1940)
Cred în
întâlnirile astrale dintre oameni, locuri și ideile ce urmează să se
întrupeze în monumente de mai mare sau mai modestă anvergură, dar care toate
sunt menite să scoată la lumină coordonatele pe care se
plaseză o operă, una cu valențe cosmice, magice. Puțini dintre noi
știm, că celebra lucrare filosofică „Diferențialele divine” din cadrul
„Trilogiei Cosmologice” (tom cu sute de pagini înțesate de idei elitiste si
avangardiste) a fost scrisă de Lucian Blaga în splendoarea colinelor
bistrițene, într-o casă țărănească, pe care o cumpărase laolaltă cu moșia de
câteva jugăre din jur, pometuri roditoare, lanuri de cereale, fânețuri cu
izvoare în anul 1938.
Rareori
realizăm că spațiul în care trăim este de-a dreptul fascinant, că
deține comori culturale care ar merita să fie puse în ecuația potrivită, și
când acest miracol chiar se întâmplă prin strădania unuia dintre prietenii
noștri, suntem uimiți mai întâi, apoi ne bucurăm, ne mândrim ca și cum
am fi fost părtași la acest eveniment, am avea și noi un merit. Asta
simt eu, acum, când citesc cartea scrisă de Jenița Naidin, și descopăr o
lume care era chiar lângă mine și eu nu o vedeam. Sunt fragmentele
unui segment de destin, un fel de artefacte, pe care autoarea le-a adunat cu
atenție, le-a prelucrat și le-a așezat în pagini de carte.
Cartea
„Lucian Blaga, la Bistrița ( 1938-1940)” a apărut la
Editura Napoca Star, Cluj-Napoca, 2018, în condiții grafice de
calitate, iar personalitatea care o girează este Prof.
Zenovie Cârlugea, erudit și binecunoscut cercetător al vieții și operei
lui Lucian Blaga. Tot domnia sa întregește volumul Jeniței Naidin, cu
Anddenda.
Jenița
Naidin, ea însăși un personaj cu nimb literar, autoarea cărții „Lucian
Blaga, la Bistrița” este jurist de profesie, dar este și
împătimită de mișcarea spirituală specifică omului modern, asta în
condițiile în care omul de azi se respectă și trăiește prin
reverberația religiei strămoșești. Jenița Naidin are privilegiul să
beneficieze de acea combustie interioară pe care o numim: curaj,
hărnicie, tenacitate, bunătate, inteligență, cultură... Este alcătuită
mai mult din sentimente și idei constructive decât materie, așa se
face că își dedică viața celor văzute, dar mai ales, celor nevăzute.
Printre
altele, a fost fascinată de opera și viața poetului și
filosofului Lucian Blaga încă din adolescență. A studiat ani în șir, a
lucrat pe cont propriu, adunând date și documente din arhive dar și de pe
teren. S-a implicat în acest proiect de cercetare cu devotament și
seriozitate.
Odată ce
și-a mutat domiciliul, de la București, la Bistrița, nimic nu a mai
împiedicat-o pentru ca în aproape patru ani, să definitiveze o lucrare
monografică complexă, fascinantă, care scoate din colbul uitării
nu doar un imobil, odăile în care a visat, a scris, poetul Lucian
Blaga. Jenița a urcat Dealul Dumitrei în aproape toate anotimpurile din
perioada în care s-a documentat, a privit peisajul prin „ochii”
Poetului care a locuit vremelnic aici, apoi, ca un detectiv de profesie, dar
cu metode personale, a scotocit și prin amintirile actualilor proprietari ai
imobilului cu pricina. A pus cap la cap datele extrase din jurnale,
însemnări, din studii biografice deja publicate în cărțile de
specialitate. Jenița Naidin a inserat în cartea sa și o seamă de
materiale jurnalistice semnate de autori bistrițeni. Nu i-a scăpat
nimic din vedere pentru a reconstitui o lume așa cum va fi fost ea în
perioada în care familia Blaga se bucura de viața (aparent) simplă, dar atât
de complexă, la Bistrița.
Textele
sunt bine conturate și structurate în capitole distincte, aici, Jenița
Naidin nu lasă loc pentru confuzii, pentru a da culoare specială cărții,
„Poveștii de Iubire” în sine, autoarea vine cu o serie de fotografii
interesante nu doar pentru biografia unui mare scriitor și filosof (Lucian
Blaga), ci și pentru istoria locului.
Jenița
Naidin a reușit să ne demonstreze că atunci când iubești ceea ce faci,
nici un efort nu este zadarnic iar ceea ce rezultă în urma travaliului
scriitoricesc, este o carte ce poate sta cu demnitate pe același raft
de bibliotecă din lume, cu cele ale altor autori consacrați, cu opere
celebre în sfera Istoriei Literare.
Meritul
cel mai mare al Jenitei Naidin în tot acest demers editorial, este că
aproape s-a abandonat pe sine în schimbul reușitei unui proiect pe care
puțini dintre noi l-am fi început, şi dus cu brio până la capăt.
Deschizând cartea, îmi ziceam că... nu voi da peste nimic inedit, ceva
care să mă emoționeze, care să mă determine să-mi mai pun întrebări. Credeam
că Jenița Naidin mergea deja pe o cale bătătorită de specialiștii în
materie, că despre Lucian Blaga a fost totul spus. Și iată, acum, că
am citit și am închis coperțile cărții „Lucian Blaga la Bistrița”, îmi
pot imagina, pot reconstrui secvențe ca de film documentar bine făcut.
Îmi pot imagina
o lume care a trecut, lăsându-ne nouă amintirea unui exercițiu de creație
extraordinar, mi-l pot imagina pe Lucian Blaga, privind cerul înstelat de
deasupra colinelor bistrițene, și conectându-se la energiile creatoare
universale, pentru a da lumii literare și filosofice lucrări unice.
Jenița
Naidin a venit cu detaliile care lipseau în întregul biografiei poetului. Pe
lângă paginile scrise, autoarea a adăugat, așa cum menționam mai sus,
și fotografii cu ceea ce mai rămăsese din casa lui Blaga, un fel de
șandrama, pereți dărăpănați și giurgiuvelele ferestrelor roase de nepăsarea
oamenilor. Jenița Naidin a prins în fotografii, clipa când, precum un om
care a fost cândva falnic și care a ajuns la capătul puterilor. A
fotografiat momentul în care imobilul de pe Dealul Dumitrei s-a prăbușit, a
fost tras sub lama buldozerului.
Jenita
Naidin a urmărit destinul „casei lui Blaga” în perioada 2012
până în 10 decembrie 2017, când a găsit un strat de zăpadă în locul
zidurilor şi a fotografiat locul ALB. Mergând prin grădini cu descendenţi
din familia celui care a cumpărat casa Blaga, găseşte bucăți din trunchiul
arborelui gigant de Sequoia, un altfel de axis mundi, și despre care
Lucian Blaga spunea că... îl putea vedea de departe, ori de câte ori
ajungea cu trenul la Bistrita. Și aceste fragmente vegetale, mărturisitoare,
prin tăcerea lor, a unei lumi prăbușite în sine, au fost
fotografiate de Jenița Naidin, și fotografiile sunt parte din carte.
Datorită
lecturii pe care mi-a prilejuit-o Jenița Naidin, prin cartea sa „Lucian
Blaga la Bistriţa (1938-1940)”, și printr-o detașare imaginară
atemporală, aș putea susține că o părticică din uriaşa
inspirație și creație blagiană se datorează și sejurului Poetului la
Bistrița, că prezența geniului său încă aureolează dealurile din preajma
Bistriței.
Dacă ar fi
putut fi acolo un Muzeu? Nu știu. Dar știu că nepăsarea umană generală,
lenea noastră intelectuală ne fac nu o dată să ignorăm puținele șanse pe
care le avem în viață, de a alege între un simbol cultural peren
și molozul, pulbere luată de vânt.
Autoarea
volumului despre care vorbim, a avut viziunea, înțelepciunea și
tenacitatea de-a prinde ultimele respirații ale unui fenomen
spiritual clar. Un ostenitor (aproape) singuratic în demersul său,
Jenita a cheltuit timp, energie, bani personali, și fără să facă valuri
mediatice, a scos pe piața de carte un volum de excepție.
Astfel,
suntem norocoși că efigia celebrității LUCIAN BLAGA include de
acum, și un punct, cât să pui vârful peniței, acolo unde a avut
o casă și câteva jugăre de pământ și inspirația să scrie o parte din Opera
unanim recunoscută în academiile și universitățile lumii.
------------------
Melania CUC
Bistrița, august 2018
FOLCLOR
Miorița PSD
Pe-un picior de plai,
La doi pași de Splai,
Și alți doi de MAI,
Iată vin în cale,
În blugi și sandale,
Patru asasini,
De lovele plini
De Soroș plătiți
Și bine hrăniți.
Cu ordin precis
Dat oral și-n scris:
Ca să mi-l omoare
La apus de soare
Pe Liviu-cioban,
Că-i teleormănean
Și-are oi mai multe
Proaste și-ncrezute
Și porci deputați
Și câini mai turbați
Care latră, nene,
Seara la Antene.
Dar cea mioriță
Blondă, premieriță,
De trei zile-ncoace
Gura tot îi tace,
Prin concedii zace
Și tare-i mai place!
– Veorică laie,
Neuroni de oaie,
De trei zile-ncoace
Gura tot îți tace
Ori te-ai pus pe carte,
Ori tu ești pe moarte?
Zi, ești bolnăvioară,
Drăguță Veoară?
– Me-he-he! Me-he-he!
Drăguțule bace,
Dă-ți oile-ncoace
Adu-i și pe boi,
C-au votat cu noi.
Stăpâne, stăpâne,
Îți cheamă și-o javră
Gâdea sau Palavră
Sau ăla-n șpagat,
Că-i cel mai turbat.
Că-n sfârșitul zilei,
La „Sinteza silei”
Vor să mi te-omoare
Patru complotiști:
Killeri soroșiști
Cazați la hotel
Plini la portofel.
– Veorică, nană,
Nu ești zdravănă?
Și de-a fi să mor
La televizor,
Să spui lui Soroș
Al dreacu de moș
Ca să mă îngroape
Pe-aice, pe aproape
Pe mal la Belina,
Să fiu cu Irina,
Ori la Fortaleză
Cu tot cu proteză.
În țara de oi
Pavieni și boi
Să fiu tot cu voi.
În dosul Belinii
Să-mi aud toți câinii.
Așa să le spui,
Iar la cap să-mi pui
Fluieraș de fag
Banul mi-a fost drag
Fluieraș de os
Și-am furat vârtos
Fluieraș de soc
N-am avut noroc!
Vântul când o bate
Prin ele-a răzbate
Și-o să se audă
Vâjâind și-n Lună
Doar două cuvinte
Să mă țineți minte
Când nu m-oți mai vede:
MUIE
PESEDE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu