Guvernatorii ca
Sentinele ale Constituției
(12 februarie
2015)
Cu concluziile observațiilor Primului Ministru, ajungem
la închiderea Conferinței din acest an a Guvernatorilor și
Locotenent-Guvernatorilor. Aș dori să transmit sincere mulțumiri Primului
Ministru pentru prezența sa la Conferință, în ciuda unui program de lucru
încărcat, și pentru perceptivele intuiții și observații pe problemele și
provocările cu care se confruntă astăzi țara.
Trebuie, în particular, să mulțumesc și să transmit
aprecierea mea pentru incisivele prezentări făcute de miniștrii Finanțelor,
Afacerilor Interne, Afacerilor Externe, Apărării, Apei de băut și Salubrității,
Afacerilor Tribale și de miniștrii de stat (responsabilitate independentă) ai
Muncii și Ocupării Forței de Muncă, Dezvoltării Calificate și
Antreprenoriatului și DONER (Ministry Of Development Of North Eastern Region).
Mulțumesc tuturor Guvernatorilor și Locotenent-Guvernatorilor pentru
valoroasele lor sugesti.
Cu prețul repetiției, aș sublinia că dumneavoastră
ocupați un spațiu important în structura noastră constituțională. De asemenea,
funcționați ca o sentinelă a Constituției și o legătură vie cu Uniunea. În
Conferința de anul trecut, totuși, a existat sentimentul general al Casei că
autoritatea și puterile guvernatorilor s-a erodat cu timpul. Mulți dintre
dumneavoastră ați simțit că aceasta s-a datorat slăbirii Centrului și de
asemenea emergenței sistemului multi-partid, care a dat partidelor regionale
autoritate mai mare asupra afacerilor propriului lor stat.
Recenta emergență a unui singur partid de guvernământ la
Centru și angajamentul mărturisit al Primului Ministru de a întări procesul
federal democratic ar putea rezulta în restaurarea rolului guvernatorului în
viața publică a Statului. Aș putea sublinia, totuși, că mai mult decât orice
proces structurat, autoritatea pe care o exercitați este circumscrisă hotarelor
Constituției. Eu nu văd posibilitatea nici unei diminuări a rolului
guvernatorului.
Înainte de a veni la punctele agendei Conferinței din
acest an, aș vrea să vă împărtășesc câteva obeservații asupra Rapoartelor de
Acțiuni Luate (ATRs / Action Taken Reports) primite de noi. O lectură a
lucrărilor Conferințelor de anii trecuți indică o mișcare puțin tangibilă
asupra sugestiilor și recomandărilor emanând din aceste Conferințe. De
asemenea, conținutul ATRs necesită a fi îmbunătățit, astfel încât progresul
făcut pe fond să fie adecvat reflectat. Aș cere Miniștrilor implicați să dea o
atenție particulară acestor aspecte.
Regiunea Nord-Estică a țării noastre este crucială din
punctul de vedere al securității naționale. Toate Statele din Nord-Est au
granițe internaționale. Din prezentările făcute de Guvernatorii acestor state
reies următoarele probleme:
-
O frontieră poroasă, nepilotată pe toată întinderea, este
vulnerabilă la activitățile grupurilor insurgente prezente în această regiune.
Acesta este susceptibilă de trafic de arme și droguri și aflux de valută falsă.
Țările vecine din regiune devin un paradis pentru aceste grupuri militante.
-
Terenul dificil, lipsa de infrastructură și slaba
comunicare și conectivitate pun formidabile provocări managementului graniței.
Sugestiile făcute de Guvernatori trebuie examinate cu
promptitudine. Unele dintre acestea sunt:
- -
Accelerarea activităților de dezvoltare în zonele de
graniță, în special ținând de conectivitate, infrastructură stradală și
comunicare;
- -
Înființarea unui Mecanism de Securitate Nord Est Regional
incluzând toate Statele Nord Estice, cu reprezentanți din guvernul central,
agenții de securitate, lege și ordine, așa cum a pus în discuție Guvernatorul
din Arunachal Pradesh;
- -
Modernizarea forței de poliție în termenii creșterii
disponibilității personalului, actualizarea calificării și tehnologiei și
livrarea de fonduri;
-
-Relaxarea restricției asupra construirii de străzi pe
raza a 25 km de granița internațională, așa cum a subliniat Guvernatorul din
Nagaland;
-
- Securizarea sau închiderea deschiderilor, cum ar fi
râulețe si podețe, care se încadrează de-a lungul graniței internaționale
pentru a face gardurile mai eficace, astfel cum a scos în evidență Guvernatorul
din Tripura.
Cer Ministrului de Interne să examineze recomandările de
mai sus de maniera unui timp limitat. În acel context, salut sugestia
Ministrului de Interne de a implica activ Guvernatorii în aparatul legat de
securitatea internă. Îi cer să ia în considerare o întâlnire separată cu
grupuri de Guvernatori având probleme similare i.e. State Nord Estice, State de
coastă, State cu granițe internaționale și State afectate de extremismul aripii
stângi. Raksha Mantri (Ministerul de Interne) trebuie, similar, să
implice Guvernatorii Statelor având o graniță internațională într-o
interacțiune focusată pe probleme de graniță și securitate.
Guvernatorul din Manipur a atras atenția asupra unei
situații anormale cu privire la aceiași indivizi fiind membri simultan în
Consiliile Autonome de Dezvoltare și și în Adunarea Legislativă de Stat,
aceasta rezultând în traversarea liniilor de autoritate și supraveghere.
Guvernatorul a vorbit de asemenea despre nevoia de a livra beneficii sporite
Triburilor Defavorizate (Scheduled) aparținând zonelor defavorizate în temeiul
Articolului 335 din Constituție. Cer Ministrului de Interne să examineze ambele
puncte.
Sunt fericit să aud că, potrivit directivelor Primului
Ministru, opt Miniștri Unionali, incluzând Miniștri ai Cabinetului și Miniștri
de Stat, vor vizita Nord-Estul la fiecare două săptămâmi pentru a trece în
revistă lucrările legate de departamentul lor și de asemenea pentru a lua parte
la evenimente importante având loc în regiune. Sunt încrezător că această
inițiativă va ajuta să integreze în continuare dezvoltarea și alte imperative
ale Regiunii Nord-Estice.
În particular, aș dori ca Guvernatorii Statelor Estice,
îndeosebi ai Satele Nord Estice, să devină participanți activi la politica 'Act
East' a
Guvernului. EAM (External Affairs Minister) trebuie să considere convocarea
unei întâlniri separate cu Guvernatorii acestor state spre a-i sensibiliza la
aspectele mai fine ale acestei politici.
Incluziunea financiară este o foarte importantă
inițiativă a prezentului Guvern. El a făcut un progres impresionant și acum
este necesară o continuare susținută pentru a se asigura că oamenii noștri au
acces la un buchet larg de produse și servicii financiare. Guvernatorii trebuie
să joace un rol activ în ducerea mai departe a acestei inițiative.
Credința mea fermă a fost că educația are un rol
transformativ în catapultarea Indiei în liga națiunilor dezvoltate.
Secretariatul meu a coordonat, îndeaproape cu Ministerul HRD (Human Resource
Development / Dezvoltarea Resurselor Umane) și cu UGS (University Grants
Commission / Comisia Subvențiilor Universitare), spre a stabili planul de abilitare a instituțiilor noastre educaționale cu
capabilitățile și capacitățile necesare pentru a le lua pe cele mai bune din
lume. Sunt deplin conștient de constrângerile de finanțare cu care se confruntă
națiunea zi. Totuși, încă aș îndemna pe Prim Ministru să examineze
posibilitatea creșterii progresive a cheltuielilor pe educație de la 3,8 la
sută din GDP/PIB în prezent la 6 la sută din GDP în anii ce vin.
Guvernatorul din UP (Uttar Pradesh) a făcut o observație
importantă privind îmbunătățirea calității educației în universitățile
statului. El a menționat și nevoia de standardizare a termenelor și condițiilor
de serviciu ale facultății și Vice-Cancelarilor (rectori). Altă observație a
lui privind acordarea statutului ministerial membrilor și președinților
diferitelor comisii și organizații, constituite de guverne ale Statului, cu
violarea prevederilor Constituției, trebuie de asemenea să fie examinate în
profunzime.
În recenta mea interacțiune cu Vice-Cancelarii
Universităților Centrale pe 4 și 5 februarie, a fost elaborat de către
Vice-Cancelarii înșiși un plan structurat de acțiune cu livrabile și termene
clar definite. Secretariatul meu a circulat deja printre dumneavoastră
rezultatele acestei Conferințe pomenite. V-aș cere tuturor să priviți cu grijă
la acestea și să inițiați schimbări necesare în instituțiile educaționale
superioare pe care le conduceți în capacitatea dumneavoastră de Cancelari.
Educația și dezvoltarea calificării sunt
inter-relaționate și interdependente. Recunoscând provocarea calificării și a
supra-calificării a 500 de milioane de indieni până în 2022, peisajul
dezvoltării calificării în India a fost supus unor schimbări semnificative în
ultimii doi ani incluzând crearea a două agenții de nivel național – NSDA
(National Skill Development Agency) și Corporația Națională a Dezvoltării
Calificării (NSDC / National Skill Development Corporation). Aș vrea să îndemn
Ministerul Dezvoltării Calificării și Antreprenoratului și toate agențiile de
nivel central și de stat să asigure coordonarea cu Guvenatorii pentru a le
permite să contribuie la realizarea țintelor.
Swachh Bharat Abhiyaan (Misiunea India Curată), cu submisiunile
sale rurale și urbane, urmărește să aducă o schimbare comportamentală în oameni
privitoare la practici sanitare sănătoase și, de asemenea, să genereze
conștientizarea în rândurile lor a sistemului sanitar, a legăturilor acestuia
cu sănătatea publică. Aceste obiective nu pot fi realizate fără participarea
oamenilor și implicarea NGO-urilor (Organizații Non-Guvernamentale) și
RWA-urilor (Resident Welfare Association). În acest context, problemele
ridicate și sfatul dat de Shri Birender Singh vor fi de mare ajutor. Aș vrea
încă o dată să îndemn Guvernatorii și Locotenent-Guvernatorii să răspândească
mesajul salubrității în Statele lor și să asigure că că vom realiza țelul
Swachh Bharat până în 2019 i.e. la a 150-a Aniversare a lui Mahatma Gandhi.
Shri E.S.L. Narasimhan, Decanul Guvernatorilor, a pus
accentul pe problemele legate de nevoia guvernelor de stat să intensifice
progresiv tehnologia pentru a asigura repede și non-discreționar livrarea
serviciilor, asfel asigurând și răspunderea în guvernanță și promovând statele
ca destinații atractive pentru investiții. Sunt fericit să notez că numeroase
state au mers înainte în aceste domenii. Vreau să îndemn toți Guvernatorii și
Locotenent-Guvernatorii să muncească cu guvernele lor de stat pentru realizarea
acestor obiective.
Deliberările noastre din ultimele două zile au fost
substanțiale și semnificative. Am avut mult de beneficiat de la prezența Prim
Ministrului și ai altor membri seniori ai Consiliului de Miniștri care au
împărtășit perspectiva Guvernului pe ordinea de zi și variate alte probleme.
Vreau acum să recomand acțiune substantivă și pe termene în aceste domenii.
În timpul anului, am primit referințe despre diverse
protocoale în Raj Bhavans (Palate de reședință) urmate de diferite reuniuni
incluzând ceremonii-sub-jurământ. Am conceput acum, prin deliberare, 'Proceduri
Standard de Operare' și alte orientări, care au fost încorporate
în Manualul care a fost circulat printre dumneavoastră. Sper că îl veți găsi
folositor și noi vom aprecia feedback-ul dumneavoastră în această
privință.
Rashtrapati Bhavan (Palatul Prezidențial) a făcut uz
extensiv de tehnologie în varii domenii operaționale. Am operaționalizat acum
un sistem 'e-Way' care va permite dialogul online și
comunicarea între Rashtrapati Bhavan și Raj Bhavans. V-aș îndemna pe toți să faceți
uz deplin de aceste facilități.
În Conferința Guvernatorilor ținută în 2013, am subliniat
necesitatea prezervării și restaurării multor Raj Bhavans, care sunt structuri
de moștenire. Sper ca acesta să fie un domeniu care să primească atenția
dumneavoastră personală. Rashtrapati Bhavan a inițiat și a întreprins, în
ultimii doi ani și jumătate, lucrări considerabile de restaurare. Vom fi cei
mai dispuși să împartășim cunoștințele și experiența noastră cu dumneavoastră.
Ca Guvernatori și Locotenent-Guvernatori, aveți un foarte
important rol de jucat în a face federalismul cooperativ o realitate. Sunteți
toți oameni cu mare experiență în viața publică. În consecință, vă aștept să
aduceți o contribuție pozitivă în consolidarea parteneriatului între Centru și
State.
Așa cum am menționat în remarcile mele de deschidere,
Ministerul de Interne a notificat orientările de reglementare a vizitelor
Guvernatorilor și Locotenent Guvernatorilor în afara Statelor lor și ale
Uniunilor Teritoriale. Vă îndemn pe toți să aderați cu amabilitate la aceste
orientări spre a asigura implementarea lor fluentă.
Vă mulțumesc, Guvernatori, Locotenent-Guvernatori,
Primului Ministru și tuturor distinșilor invitați pentru cooperarea
dumneavoastră. Regret că uneori a trebuit să vă grăbesc pe toți și să scurtez
observațiile dumneavoastră, pentru a permite încheierea lucrărilor în termenul
prevăzut.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu