CRĂCIUN EPIGENETIC
Theodor Damian – Doina Boriceanu – Ioan Groșescu – Liana Nicolae – Marius
Ciungan – Valentina Lupu – Alin Radu – Sai Baba – J Ravikumar Stephen G
Noi vrem să fim de
partea magilor. Să fim cu mintea şi cu inima deschisă spre intervenţia şi
prezenţa lui Dumnezeu în viaţa noastră. Ca atare, citind semnele timpului,
înţelegând că Dumnezeu este cu noi, pornim cu magii în sfânta călătorie slăvind
cu uimire şi aducând inimile noastre ca dar Celui ce a venit
„Să se
nască,
Şi să crească,
Să ne
mântuiască.”
Naşterea
Domnului 2017
New York
Pr. Dr. Theodor
Damian
Pr. Prof. univ.
Dr. Theodor Damian
Călătorind
cu magii
„Îngerii
cu păstorii slăvesc
şi magii cu steaua călătoresc”
(Condacul
Naşterii Domnului)
Totul este
călătorie.
Existenţa este
„spaţiul” călătoriei. Ceea ce există, existentul, este subiect şi obiect al
călătoriei. Numai Dumnezeu nu este nici subiect, nici obiect al acestui tip de
mişcare, cu toate că, paradoxal, şi El se pune pe cale, adică se face călător.
El este şi cale, căci zice: „Eu sunt calea” (Ioan 14, 6) şi ţinta, căci
îndeamnă: „Veniţi binecuvântaţii Părintelui Meu şi moşteniţi Împărăţia gătită
vouă de la facerea lumii” (Matei 25, 34), şi călător, căci El străbate cerurile
şi vine pe pământ în chip de om ca să-l mântuiască pe om. El este pe cale,
vine, El este prin excelenţă Cel ce vine, de aceea Sf. Ioan Teologul îşi
încheie Apocalipsa cu rugămintea expresă: „Vino, Doamne Iisuse” (Apoc. 22, 20).
În
contextul paradoxului amintit, Dumnezeu îşi începe propria Sa călătorie încă de la crearea
omului după chipul Său şi cu posibilitatea dobândirii asemănării cu Sine.
Înzestrat fiind cu libertatea de alegere, omul decide să nu asculte de porunca
divină primordială şi astfel începe căderea în timp, cum ar zice Emil Cioran. Iar
Dumnezeu îl însoţeşte pe om, invizibil, în marea sa aventură existenţială
(„aventură”, în sensul etimologic al cuvântului, adventus = ceea ce
vine, ceea ce se întâmplă), astfel că, atunci când omul rătăceşte calea, o ia
într-o direcţie greşită, spre o altă destinaţie decât cea menită (destinaţia,
ţinta, fiind Dumnezeu şi Împărăţia cerurilor), El decide să intervină pentru
a-l repune pe om în cadrul destinului său, adică a-l pune cu faţa spre
destinaţie. De aici, cea mai mare intervenţie a lui Dumnezeu în istorie,
pogorârea Sa fizică în mersul lumii, prin întruparea din Sf. Fecioară Maria,
prin partenogeneză, a Logosului divin, deci a Fiului Său, „pentru noi şi pentru
a noastră mântuire”, cum spunem repetat în Simbolul credinţei.
Textul
condacului marelui praznic redă acest adevăr de necuprins cu mintea în cuvinte
simple, dar de forţă şi de adâncă semnificaţie: „Astăzi Fecioara naşte pe Cel
mai presus de fiinţă”, oglindind lămuririle marelui mistic Pseudo-Dionisie
Areopagitul despre cum trebuie „înţeles” Dumnezeu, adică El fiind
supra-existenţial, dincolo de orice idee am putea avea noi despre ceea ce
înseamnă „existenţial”. Acest mod apofatic de a-L aborda pe Dumnezeu, de a
gândi despre El, prin negarea posibilităţii de a-L descrie, „cataloga”, defini
prin orice concept uman, numit şi via negativa, arată şi mai bine
inimaginabila distanţă „parcursă” de Dumnezeu în călătoria Sa spre om prin
actul Întrupării Fiului Său din Sf. Fecioară Maria, act ce are la temelie
nemeritata iubire divină faţă de noi şi care, astfel, dă răspunsul cuvenit la
celebra, dar simpla şi naturala întrebare: Cur Deus homo, pentru ce
Dumnezeu s-a făcut om? a Sf. Atanasie cel Mare şi a Fericitului Augustin.
Aşadar,
întreaga existenţă umană este o călătorie. În starea paradisiacă aceasta s-a
desfăşurat sub dublul semn al privilegiului şi bucuriei de a fi în preajma lui
Dumnezeu, de a fi în Împărăţie, „acasă”, dar şi al tragicului, de a fi
nesocotit porunca divină şi a suferi toate consecinţele acestui lucru, cea mai
mare, moartea.
După cădere,
călătoria existenţială a omului a fost însoţită discret de Dumnezeu care de la
bun început a făgăduit un Răscumpărător, întreţinând flacăra acestei promisiuni
prin profeţi şi alţi oameni aleşi, dar şi marcând în mod concret, prin
evenimente speciale, prezenţa Sa, însoţitoare, pe parcursul drumului.
Apoi a
avut loc Întruparea Fiului Său, acest lucru marcând în mod şi mai concret,
vizibil, incontestabil, faptul că, şi felul în care Dumnezeu îl însoţeşte pe om
pe parcursul drumului în destinul său existenţial, înaintând spre destinaţie,
spre ţintă. Aceasta este perioada cea mai importantă unde Dumnezeu nu-i mai
spune omului: „Alege”, („Iată am pus înaintea ta apa şi focul, viaţa şi
moartea; alege viaţa ca să trăieşti”, Deut. 30 19), ci, în timp ce-l lasă în continuare
pe om liber să aleagă, îi explică ce şi de ce în detaliu, îl ia de mână şi-l
conduce spre ţintă, îl asigură de iubirea supremă divină concretizată, după
Întrupare, în răstignire şi moarte, şi îi promite însoţirea pe drumul vieţii
până la sfârşit atunci când zice: „Iată eu sunt cu voi până la sfârşitul
veacurilor” (Matei 28, 20), Iisus pornind înainte şi dând şansa tuturor celor
ce cred în El să-L urmeze îndeaproape, astfel ca rătăcirea căii din vechime să
nu se mai poată repeta.
Un astfel
de eveniment, cea mai mare intervenţie a lui Dumnezeu în istorie, nu poate fi
întâmpinat decât doxologic. Iar doxologia este de două feluri aici: mută, dar
şi exprimată în cuvânt. Este mută, desfăşurându-se în tăcere, întrucât nu
există cuvânt pe măsură. Există doar o mare uimire, iar aceasta este dincolo de
cuvânt şi de orice expresie, decât doar dacă ne gândim la expresia pe care
uimirea o întipăreşte pe faţa celui surprins, a celui pe care l-a cuprins
necuprinsul.
În
iconografia ortodoxă această uimire este bine redată în unele icoane unde
chipurile – fie al dreptului Iosif, fie al păstorilor, fie chiar al oilor –
sunt redate cu o astfel de expresie mută pe faţă. Şi sigur că uimirea este
întipărită mai întâi în suflet pentru că mintea nu poate pricepe raţiunea celor
întâmplate, aşa cum nu înţelegea psalmistul în V. Testament când se întreba
uimit: „Ce este omul, Doamne, că-ţi aminteşti de el?” (Psalm 8, 4) sau când
constata că omul este ca iarba câmpului: „Omul, ca iarba-s zilele lui,
înflorirea lui, ca floarea câmpului; un vânt a trecut peste ea şi nu mai este,
nici locul nu i se mai găseşte” (Psalm 102, 15-16).
Doxologia
este însă şi exprimată în cuvânt, deşi astfel, numai parţial, atât cât poate
cuvântul să exprime, căci niciodată nu exprimă totul. De aceea spune condacul
amintit că „îngerii cu păstorii slăvesc” pentru că ce altceva poţi să faci în
faţa minunii, decât să cazi cu faţa la pământ şi să slăveşti pe Dumnezeu?
Doxologia reprezintă de fapt starea naturală, poziţia normală a omului în faţa
lui Dumnezeu, în general vorbind şi, în special, în faţa fiecărei intervenţii
binefăcătoare a lui Dumnezeu în istorie, în viaţa noastră.
Viaţa fiind
însă o călătorie, dar ea însăşi o minune în acelaşi timp, înseamnă că omul
trebuie să-şi călătorească viaţa mai ales după ce L-a cunoscut pe Dumnezeu în
Iisus Hristos cel întrupat pentru mântuirea noastră, aşa cum îndeamnă Fericitul
Augustin când vorbeşte despre călător: „Cântaţi cu vocea, cântaţi cu inima,
cântaţi Domnului cântare nouă; cântaţi cum cântă călătorul. El merge şi cântă;
el cântă şi înaintează; el cântă ca săşi întărească puterile. Cântă şi tu ca să
te întăreşti în dreapta credinţă şi întru sfinţenia vieţii.”
La Naşterea
Domnului toate s-au pus în mişcare: Dumnezeu prin Întrupare, cerurile prin
îngerii coborând şi slăvind, pământul prin oferirea peşterii, aşa cum frumos
zice condacul praznicului „şi pământul aduce peşteră Celui neapropiat”, oamenii
prin păstorii venind spre iesle, şi de asemenea prin magii călătorind conduşi
de stea ca să-L întâmpine pe pruncul divin.
De fapt,
magii reprezintă realitatea de zi cu zi a omenirii. Nu toţi în vremea
lor au aflat, nu toţi au înţeles că se întâmplă un mare eveniment de proporţii
istorice şi cosmice, aşa cum nu toţi oamenii L-au cunoscut pe Mântuitorul
Hristos, cum nu toţi, chiar în timpul Lui, au înţeles că în Iisus-omul se
ascunde Fiul lui Dumnezeu, chiar după semnele, declaraţiile, minunile făcute de
El. Cum spune Sf. Ioan Teologul: „La ai Săi a venit şi ai Săi nu L-au primit;
lumea prin El s-a făcut şi lumea nu L-a cunoscut” (Ioan 1, 11).
Este ca şi cum
Dumnezeu vine să ridice pânza de
întuneric de pe ochii lumii şi unii o ţin peste faţă şi trag de ea să nu
fie luată pentru că, trăind în întuneric, întunericul a devenit realitatea lor
şi, ca atare, nimic altceva nu poate fi acceptat. Cum zicea un scriitor
polonez: „De multe ori oamenii nu văd ceea ce au în faţa ochilor, ci ceea ce au
în mintea lor”.
Dar magii
îl reprezintă şi pe omul înţelept, cel care gândeşte, se uită
împrejur, se uită la cer, citeşte mersul stelelor şi semnele timpului, este
deschis la noutate, nu e anchilozat în prejudecăţi, nu se crede nici măcar
înţelept, de aceea, când înţelege că ceva se întâmplă în lume, într-un anumit
moment şi într-un anumit loc, purcede cu smerenie la drum, într-o călătorie
doxologică ce va fi încununată de copleşitoarea descoperire şi minunata
întâlnire cu Dumnezeu. Faptul de a aduce daruri, aurul, smirna, tămâia, toate
lucruri foarte scumpe la vremea aceea, indică atât smerenia lor totală, cât şi
recunoaşterea majestăţii Celui întâmpinat.
Noi vrem să fim de
partea magilor. Să fim cu mintea şi cu inima deschisă spre intervenţia şi
prezenţa lui Dumnezeu în viaţa noastră. Ca atare, citind semnele timpului,
înţelegând că Dumnezeu este cu noi, pornim cu magii în sfânta călătorie slăvind
cu uimire şi aducând inimile noastre ca dar Celui ce a venit „Să se nască,/ Şi
să crească,/ Să ne mântuiască.”
DOINA BORICEANU
GREU DE DOR
maică bună, maică bună,
şi din chipul ei de fiară
fă-o om blajin să pară.
dă-ţi privirile spre stână,
mângâie câinii închinaţi
Cerului, ciobanului şi lupilor fraţi.
surpă răului cărarea
şi ne-adună lâng-un mal,
văd cum sub pleoapele-ţi zarea,
cântă-mi, maică, cum atunci,
despre câte-n lume duse,
fulgi sărmani prin crengi de nuci,
pune palma pe ferestre-mi plânse.
ia-mi din gânduri şi din ierni,
amorţit greier şi-a stins strună
şi de un viscol se porneşte
să ne cunoască mai de-aproape,
şi-mi mângâie când cobor în noapte.
pune palma să ne tacă hăul
dacă viaţa-n vuiet cade peste laturi,
prinde-n palma-ţi fluturele nostru
ce-l desenam pe trepte porţii.
maică bună, maică bună,
în ninsoarea care iar mă ştie,
dar se topesc pe
negura tipsie.
IOAN
GROȘESCU
Iar eu, dragă prietene, îţi urez, chiar româneşte: Să fii
sănătos şi vesel!
și
Toast
în noaptea când cerul e aproape.
Se-adună gândurile toate
şi încă pe-atât, ca la un semn,
venite de departe, de tare departe,
vârtejul anului ce-a fost,
Cuvintele, visuri, chipuri de-o clipă
învolburat curg, arşiţe şi gheţuri,
nomad şuvoi prin oase şi gânduri,
tălpi roase de drumuri
ne poartă s-ajungem...
Strălucitor anul se-ncheie
la palate, cu toasturi
de viaţă lungă-n lupte şi plăceri.
Cei dornici de viaţă, cu ulceaua de lut-
ros de setea plăcerilor şi durerilor toate
Ioan Groşescu
LIANA NICOLAE
Toate lucrurile trec de la naştere la fiinţa vizibilă şi la
nefiinţă
Printr-o violenta dorinţă de a trăi nu facem decât să ne
identificăm
Cu natura lucrurilor, cu scopul existenţei individuale, cu
voluptate
Unde respiră fiinţa umană, e o sărbătoare, pură energie a
voinţei
Plecată sub belşugul propriei fericiri, aşteptând cu mâinile
întinse
Misterioasa simfonie crepusculară sub adierea constelaţiilor
rătăcitoare
Cum să fugim de misterul lucrurilor create, transfigurate în
semne
Câte simboluri ale vieţii să numărăm în arşiţa
soarelui sănătos
Oare vom regăsi vreodată echilibrul nedesluşit şi stăpânirea
de sine?
Pentru a ne regăsi pe noi şi pentru noi va trebui să
renunţăm la noi înşine
Să ucidem tristeţea prin dorinţe. să dobândim iertarea
Să rămânem cuprinşi de nostalgia după umbre, într-o
sfinţenie şi o eroare învinsă
Cât suntem sinceri? Cum măsurăm monotonia lină a timpului
frumos?
Cum să lăsăm din fiinţa iubită o singură părticică în
folosul altora?
Acest suflet exterior semnificativ, incalculabil,
transfigurat, uitat
Doar femeile au memoria senzaţiilor, o memorie deosebit de
vie
Agonia, pudoare înfrântă de pasiuni triumfătoare, repulsie
stăpânită
Iată cum simţim
freamătul creator în fiecare privire, în fiecare adiere exterioară...
MARIUS CIUNGAN
FLOARE DE TROTUAR
şi nu s-a scris
vreodată despre astă floare
nemaivăzută de
poeţii filologi, la bibliotecă, în lecturi suplimentare
ţâşneau afară cu
cu pupile dilatate pipăind pământul
să simtă
răsăritul rânced, rece (şi doare) dacă doare
adesea talpa grea
de gumă lângă floare trece
călcâiul strâmb
de platfus trece lângă
şi se-auzea-n
periferii îndepărtate sunând prelung albastru
sirena orei
şapte, când muncitorii merg la lucru prin răsăritu-albastru, rece
nu ştim cine a
sădit frumoasa floare de trotuar
cum a răsărit ea
între dalele de piatră perfect finisate,
poate e sufletul
întrupat al şantierului strămutat în îndepărtatele periferii…
cine- o
creşte, poate doar ploaia bunului
Dumnezeu…
cine răspunde de
fragilul ei destin, poate doar bunul administrator,
poate eu
cum recitam abia
şoptit unui tufiş mai nou pe-aici, artizanal
fără o stea la
căpătâi, căzuse, în noaptea-înţeleaptă
emisferă
şi mă
trăgea-ntr-o parte răsăritul
manşeta udă
(rouă, lacremi sau cerneală?)
floarea de trotuar
de la butonieră!
nu ştim cine-o fi
sădit acest tufiş artizanal…
VALENTINA LUPU
Nostalgici,optimisti,cu gand senin,
Noi sub acelasi brad ne intalnim
Ca in popasul acesta scurt prin
viata
Si-acum,cand timpul nu are rabdare
Sa facem viata noastra
SARBATOARE!
Eu va colind cu drag pe la
fereastra
Fereastra sufletelor voastre
Deschisa-n Univers spre astre
Ca sa primeasca un semn Divin
Acum,in seara Sfanta de CRACIUN:
DESCHIDE USA ,CRESTINE
La multi ani,multi ani cu bine!
LERU-I LER,colinde-n salbe
MOS CRACIUN CU PLETE DALBE
Am venit ca sa va spun
ASTA-I SEARA DE CRACIUN
NOI UMBLAM SA COLINDAM
DOMN ,DOMN SA-NALTAM
Colindul cel mai frumos,
AFARA NINGE LINISTIT
ZORI DE ZIUA S-AU IVIT
TREI CRAI DE LA RASARIT
TREI PASTORI SE INTALNIRA
SUS LA POARTA RAIULUI
Si asa se sfatuira:
O,CE VESTE MINUNATA!
Ce minune-a fost odata...
LINU-I LIN SI IARASI LIN
fara FELIZ NAVIDAD
COLINDAM,DOAMNE,COLIND
Ca sosesc DIN AN IN AN
Dragi colindatori la geam
CLOPOTEI,CLOPOTEI
Eu va colind,dragii mei
Sa aveti un AN mai bun,
SANATATE si gand bun,
Busuioc si bani pe masa,
Viata va fie frumoasa,
Niciodata innourata,
Doar de soare inrourata,
Bucurii si spor in casa
RAMAI GAZDA,SANATOASA!
L A M U L T
I A N I , 2018 !
ALIN RADU
MÂINILE ACESTEA
Mâinile acestea,
Mâinile acestea murdare
Aceste mâini
În care s-au strâns toate gunoaiele lumii;
Mâinile acestea
Cu care am spart toate clepsidrele lumii,
Aşezându-le apoi peste nisipul căzut
Aceste sensuri
Unul spre dreapta şi altul spre rău.
Acestor mâini,
Acestor fluturi,
Cu care am iubit toate femeile lumii;
Acestor mângâieri,
Acestor dezmierdări,
Să le spunem păcat.
Aceste prelungiri ale trecutului meu,
Mâinile acestea
Din linia vieţii cărora, odată a răsărit un arbore;
Aceste negaţii
Prăbuşite pe răni,
Aceste umbre, deschizându-se rar,
Mâinile acestea murdare
Aceste mâini…
Da, Domnilor, au început să scrie,
De acum
Aceste mâini
Au început să
iubească.
SAI BABA
Practicați
cu regularitate repetarea numelui lui Dumnezeu! În zilele de sărbătoare, când
nu aveți grija serviciului sau a cumpărăturilor, practicați repetarea numelui
divin dimineața, până târziu! Faceți-o cu iubire și entuziasm! O asemenea
atitudine să devină firească! Grația Maestrului vă ajută mult – și puteți
câștiga grația sa prin efortul personal și prin rugăciunea sinceră. Vivekananda aluneca în ateism și
agnosticism pe măsură ce citea tot mai multe cărți, dar o singură atingere a
mâinii lui Sri Ramakrishna Paramahamsa, Maestrul său, l-a
transformat complet. Și voi puteți dobândi această Grație, prin eforturi
personale și rugăciune sinceră. Înainte de a începe meditația, cântați „Soham”,
inspirând aerul pe „So” și expirându-l pe „Ham”. „Soham” înseamnă „El este eu” și vă
identifică cu Infinitul, vă extinde Conștiința. Armonizați-vă respirația cu
gândurile. Respirați ușor și natural, nu artificial și forțat! Aerul trebuie să
intre și să iasă, ușor, în liniște! (Discursul Avatarului, 10 mai 1969)
Myth – 1: Bacteria Causes
Disease:
Robert Koch, who along with Pasteur founded the
Germ Theory, which holds that bacteria and viruses are the cause of disease.
One of Koch’s critics was so convinced that the Germ Theory was wrong that he
brazenly wolfed down a glass of water laced with vibrio cholera, the bacterium Koch believed caused cholera. To
everyone’s astonishment, the man was completely unaffected by the virulent
pathogen.
Ironically, in recent decades, we have been
taught to wage war against microorganisms with everything from antibacterial
soap to antibiotics. But that simplistic message ignores the fact that many
bacteria are essential to our health. Among the fifty trillion cells of the
body, only 37.5 trillion alone constitute human body; the balance 12.5 trillion
cells are the bacteria, who have found a safe place to co-exist. The classic
example of how humans get help from microorganisms is the bacteria in our
digestive system, which are essential to our survival. The bacteria in our
stomach and intestinal tract help digest food and also enable the absorption of
life-sustaining vitamins. This microbe-human cooperation is the reason that the
rampant use of antibiotics is detrimental to our survival. Antibiotics are
indiscriminate killers; they kill bacteria that are required for our survival
as efficiently as they kill harmful bacteria. When a bacteria or viruses enter
your body, if you believe that the invader is dangerous, it causes fatal
illness. If you refuse to believe that bacteria and viruses cause harmful
effects on your body; the cells in your body themselves create the antigen to
handle the invader. It is all in our mind.
Myth: 2 – Genetic Factor Causes
Disease:
On the memorable day in 1953, large black
print headlines that filled the front page stated: SECRET OF LIFE DISCOVERED.
Those headlines were trumpeting the discovery of a gene for everything from
depression to schizophrenia. When James Watson and Francis Crick described the
structure and function of the DNA double helix - the material of which genes
are made. The tabloids heralded the brave new world of genetic engineering with
its promise of ‘Designer Babies’ and magic bullet medical treatments.
Scientists were happy that finally they have
figured out the nature of the “hereditary factors” that Darwin had written
about in the 19th century. But, in fact, only five percent
cancer and cardiovascular patients can attribute their disease to hereditary.
While the media made a big hoopla over the discovery of the BRCA1 and BRCA2
breast cancer genes, they failed to emphasis that ninety five percent of breast
cancers are not due to inherited genes. Cancers essentially represent homeless,
jobless cells that are living off the other cells in the community. The
malignancies in a significant number of cancer patients are derived from
environmentally induced epigenetic alterations and not defective genes .
In the late 80s, Human Genome Project, a global,
scientific effort begun to create a catalogue of all the genes present in
humans. Scientists expected that the
human genome would contain a minimum of 120,000 genes located within the twenty
three pairs of human chromosomes. Contrary to their expectation, geneticists
found that the entire human genome consists approximately 25,000 genes. The
Human Genome Project has toppled the one gene for one protein concept. No
longer is it possible to believe that genetic engineers can, with relative
ease, fix all our biological dilemmas. There are simply not enough gene to
account for complexity of human life or human disease. Scientists have linked
lots of genes to lots of different diseases and traits, but scientists have rarely found that one gene causes a trait or a disease.
Some diseases like Huntington’s chorea, beta
thalassemia and cystic fibroisis, can be blamed entirely on one faulty gene.
But these single gene disorders affect less than two percent of the population;
the vast majority of people come into the world with genes that should enable
them to live happily and healthy life. The diseases are today’s scourges –
diabetes, heart disease, and cancer – short circuit a happy and healthy life.
These diseases however are not the result of a single gene, but of complex
interactions among multiple genes and environmental factors. When we understand how IMPs control the
cells, we become masters of our fate, not victims of our genes, as cells
are programmable.
Myth No.: 3 – Drugs Can Cure
People:
More than 2000 years ago Alexander the Great had found
out the truth that physicians cannot save an ailing person. He asked doctors to
be the pallbearers of his coffin, to announce to the world that doctors are
incapable of saving human life. The brave emperor of Macedonia realized this
consciousness at his death-bed in the palace of Nebuchadnezzar. Two millenniums
have gone; still most of us are drug dependant.
Organic
chemists discovered that cells are made of four types of very large molecules:
polysaccharides (complex sugar), lipids (fats), nucleic acids (DNA / RNA) and
proteins. Drugs are prescribed to alter the behavior of the malfunctioning
protein molecules / signals. When a drug is introduced into the body to treat a
malfunction in one protein, that drug inevitably interacts with at least one
and possibly many other proteins. But the same signal or protein molecules may
be simultaneously used in different organ and tissues, which are normal, where
they provide for completely different behavior functions. For example, when a
drug is prescribed to correct a dysfunction in a signaling pathway of the
heart, that drug is delivered by the blood to the entire body. This ‘cardiac’
medicine can unintentionally disturb the function of the nervous system, if the
brain also uses components of the targeted signaling pathway. The following is
the specific example:
Estrogen’s best known influence is on the function of the female
reproductive system. However, more recent studies on the distribution of
estrogen receptors in the body reveal that they, and of course their
complementary estrogen signal molecules, play an important role in the normal function
of blood vessels, the heart and the brain. Doctors have routinely prescribed
synthetic estrogen to alleviate menopausal symptoms associated with
shutting-down of a woman’s reproductive system. However, pharmaceutical
estrogen therapy does not focus the drug’s effect on the intended target
tissue. The drug also impacts and disturbs the estrogen receptors of the heart,
blood vessels, and the nervous system. Synthetic Hormone Replacement Therapy
(HRT) has been shown to have disturbing side effects that result in
cardiovascular disease and neutral dysfunctions such as strokes .
Myth No.: 4 – Surgery Is The
Ultimate Medical Solution:
People get better when they believe (falsely)
they are getting the medicines, while the doctor has prescribed only sugar
pills. Interestingly patients get better by ingesting a prescribed sugar pill.
This effect is called the placebos
effect. Dr Bruce Moseley divided his patients with knee pain into three
groups. Moseley shaved the damaged cartilage in the knee of one group. For
another group, he flushed out the knee joint, removing material thought to be
causing the inflammatory effect. Both these constitute standard treatment for
arthritic knees. The third group got “fake” surgery. The patient was sedated.
Moseley made three standard incisions. And then talked and acted just as he
would have done the real surgery – he even splashed saline to simulate the
sound of the knee washing procedure. After 40 minutes, Moseley sewed up the
incisions as if he had done the surgery. All the three prescribed the same
postoperative care, which included physiotherapy. The result was shocking, all the three group
were relieved of the knee pain. He concluded that the entire benefit of surgery
for osteoarthritis of the knee was the placebo effect. He told the Discovery Health Channel: “In
this world anything is possible when you put your mind to it. I know that your
mind can work miracles”. Studies have shown the placebo effect to be powerful
in treating other diseases including asthma, and Parkinson’s disease. Eighty
percent of the effect of antidepressants, as measured in clinical trials, could
be attributed to placebo effect.
Frumos "potpuriu"! Să-i dăm şi un nume: DODISMUL ÎN COLINDE; sau: DE LA "CORŢUN" AL TRACILOR ŞI ILIRILOR, LA GANGA ŞI GANCA. सूरज
RăspundețiȘtergereFrumos "potpuriu"! Să-i dăm şi un nume: DODISMUL ÎN COLINDE; sau: DE LA "CORŢUN" AL TRACILOR ŞI ILIRILOR, LA GANGA ŞI GANCA. सूरज
RăspundețiȘtergereFrumos "potpuriu"! Să-i dăm şi un nume: DODISMUL ÎN COLINDE; sau: DE LA "CORŢUN" AL TRACILOR ŞI ILIRILOR, LA GANGA ŞI GANCA. सूरज
RăspundețiȘtergereHei, moş bătrân cu tinereaţea-n brâu ca pe un jungher, nu-ţi laşi gândul să respire, ci-l ţii în frâu ca pe un armăsar neînvățat cu şaua, m-ai bucurat şi, ca răsplată, te pup pe fruntea-nală şi rebelă.
RăspundețiȘtergere