BARBA LUI HEGEL
Percheziţie
N-ai decât să te şi razi, Hegel. Cine să observe ce cai n-aleargă să nu
omoare? S-ar putea să nu mai răspundă nimeni la dodii. Endorfine. Nu e încă
lumină. Barca dispare în tunel, reapare. Grădină cu funcţionari. Bust gol, ca
ăl de pe cal, scuzaţi, mă duc să-mi iau cămaşa. Oraş în pantă, valuri de
arhitectură. Internship. Puzderie de peşti cu burţile în sus. Înecatul de 25 de
ani. Moartea peştilor şi a Bucureştilor?
Concentrat, spectacular. Veoză, nu veioză. Greşeşti,
originalitatea stă tocmai în defecte. Descartes promite. Parler et mentir,
parlament. Zici Sganarelle, nu şi labagiu. Te-ai autopsiat pe partea comică. Nu
mai citesc. La Budapesta, actriţa mi-a spus să tac din gură că o deranjez.
Hegel mi-a explicat că babele călcate de tren, din faţă, cârâiau, nu le
auzisem. Dicosti şi Claudiu vorbeau şi ei, la cafea, nu-i auzeam, dar le-am
srtrigat, mi-aţi stricat seara (aşa, de scenometrie fenomenologică, mai şi confundasem
vorbăreţele cu cafegii). Politică de teatrem pe legitimitate de monarh ascuns.
Că, fiind serios, îl taie comicul din el. Divinitatea e nemişcată. Contradicţia
în Eminescu şi Hegel.
Depresia telepatică a dat în bigotism. Vacile alea două sporovăiau ca
proastele. Fumarea cenuşii mai cui rapper? Kouramiedes. Ferestre prinse de
ginere asupra faptei. Când erai întreg, aveai o garsonieră numai pentru aşa
ceva, acuma tiraspoleana nu-ţi mai vine, să nu fi murit, admiţi. Umor dus.
Speak-a-poem. Dodo. Cerc mitic, mythopoeia. Poezie fonetică. Gedichte
in Exil. Narracion de historias. Creştinii au în general un suflet poetic. N-am
parteneri (pentru a ucide?) Please remove my address (Yasuko). Caroiază cinci
acte, furtul de mirese, câinele cu cercel în coadă, femeia cu pantaloni gri,
nişte personaje, colonelu' să fii sigur că-ţi iese, asta 15 pagini, 30 de scene
caroiate. Dă drumul la maşinărie. Odios să reabilitezi un torţionar. Suntem una
cu cosmosul (drogatul).
Neaflarea viezurilor m-ar putea transporta hârzob scenometric. Personae, spătar, colonel, arian,
furnici, crabi, pantof (dictator), Mari-Reduceri. Descriem coasta vânătorii.
Opening scene. Trimfător în lupte, triumphe in battle. A treia ţară.
Organizaţiile îşi vin cu poeţii lor. Scenometria cărţilor – transe regăsite.
Chiar am trăit în dodii-tragodii. Mantre bolborosite unei detaşări conexe.
Proiectul s-a şi consumat până la fără un partener. Sau un document. Sau o
răsturnare de tabu.
Cu vorbă de moarte să-i fie aruncată cenuşa în Gange. Septicemie generalizată. Dorinţa de a
fi incinerată, iar cenuşa să-i ajungă, din România, în Gange. Să şi doneze ceva
unui ashram. Nu s-a convertit. E convinsă că apa (Ganga) purifică. Formaţiune
tumorală pe uter. Nu-s dotaţi. 43 kg. Dorinţa ei mă apasă. Nu pot să merg acolo.
Suport diligenţele, transportul cui s-ar duce, să am certitudinea că ajunge în
Gange. De opt ori în India, ultima oară pe Himalaia, în Tibet. I-a şi cauzat. O
istorie vitregă.
Lipsa deliberată de transcendenţă. Proteza aruncată în Dâmboviţa. Adultere
pe talere. Vidal. Vasi, americanizat pe schelele tăierii de iarbă. Plutoniu în
jacuzzi. Duşman ce eşti. Ficţiunea banilor la Dodia tv. Will you come to
Limerick? Transrealism. Daring topics. Bohemica. Ori insulă, ori arhipelag.
Glicemia 470, peste hepatită şi leucemie (ba la ficat), hemoragie terminală.
S-o sanctifice. Părintele Pişti la telefon. Te-ai împotmolit la Paris. Macete.
Cu creieru'.
Un angajat nou. Se transferase din poliţie, vorbăreţ.
Personalul vechi nu apărea. Biroul cu design una. Regizoarea Truffaut se
aşezase lângă noi. Am avut o lungă conversaţie. Un scriitor vestit, îi uitasem
numele, dar şi Margaret Chatterjee. Memoria se spaţializa lume. Margaret o fi
bine? Gabi să ne fi privit din Vatican? Om fără ţară. Carla parcă mă îngropa.
Fata ţi-a poruncit să dai şi banii, şi motanu'. Al treilea partener, cu
neputinţă? Să-l caut la anuţ – n-o dispărea al doilea? Ori eu? Eşti într-un
moment de rătăcire. Entuziasmul n-are nicio valoare. Flate-rate. Probabil soţul
Carlei. O cooperativă cât o ţară. Să ne dezgustăm de oameni atât de eleganţi.
Compania de teatru n-o fi existând. Miranda – Popescu.
Certificatele verzi. Daţi drumu' la dosarele de care nu
vreţi să vă atingeţi. Îl rogi să nu te roage. Fumează cât e noaptea de lungă.
Tuse discretizată. Litaniile tuturor religiilor sună aşijderi. Bozi – zei,
zbozi – mărfuri. Bronz de şantier. Nu pot să râd de oamenii ăia cu ei de faţă.
Mircea Anca (Moromeţii) are leucemie, nu şi bani să se trateze. Bandit,
adjectiv masculin (replica Vaslui). Te sărută şi pe urmă te împuşcă. To be
invited Seamus Heaney. Toboganul se adânceşte. Apa, aerul şi fraierul. La film,
l-ai întrebat pe taică-tău ce e cărunt, Zoe, la teatru (Mazilu), l-a întrebat
pe-al ei ce e curvă. Ne aşezasem ca la canastă, dar jucam Europa. Draconide. Dodă
daină. Nu simte chestia. Scoate mortu'. Să ia o treabă mai puţin pretenţioasă.
Nici voce, nici dicţie. Nu ştie să frazeze. Dă ţucalu' la o parte. Prâslea. Îşi
anulează emigrarea. Irina credea că tot eu am făcut-o pe Bulandra.
Şiva era un om punctual. Preot japonez (polonez): eşti de acord
că Şiva e India? Copiii au trimis e-form la Bruxelles. Germain, at loss.
Scenometria Thakur, grea la citit, ca tot ce scriu eu, antioral, bolborosit
dodonic. Cincizecime. S-o rupe plicul, ne-om scuza eşecul. Domi, ienişi, pe o
insulă departe de orice continent. Mici delire la râsul cutremurului. Sacco di
denaro. Opus dacicum. Unirea punctelor. Dots union. Nu dictare, nu manuscris.
Cel mai important din viitor. O meliţă. Deepak. Fie-ta cisterciană. Tamasaburo,
felicitat prin Inamori. Vremea Indiei pentru fiul lui Aristotel. Cenuşa o
ajunge în Gange. Puşi se eliberează de călătorii scriindu-le. O naţie
instabilă.
Miron Costin cu barbă, mustaţă şi plete, sculptat de
Wladimir C. Hegel, profesorul lui Brâncuşi. Heraclit, Anaxagoras. Principiul
contradicţiei, termenul exclus. Zona Hegel din Sibiu. În sine - pentru sine -
în sine şi pentru sine – teză-sinteză-antiteză. Heliade, Camil, Monica.
Noica-Hegel: întâmplările sunt idei, sau mai de grabă ideile sunt întâmplări.
Rugaţi-vă pentru sufletul fratelui Karl. Mişcare a recunoaşterii. Lume multă,
pe salutate. Candide singur, apoi cu noi. Ce erau actorii odată. Grup statuar,
vine unul şi urinează, cam pe mine. Un cărucior alb. Am ceva de luat de la
sală, costumul de sport. Se dau rezultate. Aud pe Gioan (20.10.11) strigând
nume. La un moment: Anca are grătare. Intru, nu-mi găsesc trenciul. „Obiectivul
Villon”. Labeş (sic).
Nevoie de infrastructură. Destin de rezervă. Dăinuire-dumirire.
Suflu la inimă, plămân, ţigări pasive. De nimeni graţiat ori asasinat. A sosit
momentul să-mpărţim cimentul.
Astă seară se joacă Noica (Scenometrie )
NAE: Hegel, ţi-ai
pierdut elanul sinucigaş, de odinioară. Dacă te-ai întâlni cu gigantica
văduvă, ţi-ar oferi altă versiune, înţelege-o. Ce ţi-a
spus a fost adevărat până la jumătate, ipoteza, nu şi concluzia. Probabil acum
ţi-ar retrage jumătatea aia, de viaţă, şi te-ai afla în necunoştinţa ei.
Prolog
(interogatoriu)
ANCHETATOR
Vrei
să scoţi
ANCHETAT
Protestez
ANCHETATOR
Manuscrisul
ANCHETAT
Nu
ANCHETATOR
Din
ţară
ANCHETAT
Întru
ANCHETATOR
Intră
ANCHETAT
Yes
ACTUL
I:
Memorii la mijlocul vieţii (Teza)
NAE
Hegel?
DINU
Hegel.
NAE
Periculos,
şi Madi?
DINU
Şi.
NAE
Trimite
manuscrisul în India.
DINU
Aşteaptă
Parisul
NAE
Să
aştepte.
DINU
Metafizica.
NAE
Mai
vorbim.
DINU
E
transcrisă.
NAE
Periculos,
şi Madi?
DINU
Ea
a dactilagrafiat-o.
NAE
Cine
e regizor?
DINU
Are
grad de general.
NAE
Şi
aşa ai rămas fără Madi. Ne aud?
DINU
Perfect!
NAE
Am
fost asasinat.
DINU
Bineînţeles.
Urămăm noi, şi iar tu.
NAE
Iar
eu?
DINU
Şi
al treilea.
NAE
Ţi-am
spus ce pericol te paşte. Şi Madi?
DINU
Răpită.
NAE
Vrăjită.
DINU
(Songuri în dodii)
Paris...
SUPRAVEGHETORUL
Obiectivul a spus Paris.
(Îşi continuă halucinaţia manuscrisului indian). Dacă manuscrisul e în
altă limbă, cine ştie dacă nu cuprinde ceva revoluţionar/reacţionar/criminal.(Supraveghetori
îi înconjoară pe cei doi)
Barba lui Hegel (Scenometrie)
personajele se
autoregizează
(ne suntem)
într-o conversaţie de rateuri libere
începurăm scenometria teatrux
finiş arhipelaguri scena cere teme
o scenometrie cârdăşeşte sonorităţi
de sens autumnal în mixaj metric
pe cadavrele domnitorilor de baştină
(scenometria)
scenometria e o dodie din vara 2011
teatrux poate ca Princess X de Brâncuşi
Dracula services de curăţenie completă
dicteul mărilor fierbând transcende
poezia în scenometrie trăită teatrux
evident opus normelor dar cu prietenie
trebuie
recuperată Măiastra în dodii
comunismul mai al dracu' decât inchiziţia
mai bine animişti decât comunişti
faci absolut
totul să fii neînţeles
(interzişi)
interzişi neînţeleşi nedescoperiţi
asasinaţi sinucişi decapitaţi
represiunea poeziei poezia represiunii
dictatura până la ucidere
induce trepte reactive măreţe
pe care le represează sadic
ne pregăteşte moartea fizică în spirit
ne simţim interzişi ca persoană
n-avem decât să ne radicalizăm
(legi de scenă)
legi de scenă cu dependenţe de public
să ştiţi că toate femeile suntem aşa
că dacă n-am fi cine ar vinde ardeii
căţeaua întomată creşte verde
dacă se înţelege acrobaţia
că şi Stan se născu în Bucureşti
ce-aţi iubit n-aţi mai uitat
lasă-i să moară cum au trăit
voi trece nepăsător ca un exilat
(tranzacţia)
nici de Hegel barbă nu şi-ar smulge
premiindu-mă la cuvântul familiei
nici scenometria nu mi se merită
vorbiţi ai roţii unde-ajunge soar'le
solstiţiu împuşcarăţi la teatru
barba hegeliană a lui Ienăchiţă
un poliţist
scrie altul
fotografiază
veniţi aici sosiţilor la gong
alegeţi sonorităţi subtile
unde vedeai tu scenă
orice lucru
care atârnă e un bec
nu mai lătra mătrăguno
fugăream
viezurii
nevăzuţi pe
coastă în sus
îl omorârăm îl omorârăţi
mai bine nu ne-aţi mai omorî
şi atunci ce ne facem neomorâţi
te-am împuşcat cu tămâioare
mai criminal cine nu moare
iazagiul iazul n-are
I am a iazagiu
a lakeman
surlarii
mă-nconjor ah turcii
declicul teatrux
treaba teatremului
clair de coclaur
rândunica
intersectează
scenometria
prăpastie
îngerul pierderii tale
mă înnegreşte norii
mă întunecă Aretie
unde-am stat
numai în apă
mie nu mi se
pare cald
plecai eu dânşii zburară
rochia mireasă iară
într-o aripă de cioară
abia brebenei
brebi ber bere
ne-om neom omeni omni
pe la curte cap de domni
turcii ţepe grecii comni
vezi păpădii
canoanele
îşi depărtă
porumbiţa ciolanele
de câte ori mă petrecuşi
din turci cu nemţi ci tot la ruşi
mai mergem după
mere pepeni
prin ţepi de
rapăn nemaiţepeni
după o viaţă frică mi-s
realitate fără vis
cum aş ajunge la Paris
toată viaţa ai fost hoţ
te-am întrecut pe tine
bă da îţi pare rău
în Fecioară
tata Hegel
am lume să-l aniversez pe tata
iarba-n mături sare ca la carte
la picioarele de salopete norii
abia aştept
să-mi termin piesa
mi se încreţeşte
Venus în palmă
îmi încălzesc ceaiul
ciocăneşti
dinaintea
acoperişului
de sub şapcă mă salutase de ce nu-l
bag în seamă cu greu îl recunoscui
să-i dau bani până mâine că-mi dă şapca
s-a mutat într-un sat din Conţeşti
stă cu prima nevastă a lui Preda
are băiatul ambasador la Casablanca
maică-mea se
bucura de toamnă
la Cernica
am făcut colivili cianura
o ţin de vrei ălelalte otrăvuri
atâtea transformatoare le arunc
am luat un cablu îţi dau şi ţie
mi-e frică de electricitate sunt
în 381 cu căruciorul plin
studenţi mai puţini şi pretenţioşi
se interesase un client de-al meu
numai mobilă nouă şi aer condiţionat
ne şi rărim a
ne mai junghia până la unu'
yes Hegel's beard a se fura găsită
şi nu de mine la teatrul de comedie
continuare la halterele lui Fellini
recunoaştere
hegeliană în puşcărie
cu noi
capitalul
bateţi clopot karme alarme la arme
scenometrie cerească peste uliu
cuante d'apariţii la temei again
Barba lui Hegel era o contabilă
aplauze la pagină închisă relicve
staliniste în recuperarea pierderilor
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu