duminică, 18 august 2013

Esoterice. Versiuni de George Anca



Blazon alchimic

      Roșu De Gueles


Din cald și din frig
S-or naște doi Rigi,
Unul gheață, altul foc.
Sarea-i va uni la loc,
Bucurie și noroc.

Un boiangiu, altul zidar
Regenerați din baia sării
Fi-vor termen de Speranță,
Fiecare-n soarta sa.
Incandescent, Flamă primera
Ca un copil leit tatăl său.

Materie abjectă, de nulă valoare,
Ieșită din foc, admic și fal,
Darull Soarelui, înscris în GRAAL,
vas sacru, obiect căutat îndelung,
culegând sângele divin al lui Crist.

E balaur veninos, roșu și puternic,
Demn a intra în palatul Regelui,
Însoțit de-un cavaler înarmat și
De o zeiță, adevărată frumusețe...

E SULFUL, mă poți crede!



William Butler Yeats

         În amurg

Căruntă inimă, în vreme gri,
Ieși clar din plase trase rău ori drept;
Râzi, inimă,-n amurgul înțelept,
Suspină, inimă, rouă în zori zi.

Mama ta Eire e totdeauna jună
Rouă lucind mereu și amurg sur;
Ci-i jos speranța, dragostea sperjur
Arzând în focul limbii mătrăgună.

Hai, inimă, pe deal, pe deal în sus:
Acolo mistica frăție dintre
Soare și lună și vâlcea și vintre
Și râu și val voința și-au suspus.

Și Dumnezeu din cornul Său sunând
Și timp și lume sunt în veșnic zbor;
Și dragostea ca sur amurg mai dor
Și mai ca roua-n zori speranța-i gând.


Fernando Pessoa

         Eu, Eu însumi

Eu, eu însumi...
Eu, plin de toate anvelopele
Câte poate da lumea.
Eu...

La urma urmei totul, pentru că totul sunt eu,
Și la stele, pe cât se pare,
Îmi deschid punga spre a uimi copii...
Copiii neștiind...
Eu...

Imperfect? Incognito? Divin?
Nu știu...
Eu...

Am avut un trecut? Fără de viață...
Am un prezent? Fără de viață...
Voi avea mun viitor? Fără de viață...
Viața oprindu-se aici puțin...
Dar eu, eu...
Eu sunt eu,
Eu fiind eu,
Eu...

                Versiuni de George Anca

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu