ZENGLEZA
SAHLEANJOKES
Engleza pe Glob
Accentul
scoţian
Faptul că texana seamană foarte mult cu lătratul unui dulău este unanim recunoscut, cu toate că, până în prezent, nu s-a putut stabili cu precizie rasa dulăului. Deşi mai multe asociaţii cainologice îşi dispută vehement întâietatea, se pare, totuşi, că texana provine din lătratul unui Shnautzer uriaş căruia îi lipseau ambii canini de jos si era discret atins de Alzheimer.Lingviştii susţin că abilitaţile de comunicare ale câinelui cu cireada erau remarcabile, vacile intrând docile în ţarc încă de la primele mârâituri, ceea ce i-a determinat pe cow-boy să preia elemente lexicale din vocabularul dulăului.
Cei
mai aprigi opozanţi ai acestei teorii sunt nişte motociclişti din Houston, care
susţin că limba Texană s-a născut din încercările unui tovarăş de-al lor de a
comunica cu Harley Davidson-ul, care i s-a defectat la intrarea în Nevada.
Accentul
de Alabama
Pare
greu de crezut că ceea ce vorbesc locuitorii statului Alabama, cunoscuţi sub
numele generic de bamas, are la baza cuvinte din vocabularul limbii
engleze. Organizaţia Mondială a Stomatologilor a demonstrat recent că un accent
bama acceptabil se poate obţine dacă încercaţi să pronunţati orice cuvânt
englezesc plimbând fără grabă vârful limbii pe cerul gurii de la al doilea
molar de sus, dreapta, până la primul molar de jos, stânga şi înapoi. Pentru
rezultate mai bune, este recomandabil să vă lipsească cel puţin doi dinţi din
faţă şi să menţineţi tot timpul în gură un pumn de tutun, o scobitoare şi
două-trei capace de bere.
Şi nu, nu încercaţi asta acasă, în faţa oglinzii, decât dacă aveţi la îndemână un ştergător de parbriz!
Şi nu, nu încercaţi asta acasă, în faţa oglinzii, decât dacă aveţi la îndemână un ştergător de parbriz!
Accentul
Sud-African
Dacă
Texana se confundă cu lătratul unui dulău, engleza vorbită în Cape Town seamănă
cu lătratul unei hiene, care, după cum se ştie, este un fel de câine mai mare,
care se crede cal şi încearcă să necheze.
Inflexiunile
cabaline din accentul sud-african nu sunt rezultatul influenţelor dialectului
local Zulu, aşa cum aţi putea crede, ci ale limbii olandeze, vorbită de primii
colonişti ai regiunii. Este evident până şi pentru persoanele cu disabilitaţi
de auz că limba olandeză, mai curand o boala de gat avansata, nu este ceva care
trebuie amestecat cu zulu, dar inevitabilul s-a produs, rezultatul fiind limba
numită Afrikaans.
Sunt
sigur că Dumnezeu s-a distrat copios în ziua aia, iar faptul că inventatorii
vuvuzelei sunt vorbitori de engleză cu accent Afrikaans pare o consecinţă
firească..
Engleza
Italiană
Cunoscută
şi sub numele de Maccheronic sau Spaghetti English, engleza vorbită de italieni
presupune o condiţie fizică excelentă, întrucât, la fiecare trei cuvinte,
trebuie efectuate câteva flotări în aer. Nu poate fi vorbită de către
persoanele cu disabilitaţi fizice şi nici de către cei care au mâna în gips sau
suferă de febră musculară.
Vorbitorul
perfect de maccheronic este capabil nu doar să prelungească vocalele, ci şi să
adauge câte o vocală după fiecare cuvânt. Scopul final este ca nici un cuvânt
să nu se termine în consoană:
"Darlinga, pleasa clooose da doooora
anda sita downa on the flooora".
Engleza
germană
Este
opusul englezei spaghetti, în sensul că vocalele trebuie ignorate, iar
consoanele pronunţate cu voluptate. Cum se poate pronunţa voluptuos o consoană?
Folosiţi limba ca pe un fel de ciocan. Ştiu, doare, dar cu timpul o să vă obişnuiţi
(pont: stingeţi cu multă bere bătăturile apărute pe gingii!).
Cea
mai violentă lovitură de limbă trebuie dată în momentul pronunţării grupului
TH, care se va rosti ca un T foarte dur (veţi şti că aţi pronunţat corect
atunci când veţi constata o mica sângerare, la baza incisivilor superiori).
Teoretic,
engleza teutonă ar semăna destul de mult cu engleza, dacă nemţii nu ar pronunţa
pe W ca pe V şi pe V ca pe F.
"Ve
ar' valking on ttisss strrre'ttt, aft'rrr a long traf'l by train"
Engleza
poloneză
Polonezii
pronunţă W-ul la fel ca nemţii, un fel de jjjjj continuu se aude pe fundal şi
fiecare al treilea cuvânt este "kurwa".
"Tis
kurwa beer is kurwa good for notting, kurwa! I vant a kurwa vodka,
please!"
Engleza
filipineză
Filipinezii
nu pot pronunţa sunetul F, pe care îl rostesc P. Din acest motiv, engleza
vorbită de filipinezi nu poate fi luată în serios, aşa cum nu poţi lua în
serios un ins de 1,5 m care spune "Pack you!" în loc de "Fuck
you!". My fav is "Pipth Avenue"
Engleza
de India
Fixaţi-vă colţurile gurii de
lobii urechilor, folosind nişte cleşti de rufe puternici, astfel încât să
imobilizaţi buzele într-un fel de zâmbet larg. Acum, încercaţi să vorbiţi
engleza, pronunţând cuvintele după următorul algoritm: un cuvânt la 3 secunde, un
cuvânt la 2 secunde, trei cuvinte pe secundă, 5 cuvinte pe secundă, 14 cuvinte
pe secundă, un stop brusc, apoi un cuvânt la 5 secunde. După care, repetaţi.
Rezultatul e ceva de genul:
"Good mooo rningSir!
Howareyoutoday? I hooope everythingiiiis finewithyouandyour faaamily,
Sir."
Engleza românească
Cheia de boltă a acestui
inconfundabil dialect este grupul THE, pe care majoritatea românilor îl
pronunţă Ză. Dacă vrei să afli din ce regiune a ţării provine un român, după
engleza vorbită, îl provoci să numere până la trei.
Răspunsurile variază de la
"uan, ciu, srii", până la "oan, tu, trii" în funcţie de
poziţia pe harta patriei a localităţii natale. Un alt obicei românesc este ca
fiecare propoziţie să fie precedată şi urmată de o pauză lungă, marcată de sunetul
ăăă.
"ăăă . you go straight on
zis street and after zat traffic light . ăăă . you go to ză right for about .
ăăăă . sărty meters and zen you go to ză left and you will see .. ăăă . ză
building zat you are looking for. May be ză office is not open today, but zey
have ză orar . ăăă . ză program on ză door."
BALADA LUI LUCIFER
în savane chelesc leii
fac scurt-circuit cu beii
lăfăit pe cinci tipsii
măcelăresc galaxii
vino moarte – vino viaţă
în piaţă arde-o paiaţă
mă-ncovoi peste inìmă
ca să-mi iasă iar de-o crimă
alelei – acizii mei
storşi de zei – umpluţi de zmei
îmi fac casă-ntr-o idee
din liră îmi fac femeie
dar spre ziuă – lăutare
lăutare cu samare
scoate-mă pe coş spre lună
căci îmi stă în gât o strună
încă nu te chem – Lumină
fiica mea curat deplină:
telegarii fără splină
răstignitu-m-au pe roate
...mi-au străpuns şi tălpi – şi coate...
mi-este bine - mi-este cald
îmi recapăt iar Smarald:
scris de vulturi – sunt un rege:
...”la bufet Satan se drege”...
„să trăieşti - Luciferică
ai făcut iarăşi burtică
să întorci slova-n hrisov
Crist să fie iarăşi Iov...”
...Lucifer cel trist – văpaie
s-a născut tot între paie:
Prinţul Alfa - Prinţ de Bezne
cu gloata nu-i este lesne...
GEORGE ANCA
În
Franța se dă foc automobilelor din cartierele unde trăiesc săracii – volonte d'assassiner
des policiers – camera pour filmer leur crimes – ceux qui ont decapite un
pretre en Normandie - „l' extremisme juif est plus dangereux que l' extremisme islamique” - „la culture francaise n' existe pas” (Macron). Virginia
Wolf / Dorothy Richardson: „How I hated marrying a Jew”. „My Madness Saved me”.
Irene Coates' book „Who' s Affraid of Leonard
Woolf” - Edward Albee (1962): „Who' s Affraid of Virginia
Woolf” - Alan Bennett (1978): „Me! I' m Affraid of Virginia
Woolf”.
BORIS MEHR
Poemul cel tare
Poemul cel tare e o căldare în care căzură
Multe capete de regi blegi, vin și țuică,
Tăietori, o tarantulă-n scrisori.
Domnii Ana și Caiafa, toți bărbați privindu-și ceafa,
Tăietorii rad păduri, bărbi, hipopotami impuri,
Toți se mută-n Europa că acolo-și găsesc popa.
Am viziuni de vizuină, spune vesela găină,
Cu o vulpe în amor septicemic și cu spor.
Fără gratii, liberal, tigvă tristă, psiho-deal.
Iar în loc de pod avem brațe să ne alintăm,
Buze să fim mai intimi, la copii să ne gândim.
Bate pendula în oasele tale, Foucault a făcut-o,
Ole și oale, desfac dușumeaua, găsesc doi burgheji
Ascunși de prin vremea lui Gheorghiu-Dej.
Frunze de laur tot mestecăm, numai mesteacănul
Să nu-l tăiem.
BMM
Ermitaj
Dimineața ne doare capul, că este dimineața,
Demimondenele au fost ghilotinate cu grijă,
În Angola se doarme bine pe bani,
Orele și surorile, egal dragoste, egal incest,
Inexact, erau vitrege, viforoase,
Schisma s-a rezolvat cu cuțitul de la bucătărie,
Ne-am îmbrățișat ca două lalele căzute în labele leului britanic,
Pendula se agață de centrul universului detronîndu-L pe Demiurg,
Gata cu Apocalipsa din vremea portocalelor lipsă,
Căzut în genunchi, număram secolele în care te-am iubit
Fără să suflu. Ca un scafandru-robot. Dar,
Dama de la etaj și-a făcut tatuaj,
Canibalii la bal au răpit-o virtual.
Granitul nu moare de foame,
fugi de aici, Charlesmagne,
pompierul Allegro integrul salvează Corbul cel negru,
ah, Cavaler Nevermore, scoate masca, eu mor,
un vârf din Sinai arde, vai, Violeta-n lumină tresare
de multe iubiri precare, totul se stinge în Ermitaj,
hoțul plânge.
BMM
Poemul cel tare e o căldare în care căzură
Multe capete de regi blegi, vin și țuică,
Tăietori, o tarantulă-n scrisori.
Domnii Ana și Caiafa, toți bărbați privindu-și ceafa,
Tăietorii rad păduri, bărbi, hipopotami impuri,
Toți se mută-n Europa că acolo-și găsesc popa.
Am viziuni de vizuină, spune vesela găină,
Cu o vulpe în amor septicemic și cu spor.
Fără gratii, liberal, tigvă tristă, psiho-deal.
Iar în loc de pod avem brațe să ne alintăm,
Buze să fim mai intimi, la copii să ne gândim.
Bate pendula în oasele tale, Foucault a făcut-o,
Ole și oale, desfac dușumeaua, găsesc doi burgheji
Ascunși de prin vremea lui Gheorghiu-Dej.
Frunze de laur tot mestecăm, numai mesteacănul
Să nu-l tăiem.
BMM
Ermitaj
Dimineața ne doare capul, că este dimineața,
Demimondenele au fost ghilotinate cu grijă,
În Angola se doarme bine pe bani,
Orele și surorile, egal dragoste, egal incest,
Inexact, erau vitrege, viforoase,
Schisma s-a rezolvat cu cuțitul de la bucătărie,
Ne-am îmbrățișat ca două lalele căzute în labele leului britanic,
Pendula se agață de centrul universului detronîndu-L pe Demiurg,
Gata cu Apocalipsa din vremea portocalelor lipsă,
Căzut în genunchi, număram secolele în care te-am iubit
Fără să suflu. Ca un scafandru-robot. Dar,
Dama de la etaj și-a făcut tatuaj,
Canibalii la bal au răpit-o virtual.
Granitul nu moare de foame,
fugi de aici, Charlesmagne,
pompierul Allegro integrul salvează Corbul cel negru,
ah, Cavaler Nevermore, scoate masca, eu mor,
un vârf din Sinai arde, vai, Violeta-n lumină tresare
de multe iubiri precare, totul se stinge în Ermitaj,
hoțul plânge.
BMM
Vei intra în istorie, îmi spuse grămăticul Ling,
eu ning, am intderat în istorie ca în casa mea,
ce treabă au alții, eu ascult de litera A,
litera B zice Bre, litera D, de ce,
astfel o simfonie de leagă fără șpagă,
primăvara, în lenjerie intimă,
nu cunoaște istorie, ea știe să dăruie, iar eu, din întâmpare,
sunt primul favorit, na-te-vă- sic!
ION COJA
Stimată doamnă Gabriela Firea,
Nu este prima oară când vă scriu
și o fac din nou sub același impuls: să vă ajut să fiți la înălțimea
așteptărilor! În primul rând a așteptărilor pe care le aveți domnia voastră de
la propria persoană.
Îmi pare rău că trebuie să vă
avertizez / atenționez că ați comis o mare greșeală, a cărei îndreptare nu va
fi ușoară, dar nici imposibilă!
Este vorba de o greșeală pe care
multă lume o face, la vremea respectivă, când eram mai tînăr, am făcut-o și eu:
să te încrezi în cine nu merită încrederea ta!
Mă refer la Comunitatea Evreiască
din România, o entitate onorabilă sub toate punctele de vedere. Mai puțin din
punctul de vedere al onorabilității câtorva din liderii actuali cei mai
vizibili și mai zgomotoși ai comunității, acei falși lideri care de ani de zile
au încetat în fapt de a-i mai reprezenta pe bravii noștri compatrioți evrei.
Ați făcut greșeala de a-i lua în serios, de a le acorda un credit total! Total
nemeritat!
Spre deosebire de dumneavoastră
eu am acces direct la surse de informație din rândul comunității evreiești din
România, cunosc bine prostul renume de care se bucură acești lideri în masa de
evrei care alcătuiesc majoritatea concetățenilor noștri evrei. Situația este
aceeași și în privința evreilor din Israel, a evreilor plecați din România și
care au păstrat trainice legături cu țara de obârșie, de baștină! În Israel, în
presa și mediile „românești” din Israel, prostul renume al acestor falși lideri
este de notorietate publică indiscutabilă.
Cine sunt acești lideri? Îi
cunoașteți prea bine, sunt cei care de ceva vreme au făcut presiuni asupra
Primăriei Capitalei cu scopul de a primi „în administrare” una dintre cele mai
frumoase clădiri istorice din București. V-au asaltat cu argumente a căror
valoare nu vă era la îndemână să o verificați, iar consilierii dumneavoastră
i-au susținut pe petenți cu argumente care, din păcate, nu au ajuns și la
publicul bucureștean. Se poate afirma cu totală acoperire că procesul de cedare
a acestui spațiu s-a desfășurat fără consultare publică serioasă, fără
transparența cuvenită. Și doar e vorba de o clădire emblematică: Palatul Dacia,
de pe Lipscani 18-22.
Cunosc destul de bine subiectul:
istoria evreilor din România. Și o spun de la bun început: această istorie nu a
lăsat urme materiale suficiente pentru a face necesară o clădire atât de vastă,
de cuprinzătoare cum este palatul de pe Lipscani. Spațiul de expunere al
acestei clădiri este, se pare, mai mare decât cel care găzduiește, la doi pași,
Muzeul de Istorie Națională al României.
Există deja la București un Muzeu
al Holocaustului din România! Se înțelege că acest muzeu rămâne în funcțiune,
astfel că va lipsi din Muzeul de pe Lipscani secțiunea care, în principiu, nu
poate lipsi dintr-un muzeu al istoriei evreilor: cea dedicată Holocaustului.
Absența acestei secțiuni nu ar fi însă nepotrivită într-un muzeu al istoriei
evreilor din România, deoarece – părere personală, în România, inclusiv în
Transnistria, nu poate fi documentată și dovedită producerea unui genocid
anti-evreiesc, a unui Holocaust. Va fi foarte corect ca această secție să
lipsească în orice Muzeu de istorie a evreilor din România. În felul acesta
însă spațiul excedentar din Palatul Dacia devine și mai mare, în păcate!
Se pune firesc întrebarea: cu ce
vor fi populate cele circa 100 de încăperi ale muzeului? Un muzeu al istoriei
evreilor din România în funcțiune pe vremea studenției mele avea vreo 3-4
încăperi, cu câteva exponate rarefiate, deloc spectaculoase, cu excepția
celebrului săpun Reines
Judisches Fetten. Mai
sunt disponibile suficiente bucăți din vestitul săpun spre a fi expuse la
Muzeul de pe Lipscani? După știința mea, nu prea!
Ultima oară am mai văzut vestitul săpun chiar în clădirea Muzeului Național
de Istorie, de pe Calea Victoriei, într-o expoziție itinerantă despre Holocaust,
expoziție care, la vremea aceea, în urmă cu vreo 10 ani, m-a convins definitiv
că în România, y compris Transnistria, ce a fost nu se poate numi nici genocid,
nici holocaust!
Poate că liderii evrei se gândesc să strămute în clădirea muzeului vreun monument
al săpunului RJF, sunt mai multe în România. Unul mai impozant ca celelalte!
Totuși, cel de la Dorohoi mi se pare cel mai reușit! Ar putea fi montată măcar o
copie a acestuia în holul vast de la intrarea în muzeu, dar rămân celelalte
încăperi prin care va bate vîntul!... Nici dacă s-ar aduna în acest muzeu toate
monumentele săpunului din România – vreo 20, nu rezolvăm problema spațiului:
este exagerat de mare pentru nevoile unui muzeu de istorie a evreilor din
România!
Dacă se vor găsi totuși câteva bucăți de săpun RJF sau dacă va fi adus un
monument al săpunului pentru a fi expus în muzeu, la intrarea în muzeu ar
trebui pusă o avertizare în mai multe limbi: „interzis accesul pentru cei
care neagă existența săpunului evreiesc”. Textul englezesc va fi
valabil și pentru chimiștii americani care au demonstrat în anii 70 că săpunul
RJF nu conține nicio urmă de ADN uman. Ceea ce, la nevoie, ar putea să însemne
și că la evrei nu găsești nicio urmă de ADN uman. Concluzie cu care eu nu pot
fi de acord, dacă cumva mai contează pentru cineva părerea mea de persoană
supusă cheremului rabinic!
Iau în calcul și celebrele abajururi confecționate la Auschwitz din epiderma
unor deportați evrei. În afară de abajurul aflat în posesia mea, știu că altul
nu mai există în România, iar eu nu mă despart de al meu, fiind amintire de
familie. În plus, se știe că Yad Vashemul a interzis circulația
transfrontalieră a acestor artefacte, astfel că nu se pune problema unui
spațiu, a unor săli de expunere, dedicate vestitelor obiecte „epidermice”!
Ca să aibă ce expune, le-aș sugera administratorilor să organizeze și o
secție despre anti-sionismul din România. Cu materialele care pot ilustra
această realitate, se vor putea ocupa câteva zeci de camere! Ar fi o soluție
pentru a justifica parțial spațiul excedentar atribuit istoriei evreilor din
România. Alte încăperi ar putea fi rezervate efectelor pe care le-a produs
recenta lege „antilegionară”, ale cărei ținte ar trebui extinse și la alți
autori, începând chiar cu vechii cronicari. De Vasile Alecsandri, Vasile Conta
sau Eminescu însuși, nu mai vorbim că și-ar avea locul la secțiunea
ANTISIONISM, care va fi o secțiune pridigioasă ! Se poate astfel acoperi o bună
parte din spațiul excedentar. Face parte din istoria evreilor din România
ANTISIONISMUL românilor? ...Întreb și eu! Nu contează ce cred eu!
Dacă răspunsul este pozitiv, tot vor rămâne libere mai mult de jumătate din
încăperi!
O parte din aceste spații ar putea fi dedicată unui subiect pe care sunt
convins că nimeni de la Institutul beneficiar al contractului cu Primăria nu-l
are în vedere: ANTI-ROMÂNISMUL LA EVREI. Căci au existat evrei cu asemenea
preocupări. Sunt ei evrei? Fac parte din istoria evreilor teroriștii care au pus la Senatul României
bombe ucigașe, de exemplu? Au evreii din România obligația de a-și asuma
păcatele acestora, deseori împinse până la crimă sau persecuții inumane? Va
avea un asemenea muzeu și secțiunea EVREII COMUNIȘTI ȘI ROLUL LOR ÎN ISTORIA
ROMÂNIEI ?
Prin antiteză cu secțiunea care va ilustra RĂUL provocat de unii evrei în
țara care le-a oferit găzduire generoasă, un Muzeu al istoriei evreilor din
România ar trebui să expună și dovezile reconfortante
ale existenței categoriei de EVREI PĂMÂNTENI, adică evreii care au decis să
pună capăt condiției lor de „evreu rătăcitor” și să se împământenească, adică să
devină cetățeni statornici și loiali ai României. Au fost așa de mulți acești
evrei pământeni încât au avut un partid al lor, cu reprezentanți în Parlamentul
României. Și aici aș putea veni cu informații care lipsesc din circuitul
public, încredințate mie de cel care mi-a fost profesor și mentor spiritual:
Alexandru Graur. Din păcate, evreii pământeni au fost repudiați și hăituți de
evreii kominterniști și de evreii sioniști, iar conducerea comunității
evreiești din România, după alungarea lui Wilhelm Filderman și a lui Alexandru
Șafran, a încăput pe mâna evreilor kominterniști și sioniști, aflați într-o
cârdășie extrem de păguboasă pentru suflarea evreiască...
Din fericire, am destui prieteni printre evrei, acei evrei nebăgați în
seamă de liderii de la FCER. Mirându-mă în fața acestora cu întrebările și
nedumeririle de mai sus, am primit deslușiri neașteptate...
Doamnă Firea, șmecherii care au venit la dumneavoastră cu roaga să le dați
pe mână așa mândrețe de palat, numai la istoria evreilor din România nu le stă
mintea! Mulțimea de încăperi pe care nu le pot ocupa cu exponatele acestei
istorii va fi sub-închiriată! Termenii vagi în care s-a făcut contractul
dintre Primăria Capitalei și reprezentanții ilegitimi ai evreimii românești le
permit acestora să facă din clădirea respectivă o vacă bună de muls pe timp
nelimitat, un veritabil vițel de aur!...
Nu știu dacă au avut încredere în dumneavoastră ca să vă mărturisească
intențiile lor, dar – îmi permit să spun, ce fel de consilieri aveți de nu
și-au dat seama că termenii în care s-a redactat contractul le permite
șmecherilor de la Institutul Elie Wiesel să încaseze în dauna statului român, a
Primăriei București, sume mult mai mari decât sumele care le sunt deja alocate
prin buget acestor veritabile lipitori la banul public! Lipitorile statului!...
În viață și azi, mai ceva ca pe vremea lui Alecsandri.
Nota bene: Federația Comunităților de Evrei din România nu este beneficiara
contractului, situație care va avantaja pe cei care vor manipula beneficiile
materiale ce se vor obține din sub-închirieri și alte manevre oneroase. Acest
detaliu trebuia să atragă atenția onor Primăriei, că nu avem de-a face cu o
treabă cusher! Ce soartă va avea contractul atunci când Institul amintit se va
desființa?!...
Vă stau la dispoziție și cu alte detalii privind lipsa de onorabilitate a
partenerilor Primăriei în acest contract pe care l-ați aprobat!
Din fericire, cu ajutorul unor evrei corecți, contractul dintre Primărie și
șmecherii de la Institutul impostor ELIE WIESEL a fost contestat în justiție
și, sper, justiția își va spune cuvîntul.
Totodată îmi permit să vă dau o sugestie: ca să evităm comentariile politic
incorecte pe care le-ar declanșa rezilierea contractului, aceeași clădire ar
putea căpăta o destinație mult mai potrivită, urmând să găzduiască Muzeul de
Istorie a Minorităților Naționale din România!
Ce ziceți de această propunere:
Palatul Dacia gazdă a tuturor celor care, venind din toate cele patru zări,
și-au aflat pe aceste meleaguri tihna și demnitatea unei Patrii?
Cu cele mai bune gânduri,
Ion Coja
31 octombrie 2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu