joi, 2 octombrie 2014

LUMÂNĂRI NEAPRINSE



George Anca:
                                                                     LUMÂNĂRI  NEAPRINSE



lumânări neaprinse

lumânări neaprinse profilu-și daltă
dublu târziu coliviu vii colivii
doda nu descifrează flăcăi pe șapte
compus-am dacă nu mă internez

Antoniade în românește
Drăghicescu tot în Paris
stai de vorbă cu Talleyrand
tu sau tu sau Jean

hoit de târâtură pe zburătătură
și-ai trecăreață ba-n față
pe drum betelii în cap tembelii
hai lai lăi mălai călăi

Mâine e Maria noastră
din bunică în fereastră
o ginestră papa-n față
pe Gandolfo Franco-n viață


triod brodat

triod brodat coroană coarnă
letopisețului prelogos
poștalioanele răstoarnă
arzimea turbei ce eu n-o cos

că rost nevrut c-al fricii
de fără mamă mașter
tot de-o iubire strici-i
tătânelui falanster

ci n-am ce am parască
îngenunchind nu încă
neândoire nască
picioarele din brâncă

pe cine

pe cine mai chemasei fată de fascist
de nu numai pe mine ist
ți poza trandafirilor afini
mai mult ca nimeni nimenini

sicilience mamă fete
spre Peregrino peregrine
ți-ar povesti de Regalpetre
de-un pod pe ban în fii Lucrine


în șura ta

în șura ta din Ligonier
ajungă-te Măciuca
din Năsăudul coșbucer
de să-ți întoarcă duca

și mai un revelat de recitat
boemii securiști în cort
încaleci calul sau te bat
cu suididere de mort

și uite că învie ia-l
la ăi cu bere revizori
actori de-o tinerețe bal
tot recitând pe Lazăr zbori

și vii tu să îmi ceri ce-mi dași
de-abia acum la preț te cer
ca de artist pe la apași
trai pe vătrai în Ligonier

bi bri

bi bri oprobrii ocara ocarinei
tom doi o samă rar decapitată
anscrisuri cum velitul cine-i
în rupt consoana în picior ong-ata

tren trene numere Amiras
ancampamentului gregor
tătarii hanului pe lira-s
până la irnă bulb din spor


Niculina citea

Niculina citea Invitație la vals
Jenica însăila costume lui Molière
să nu ia polonice în cap de la Ilovici
când rolul nu și-l ținea minte

hai că Viorica o sună pe Noana
pusă la cale de Mioara numai
pe noi nu ne mai caută de-o
fi auzit de piciorul rupt


am aprinde

am aprinde ori subsoluri prinde
bucurie de Marie poloneză mironie
de-mi strigi ferigi dosofte pofte
potolirii nefirii ferice frice

care mai mergem unde nu e teamă
la stadion încă minge Lvov
nemai urmă din frați
poate tatăl vostru Solomon


tremuri

tremuri cutremuri cometă procletă
al doilea apoilea oile-a
covăsit akash ganga
leii le-a al treilea eclipse-ne

șepte săptămâni și patru zile
mai am una și ceva ori fără
apoi să te ții în basement
la Birla Temple astrologi


arz-magzar

arz-magzar către devlet
tragodii fanariote
calcă pâine vii și morți
mână ruptă Ipsilanti

zăbavnic și greu în stihuri
a mai scrie o domnie
Beldimane vorniciei
lui Ureche arz-magzar


uși unse

uși unse cu sânge de copil
Banii la Stambul lui Rafail
acum unșpe ani vizirul spânzurase
trei pe-așa mia de pungi luase

când nu mai aveam nevoie de
piedica domniilor copiii doctorului
fiind sănătoși după cum și mie
mi-a dat bastonul lui Maurice Chevalier


n-o să

n-o să ba da ba nu
pe-al doilea n-ascult
m-acom inteleghu
a nopții zi prim ult

de alt boieri bun trai
nu mare mâhniciune
pre lângă datorie
dajdea văcăritului

când văcărit când mazilire
back la mormânt în verșuri
credință necorcită
cruță viața fericită

wstiam sig muzy
mojej Sarmackiej
mă rușinez de
muza mea sarmată

ce necaz ce osândire
ce trăsnet și ce lovire
pe Iraclit să aduc
sau să pui să scrie Iung

aș grăi nu mă pricep
nu știu de unde să-ncep
înălțatul în veac mult
coborâtul în minut

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu