marți, 1 octombrie 2013

Colocviile de Marti (drafts) 8.10; 15 10; 29.10; 19.11



COLOCVIILE DE MARȚI / The Tuesday Colloquiums 8 octombrie 2013, 5 pm, Calderon 39

Teatru de poezie – Recital George Topârceanu susținut de Vasile Pupeza (SUA)

„De ce de la Eminescu la Coșbuc? Cu ani în urmă, am dat acest recital la Uniunea Scriitorilor, după care, regretatul Nichita Stănescu, la final, m-a întrebat, de ce nu și Coșbuc? Anul trecut, i-am îndeplinit dorința. De data aceasta, poate vă întrebați, de ce Topârceanu? În primul rând, pe Eminescu și Coșbuc i-am înțeles mai târziu. Cu Topârceanu, mi-am petrecut copilăria.” Vasile Pupeza.

Invitați:
Nicu Alifantis, Ion Andreiță, Vasile Andru, Erika Băieșu, Radu Beligan, Avram Birău, Adrian Botez, Anca Brezean, Maria Butaciu, Mihai Cafrița, Radu Cazan, Radu Cârneci, Florin Costinescu, Petru Costinescu, Cezara Dafinescu, Mihaela Georgescu-Delafras, Puși Dinulescu, Dan Dobre, Isabella Drăghici, Nicolae Drăgulănescu, Adina Dumitrescu, Emanuel Engel, Horia Flămând, Radu Gheorghe, Doina Ghițescu, Monica Grigorescu, Omprakash Gupta, Neculai Hilohi, Sorana Georgescu-Gorjan, Mariana Gurza, Tatiana Iekel, Nae Iliescu, Andrei Ionescu, Dodo Ionescu, Eva Ionescu, Ileana Stana-Ionescu, Elisabeta Isanos, Gela Lazăr, George Lupașcu, Dan Mateescu, Irina Mazanitis, Alice Mănoiu, Dora Medeleni, Sorin Medeleni, Constantin Mendea, Vasile Menzel, Bianca Beatrice Michi, Adriana Mihăescu, George Mihăiță, Doru Moțoc, Mircea Muntenescu, Gheorghe Neagu, Anca Neculce-Maximilian, Tudor Nedelcea, Lucia Negoiță, Elena Negreanu, Claudia Negroiu, Radu Cristian Nema, Carmen Petrescu, Mihai Petrovici, Florin Piersic, Constantin Poenaru, Mitică Popescu, Adriana Popovici, Genoveva Preda, Vasile Pupeza, Eugen Racoți, Andrei Radu, Arghira Ravanis, Arun Sharma, Cornelia Rotaru, Ștefan Sileanu, Felix Sima, Florentin Smarandache, Ion Soare, Viorel Speteanu, Janine Stavarache, Mihai Stan, Marius Stănescu, Lăcrămioara Stoenescu, Sorin Stratilat, Julieta Strâmbeanu, Marian Stroia, Constantin-Dumitru Surdu, Mihai Teodorescu, Valentin Todosiu, Ani Toboșaru, Ion Toboșaru, Ben Todică, Nicolae Tomoniu, Raluca Tudor, Delia Turdeanu, Puiu Turdeanu, Victor Țăpeanu, Neagu Udroiu, Vladimir Ungureanu, Ion Iancu Vale, Viorica Vatamanu, Alexandra Velniciuc, Ștefan Velniciuc, Adrian Vieriță, Codrina Vieriță, Corneliu Zeana


COLOCVIILE DE MARȚI / The Tuesday Colloquiums 15 octombrie 2013, 5 pm, Calderon 39

*
*
*


COLOCVIILE DE MARȚI / The Tuesday Colloquiums 29 octombrie 2013, 5 pm, Calderon 39
 

Aniversări: Dimitrie Cantemir 340 (26 oct); Denis Diderot 300 (5 oct); Giuseppe Verdi 200 (10 oct).
Aniversări: Dimitrie Cantemir 340 (26 oct); Denis Diderot 300 (5 oct); Giuseppe Verdi 200 (10 oct).





Elena Liliana Popescu: Cânt de Iubire - Song of Love - Chanson d’Amour, Editura Pelerin, Bucureşti, România & Editura Destine Literare, Montreal, Canada, 2013, volum trilingv (română, engleză, franceză), traducere în engleză de Adrian G. Sahlean (SUA), prefaţă şi traducere în franceză  de Estelle Variot (Franţa), postfaţă de Theodor Damian (SUA). Trei Poeme din Europa - Three Poems from Europe, de Elena Liliana Popescu, Editura Pelerin, 2013, Bucureşti, volum multilingv (în română şi traduceri în 41 de limbi distincte care se vorbesc în Europa), prefaţă de Raúl Lavalle (Argentina), postfaţă de Alfredo Pérez Alencart (Spania).


COLOCVIILE DE MARȚI / The Tuesday Colloquiums 19 noiembrie 2013, 5 pm, Calderon 39
Dimitrie Grama (n.1947). Scriitor român, de origine aromână. Trăiește în Europa Occidentală, profesțnd în Danemarca, Marea Britanie, Gibraltar. Poet, eseist şi filosof, personalitate a medicinii europene. Scrie poezie denumitã de autor „cotidianul mistic" (Pentru mine, barierele plantă-animal-om, la fel ca şi toate celelalte bariere, cum ar fi: spaţiu-timp, vis-realitate etc. sunt doar nişte invenţii recente). Cãrţi reprezentative: „Dã-mi mâna ta, strãine!", „Pasãrea melancoliei", „Neguţãtorul de imagini", „Voi lua cu mine noaptea", „Bastian, şi alte confesiuni", “Ilidia”.
Dintr-un jurnal liric:
După fiecare rînd, am avut o senzaţie de sfîrşeală cînd universul tuturor posibilităţilor se limita la spaţiul finit, alb, al paginilor nescrise.
Şi, cu toate acestea, niciodată nu am simţit vreo nelinişte, vreun regret. Mă gîndeam că Dumnezeu mă va supune altor încercări, cărora le voi răspunde pe măsura mea, necondiţionat, aşa cum am făcut-o de cînd ne-am cunoscut.
Uneori, în acele momente binecuvîntate, am simţit palma lui caldă pe fruntea mea rece. Şi, ca într-o explozie epileptică, sub ochii uimiţi, alte pete albe, alte pagini se umpleau cu litere şi cuvinte noi, în parte necunoscute.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu