vineri, 10 mai 2013

PENTRU ÎNVIERE

George Anca 





PENTRU ÎNVIERE

                 George Anca 




universități
graal
soare îndumnezeit
înainte șoim
Gerard
luminozitate
ce personaj
vibrația brațetei
ne-om risipi
paravan ravan
cârduri
ecou răpus
mai adă rai
vă aștept vedere
cruce desfăcută
mai an
văd vad
cum mi-oi vedea
zglțâi leagăn
țaratul
averse reverse
pământ de oameni
să zicem
îmi iese
s-o fi încălzit
cruci albe



universități

universități nemțești pe
fosta graniță rar studenți
les diamants de la guillotine

cine a vorbit mai mult
cine a ascultat mai mult
Bouche du Rhone

meister Eckart mastercard
fort et charmant fenician
deliranți pe tema britanică

ham sudic plinei teologii
contrazicerea sinei provensale
și mai și negarea neapofatică


graal

graal mistral sus urs fulgule vulgule
mișcându-mă țintă de război foc
gârlă pe târlă îmbunând doctrina

spinarea așteptării din nimeni nimic
la ce-am trage păcatului desperarea
doar pe tine văzându-te în cel ponegrit

pigmentată țărână mama o mestecă
vierme înfiat dacă tot ne trăznim
de voie coroana rănirii auburano

mai la o parte tante necromante
colțul mistrețului celt cezariană
fum de orgă necunoscut tărâm dărâm


soare îndumnezeit

soare îndumnezeit vertical
propulsia disperărării har pe hram
într-o magherniță la umbră sarazină

petrecerea benignității mai dând iama
cu datul foc bibliotecii ba barului
din visul sintetic la fel inseminarea

contemporani suferinței cu scandal
soră în loc de frate ne conectăm înșine
dublu în aura luminoasă până jos

mă înțelesei cu Gabriel vestindu-i
scrisori de schimb ori regele zice da
cum și împăratul Braziliei prin moștenitori


înainte șoim

înainte șoim înapoi ghionoaie pietinantă
vedem solare umbre pătând reverde
clemența palavrei calm întruchipării

alertă de amănunt nevitaliu vitraliu
a nu fi voit niciodată nimic din ce avea
să se întâmple de voie a mă acoperi nevoia

n-am pus mâna pe scrisoarea reginei
ca pentru protejarea amprentelor
parvă zarvă succedanee provenței

Manel curios ferească rând cocardei
smulse unde-o fi trăit mult plăcându-i
ecoul nevasta urâtă de frumuseți


Gerard

Gerard pictorul homosexual din Guy
nu e frumos a te fi căutat cu greu
e mic Saint Remy mai bine-n caietul

galben transcrierea de mâine pasez
teroarea între voi m-oi corintiniza lutheran
alb-negru fără distribuție deja vue

și uitasem trivial de doi bani uniqum
în contrasimbioza parcei harcea parcea
scrisori minus obiecțiile casei regale

cine s-o mai tipări cataloagelor de vii
păsări rulmenți solari în urletul
răsăritului sudic pe scrisori risipă


luminozitate

luminozitate exconsă femeie lactee
aceeași floare de prea scuturare
devremele rece cu scara în panică

i-am întrebat norocul prizonier
Cherubini consilier general
îngândurare pact împăcat păcat

ce și sâmbătă o ocnă
cu schimb de bezele
la tribunal din dubă

nu dudă spre Arles
de nu-nflorind vara
scuturate excitante


ce personaj

ce personaj evoluție
prin avataruri pulbere
înlănțuire frazată

grijă de proporții
citite autoritate
fragment de persoană

oleandru mălin malign
penel de albastru
calcinarea calcanului

liniștit sombreo
pe decapitarea puștii
întrebătoare grafic


vibrația brațetei

vibrația brațetei carbid în apă
spre școală prin cucută
 la revedere Socrate

am de gând să nu știu
pe a câta cobe cobor
călare la verdere

nerecunoscându-mă sine-mi
numără-mi ciomăgirea
îmi pari par de mă omori

acum o săptămână la fel
turta nopții pe creștetul
provensal eliberator


ne-om risipi

ne-om risipi în neștire
de dragul discreției atavice
pe când și îngropăciunea

mai nescriere piatra
crăparea secetei
pe-un plâns prânz

chimion părăsit presărare
de susan pe covrig
înfrigurat postului

am avut canto pe tăcute
cantarida glosată psiho
și cântă-mi ca-n avion


paravan ravan

paravan ravan Iov de Ladea
citit până la căpitănia lui Iisus
alungații din catedrală

învierea de-a exilul
împăiere figurală augur
mimăm recuperarea harului

am rupe cocarda în dinții
triorului pleavă am zbura
pe calamități caravană

vorbindu-le le-oi fi dat
o părere vânătorească
duceți-vă la Florența


cârduri

cârduri de târguri grâuri
sărind de pe quadratură
în fudulia moroilor

mere atacate salvare
caii cară țigănime ce auzi
îmi cotropisem surzenia

alerta maceratorilor
din dinții rozătorilor
cobelor zorilor

nu-ți spune prețul raiului
răpăitul paiului parului
te-am iubi nu mai bea


ecou răpus

ecou răpus ricoșeului
show pus copârșeului
Neacșa a mai domni

când aș ajunge pe jos
juma de oră n-am om
cu noaptea înzeciuită

părere stinsă ochii pe
cerebralitatea vulvei
decorticare la ușa cortului

ritm bangra nu grimasă
mă învârt pe nepregătite
pe gând compas ruginit ginit


mai adă rai

mai adă rai arhitect nevisului
pantelic pe necioplire la țanc
ce-mi apropriez paria pariul

octavă tavă jucăușe căușe
bisectuare bisectă sec secant
balabustă belea ne gustă

foc peisaj orbire sardă ardă
internet introduced 9 aug 1971
worshiping Satan since 1977

trupuri călătoare viori pierdute
de greieri alt suflet amurg
pește în ochiul soarelui


vă aștept vedere

vă aștept vedere topită
fibră felibră încă regină
în ziua ce mai merită nuntă

ce nevoie are nebunia de un templu
Priap în pădurea de smochini
înțelept să fii nebun la timp

nebunia lui Dumnezeu
mai ca înțelepciunea oamenilor
zenith medium centru ultimum

din Provence în mânuța cerșetoarei
fată foto after aftă complicitară
pe trecere în cârcă sora cețoasă


cruce desfăcută

cruce desfăcută de cătane
coacerea crucii corcite
etnic din conte crucificat

ți-aș povesti nu filmul
nu Savitri de Aurobindo
nu albii răi să-i pocești

din personajele vastei
omisiuni te adunase
pe înalt cu o carabină

concentrează-mă avocaților
cu actor și zărăndean
că pictorul ochește


mai an

mai an în Maillane cu
Mas de Inge realipit
spre sat nu spre episcop

de-ți turceai asemănarea
orientală recunoștință
călcătorului de apă neam

noi concordăm o noapte
visărilor septic sectare
cum ne dezvăpăiem

cum îmi socotesc picoteala
în pinacotecă Pinocchio
și indianitatea trivium



văd vad

văd vad vădanei traducătorului
polis propolis mormânt lăsământ
neprovensală sacra scară Euridike

Palas la pas salină linsă Messalina
missa solemnis creștini homerici
vacarm karma povesteam personae

plouași la vedere verde
din cerul gurii cerului
semănătura rară printre brazde

a-mi îndulci entropia trop
zice salcia să cianurez
vis persoana împăratului


cum mi-oi vedea

cum mi-oi vedea tatăl cum și
studenții întors la vatra vadră
vedeți-vă de verde mai fecioare

contemplu cu japca pasărea apka
pe cine mai aduci veterinare
ceas omul ploaie căzătoare

dharma pe timpul represiunii
picarăm paralizie între răniri
ne-om mai vedea vadul tai bradul

grația marțială prostată tată
agresează agregatul sfatul
fosfatul tot Calafatul


zgâlțâi leagăn

zgâlțâi leagăn gol maree
prin tatei plete cu perucă
las compas compasiune

dorm în lamentație
rar în prăpastie vânat
noaptea prăvălindu-ne

mai mult pe drum decât hirea
prin Provența rozmarinul
ce-n ziar citisem Anne

așa mai târziu și harul
recunoașterii în derâdere
pe calcule tardiv convive


țaratul

țaratul româno-bulgar
m-a apucat de ceafă
intrăm în Atena a nu mai ieși

noroc swastic hindus
nici Dracula nici rus
copil fără perus

până-n Franța de isprăveam
traducerile lui Porsenna
în țări traduse

rară răbdare nedramei
de-o mârțoagă deșirato
în mărgele de Șirato


averse reverse

averse reverse verze
apoi om deturna lui Turnus
din blestem fiul

vă veți mira vreodată
de nebunia ambiguă
strigând claritate

mă legănam text
bandiților guverne
pe biletul ex lex

antalian Priam
Enea cu neam
pe rână taliei


pământ de oamneni

pământ de oameni de pământ
pe pământ pe oameni
ortoputere șapcă de gropar

scrisul ca o mâncare
câinelui din binoclu
dă din coadă nu te rupe

cruce în cerc se învârte
mortul a înviere dintre
Mithra și Hristos

năbuș herb mai clopote
lăstărișul strișcar
crustele druștei


să zicem

să zicem fraților și
celor ce ne urăsc să iertăm
toate pentru înviere

pe două rânduri sărutul
evangheliei întâi bărbații
femeile tot nu-și stinseseră lumânările

Cristos ne-a trecut
din moarte la viață
de pe pământ la cer

s-au umplut de lumină
și cerul și pământul
și cele de dedesubt


îmi iese

îmi iese Provența pe ușa altarului
răboj druizilor lui Lucan
unul din pastor una din ateu

cum ai stropi gropile
cu numele înviaților
și noi le-am fi mormânturi

încotro neapucând
pe unde nerămânând
ce scrisoare mai scriind

îngerul a strigat bucură-te
că fiul tău a înviat
a treia zi din groapă


s-o fi încălzit

s-o fi încălzit varul
din sufletul raselor
din ce sulf deșertic

retour mortua est Isusa
de mă închin din liliac
la crucea neagră peste lac

păsări mironosițe exilate
nu te iau în Maroc să nu te
pierd umbră dinspre Provence

fânul din vârful obsesiei
trnspiră liniile vieții
pe sărite prin Arles


cruci albe

cruci albe morții umbră
pe os bradule neadormit
contorsionăm Sion Roma

van Gogh necatolic triadei
cine cui ne spovedirăm
asupra vărsării de sânge

clepsidra deșertului
neuscare urgiei
podobire de dobe

la crucea neagră mă închin
cu broaște acompaniament
în verde cât Kerala

2003



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu