miercuri, 12 decembrie 2012

VALERIU

 de George Anca





VALERIU

ţipătul oaselor
idol dodios
vezi cum te descurci



ţipătul oaselor

ţipătul oaselor dezbobocite
familii în scris ambulanţă
închinăciunea precupeţei

petunii arse mirosiţi-mă
faluni zvântaţi de interdicţie
păunii roată nepotu-aşteaptă

veveriţa pe nisip spre stejar
uitat spărgătorul de capete
Platon pe tine nu te plesnea

voce d'arhitect colinzi canasta
Fâstîci Dodona dulău în dodii
Nae Ionescu de Mircea Vulcănescu

Stagira lângă Thessaloniki
intensitate vastitate miroase-i
tatălui pâinea iertării semene

vale Valeriu arabi în chioşc
scris cu verde altor cazărmi
fără parafă se insinuă puhoi

între două uşi străine de-a ta
ne şi împingea sora afară
stând jos îmi închipui că da

nu tuşi per nepotino singspiel
apelul tău de la distanţă ce se
alege de muşchii virginităţii

ce s-o alege şi de epics partenza
sudezi cupola altarului era noapte
oftaşi la cuvântul literatură

pe ce traversă mă preferi
femeie retezare de genunchi
unde ne ducem atâţia scrisul

scump la teatru zburate picturi
rugină treflată da cumnate
Nana cerută de mama pe mobil

dublă seducţie pe vreme frumoasă
sus la Caşin limbaje conspicuoase
ghindele secetei verbiaj netranscris

vorbind în versurile altora
ciori în cer ciori pe pământ
în pluş plus puls a adormi

ajung la timp de m-ai suna
va fi trimis tatăl lui Valeriu
romanele taşca vidă fără marţi

pe buclă nici melc ne dăm peste
cap între şinele tramvaiului
ce mă fac ce te faci ce ne facem

m-am supărat mă doare piciorul
fac aşa să se mai mişte sângele
despărţitele oase a le lega cu ceva


idol dodios

idol dodios extrateritorialitate
în verde ponderat abia dodia
am stat în rol perfectă aşteptare

creaţiunea ispaşei caruna
a-şi pune în cui chipiul
las' că vorbim cu Valeriu

mi-am pudrat faţa cu praful
de pe talpa ta sub anestezie
crucea pieptului fuga d'acatist

aprinderea lumânărilor p'exist
parcă aţi fi icoane-n biserică
vorbim alte limbi părinţi şi copii

îl ascultăm pe el de ne spune ceva
te mai văd pe tine se ştiu toate
ce credeţi că scriu eu pe aici

nici al tău nu se prea uita la meci
noi din Găeşti ne obligăm
îţi rupi piciorul eşti băgat în seamă

triumvirale ba patru lupe să vezi
nepoate muma poa' să se deseneze
cum stă cu ochii spre uşa deschisă

o pot rupe pustnicindu-mă see you
oricine ştie singur exemplu
Iisus de Hegel poate pe înţeles

în fiece clipă altceva răpus de pus
două luni începând din 12 octombrie
atunci vei călca şi cu dreptul

vine el azi şi vedem ce se întâmplă
ţin ziduri nu răspunzi în scris
gen superbie că n-oi fi Borges

ne omenim la vreo durere zăpezi
epoleţi pe lopeţi mizantropice
nihilism darabanei de-a doua


vezi cum te descurci

vezi cum te descurci cu mantra
pritocitoare pe după discuţie
cum din India şi nu numai de nemţi

las' că te văd şi pe tine prostignaţie
cum m-aţi suna de eşti la control
Valeriu şi care cu valeriana bunei

de mână cu Valeriu sănătos şi vesel
netuns norocului bătut cruce
de nu pe gust premonitoriu arc

o să-ţi spun cu cine ai vorbit
în 2012 dădurăm de necazul ăsta
până-n 2013 cu nepotul făcător de bine

n-are cine citi Noica nici regie
scade bolnavului mizantropia
teofobia alergizantă într-un picior

petrec întors cum scobise opiul
care cu piciorul care cu şira de paie
parcă scrii acasă film din China

ne uităm la toţi urâţii toată viaţa
stai dracu' stai bre că lăsaşi golul
pe supărarea ultrabătrâneţii mândre

scuturându-ne de praful hamurilor
cât eşti rotire alta greurilor
băiatul d'anul viitor prezent concept

în viaţă de strigoi ferită înviere
de pe Praşilei pe Împăratul Traian
dă-mi rugăciune cast incas decapitarea

şapca pe ochii avioanelor ne-n dodii
pictat uraniu pe film nu tu Kant
ticuri sub cozoroc i s'abscond cont

pe schimb alergarea jur d'abdomene
mai cu nimeni apărare de înconjur
vast period anacoleze lespezi

c'est toi le ciel pas des murs les feuilles bas
la rose encore Rosdale lointain
tremende calende Mendea fără Blendea

ori oboseala marii amieze gonii
a-mi arunca-n cap al cui femur
nici tu cantonamente găeşti

arhaic zimbru zâmbra dezmembrată
cu dălţile locurile apriori prapuri
exact caducitatea ghici în chici

noon midi karma n-o ştii 12-14
socotinţa Vernunft înfrăţiţi în haos
retrântiţi în foi de viţiu panariţiu

ochi crăpăreţi văzute sute şi mute
a-mi dezgheţa frustrarea trandaf gae
găile după tine în asociere ori dor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu