vineri, 14 septembrie 2012

Colocviile de Marţi



25 septembrie 2012, 5 pm, Str. J. L. Calderon, nr. 39 

Eveniment: In memoriam Avram Iancu. Inaugurarea Teatrului de Poezie




Eveniment: In memoriam Avram Iancu. Inaugurarea Teatrului de Poezie

Mihai Eminescu, Geniu pustiu: „Împăratul Codrilor bătrâni şi a munţilor suri şi sterpi aduna pe vulturii din vizuinele lor stâncoase împregiurul flamurei româneşti. În creierii împietriţi ai munţilor şi-n aerul lor cel rece, flutura tricolorul, trăia libertatea Transilvaniei”. Din Testamentul lui AVRAM IANCU: „Unicul dor al vieţii mele e să-mi văd Naţiunea mea fericită, pentru care după puteri am şi lucrat până acuma, durere fără mult succes, ba tocma acuma cu întristare văd, ca speranţele mele şi jertfa adusă se prefac în nimica. Nu stiu cate zile mai pot avea ; un fel de presimţire îmi pare ca mi-ar spune, ca viitorul este nesigur. Voiesc dar şi hotarât dispun, ca după moartea mea, toată averea mea mişcătoare şi nemişcătoare să treacă în folosul natiunii, pentru ajutor la înfiinţarea unei academii de drepturi ; tare crezând, că luptătorii cu arma legii vor putea scoate drepturile natiunii mele.” Calendar, septembrie 2012: Bicentenar Eudoxiu Hurmuzachi (29 septembrie 1812 – 10 februarie 1874); Avram Iancu, 140 ani de la moarte (1824 – 10 septembrie 1872) ; Ion Agârbiceanu, 130 ani de la naştere (12 septembrie 1882 – 28 mai 1963); Centenar Michelangelo Antonioni (29 septembrie 1912 – 30 iulie 2007). Inaugurăm Teatrul de Poezie, iniţiat de George Anca, Puşi Dinulescu, Gabriel Gheorghiu,Vasile Menzel, Vasile Pupeza.

Invitaţi:
Irina Petrescu, Vali Niculescu, Elena Negreanu, Tatiana Iekel, Maria Butaciu, Elisabeta Isanos, Sorana Gorjan, Isabella Alexandrescu, Esha Beteille, Alexandra-Maria Citirigă, Aluna Nottara, Viorica Vatamanu, Doina Gheorghiu, Lucia Negoiţă, Victoria Dumitriu, Elena Liliana Popescu, Ofelia Ichim, Ioana Ene-Mihail, Augustina Constantinescu, Irina Velcescu, Bianca Floarea, Maria Rotaru, Julieta Strâmbeanu, Angela Bilcea, Doina Boriceanu, Veronica Anghelescu, Mariana Gurza, Adina Dumitrescu, Puşi Dinulescu, George Astalos, Marian Popa, Gabriel Gheorghiu, Vasile Menzel, Vasile Pupeza, Nicolae Băciuţ, Ion Coja, Corneliu Zeana, Dimitrie Grama, Neagu Udroiu, Paul Tutungiu, Florin Costinescu, Vladimir Udrescu, Vladimir Pesantez, Doru Moţoc, Felix Sima, Cornel Berbente, Ion Andreiţă, Vasile Andru, George Lupaşcu, Florentin Smarandache, Ben Todică, Surender Bhutani, Deepak Maheshwari, Vasile Boji, Mihai Stan, Gheorghe Neagu, Nicolae Tomoniu, Ion Soare, Ion Măldărescu, Nicolae-State-Burluşi, Nicolae Drăgulănescu, Candid Stoica, Florin Epure, Constantin Poenaru, Mihai Petrovici, Sorin Stratilat, Eugen Racoţi, Alexandru Hasnaş, Emanuel Engel, Petru Costinescu, Neculai Hilohi, Sebastian Văduva.
Amfitrion: Dr. George Anca

Intervenţii:
Vasile Pupeza: „Împăratul Codrilor” - „Unicul dor al vieţii mele”
Puşi Dinulescu: Eclissi. Omagiu lui Antonioni
Lucia Negoiţă: Vedere din poem. Omagiu Constanţei Buzea
Doina Boriceanu: Retro
George Anca: Mihai Eminescu, traducător al lui Eudoxiu Hurmuzachi

Teatru de Poezie:
Testamentul lui Avram Iancu
Mihai Eminescu: Geniu pustiu
Lucian Blaga: Avram Iancu
Edgar Allan Poe: Clopotele; Annabel Lee, în româneşte de Ionel Zeana
Interpretare: Vasile Pupeza
Recital Ioana Ene-Mihail: În numele iubirii

Lansare:
Corneliu Zeana: Nu trădaţi, vă rog, Ideea Europeană
Ionel Zeană: Florilegiu, Academia Internaţională „Mihai Eminescu”
Stelian Tăbăraş: Vieţi de trăit


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu