VEVERIȚELE N-AU RĂBDARE
6. 5. - 23,10 1978
De două zile, cu prețul
somnului după-amiază și a culcatului devreme, merge la Gandhi
Bhavan să facă yoga, să se joace, să vadă cine strănută, cine
râde, cine se ceartă, cine face ca leul, se concentrează. Nu s-au
mai nimerit copii zilele astea, o fi mândră a se vedea la rang.
Diminețile pe la Grigore cel Negru și pe la Grigore cel Gri, pe la
capre, cocoși, găini, păduricea veverițelor pe zid, pe la
palmieri (unul ea, altul mama, altul eu, într-o zi ne-am mutat toți
într-un singur palmier).
Ieri, mama a înfiat un pui
neputincios de papagal. Eu l-aș fi botezt Victor, Nansi preferă
Goguță, iar Nana: Yaminică Sughițel, Pondiche, Cucu, Napoleon,
Așok Kumar, Nataraja, Yaminică Siminică, Roomclean, Tănase,
Tayaji, Șișir.
Primii munți pe care o să-i
vadă: Himalaia, primul muzeu vizitat – cel maharajal din Indore.
Pictează cu tempera Greierul și Floarea, se privește în oglindă.
Nemergând la yoga, se teme să nu lăsăm ușa deschisă, le-ar fi
urât lui Șișir (păpăgăluțului) și Sarafinei (puișorul de
vrabie, scăpat de ciori).
I-ai oferit flori lui Swamiji
Premananda Mritunjaya, din Himalaia. Auzind că nu cântă Hari
Rama, Hari Krishna, nu te prea interesa. Venisei cu mama, în ultima
zi de grădiniță. Aseară, într-un pliant, ai văzut doi munți
despărțiți de o vale: ăștia sunt? - da – ce bine-mi pare.
Dharamsala.
Mama ți-a adus în bojdeucă
zece clopoței, ești pe rând NATARAJ, apoi Yamini Krishnamurti,
Bijoi Laxmi, Sonal Mansing, Uma Sharma, iar acum vrei să fii SHIVA.
Uneori, un licurici se oprea pe mâna noastră. Te jucai cu Priti. A
pictat și mama și v-ați certat pe acuarele și subiecte. Ai
colorat pești. Ai pictat la lumânare, cu spatele la luna plină, cu
toate cele 12 culori de apă, pe rând, de le-ai amestecat și-a
ieșit scandal, că mama făcea cu atâtea culori cinci picturi. I-ai
zis picturii: Să iubești templul.
Ce zi rea, dacă a dispărut
papagalul! L-a mâncat o pisică, mama n-ar omorâ-o. Ai pictat
Amintirea papagalului, la biblioteca tibetană. Ai petrecut cu copii
tibetani. Bibliotecarul, că să râmâi cu copiii lui dimineață.
Noaptea a plouat cu piatră și fulgere cât Himalaia. Are mai multe
țâțe, e vacă, are numai una, e bou.
Mergi la școala tibetană, după
cele română și indiană. Eu când eram mică am fost și la creșă,
adaugi. Ca să nu dormi, pictezi în roșu, galben și albastru,
ți-ai mai luat apoi verde pentru iarbă, maro – când ai zis, acum
mă fac pe mine –, începusei cu o sferă galbenă, mingea de pe
masă, apoi cu mine, ochi-urechi galbene, nas și gură roșii – o
bară albastră pe jos, ca să nu treacă mingea în râul alb, iar
alta sus – cerul –, iarba urcă din câmp până la el, 28 de
fire. Pe tine te-ai văzut îmbrăcată în culorile steagului
românesc, ți-ai făcut urechi verzi, cât ale mele, kilometrice,
mai încolo, ce-ai zis: ia să-mi fac și păsărica – dar de
băiat.
Semnează-te – prima silabă,
mai vizibilă, Na, cealaltă mai pierdută – așa, scrie ca
Shamanism-ul lui Mircea Eliade.
Mamă, unde-ai pus tu laptele e
fum și fumul nu e bun de mâncat. Nansi mă întreabă dacă am
văzut cum a intrat azi broasca în casă – eu eram întins pe pat
– n-o lungi – și spiritul meu a ieșit din corp, s-a dus lângă
zid și s-a prefăcut în broască, iar ea m-a dat afară cu mătura
– te minte, mamă, era broască, nu era el, nu-l crede.
În prima zi la grădinița
tibetană ai fost încântată de tăbliță. Profesoara a zis că
ești sweet. Când coboram, ai pus trei scrisori de piatră, în
iarbă, lângă pompa fără apă, la poștă, pentru un greier (o
să-ți răspundă cu o partitură), o furnică (îți trimite trei
poveri de averi), și un ursuleț (face de miere să ne iubești cu
ea), în România. Dacă pot arunca o pietricică peste Himalaia,
să-i distrug. Ceri unei pisici să-ți dea papagalul pe care l-a
mâncat.
Am fost împreună la cursul de
buddhism, l-ai remarcat pe Dalai Lama, în tablou, apoi pe Buddha. Ai
pus un plic cu pietre la poșta ta. A apărut Bapu la pictură, el
pictează același steag, întâi, apoi vrabie, autoportretul său,
niciodată altceva. Ca să scape de cerșit?
A fost odată un împărat și
un moș. Și împăratul avea o casă numai din argint care-ți lua
ochii în soare și nu mai puteai să vezi Dhauladarul, că nu mai
era. Și vrea să ia autobuzul la Delhi, urcă într-un înghesuit,
care nu mergea la Delhi, mergea la Kangra, dar moșul i-a spus că-i
arată el, și autobuzul mergea, mergea, până a început să
zboare, așa de departe mergea. Și a ajuns într-o pădure și na că
s-a rărăcit.
Un copil cu fustă – mama zice
că e fată, tu, conspirativ, că e băiat. Te invită să mergi pe
platoul de sus, îi spui no. El se duce la privată, dai să o
pornești „la colegi”. Drumul trece pe acolo. Mama e sigură că
vrei să-l vezi pe copil în exercițiu. Te reținem, te descoasem:
da, mă, vreau să văd dacă e băiat sau fată, că după față e
verziu.
Ai pictat făcând-o lungă spre
a nu te culca: Fata cu peria zburătoare, Muntele lui Venus,
Fișcavan, Cârmele încurcate. Ne culcăm, nu adormi. Oftași o dată
– oftezi că ai vărsat culoarea? - da, bine că nu e masa noastră.
Mâine e ziua ta, faci cinci
ani, dar draftul cu leafa cei din Delhi n-au reușit să-l facă să
ajungă în 13 zile. Aniversarea ta se va mai păstra până vom avea
bani de party. Te bucuri la niște bomboane. Mama te vede dansatoare,
pictoriță, scriitoare, nu ceva practic. Parcă te văd luând calea
politehnicii, ca fiii artiștilor noștri, spre arte ajungând
barosanii. Nu sunt prea sentimental, nici prea modern, un tată de
copil, avem de-a face cu arta și India. Le împărtășim pe toate
cum vrea destinul.
Cum se învârtește pământul,
se dă peste cap, sau? (Îți arată mama, pe capul ei). Dacă eram
în România, ce bine îmi părea, mă jucam cu Liliana așa de
frumos. Mamă, eu nu știu acuma cum e în București, dacă e
după-amiază și se face soare? Mă dor călcâiele – mai ai alt
subiect? - cum se zice la găleată? – în hindi, balti – dar pe
pahari? pe pahari, pe pahari, așa se zice? happy birth to you, hapi
bade puiu.
S-a dus să potcovească un cal
de-l văzuse de beat. Șarpele a topit zăpada pe Dhauladar. Pasărea
a luat foc s-o stingă pmpierii. Caverna a furat pușcăria și a
făcut-o ocnă. Plictisindu-se, o broscuță s-a îmbolnăvit
dinadins de râie, și când s-a uitat în oglindă s-a bucurat că
e o părere.
Ursul ajunsese pe mâna
ursarilor, care-l îmbătau, un bețiv s-a prefăcut el în urs și
cel adevărat s-a întors la bârlog. Altor urși bogați nu le
lipsea niciun fel de miere și cumpărau de la piață numai să vadă
dacă nu cumva a apărut vreun soi nou.
Bărbierul a primit o scrisoare
de la un client, să-l radă, și s-a speriat, cum vine asta? A
chemat-o pe nevastă-sa Nuța, care-l spăla pe Nicu, născut slut. A
venit și clientul și și-a pus un mintean în cap, nu l-a mai
cunoscut câinele și l-a mușcat de obraz. Era fiul bărbierului.
Ai primit de la colege o pasăre
albă de cârpă. Ai cinci ani. Hai să ne broșotim, adică să ne
spălăm pe dinți.
De la Mehra, pe acoperișul de
jos am văzut la masă două maimuțe, cu puii sub burtă,
călugărește, de le-ai aruncat cartofi prăjiți. S-au făcut
nevăzute când a reînceput ploaia de la cinci anii tăi.
La 10 fără 20, noaptea, a fost
cutremur. Ai țipat când ieșisem. Mama, în genunchi, tremurând,
eu căutându-ți bătăile inimii. Îți spun să nu uiți limba
mamei și zici: mamă, mă duc, mamă, vino, mamă, vin – vezi? de
ce-i înveți pe studenți românește?
Ai organizat o grădiniță,
ești tovarășa. Pe mine mă pui director, ca să pot să stau jos.
Ai trei studenți: Rățușcă, cel mai bun la grafică – dăm
premiile -, un copil mic – aia mică – și fata de cinci ani
pasămite. Aia mică a zis roiu și i-a ars una peste bot, bine i-a
făcut, nu? - nu – nu știi că asta mică e totdeauna nervoasă și
neascultată? - neascultătoare – neascultată, în orice caz.
Scularea! – ne-am sculat,
ne-am sculat! cum ați dormit? - bine, bine! Hai, Nana, să te
îmbrac, că a venit inspectorul, și dacă te vede - ea a dormit
despuiată, că așa i-a zis mama ei, să doarmă dezvelită. Că
plouă, că nu știu ce, dar lasă că e bine că a dormit așa că
era transpirată de căldură, a venit cu puloverul, că mama ei a
știut că plouă.
I-a uitați-vă ce rochie lungă.
Mama ei a făcut-o, i-a dat-o lui Felicia și a născut. Nu mai știi
că m-a crescut în București, m-a botezat, da, pardon. Când era
asta de un an, că acum e de doi ani, vrea să ia toate jucăriile
lui Dragoș. Nu-i e jenă pe la nas că și-a strâns mai multe
jucării ei. S-o bat, ce să fac?
Nu. Eu așa m-am învățat cu
bătaia. Pe toți. Și Răciușcă. Să se ducă de-aici. Că dacă
mai vine cealaltă zi, nu zi, știți, de mâine să nu mai vină,
să se ducă undeva Nana asta că n-o mai suport. E rea cât e acasă,
nu am copii buni, am copii foarte răi. Alții au plecat pe stradă,
vedeți ce răi sunt. Poate să-i calce vreo mașină. Ați văzut că
un copil era cu piciorul în ghips, săracul.
Așa să fie copiii, cuminți.
Acum sunt și ăia cu mâinile în ghips. Vedeți, dacă n-ați
ascultat – n-au fost cuminți.
Delhi
De ce tataia Nase are obiceiul
să meargă la război? Citeam o revistă românească, ea, literele,
când: lumea. Cum adică? - păi lumea din România.
Tată, ai curaj să-ți gonești
șobolanul singur? - nu – te ajutăm noi. - ne gonește el pe toți
– și rămâne casa lui. De ce nu le place șobolanilor să stea în
ploaie? - n-au umbrelă – și dacă le dărâmă casa, ce?
Ce e aici? - mașina în care
l-au adus răpitorii pe Moro mort – de ce l-au omorât? - pentru că
nu au primit niște răpitori din pușcărie în schimb – de ce
când era mama mică a venit tataia Nase îmbrăcat în soldat și ea
s-a speriat? - venise de la război – de ce se dusese la război? -
când te faci mare, să nu lași băieții să pună mâna pe țâțele
tale – o pun singură – facem o expoziție Flori indiene pictate
de o fată din România – mă apuc serios de pictură – Viki e un
băiat bun? - e un băiat foarte rău, se dă numai el cu frânghia.
Muzică la radio, am fredonat un
pic – nu mai cânta că te aud ăia din radio și se opresc, zic,
mă, ăsta își cântă singur, și vreau să-i aud – raag la
saroda, ursul doarme pe saltea și comandă o cafea când să guste
din caimac hop în gură un gândac – de ce nu le place veverițelor
să stea cu oamenii? - n-au răbdare – ăștia nu sunt studenți
de-ai tăi, de ce îi înveți românește? - săpun și la noi și
la ei – ce-a făcut tornada, a smuls copacul fără milă – ai
fost premianta clasei B la desen.
Fugi toți patru ursuleți p-ici
încolo, până la groapa de fundație a poveștilor. Deștepții au
început să se dea de-a berbeleacul până jos. Au venit meșterii
de-au înălțat palatul, după planurile noastre Ăia cântau,
nimeni să-i audă: mor-mor-mor mor-mor-mor nu avem un dirijor.
Nitam-nisam, aude lupul: hau-hau-hau hau-hau-hau să vă fiu eu
diri-bau. Speriați, ursuleții nătăfleții o zbughesc prin temelia
de povești acasă unde-i așteaptă părinții cu miere.
Te trezești din somn vorbind
hindi sau englezește. N-ai suferit prea tare că Manta s-a mutat.
Sundip rămâne cel care vă aruncă frânghia în copac. Între Viki
și Vikram, te mai joci cu fetele. M-ai însoțit zilele trecute pe
la mai multe departamente, și al lui Indera Singh, dar nu știai cum
te cheamă. Când am lipit, în iarbă, la umbră, timbrele, cât
te-ai rugat, n-ai scos de la mine nici unul, dar le-am încurcat de
mai aveam de cumpărat două. Mă, nu vrei să iei trei – am luat
și a fost pe-a ta. În drum, careva ne-a fotografiat pe ascuns, ca
pe incogniți – mă-sa pe gheață.
Trei ursuleți foarte cuminți
în clasă. Treizeci obraznici foc. Mezinul celor trei dă sfaturi în
dreapta și-n stânga să se mai potolească obraznicii și-i dă
unui răufăcător o lăbuță, de-l iau toți la bătaie serios, dar
vitejii lui frați îi înving imediat și-i pocnesc și-n plus,
de-și ia mezinul frații la trei-păzește că de ce sunt violenți
pentru el, iar obraznicii se cumințesc imediat, cerându-i mezinului
să-și ierte frații și gata.
Două albine, ani de zile s-au
jucat și nici prin cap nu le-a trecut să culeagă miere. Dansau cu
fluturii și alergau, mai bine, după umbre de avioane, zicând, ce
frumos miros au florile. Dacă aveau timp, păi?
Le vine într-o zi mintea la cap
și se duc la regină, care era amărâtă de fetele astea – ce-o
să se aleagă de ele? - Vreți să vă faceți un fagure al vostru
în stup, să aduceți nectar în căpăcele? le-a întrebat –
Păi?
După un timp, fagurele lor era
și el tot amărât. Regina știuse ce știuse și le-a spus că nu e
nimic, ba, că merge. Fetele s-au dat peste cap și au strâns a mai
bună miere. Dulceața ta, i-au zis reginei, gustă întâi tu – ba
voi – ba tu – bine. Îm, n-am mai mâncat așa dulce, gustați –
nu ni se pare mai bună ca alte mieri – ba da, că ați strâns-o
voi.
O albină zbura din floare-n
floare. Întâlnește un ursuleț care o întreabă de nițică
miere. Ea, bâz-bâz, de-ncep amândoi să danseze. Într-una, de
s-au strâns și veverițe și iepurași, păsări și niciun
elefant, șoricei și cățeluși să danseze bâz-bâz-bâz, și
licuricii, că-i apucase seara, bâz-bâz-bâz. Apar părinții cu
miere și de-ale gurii, de încep și ei, bâz-bâz-bâz.
Erau patru iepuri. Frați.
Fugilă, Auzilă, Morcovilă și Viteazul. - Erau ten. - Tot aia. -
Și? - Se jucau. - De-a pitulatul. - Da, jucau într-o vale și s-a
pus ăl mic. Frații mai mari au alergat departe, în sus pe coastă,
că de, au picioarele din spate mai lungi, când să se întoarcă,
nei, că la vale e mai greu.
Între acestea, Fugilă ajunge
la armată, la infanterie. Îi era căpitan un vulpoi. - Fugi,
domnule, de aici, îl măsoară vulpoiul din privire, nu ești de
vizuina noastră, să mă mai gândesc la instrucția dintre cotețe
și poligonul de atragere.
Doi elefanți, angajați civil
îi fac un semn discret grăbitului de Fugilă, apoi mută cu
trompele un deal spre lună: Fugi acum. Căpitanul, OK, te duci și
vii, vii și te duci. În lună, Fugilă dă de un leu. Se întoarce
degrabă, dă raportul, o dată, de două ori, până se plictisește
– sau se sperie vulpoiul cu leul din lună.
Dă ordin elefanților să mute
dealul în jos, spre ocean. Fugi la marină, pe baleniere de
cocostârci, ai ajuns? Tocmai era o bătălie și nu se mai vedeau
nici steaguri, nici catarge, doar unul. Atunci Fugilă își face
coada steag, sperie toate escrocodilele și...
Oceanul ajunse o oglindă să te
dai pe gheață, iar bravul marinar a fost chemat la vânători, unde
ursar era un lup. Ăsta i-a promis că i se vor recunoaște meritele
iepurelui. Va avea labă liberă să-i scape de toți dușmanii, să
binevoiască a se odihni puțin, da, da, fără frică, se poate.
Fugilă, cu ochii deschiși mereu, dar adormise. Lupul, haț,
jumătate de ureche. - Și i-o lipește la loc. - Acha ji, că era o
reîncarnare nu un iepure oarecare.
Era un rotar care făcea roți.
- Nu, un iepure. - A, da, Auzilă. S-a dus la conservator. Clasa de
privighetoare era pentru păsări. Să cânte la tobă, sperie
iepurii. Se duce la rector: Domnule Cuc... - Cucuu, zice big bosul. -
Am și eu ureche muzicală. - Ai urechi minunate, frate iepure, să
te faci critic muzical. - Poate un instrument. - Încearcă la pian.
Acolo, maestru de pian, un
maimuțoi. - Să-ți tai urechile că-ți pică pe labiatură. În
plus, ai și coada scurtă. Dă-i drumul, tikhe, labe lungi – nu
roade clapa, să-ți aduci morcovul. Aha, topul, viezure, treci,
atacă un șopel, la patru labe. Tu, Auzilă, ești gata la pian,
marș la vecin să cânți din sonerie. Din ce te răpește, fuga, pe
scara principală – ai venit?
Iepurașii intră în cafenea.
Îi servește un arici cu tiriplici. Ăia se sperie de tiriplici,
intră sub masă. Ariciul le aduce cafele, unul se sperie iar, sare
și varsă cafeaua, apoi le spune – haideți că este doar un arici
– n-are tiriplici? - a plecat.
Tocmai venise schimbul
ospătarului, un bursuc cu surtuc. Iar se sperie iepurașii de bursa
bursucului, c-o fi înghițit tiripliciul și ariciul, dar erau de
jucărie. Așa că unul, Ureche Bleagă, pleacă după soda, că și
mâncaseră – pe bursuc, fiindcă era de jucărie – și li se
făcuse sete.
Aveți soda? Campa, Orange? -
Paisa do. - Gold charminar? - nahi – dar? - ureche bleagă (îi
taie urechea a bleagă lui Ureche Bleagă, o face țigări și i-o
vinde șarpelui). Ureche Bleagă se întoarce în cafenea cu băutura.
Șarpele tocmai bea tutun. Dar ăla își trage urechea, că era
legată.
Pleacă la plimbare. Un elefant
adormise drept pe gaura unui șoricel. Ăla nu mai putea să iasă. -
Dă-te mă elefantule la o parte, că nu mă mai pot ține, nu te mai
pot ține, mă. - Mi-e lene, lasă-mă să dorm că-ți dau o trompă.
Iepurașul se așază și el pe
elefant. - Mă, zice elefantul, care ești? - Care e, zice și
șoricelul din gaură. - Ureche Bleagă. - Ia-l șoricelule și-l
mănâncă, ține trompa. Șoricelul îl mănâncă pe Ureche Bleagă,
că era de jucărie – toți iepurii își făcuseră și de
jucărie. - Mai vreau, zice șoricelui și-l mănâncă și pe
elefant, că era de jucărie, uite atâtica, bașca trompa cadou.
Spune-o cu elefanții și apa
lor - asta e a mamei – nu, e a ta. - Elefanții se scăldau cuminte
în lacul lor. Trompone, mai mic și mai rău, se apucă să tulbure
dinadins apa, o tulbură de o înnegrește, iar frații și părinții
lor nu știu cine este răufăcătorul.
Se duc toți la lord Ganesh.
Uite-așa, așa. Lord Ganesh zice: sunteți toți? Se numără ei, nu
e Trompone. Du-te unu și-l caută. Se duce ăla, găsește lacul și
mai tulbure și prin adânc o ființă, zice, e un crocodil. - Va,
va, răspunde lord Ganesh, să nu vă mănânce trompele, că nu-l
vedeți. Du-te altul și vezi cine e.
Era Trompone. Ei sar la pâră
în fața lordului Ganesh, că umblă cu trompa pe sus, că și-a
luat-o la purtare. Nu e frumos, se mulțumește zeul să-l certe pe
Trompone, de se potolesc spiritele. Ba toți îl roagă să vină să
facă o baie în lacul lor.
Că n-are timp. Bine, o să
vină. Unde se scaldă lord Ganesh, apa se limpezește și lacul
rămâne ca o lacrimă. Trompone îi lasă pe ceilalți să plece
după ce luaseră o baie și cam tulburaseră iar apa, nu cine știe
ce: ia s-o tulbur de tot, zice. Când colo, apa se limpezea.
Scormonea mâlul, plescăia cu trompa, se răsturna cât era de
matahală, și apa tot mai mult se limpezea.
Se întorc frații. Va, va, a
fost lord Ganesh și s-a scăldat. Să mergem să-i mulțumim. Nu
l-am călcat, zice zeul, și-l oprește apoi pe Trompone, la o
discuție, de ăsta se pierduse. Voia să-i spună că-i pare rău că
nu putuse să tulbure apa. Ce discuție mai era aia?
Știu ce e în capul tău. Ce
zici să fii cu mine, ca un sfânt? - Doamne ferește, îngaimă
Trompone. N-am stofă. Mă mai joc și eu, mai îmi vine câte-o
idee. Bine, du-te, reia blând Ganapathi ji.
Acum, ai lui se duceau în
vizită prietenească la niște iepuri, lângă un deal. Urecheații
s-au speriat și au luat-o la fugă pe deal în sus. Elefanții au
strigat, a, suntem prieteni, și ce să se ia după ei, au înconjurat
dealul.
Acum, Elefantul cel sfânt, că
nu mai era Trompone, venea și el în vizita aceea. Pe drum, aude
niște lei flămânzi – aș mânca și un elefant, zice unul.
Elefantul cel sfânt se gândește să se ofere: mâncați-mă, zice.
Leii încremenesc și i se prosternează – noi pe tine? și-și
rupeau câte-o jumătate de coamă. - Dar nici iepuri să nu mâncați,
adaugă elefantul cel sfânt. - Dar șoarecii, mai lasă leii. - Cum,
cărăușii lordului Ganesh? Poate pisici? - Sunt rudele noastre. -
Faceți cum credeți că este mai bine, tikhe?
Adevărat, cum spui tu,
Alexandra, niște furnici află că elefantul cel sfânt se duce
spre frații lui la muntele iepurilor și vor să-l salute. Fiind
mititele, se strâng vreo sută de milioane și se fac o furnică
uriașă ce vine să i se închine sfântului, care rămăsese micuț.
Frații lui vin tot o sută de milioane.
Exact, Alexandra – vrem să
mergem la Bombay, spun ei, dar e departe. Fă-ne furnici. - Cu aripi,
fără? - Cu. Și zboară. Când, un copil – ia uitați-vă la
furnică, are aripa ca o trompă. Imediat se preface în elefant la
loc. Alta, zice alt copil. Alt elefant. O sută de milioane de
elefanți, câte zece de fiecare copil și persoană. Și noi.
Trebuie să ne culcăm. Avem și
noi elefant, vrea să doarmă. Avem, zici, Alexandra. Fiecare. Uite,
dormim pe spinarea elefantului și te prefaci că te culci, iar eu
adorm legănat pe spinarea alui meu.
Dragul meu, am citit până aici şi simt că mi-ar fi pus cineva părul pe bigudiuri din piele de arici. Văd că ai postat acest poem cu veveriţe acum, în 2015. aşfi curios dacă l-ai pritocit tot la această diafană vârstă.
RăspundețiȘtergereMă duci din drama cu papagalul tocmai în oceanul-oglindă de gheaţă şi mă pui contra unora care sar la pâră (auti dom'le, sar la pâră! - şi cu cel ce umblă cu trompa pe sus. Nu, că ai vorbele cutine, dragule!!!! De 'nebuneşti omu' de mintea capului.
Voi relua cele spuse aici şi în mail, că n-am siguranţa că aici dai de el.