miercuri, 20 noiembrie 2013

Eveniment cultural. Colocviile de Marţi- Ilidia-Iliada. Întâlnire cu scriitorul medic Dimitrie Grama (Gibraltar)


Dimitrie Grama

Marţi 19 noiembrie 2013, a avut loc la evenimentul cultural

       Evenimentul s-a desfășurat  la Centrul socio-cultural „Jean Louis Calderon”,
  Str. J.L. Calderon nr.39, tel. 0213156670

Dimitrie Grama (n.1947). Scriitor român, de origine aromână. Trăiește în Europa Occidentală, profesând în Danemarca, Marea Britanie, Gibraltar (Chairman of Surgical Services, Deputy Medical Director). Poet, eseist şi filosof, personalitate a medicinii europene. Scrie poezie denumitã de autor „cotidianul mistic" (Pentru mine, barierele plantă-animal-om, la fel ca şi toate celelalte bariere, cum ar fi: spaţiu-timp, vis-realitate etc. sunt doar nişte invenţii recente). Cãrţi reprezentative: „Dã-mi mâna ta, strãine!", „Pasãrea melancoliei", „Neguţãtorul de imagini", „Voi lua cu mine noaptea", „Bastian, şi alte confesiuni", “Ilidia”. În legătură cu romanul memorial Ilidia, s-a vorbit de frescă minimaliastă.
Dintr-un jurnal liric:
După fiecare rînd, am avut o senzaţie de sfîrşeală cînd universul tuturor posibilităţilor se limita la spaţiul finit, alb, al paginilor nescrise.
Şi, cu toate acestea, niciodată nu am simţit vreo nelinişte, vreun regret. Mă gîndeam că Dumnezeu mă va supune altor încercări, cărora le voi răspunde pe măsura mea, necondiţionat, aşa cum am făcut-o de cînd ne-am cunoscut.
Uneori, în acele momente binecuvîntate, am simţit palma lui caldă pe fruntea mea rece. Şi, ca într-o explozie epileptică, sub ochii uimiţi, alte pete albe, alte pagini se umpleau cu litere şi cuvinte noi, în parte necunoscute.


Pictorul Livia Ante 


Amfitrion: Dr. George Anca


Scriitorul Adrian Alui Gheorghe și Prof.dr. George Anca




Prof.dr. George Anca 


Adrian Alui Gheorghe



























































       La eveniment au participat scriitori, medici, actori, ziarişti şi membrii Centrului.

Foto:
. CRISTIAN RADU NEMA / MEDIAFAX FOTO











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu