luni, 27 august 2012

TĂBLIȚA DE LUT de Felix Sima


TĂBLIŢA DE LUT

                                Lui George Anca





Cronograf la mântuirea
Neamului care ne ţine

Într-o cârjă-ndelungată
Şi pe mine şi pe Tine,

Cronograf de iarbă verde
Aş mai fi – şi am mai fost –

Cu Troparul să duc Harul
Zilelor de Mare Post…

Cu Minee augustine
Printre ploi căzute-n Ţară –

Fiindcă Ţara îşi revine
Dinspre toamnă – către vară.

              *

Buciumând din corn de bour,
Precum Cronica ne spune:

Fost-am Candele sub Ceruri
Cât am fost în astă Lume

Unde arde Lumânarea –
Ceara intră-n manuscrise,

Lungă e chemarea – marea
Oare… duce-n Paradise?…

Despre Sfinţi, ce să vă spun?
Au urcat în vârf de brazi…

Cum a fost atunci – aş vrea
Să mai fie… încă… azi…

Se întunecă Pământul
Într-o parte omenească…

Îmi ridic, cu greu, bocceaua
Ce-ar putea să-ncremenească.

Într-o zodie-a Luminii,
Pe sub Cerul înstelat,

Eu trăiam… urcând în Crânguri
Şi de Domnul… dumicat.

              *

Însemnez aceste rânduri
Care curs-au din desagă,

Dintr-o inimă-nrouată
Şi din pieptul plin de vlagă,

Mă-nsemnez cu coada neagră
De la corb, bată-l deochii…

(El tot vine, legumeşte
Şi cu ciocu-mi scoate ochii):

Cronograf semnez la faţa
Neamului care ne ţine

Într-o Cârjă-ndelungată
Şi pe mine şi pe Tine,



                                  Felix Sima

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu