joi, 4 august 2016

INTERFERENȚIAL - Poeme inedite

de George Anca

INTERFERENȚIAL

mai somn se face opt credeam
abia întorsesem în lume
internări dau nerecunoașteri
teiul începător insinuant

din altă sensibilitate
mai respirantă a Bercenilor
altceva către poșta ora
nici nu mi-o fi citit humer

*
intru-n niște constructe back
câțiva în picioare eu pe bancă
cred că mai intră alți angajați
nu mai am trabă cu timpul

local în schele firma poște
crăpată lume din timp
de-ai vârstei stătătoare
se salutară ieșind în drum

*
cu mâna de gât de-oi impune
la fiecare și-om încăpea
și-ar mai fi șapte minute
un șir și pe dreapta ne făcurăm

îi scrii Mamathei pe fb
se suiau în copac fiecare
la locul ei  și mâncam mazăre
de-o aducea vânzătorul wala sus

*
rațe vechi pui gene pe semințele
porumbeilor împărțitori
rari tei pe Tineretului
lacul de-o blândețe

trei tufe de trandafiri albi
iasomie înșirată naltă fată
outclassic el nimănui n-al meu
pe țări dinadis la noroc

*
ce nu m-aș mai ba m-aș mai
nu e dicteu în intersecție
de intervenții medalii
în onoarea parabolei

decât pentru tine un
surd ori un andru nimic
și cine nu-și dorește să moară
după o imposibilitate fum

*
cum am tras coșmar faci par
ticulari hai că și la stat
farseuri ochi pentru ochi
de-am ajunge acasă

că eu tre s-o activez
că bancă e aici
dispreț per ignoranță
și aer condiționat

*
o fi zicând că e coadă
are altă problemă
la secret confidente
abia plictis dedubl

mai apăru un client
ba doi altfel siestă
noroc și cu mine
mi-o părea drum scurt

*
p-a-mea n-o pun
pe masă că se mănâncă
în altă reținere
ăla numără bani

dați și 50 dau eu acum
pe durere mâine
de în fine plata
pixul meu pe jos

*
ăla personaj martor
indir prin lăutari
indirecți dinadins
și tot nas picam adipos

haideți sărut-mâna
de-o fi să zică nu
mai scrie domnule
mă sustragi cu ce scrii

*
așa mi-o fi trebuit
ați sunat la uni-credit
nici să râdă de mine
nu știi dacă e activată

s-o fi supărat cu mine
pe cap limbaj orizontal
poate n-oi străfiga
cine pe cine-ncurcăm

*
mai view poate nu e voie
pe soare și răcoare așteptam
greu strecurări arhaice
fumul de lângă mine

arhi pe arha pe nainte
Aurel Vlaicu Na prima
năpraznică numere 3 cifre
n-avu Val nu CJ

*
sau pune rău să iasă bine
să caut umbră oi gusta
merg după spută ne-om
mai vedea pe seară

negativ bate peste 2 luni
prin trei-patru august
cumva plan iar de control
a te lăsa de tutun

*
aveam umăr aveam crac
n-am pe cine să îmbrac
cu o coajă de arac
stop circ să aleagă cine

Circe fără de noroc
de n-om fi în familie
ce-oi fi așteptând rupto
stângă față-n spate

*
tinerimea din metrou
câte să nu se petreacă
măcar și castități
pe la premiul Transilvania

de ce nu mi-oi pune ceasul
cascade explodate Rishi
cum de-o fi convalescent
până vineri și apoi

*
în iulie nefixe res
când uni când fru
mai suni de peste grație
simplificare civilizație

aceeași zi cât o fi fata
se-ntoarse acasă
Val avea 31 venit
de la servici grădi

*
eu sunt Valeriu nu tatatie
ce-ai cu mamaia mai zici
mai și strecor din carnetuț
așa făcurăm cunoștință

și-ntre noi ne-om înțelege
te pomeni că ești Andreea
nu vă ridicați să nu cadă
cine știe cine încotro

*
Puși câtva Timuc deloc
Genoveva entuziastă
eu să telefonez zilnic
și de nu s-ar amâna

eu cu Lae Urs ce-om scoate
eu pe el el lumea
lui Nema pe căsuță
începutul e făcut

*
păi ce fac tocmai că mai e
de n-aș uita p-atunci
și Giurgiului Băilești
vreo escapadă cu băi

abia fac un început pe
lângă recitări încropite
mie-o să-mi pice de minune
să mă mai uit și pe net

*
a treia zi ca demult rămân 7
cât să-ți doresc întremare și ție
soarele se răcori ieri
fizio-kineto-ploaie vie

mai stăm și în picioare
de mulți ai neurologiei
coana mare în papucii
tocmai ai comitagiilor

*
în două bastoane la 80
soțul n-o mai duce la Amara
de nu mi-or fi mirosind ciorapii
auzi și că scriu ce scrie

sigur de scris a transcrie
neridicata ridicată vag
temei se târâie sasanid
i-am studiat i-om studia

*
se termină mâncarea mâine
și de taxi ce-mi luai geaca      
poate șapcă la prânz
înghițite ci de fracturi

Nouvelle Caledonie vederii
Poșta română Băilești
ba centru medical
laser curenți interferențiali

*

cum că e ucidere infarct
măcar de scapi la șapte
săptămâna viitoare gata fizkin
că doar nu m-o tăia careva

care mai ce sănătate pe zi
nopțile ce-om mai sfriji
Băluță e dentist rupe gura
ce-o fi făcut Piedone

*
alarme de noapte rânze coapte
bruscat auz în Samarkand
săriți la loc flamengo
fir alb sprânceana stângă

copii marți la mare Burg
a mai bătrână strigă alo
măturătorului uituc
se-ntoarse după cârpă

*         
grosul ăștia de suntem
pân' la noapte barosem
că nu mai e voie trei
să vorbești că te înhață

brânci colosal consimțit
pe-o jale alzeimer a bit
și mai părinți cenobit
cară Karambeu caleit

*

chiar nu mai curge gol pahar
băiatului cu bunica
precizându-i că nu mai e
apă el zice apa ea apă

nu știi fervoarea de mai când
condimentată spre comând
compun și mâine la spital
și iar d-ajung fizio-kin

*
ce mă fac cu punga mâine
timpul în ce incidențe
că în noapte la Paris
cine nu vrea cine nu poate

la umbră ba răcoare pas insolă
ia convorbiți-vă restul
ce s-o mai afla știință letargie
o singură poezie neîntreruptă

*
las' că bem bere pe la două
aceeași dărâmătură quark
o să mă și vezi p-așa
târâșul fără muzică

de ne târziu ne-om întocmi
adică unde m-aș uita
și mâine meciul va
cu lumea cântarea

*
cam 9 ora 9 de-o veni
de tocmai cobii semeniștea
cu a ta cardio în zadar
cât să nu prea am a bate

așteptăm noi după toți gros
și mai e până la 9 mai
toți în ope acum și vacanță
cabinet de ortopedie frate

*
mâine copii soarelui
naivități pe noi și mai cine
dacă ratezi azi mai când
ce-o vrea umărul cu sine

psihozele pe mai cine
ca data trecută scază
te duce de mână subțirică
bronzata de nu din naștere

*
Donțu că simplu pe stânga
paznicul de precizase 9
și de-aia recupărări amare
de piept cu radiografia

la 10 de la mama la 17 de la tata
și nu i-am îngrijit zăcând
du fond de l'abîme rar
internare pe zi de coadă

*
la cap păi cum la cap
veselia de spital
cardio orto rămase
nu mai complimentăm dr

ce liniștiți pacienți
abia am scăpat de lovita
amica dușmancă aruncase
de la 9 sticla în tibie

*

trebuie să apară ba încă
dă-te-n puii mei când sun
să mă debaraseze Bulu
când nu scriu necroloage

nici curtea nu aș treaptă
cât să nu-ți mai rupi nimic
de n-ar fi 12 nu mi-ar păsa
favorizând compoziții

*
gura noii venite miroase
cu mici ordo cu mari Pedia
materia sadismului deft
pentru minutul tău ziua lui

l-am văzut și io în alb
mă mir că nu sună Pla
chiar își închipuie just
se mai și oferise însoțitoare

*
tot Bic în așteptare
mă și elegănțisem
viteză de tăști-băști
greu doamnă în spitale

fractură col chirurgical
humerus stâng
v-ați băgat nu m-am bogat
nu mai vorbesc cu ea

*
vede c-o compun scroafă
spălăcită ofilită
obiect pe calculator
curte cu scară interioară

pe acolo coborâți la Klint
cerul se mai și înnorează
adio chef de vorbă
sănătate pleacă scroafa

*
mă puse-n cap și targă
trei bașolzi că nu m-am suit
medical corectness așteaptă
loc empatiei mă deplâng

chiar cu capu' tărgi
cărucioare copii
și eu tot mai minoritar
cât să-mi iau avântul

*
pot să-și dea seama cronică
de cronic ce mă zero
că n-o muri sub raze
lipite calamite branule

comparațiile mă extermină
spălăcita e criminală
infarctul tratam fumului
Plato-mi lipsești o sumă

*
poa' să-i ia și-a doua oară
ce boli ne mai așteaptă
pe date de-azvârlita
m-aș ține de la ce

nici mort cu drepturi
chiar m-a lăsat ultimul
a durat juma de minut
unde m-oi duce ajunge

*
degete pe ulm arțari ziduri
da degete și pe apa amforei
bună-voie apărare terorii
altfel mă clătinam să cad

cinci minute agățare
descălțare franțuzirea
disperărilor rafisto
și poate italienii

*
țeava o hâțân de-a doua
pe urcuș ne devreme
cioara-și cânta-dansa
ai fi luat-o-n jos

voi mai găsi transcriere
bem berea de pe lume
să nu ură păi de ce ură
epică de expresivă

*
personaje sintactice reson
a ce nepoată știi românește da
exact cum n-oi mai prinde
nimic din magicul rural

s-or împuțina până la zero
degustătorii de sintagme
înmormântând Eminescu
pe soare după furtuni

*
încuiate porțile bisericii
în persoana nelumânărilor
stări reversând mainimicul
de odinioară oricând hai

neamuri răriți amici apuși
a-i pomeni egal a nu-i uita
în boltă cerul mai impus
cavalerismului din plute


*
ți-aș zice să-mi replici
ca să-ți fac de lucru
sau să ne scriem
despărțiri deja scrise

balsam în loc de lichid
duminică pripas
abdomene acas'
ce-mi închiseși în nas

*
ce dacă soare lăsai umbra
să-mi Manevrez stânga
ocolire o coire gol
de noi râdă mai cine

cât să ne bucure belirea
până urc vers pitagoreic
mâine scap de fizis-kineto
poimâine de yoga

*

oglindă a disimulării
scotocire inerentă
rămurele peste tot
expert al probațiunii

Cazimirovici e grec
lemne pe comentate
ăia n-or mai fi plecat
eu mai am până acas'

*
Stejarii Country Club
Vasile președinte roma
ce imperii sclavi și la români
poporul meu oh ancestral

frumoasă strada Hârtopului
începută cu biserică bizantină
în cărămidă se înfundă
la răsărit și înapoi

*
Râul Mara câini Trivale
adventiști de ziua-a șaptea
2  trei ore pe scoarță
invidia necalificaților

spre altă părăsire ir
aia se scotocea cu limba
vorba-n fon ochii la mine
plecase unul când venisem

*
silabe mai isterizând
pe auzite Brâncoveanu
metroul reitntegrării
clătirea toridității

cine te-ar recita pe ce
a asculta Drăghicescu
din aceeași măciucă
s-o fi alegând distracția

*
oi mai compune-n Cotro
citesc în așteptare
din Noica al tinereții
cu dulce dăruire

back Ali pe targă
ce e cu eroii
unde vitejia
oricâtei ficțiuni

*
pe lespezi în trifoaie
sub pin și adiere
de nu vă răzgândiseți
în pușcării comuniste

dominante parapante
lemnul n-ar ajunge focul
îmi uitai documentele
ducând rătăcita la metrou

*
Dinu-n loc de Torquato
clinica Marius Nasta
de pneumologie reper eroii
nu sanitari ai revoluției

spre Viilor te-ntorci la Unirii
mia ucisă morminte albe
dezgropându-se epic
Durga la osia sângelui

*
kapixă a nu mai fuma
Noica întru polifilo
de-o-ntorc injurianței
refreș întru mai ce

blândețe neplângătoare
fata de trei luni în brațe
turc orb ceva la cap
nebun de facturi

*
nemaigrai gayatry tată
ziua de azi rea nu ne fiee
arțari digitali persoane
trecento secole sonet

să pe voi de vă mai prind
căpuși lintițe stihii
boierești încuiețenii
de saloane sfărâmate

*
încă o împăcare
de bună dimineața
zburlă ne mai în zbor
păcat de studii nefilo

mațe tropicale colac
mai cărui neam retras
răzlețire fără lecuire
ancestral invent omfurire

*
lapte roșu cefalee
aștept afara farmaciei
Plata consumatei furii
sanscrita o parolă de Om

duminica lumânărilor
eleganță afumarea
vreo contumacie
îmi place în avion

*
în cer dus bus întors
în papuci înapoi
superstiția fiară
prijon stâng hind

ce dacă m-am întors
plată mesaj deraiat
află zilei vaietul
când prindem viteză

*
întâmplatul eres
bobocul efervescenței
oboseala nevoinței
altfel editura

miciganii facultății
sânziene-n Seignac
banii peisajului englez
căscați căștile

*
ajuns va fi devreme
priveghiul genovez
pe drum în trafic
topisem piedica

bulevarde crucite
în costum negru
Emilly Dickinson
comandant de spital

*
ziua pe căzute
soare fuste scurte
verii verișoară
albastra alzeim

mai vezi în scris albe
ai pozat în cruce
duc reduc sanscrit
etaj coperișe

*
nemențe sefiență
masată crengătură
mâncărimi asociind
hățiș simptomelor

bandantă drenă
îngropăciunii foc
renaștere maternă
sepulcrului barat

*
Ines te-ai uscat poliție
destulărime uniformă
retuș Paliei de la Orăștie
unde și am studiat-o

reglu clipnic pe jos ca sus
de-a marfa înghețată
securiștii filosofează
brexitanțelor la ballroom

*
ce-o fi rămas de reflexe
pe ținute pâini pe vatră
revista prinsorii semestru
judecății cu mâna lozului

după ce trezire mă întrebi
în filmul ochilor balans
cum pății ieri traversa
puful ciulinilor afro

*
haideți de grabe acolade
argotice când în vreme
pe bâjbâite nume lumânări
nici nu văzusem nu văd

vedem caligrafia dacă
până s-o încălzi moacă
unde-oi fi fost olteancă
panta am sundaram

*
rușine la cine te uiți
cum s-ajungi până la ziuă
pe dreapta albăstrele stadion
special stagnation maligna

instinct citit de-acum și tablă
de împăcare sănătoși
pe cine văd mă vede cărți
bătrâni să nu se recunoască

*
aventurilor cine nu cade
în amintire inventată
trecură ore de consult
gravide sunt și tinere

se mai serbează criminali
silnic iubii executorii
glumirăm intemperia
nu te mai vindeci glorifici

*
ceapă de spart Gherghino
și toți moșiții tăi
nebărbierită despărțire
ereditate țărânii

să evit păguboșii
păi Vișnu Lakșmi
să evit paguba
Maganga Mekong

*
cuvinte din foi
răsfoite coapselor
trecere clinchete
ocazii de-ntrecere

neamuri înveți
prin perpetuare
porc taie popa
ucis motanul

*
litanie d-ajuns
rumegă răsăriții
pâlpâire luceafărul
oprire-n bananieri

neclar înot ceas ușui
aer ceva pe canapea
pâslarnic legiune
sub țara mângâierii

*
carbid cusut alergic
nimeni haină
citind filosofie
din subalterni

bătaie antică de val
pagina opt copacul
copilăret duium
din marea caldă

*
stânga tânjește vâslă
pe dâmb de ambient
trăgând spre cădere
azi înoată dreapta

giba te salută Dmitri
pe când alergi musca
din cauza altcuiva
bând toată apa

*
semn de îmbarcare
vorbă zar pe mare
Ines de Castilia
replică adormirii

ascundere oarecare
burtă verde Găești
dezlipiți de letargie
a nu fi și a altora

*
ardeleanul basarabean
trezea unguroaice
valkirii la negru
hărmălaie de sâni

și marea lui Galaction
cu vile de dalion
marea Gică nevorbire
întru Veta vălurire

*
încercare de ce scriu
de nu pe povestite
ne apropiem de rampă
tot cerul numai albastru

în baston în dunga apei
adu aia-ncoace mamă
ce faci motănelule
săracul de el e motan

*
scriu cum să mă îndrept
cu ajutorul tău
mirare că în viață
de înotat n-aveam

naufragiat în Adormirea
Maicii Domnului
la mijlocul străzii
să vă mai închinați

*
se vor mai afla inspirații
în fericirea desuetudinii
din fericirea vetană
ani primi neuitare

de amintit e viața și
pe reviețuire în șir
cum și ai tragediei
și ai saltimbancilor

*
apoi pe tren în trening
nesimț d-afacere
blocaje convenabile
oarecare respirație

Pontica era  lojă
ici naturi părăsite
gheb argintul
icoanelor împărătești

*

tremens Anselm resignării
ca valul pe muzică
pe vocea Pliniu ante
laruri prescrii tarante

dreptunghiuri negre
maronii albastre
în preajma somnului
Jung pomenit de inginer

*
treaba voastră ne-om topi
altor vorbe pe înot
ne ardere ortodoxă
anunțată  fum ceresc

dans nemai cormoranii
Panini Bartrihari
Orlov n-are ce căuta
până-și aduce doctrina

*
nu duci flori nu te duc
de n-oi fi turnesol
nimerisei gara la fix
astea spun ce spui tu

mult fără iarbă alergată
biserica intră  vreme
adâncită în morminte
crescând a cântec îngeresc

*
scriem harului refuzul
cântecul lui Radu Negru
Salomeea ba Adrian Maniu
magie primită voievodal

pe câmp nicio floare
valuri înverșunate
pești cât o cetate
punct tot albastrul ei

*
coboară oriunde
ocean remnant
altădată Arcadia
prietenire măritiș

citești dinainte ce scriu
de m-ajung femei înconjur
ciulini în floare
omorâtori în noapte

*
ce-oi fi căutând la lac
roți abdomene
aș urca iarba
la cules de palmieri

cosa posiamo fare
rezerve sinuciderii
răspundă ghindă
sexele nucilor

*
de umbre cimitir
dispărută societate
îngropând nici toți
agenți pe popor

smârcul intelect
transa mălăioasă
furnici pe sălcii
nemaiscriitori

*
pălămide cride
burta libidioului
cotmene lesbiene
în frupt rupt

palmă calmă demo laur
dacă tot nu stăm de vorbă
egiptenește în pridvor
grimasă Gaus

*
abia d-ajung în insula
plutelor decapitate
coboară una urcă două
speriindu-mi năimire

semantic palm Ilinca
pe spate neant budhic
flori îmblândară
ciori rourară

*
viță albă pe Venus
ne penetrăm ca viața
caviar ruinatei veri
din când în când sanscrit

chiar aș avea de lucru
nemaiexistând în Sion
former writer and poet
iconomia dimineții

*
odată împământare Steiner
prefață cantatei comând
calendă poliță analogând
cobind că n-am murit când

își blestemase pruncul
să-l sugă șarpele
până la jumtate
ah cealaltă

*
lumea se biserică
bătrâneții lumânare
tălpile platagene
pășire fazanilor

se provincializează political
correctness post holocaust
toate capetele tăiate
de Cromwell și Robespierre

*
deromânizare frasin
veni țandăra de tanc
prehind  transcriptibilă
calculatoare căzute

n-ați fugit de mine
venind dezirabili
cară lumea sub soare
manieriști împrietenibi

*


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu