S-O
ÎNTUNECA de George Anca
s-o întuneca
s-o întuneca peste îndrăzneală
a doua a treia oară
ocară oca ară cocoară
proaspăt rași călugării
sfetnicii capelanii
indiferenții la plăceri
barbă frumos aranjată
bărbații divini regii
cei mândri cu propria tinerețe
barbă neagră îndurerații
că nu și-au putut ține o promisiune
loviții de nenorocire
barbă stufoasă asceții
bărbații sub un legământ
îmbrăcați în scoarță de copac
regula alcătuită de mine
este pentru cei ce vor trăi în viitor
pentru că vor avea mai puțină energie
s-a ivit apoi din același
principiu al subiectivității
mântuirea lumii
termodinamic lumina
este produsul ultim
al declinului energetic
starea staționară
neagă starea inițială
mai menținând devenirea
timp scurgându-se
pretutindeni neîncetat
fără început fără sfârșit
ce e fals și ce e adevărat
poartă asupra
îmbinării și diviziunii
în cuvântul șoarece
șoa nu înseamnă ceva
este doar o glăsuire
rugăciunea este o rostire
dar nu e nici
adevărată nici falsă
niciun om nu e alb
orice om este alb
există un om alb
om non-om orice om
non-orice om
non-omul nu este drept
se enunță este despre
Homer în sensul că este
poet dar nu în sine
mijlocirea lui este
de la a fi ființă
este comună tuturor verbelor
sensibilul până
la formă și alcătuire frumoasă
nu până la gândirea pură
îmi sunt mie nemărginit
existența mea este proprietatea mea
recunoașterea mea ca persoană
trezirea spiritului
din starea lăuntrului
la conștiința de sine
contradicția orientală
dintre lumină și întuneric
transpusă asupra spiritului
nefericirea necesară
unității omului
cu Dumnezeu
participând la adevăr
este un moment
al ideii divine
râul curge în ocean
tulburat de regele
elefanților
elefantul se preumblă
cu tânăra-i pereche
la poalele muntelui
elefantul în rut
vine fără perechea sa
unde au secat mlaștinile
auzind bubuitul
tunetului
elefantul se înfurie
bătut cu bice de fulgere
cerul plânge
cu stelele stinse
în cingătoare de fulgere
șirag de păsări albe
norul elefant pe cer
s-o întuneca peste îndrăzneală
a doua a treia oară
ocară oca ară cocoară
proaspăt rași călugării
sfetnicii capelanii
indiferenții la plăceri
barbă frumos aranjată
bărbații divini regii
cei mândri cu propria tinerețe
barbă neagră îndurerații
că nu și-au putut ține o promisiune
loviții de nenorocire
barbă stufoasă asceții
bărbații sub un legământ
îmbrăcați în scoarță de copac
regula alcătuită de mine
este pentru cei ce vor trăi în viitor
pentru că vor avea mai puțină energie
s-a ivit apoi din același
principiu al subiectivității
mântuirea lumii
termodinamic lumina
este produsul ultim
al declinului energetic
starea staționară
neagă starea inițială
mai menținând devenirea
timp scurgându-se
pretutindeni neîncetat
fără început fără sfârșit
ce e fals și ce e adevărat
poartă asupra
îmbinării și diviziunii
în cuvântul șoarece
șoa nu înseamnă ceva
este doar o glăsuire
rugăciunea este o rostire
dar nu e nici
adevărată nici falsă
niciun om nu e alb
orice om este alb
există un om alb
om non-om orice om
non-orice om
non-omul nu este drept
se enunță este despre
Homer în sensul că este
poet dar nu în sine
mijlocirea lui este
de la a fi ființă
este comună tuturor verbelor
sensibilul până
la formă și alcătuire frumoasă
nu până la gândirea pură
îmi sunt mie nemărginit
existența mea este proprietatea mea
recunoașterea mea ca persoană
trezirea spiritului
din starea lăuntrului
la conștiința de sine
contradicția orientală
dintre lumină și întuneric
transpusă asupra spiritului
nefericirea necesară
unității omului
cu Dumnezeu
participând la adevăr
este un moment
al ideii divine
râul curge în ocean
tulburat de regele
elefanților
elefantul se preumblă
cu tânăra-i pereche
la poalele muntelui
elefantul în rut
vine fără perechea sa
unde au secat mlaștinile
auzind bubuitul
tunetului
elefantul se înfurie
bătut cu bice de fulgere
cerul plânge
cu stelele stinse
în cingătoare de fulgere
șirag de păsări albe
norul elefant pe cer
din veritate
din veritate în veritate
puteți merge
până la Dumnezeu
adevăruri ce nu pot să nu fie adevăruri
pe care toți cei ce deschid ochii
le văd în ei înșiși
întrebai silabe
răspundeam elefanți
nicio deșertăciune
de-ai fi unul din dușmanii mei
încetează de a mai fi
în fața cenușii mele
publicul trezit
din nebunie îi va face
să roșească pe cei puternici
cum a fost înșelată toată lumea
de scriitorii care s-au prostituat punând
cele mai mari fapte vitejești pe seama lașilor
versurile exilatului de la Tomis
ca unele fraze ale lui Platon
ca Dieu est en nous al lui Ronsard
au părăsit capela regelui
venind să asculte cu oamenii
de rând cuvântul lui Dumnezeu
Ivănescu-Joyce Stăniloae-Maxim
Noica-Aristot Corneanu-Scăraru
Bogdan-Hegel Anca-Drăghicescu
creștinismul a fost
abandonat în Bizanț
drojdiei sociale
sălbăticia plebeiană
și infamia curtenilor
își găsesc justificare în religie
conceptul forței
devine real prin
dedublarea în două forțe
forța reală nu este
nimic altceva decât
o suprimare a ei însăși
devenirea neidentică
a identicului și devenirea
identică a neidenticului
imperiul liniștit al legilor
copie nemijlocită a lumii percepute
este convertit în opusul său
pedeapsa infamantă
se transformă în iertarea
care păstrează esența omului
faptul de a deveni
identic sieși
este deopotrivă o scindare
din aparența colorată a sensibilului dincoace
și din noaptea goală a suprasensibilului dincolo
conștiința pășește în ziua spirituală a prezentului
conștiința de sine are
înaintea ei o altă conștiință de sine
ea a ieșit în afara ei
conștiința nefericită trebuie
să aibă mereu în una
dintre conștiințe și pe cealaltă
legea inimii se găsește
în ființa pentru sine
a conștiinței
bătaia inimii pentru
binele omenirii trece
în turbarea prezumției demente
din veritate în veritate
puteți merge
până la Dumnezeu
adevăruri ce nu pot să nu fie adevăruri
pe care toți cei ce deschid ochii
le văd în ei înșiși
întrebai silabe
răspundeam elefanți
nicio deșertăciune
de-ai fi unul din dușmanii mei
încetează de a mai fi
în fața cenușii mele
publicul trezit
din nebunie îi va face
să roșească pe cei puternici
cum a fost înșelată toată lumea
de scriitorii care s-au prostituat punând
cele mai mari fapte vitejești pe seama lașilor
versurile exilatului de la Tomis
ca unele fraze ale lui Platon
ca Dieu est en nous al lui Ronsard
au părăsit capela regelui
venind să asculte cu oamenii
de rând cuvântul lui Dumnezeu
Ivănescu-Joyce Stăniloae-Maxim
Noica-Aristot Corneanu-Scăraru
Bogdan-Hegel Anca-Drăghicescu
creștinismul a fost
abandonat în Bizanț
drojdiei sociale
sălbăticia plebeiană
și infamia curtenilor
își găsesc justificare în religie
conceptul forței
devine real prin
dedublarea în două forțe
forța reală nu este
nimic altceva decât
o suprimare a ei însăși
devenirea neidentică
a identicului și devenirea
identică a neidenticului
imperiul liniștit al legilor
copie nemijlocită a lumii percepute
este convertit în opusul său
pedeapsa infamantă
se transformă în iertarea
care păstrează esența omului
faptul de a deveni
identic sieși
este deopotrivă o scindare
din aparența colorată a sensibilului dincoace
și din noaptea goală a suprasensibilului dincolo
conștiința pășește în ziua spirituală a prezentului
conștiința de sine are
înaintea ei o altă conștiință de sine
ea a ieșit în afara ei
conștiința nefericită trebuie
să aibă mereu în una
dintre conștiințe și pe cealaltă
legea inimii se găsește
în ființa pentru sine
a conștiinței
bătaia inimii pentru
binele omenirii trece
în turbarea prezumției demente
mișcarea legii
mișcarea legii
umane și
divine își are
expresia
necesității ei
în indivizi
acest individ
singular
nu are decât
valoarea
umbrei ideale
principiul
asuprit al ruinei
și al
distrugerii apare la lumină
și este ceea ce
are valoare
vina
semnificând crimă
s-a îndreptat
către o singură lege
a respins-o pe
cealaltă jignind-o
cel ce
acționează renunță
la caracterul
său
și la
realitatea sinelui său
umbră lipsită
de sânge
lege a
slăbiciunii și întunericului
lege a zilei și
a forței
guvernarea
fiind spiritul simplu
adică sinele spiritului
poporului
nu suferă o
dualitate a individualității
nu cercetați
decât ce deja se cunoaște
nu cercetați
niciodată un necunoscut
căutați pe
cineva ceva o vagă cunoștință
când te
îndoiești de o veritate
înseamnă că ai
deja cunoașterea
vagă a unei
alte verități
în spiritul
uman există
un rest din
știința divină și multă
uitare
remediabilă prin experiență
om animal
călători
unul a mai
făcut voiajul
celălalt nu
când turbau
când își făceau sânge rău
asta mi-e
credința
era mai curând
poveste decât povață
avec votăr
permission
accent ceh sau
slovac
ce n'est que de l'iurin
recunoscând
miracolul
înălțării la
cer
n-a căzut cu
fața la pământ
nu riscul nu
lupta ci moartea
libertatea
omenirii întregi
cei din
escadrilă îi judecă pe arbitri
în capul
universului
sabei sarmați
își duc
izvorul să-și
potolească setea
nu culcuș în
iarbă
nu umbră de
măslin
străin alungat
și din râpă
o aduc din
orășelul din vale
dar nu pot să-i
pomenesc
numele că aude
căprița
să nu
îndrăznești să uiți
fiecare din noi
e Cristos
toți suntem
răstigniți
trăiesc în
tainele poetului
îmi bat joc de
toți acești
agenți atât de
importanți
primirii crabul
întorsură
nemaitranscrisă
albăstrea
reminescență
cremene
umblă și
Socrate
fiecare parte
reprezintă o
spusă
privitul drept
privitul într-o parte
privitul
cercetător zăritul privitul roată
privitul atent
privitul în sus și privitul în jos
falanga
falanga în
șiruri
arcașii
prăștiașii
să tragă în
barbari
separarea
fenomenelor
nu prin foc ci
prin spirit
un sort de foc
divin
în urma unui
accident
Dumnezeu a
pierdut omnisciența
și o reface
prin știința umanității
nu mai putea
rosti niciun cuvânt
făcea semne
unora și altora
capul sus semne
din ochi
spațiile dintre
elefanți
spaima
călăreților
pedestrașii
călcați în picioare
unele lucruri
sunt și în sine
altele nu
a vorbi frumos
despre Homer
e putere divină
te pune în
mișcare
cât de multe
pene
ochi ascunși
sub ele
limbi glasuri
urechi
zvonuri false
zvonuri
adevărate
mai ales în
război
în timpul
mulsului
nu se grăiește
nu se cântă
nu se rostesc
măscări
concordatio
complexatio explicatio
via negativa
coincidența
contrariilor
sărăcia
umilința pocăința
nu carne nu vin
nu căsătorie
numai Tatăl
nostru
au accentuat
dualismul
sporind rolul
diavolului
străin
predicator vrăjitor
rezistență
persecuție triumf
tu însuți te-ai
fi convertit
grecii
începutul filosofiei
Hegel
desăvârșirea ei
apoi
descompunerea
în formă de
imaginație
fără imaginație
fără corp
vârstnicii
pricepuți
puși de rege
în slujba
reginelor
gândul nereal
se ivește prin
renunțare
la realitate
un gol al
persoanei
o existență
întâmplătoare
o mișcare
lipsită de esență
lumea
înstrăinării
eterul
conștiinței
conștiința în
două lumi
sinele însinele
existențe indiferente
cultură pură
vorbirea
judecata
conștiința
onestă
conștiința
ruptă
vorbirea
conștiinței simple
decât
monosilabică
față de
elocvența spiritului cultivat
în vorbirea lui
pervertește tot
și este monoton
sintetizează
numai
trivial
conținutul
vorbirii
spiritului
binele nobilul
răul excelent
vorbire fără
gândire
cerința
dizolvării
se adresează
decât
spiritului
culturii
rațiunea
renunță la conștiința cultivată
cade în
simplitatea inimii naturale
în sălbăticie
natură nevinovăție
se pricepe să
judece substanțialul
dar a pierdut
capacitatea
de a-l concepe
această
vanitate
are nevoie de
vanitatea
tuturor
lucrurilor
transe
transature strânsura
scăzut din
adunare regrete-se apusuri
de epic râset
pricopsit terorii
tenente de război
te lasă
țintei
împrimăvărarea marș
verzimea
ochilor prin scuturi
ne-am îngrozit
ne-am îngrozit
cuprinși
de o frică
zadarnică
în fața unei
măști false
întruparea
femeilor celeste
sub blestem
ori pentru a
avea urmași
cei ce-au murit
în război
fără a fi lăsat
copii vor fi lăudați
precum copiii
nemuritori
gura ta cea de
gând
tăcerea ta cea
de gând
în luarea
aminte
leproși
curățați
diavoli
sugrumați
credincioși
împărați
inima ticăloasă
sufletul
întinat
mintea
întunecată
surzenie lacul
șarpelui
năpârlire pe
mărăcini
în
prematuritatea ocheanului
mai o dată cu
muma pe tren
a mai dura
îndura de-a dura
capul neantului
van
foaia raia
Cinzia cinci ziare-mi
catrafuselor
capac baremi
dă în fiert
vita os cos claustros
mintea
strămoșilor
Dumnezeu mama
anima
la vedere în
suflet
te vei
milostivi de mine
pe lumea asta
și în cea de
dincolo
Catullus m-a
povățuit
să rostesc din
suflet cuvinte
frumoase despre
educatori
ieșirea din
ascundere
este ieșirea la
iveală
în starea de
neascundere
cei ce nu
pedepsesc pe cei nelegiuiți
să nu aducă
sacrificii
ofranedele lor
să nu fie primite
conștiința pură
ca și masele se arată esențialități
spirituale
mișcări absolut neliniștite
suprimându-se
nemijlocit în opusul lor
neispitire de
nuntă
munte netăiat
pântecele tău
m-a înnoit
roua pe lână
focul pe rug
cuvântul cel
dintru început
trezit-a umbra
legii
din tine s-a
închipuit
precum suntem
noi
cel
neîmpărtășit de chip
cel ce ține
toate
numai cu voia
în brațele tale
se ține
pruncul tău cu
mâna sa
a cercetat
vizuina cea
pierzătoare de
suflete a aspidelor
din muntele
netăiat
s-a tăiat
piatra
din capul
unghiului
nor luminos
al apei cele
vii
ai plouat pe
Hristos
îndoit în fire
nu în fețe
Dumnezeu
desăvârșit
Om desăvârșit
Isaia
dănțuiește
văzând născut
din tine
pe Dumnezeu și
Omul
fie că trăiesc
fie că mor
nu sunt Osiris
psaltirion
psaltirion al
inimii
sub arcuș de
gând
strigat de
cinci strune
inima
pământului
inimă fără vină
inima
cuvântului
ajută-mă să
zidesc
în negrăita
fire
din depănarea
litaniei
bunăvoință de
rouă
trandafirul cel
plâns
al întoarcerii
de taină
ascetică
neprihănire
nemărginirea
desăvârșirii
cu trup de
nestricăciune
trăirea minunii
viața nu ne-a
fost dată
să fie numai
trăită
sita țărânei de
peste apă
nisip înecat în
persoană
vâslindu-și
subțiorile
în Roma femeile
au întotdeauna
în mână
Republica lui
Platon
este de prisos
ori ba îndemnul
oracolului din
Delphi
cunoaște-te pe
tine însuți
Socrate este
viețuitor
omul este
viețuitor
în chip
întâmplător viețuitor
se plimbă în
chip
întâmplător
respiră
în chip necesar
lumina pură
împrăștie
simplitatea ca
o infinitate
de forme și se
sacrifică
libertatea
absolută trece din realitatea ei
care se
distruge pe ea însăși
într-o altă
țară a spiritului conștient de sine
poporul în
cultul
religiei de
artă
se apropie de
dumnezeul său
cultului
religiei de artă
îi lipsește
acea simplitate
abstractă a
esenței
această
devenire umană
a esenței
divine este conținutul
simplu al
religiei absolute
omul divin
individual
are un tată
existând în sine
și numai o mamă
reală
tot ce se
petrece în univers
este o dovadă
că există
o providență
divină
nu-ți cauți
fericirea
în respectul
pentru tine
și o așezi în sufletul
altora
ce fel de parte
sunt
din ce fel de
univers cum e
structura mea
față de a lui
în cursul
ambasadei
Demostene ceru
cu stăruință
să ia parte la
masă alături de noi
susținea că eu
l-am îndemnat să ne unim
spre a preda
împreună pe fiara de Filocrate
îndemn cu totul
plăsmuit de el
ne încredință
că va vorbi astfel încât
va închide gura
lui Filip
cum ar fi
cusută cu papură uscată
vos prima
vos prima
Christi victima
vous première
victime
tandră turmă de
martiri
fără suflare
l-ai zărit
i-ai sărutat
trupul străpuns
de moarte și
dezbrăcat
ceea ce ești
albastru
nu respingi
rugăciunile păcătoșilor
asculți pe
creștini în scârbe
fie făcători de
pace
înțelepți ca
șerpii
blânzi ca
porumbeii
ades despre
tron în cel vechi
în nou despre
păzit porci
și alte animale
nobile
în vechi
poruncă
în nou smerire
simplă
umanitate
credință
înainte
credință în
timpul
credință după
jucăm câteodată
faraon
fără să aprob
să se ruineze cineva
deși hazardul
lâncezește fără miză
scribul citind
poporului
primul
din voturile
înregistrate
rostește numele
celui
ce-a semnat cât
și al tatălui
și al
demos-ului lui
jură în fața
consiliului că
el felicită
cetatea că a trimis
în ambasadă
asemenea oameni
prin bunic ar
fi un
dușman al
poporului după
mamă un scit
vorbind grecește
legiuitorul
îndepărtează de la
purificarea
lustrală din agora
pe cel ce
refuză serviciul militar
pe cel lipsit
de curaj și pe dezertor
și nu-i permite
să fie încoronat
și nici să ia
parte la sacrificii publice
iar tu chemi în
orchestră
în timpul
reprezentării tragediilor
pe cel ce a
predat dușmanilor templele
campanulă nulă
campa
ne luăm de mână
rampa
crestomați în
pampa vampa
ultim act
izmană pestă
crematorului
investă
creastă barbian
agrestă
frig de cald
tropic medald
shinto anumald
semnificațiile
piesei
pătrund în
auditorii
cu ajutorul
interpretării
starea emotivă
pătrunde
trupul precum
focul
în lemnul uscat
frica la
vederea elefanților
auzirea
bufniței
noaptea
întunecoasă
se va
interpreta prin
tremurul mâinii
zvâcnirea
inimii
sila trebuie
subliniată
prin acoperirea
nasului
stânjeneală și
junghi
cel dezolat are
chipul
și ochii
jalnici de oftat
ca yoghinul în
meditație
rușinea se va
reprezenta
prin acoperirea
feței
roaderea
unghiilor
panică din
semne rele
elefanți
turbați
atac dușman
aroganța se va
interpreta
prin iritare
nerăspundere
priviri peste
umăr
disperarea se
va reda prin
căutarea unor
tovarăși
născocirea unui
mijloc de scăpare
interpretarea
violenței
se face prin
ucidere
întemnițare
amenințare
certitudinea
scripturilor
se va
interpreta prin
instruirea
discipolilor
chibzuirea prin
interogații
planuri secrete
judecăți contra
lucruri contrare
înțelepciunea e
ceva bun
înțelepciunea e
ceva rău
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu