S-A
CONCEPUT de George Anca
s-a conceput
s-a conceput
posibilitatea
de a se
prelungi viața
individului la
infinit
ideea de a
învinge moartea
bântuie mai
mult
de un creier de
savant
ceea ce n-a
fost posibil
în două-trei
sute de ani
va deveni în
mii de secole
imaginațiile
fantastice
ale magiei și
poveștilor
sunt ferecate
în știința viitorului
tot trecutul
este doar începutul
unui început
tot ce este și a fost
nu este decât
crepusculul aurorei
credința
religioasă și utopia
sunt față de
rațiune și simțuri
exact ca văzul
față de pipăit
raza de acțiune
a văzului
fiind infinit
mai mare
decât cea a
pipăitului
a crede este a
vedea în timp
a ști e a vedea
în spațiu
a crede a vedea
ce va fi
a nu crede în
Dumnezeu
este a
împiedica realizarea
destinelor
umane
umanitatea
crește
în măsura în
care crede
credința îi
determină creșterea
lumea se poate
răci sorii să se stingă
dar este vorba
de a menține înăuntrul
nostru ceva ce
nu poate pieri
sângele și
pasiunea existenței noastre
au fost
reprezentate în perioada carboniferă
prin ceva cu sânge
rece și piele vâscoasă
e posibil să
fie nu e posibil să fie
se întâplă să
fie nu se întâmplă să fie
nu e imposibil
să fie e imposibil să fie
nu e necesar să
fie e necesar să fie
e posibil să nu
fie nu e posibil să nu fie
se întîmplă să
nu fie nu se întâmplă să nu fie
nu e imposibil
să nu fie e imposibil să nu fie
nu e necesar să
nu fie e necesar să nu fie
schema
imposibilului o vom afla cu voia domnului
vai fiul meu
vai fiul meu pe cruce
piele fandată
sub piroane
vai fiul meu tu
prunc de lapte
cruce de unire
între creație și Dumnezeu
rugul aprins al
isihiei pocăință înveselitoare
alegerea cea
bună secerișul peștii de taină
lăudată de
mamele cu prunci
de cei care nu
au pe nimeni pe lume
în mijlocul
iernii în zilele de vară
mințile celor
fără de minți le întregești
sănătate
demonizaților le dăruiești
pe neînțelepți
prea înțelepți îi arăți
nu ne-ai
părăsit în timpurile cele grele
în toată vremea
ne spui eu sunt cu voi
nu ne lași să
fim munciți de diavoli
mărirea
fecioarelor apărarea văduvelor
mângâierea
orfanilor veșmântul celor goi
veselia celor
întristați bucuria celor scârbiți
creștinilor
locuința ai cercetat
cu mila ta
pământul l-ai umbrit
îți pleci
genunchii spre încoronare
izbăvești ochii
noștri de veșnica tânguire
potolești
dreapta mânie a lui Dumnezeu
destrami
necazurile noastre cele vrmelmice
ai surpat
idolii ai sădit credința
ai izgonit
necredincioșii ți-ai ales grădina
locului
acestuia darul tău l-ai făgăduit
zeii au sădit
în om
tot ce era
necesar
spre a nu se
prăbuși
sortite să dispară
trupurile
în materia
universală amintirile
în nemărginirea
timpului
te-ai îmbarcat
ai plutit
pe mare ai
coborât
pe țărm debarcă
dacă ai plutit
către o altă viață
nici acolo nu
lipsește
o providență
divină
doctrina
imitației dirijată
cu mână mângâietoare
și ucigașă
contra lui
Homer a tragicilor și a pictorilor
ne sculptăm
sufletele
după imaginea
sufletelor
respirând în
personaje
suntem moderni
nu
antici suntem
francezi nu
greci sau
romani
a inventa pare
a recunoaște
o arie în
căderea
monotonă a picurilor
mic templu
fiecărei
chestiuni
stelă fiecărei
enigme
teoriile unui
artist
îl seduc să
iubească ce nu iubește
și să nu
iubească ce iubește
ce-n buclă sorb
vasilian
de-o mesă
pastor Singapore
sorbi-om
castorului nor
s-ar răsfira
meridian
ca-n ziua altui
penteleu
ne-om închina
lui Dumnezeu
virtuți
franciscane
virtuți
franciscane doar în
renunțarea
darul mantiei
evanghelizarea
păsărilor
sper s-o mai
ascultăm curând pe signora
puțin probabil
deoarece signora
a murit
azi-dimineață exact la ora două.
uneltiseră
împotriva intereselor noastre
și-și
îndepliniseră misiunea lor
altfel decât
hotărâse votul vostru
integrate
într-un scenario creștin
numeroase
tradiții arhaice
își dobândeau
propria lor răzbunare
maturarea
mineralelor
transmutarea
metalelor
elixirul
obligația secretului
știe să asculte
ceea ce se află
de față
poate vorbi
dacă este rostitorul
îndeplinindu-ți
menirea clipei de față
păstrând partea
divină existentă în tine
vei trăi ca un
om fericit
privește toate
activitățile ca un bărbat
ca un om ca un
cetățean
ca o ființă
hărăzită morții
caracter
neloial
caracter de
șarlatan
caracter
tiranic
rotește-ți
gândul asupra vremurilor
lui Traian
toate vor fi la fel
și s-a stins
totuși și această generație
ignobil nobil
lerui
scoburi
scorburi lustrale
palma tălpii
traforată
ideea generală
este separată
de orice
existență individuală
și nu comportă
altă expresie decât cuvântul
în cer se
diviniza lumina trăznetul
pe pământ apele
subterane
nopțile
astronomice
înțeleg foarte
bine
spune Dumnezeu
vă faceți
examenul de conștiință
lăsați-mă să-mi
fac meseria
păcatele vă
sunt atât de prețioase
a le comemora
cu un sort de pietate
bieți imitatori
pe invers
puneți-vă seara
jerbele
păcatelor de
peste zi
vă gândiți mai
mult la păcate
gândi-v-ați a
nu le comite
când încă nu
le-ați comis
în pragul
bisericii
uiți tina
nu te uiți la
picioare
nu inimă nu
privire nu voce
decât pentru
altar
pentru trupul
lui Iisus
și amintirea și
așteptarea
trupului lui
Iisus sunt de ajuns
ca tina să nu
fi trecut pragul
a nu se vorbi
de tină
a-i transporta
memoria
e a transporta
însăși tina în templu
oaspeți îmi
sunteți zice Dumnezeu
eu sunt
Dumnezeul oaspeților
copii ai mei
veniți în noaptea mea
faceți-vă
examenul de conștiință
dar și vă
ștergeți
picioarele
dus ieri băiete
gând pe mâine
ieri nemântuit
poate mâine
nu e târziu a
ispăși
e târziu a
comite
a fi comis
se vorbește
zice Dumnezeu
de imitația lui
Iisus Hristos
imitația fiului
meu de către oameni
a nu se uita că
fiul meu
începuse prin
această
singulară
imitație a omului
singular fidelă
până la
identitatea
perfectă imitând
a se naște a
suferi a trăi a muri
nu iubesc pe
cel
ce știe mai
bine ca mine
ce voi face
mâine
nu iubesc spune
Dumnezeu
pe cel ce nu mi
se încrede mă vedeți
punând capcane
ca un rege barbar
sunt bun
creștin zice Dumnezeu
credeți că m-aș
amuza a vă
surprinde ca un
asasin de noapte
eu sunt tatăl
lor zice Dumnezeu
și fiul meu
le-a spus
le sunt
judecător mai ales tată
ei sunt frații
fiului meu
barieră între
ei și mine
trei-patru
cuvinte
își aruncase pe
umăr mantaua
păcatelor lumii
siajul rugăciunilor
fără număr în
zile fără număr
imensă flotă
de rugăciuni
sunt atacat
salvată
justiția pierdută mizericordia
omul imposibil
a se salva
nimic imposibil
lui Dumnezeu
sactificetur
nomen tuum
adveniat regnum
tuum
fiat voluntas
tua sicut in coelo et in terra
m-am jucat
m-am jucat ades
cu omul
zice Dumnezeu
ce mai joc
încă mai tremur
Dumnezeu juca a
mântui
tremuram și eu
de a nu-l putea
salva
el vrea să
piardă
eu vreau să
câștige
jucăm de-a cine
pierde câștigă
le fac război
pentru a-i
împiedica
să piardă
bătălia
îl prea susțin
nu mai e liber
nu îl susțin
cade
îi expun ori
libertatea ori mântuirea
însumi sunt
liber zice Dunnezeu
am creat omul
după
chipul și
asemănarea mea
toate
prosternările
nu valorează
cât
îngenuncherea
unui om liber
libertatea
cuvântului
a fi lepros
decât
să cadă în
păcat
am creat
libertatea omului
după chipul și
asemănarea
propriei mele
originale libertăți
tremur de
iubire
fiul meu a
murit pentru ei
cum ei au murit
pentru el
în orice
familie spune Dumnezeu
există un ultim
născut
el e cel mai
tandru
în vechiul
testament
tatăl sfârșește
căutându-și
fiul și aflându-l
în noul
testament
fiul nud
sfârșește
venind să-și
afle tatăl
inocență plină
experiență vidă
inocența câștigă
experiența
pierde
inocența e
tânără experiența bătrână
inocența crește
experiența
descrește
inocența se
naște experiența moare
inocența știe
experiența nu
știe
uite zice
Dumnezeu
ce fac
din experiența
voastră
copii duceți-vă
la școală
bărbați la școala
vieții
la învățat la
dezvățat
toată istoria
se joacă
de două ori
spune Dumnezeu
o dată în
evreime o dată în creeștinime
copilul se
joacă de două ori
o dată în
Benjamin
o dată în
copilul Iisus
nimic nu e mai
frumos decât
un copil
spunându-și
rugăciunea
spune Dumnezeu
profetul
vorbește înainte
fiul meu în
timpul sfinții după
eu vorbesc tot
timpul
fericiți
imaculații pe cale
beati
immaculati in via
va fi zis ce de
sfinți ce de martiri
qui empti sunt
de terra
vous voyez ce
que nous
en avons fait
dit Dieu
de teatru ave
zile tină
petrecerea pe
verso
impietată
răsfirare opus
moartea
pământului produce apa
din moartea
apei se iscă aer
focul se naște
prin moartea aerului și invers
îți este sortit
să viețuiești
la curtea
împărătească
și acolo se
poate trăi cinstit
o reflecție
o reflecție-l
făcu pe Paul
să fugă din
situația divină de unde
contempla etaje
de judecăți relative
atacă dumnezeii
inamicilor
dar înainte
descoperă-i
oamenii-și
ascund dumnezeii veritabili
sunt situații
și idei
ce nu se pot preciza
fără a pieri
noi sau ei
orice crimă
ține de un vis
se vrea comisă
naște tot ce-i
trebuie
toată lumea
asasinează
o mică mișcare
secretă
un reflex
asasin
privirea de-ar
putea fecunda
morții de-ar
putea ucide
străzi pline de
cadavre și borțoase
printre
reprezentații
procurând
satisfacții
execuțiile
necesare
societatea
prinde un criminal
și-l închide
cinci ani
fără a gândi la
al șaselea
omul nu se
poate sincer
nici vinde
diavolului
nici dona lui
Dumnezeu
ars ras pecetei
script
din polilog
necarte
nemai suflând
lumânărire
ideea de
proprietate
ca și ideea de
patrie
este inerentă
omului
cum să nege
dreptul de proprietate infinită
fără să
distrugă ceea ce a făcut
esența însăși a
proprietății
dar cum să
legitimezi dreptul să se extindă
fără să legitimezi
dreptul de a ruina
și de a
expropria o masă de semeni
bogățiile sunt
imaginea lui Dumnezeu
nu bogatul este
imaginea lui Dumnezeu
Dumnezeu este
imaginea bogatului
se simt oameni
au nevoie de
oameni
singuri
neoameni
o inexistență
pedepsește pe cei răi
o multiplicare
a existenței
recompenează pe
cei buni
clarul nu
rezistă
la angoasă
formula
obscură dă
speranță
sunt otrăvit
puteam avea
ideea
acum zece ani
să-mi fi clasat
propriile forme
să gândesc în
ele
dacă viața
avea un scop
n-ar mai fost
viață
ziua începe
printr-o lumină
mai obscură
decât toată noaptea
angoasa îmi e
meserie
este în natura
rațiunii
conducătoare
să se împace cu
sine
iubește neamul
omenesc
urmează
îndrumările divinității
numai atomii
constituie o realitate
este regesc să
faci
bine și să auzi
că ești vorbit
de rău
binele nu
reprezintă
altceva decât
a salva și a fi
salvat
aruncă-ți
privirea asupra
drumului
stelelor ca și cum
te-ai roti
împreună cu ele
alții au trecut
în legendă
iar alții în
clipa de față
și din legendă
sunt șterși
născuți unul
pentru altul
ori fă-le
educație
ori rabdă-i
cel care calcă
voința naturii umiversale
este lipsit de
pietate
față de cea mai
veche dintre divinități
această
divinitate se numește adevăr
și este cauza
primă
a tuturor
adevărurilor
piatra aruncată
în sus nu simte niciun rău
când cade din
nou pe pământ după cum
niciun bine
când este înălțată atât de sus
dacă au făcut-o
numai
pe eroii de
tragedie nimeni
nu m-a
condamnat să-i imit
nu spera să
instaurezi
Republica lui
Platon
ci cel mai mic
lucru
cine ți-a spus
oare că zeii nu-și unesc
puterea lor cu
oamenii pentru acele
lucruri care se
găsesc în tăria noastră
cum aș putea să
mă culc cu această
femeie cum să
fac să nu râvnesc
să mă culc cu
această femeie
de nu mi-aș
pierde
copilașul de nu
m-aș
teme că-l pierd
să nu fie
nevoie să te
învinovățești
că nu te-ai așteptat
ca un astfel de
om să greșească
tot ce ți se
întâmplă a fost pregătit
pentru tine
încă din vecinicie
încă din
infinitul timpului
termenul
măreție sufletească
reprezintă
ridicarea părții inteligente
deasupra
frământărilor
zeii nu doresc
să fie lingușiți
ci au în primul
rând dorința ca toate
ființele
raționale să li se asemene
un păianjen se
mândrește
că a vânat o
muscă un om că
un iepure altul
că o zglăvoacă
altul că a
vânat un porc mistreț
altul că
vânează urși
iar altul
sarmați
voi spune
universului că voința mea
este aceeași cu
a lui că iubesc
împreună cu el
ceea ce-i place lui
după ce a
împrăștiat în mitră sămânța
tatăl se
retrage o altă cauza preia sămânța
și astfel se
zămislește copilul
în sfârșit vom
răsufla
ușurați că am
scăpat
de acest
pedagog cicălitor
o ființă
rațională
cuprinde cu
înțelegerea ei
renașterea
periodică a universului
nimic nu
lezează cetățeanul
născut cetățean
dacă nu
prejudiciază cetății
după tragedie a
fost adusă pe scenă
comedia veche
apoi comedia mijlocie
iar în cele din
urmă comedia nouă
îngădui ca
partea mai divină
din tine să fie
înfrântă
de partea
muritoare
nu s-a născut
încă un hoț al liberului
arbitru să se
găsească o tehnică
de acordare a
consimțământului
sferă
desăvârșit
rotundă mândră
de surâzătoarea
ei statornicie
Turnavitu
Turnavitu
paraponisitu
n-ai gânditu
arrité ocara
lumii englegé
afierosit
isterit li-am jertfit
se zarifefsește
se pudurește
punga nu-l
embodisăște
să nu fie
strănțuros
întoarce
bernevecii pă dos
antereu caftan
din ziua lui Cefan
conțeș din
zilele cui
în letopiseți
nu-i
gingășii
d-epilepsii
amețăsc se
sluțăsc
afumă cu pene
gene
năbădaica vine
biciu bun la
sine
una sută bine
nouăzăci la
vine
șaizăci la
spati
c-o umple de
sănătati
schimbarea
costumației
împrumută
râsuri noi
vapori capriții
teribilitate
țiganca
vrăjitoare baba hârca
vâră în cazan
doi drăcușori
și scoate un
înger
primo comic
martor și
bătrân
și tată nobil
să mă tai
pus de
trei crai
că nu-i bună
de-o pricină
îl anină
de-mpărătești
heretisești
logos facă
Marea Albă
voinic șocaric
lângă dânsul
nu-ți ții râsul
veste
de răsmiriță
că este
balaur
scrâșni
strășnicii
tunuri fumuri
trăznet pleznet
păr din creștet
cântă sfântă
heruvimească
îngerească
neîbârzoiată
se ivește
pupupăiește
dintru
aflate
cetate
uriaș
gustă
lăcustă
căși mese
ș-altare
zăifeturi
ș-ospețe
la păhărele
istețe
aleși direși
carte parte
pă hârtie să
fie
ahele măsele
bere părere
ajută sută
a hărțuire
doao mâni
duh în plămâni
tâmplare ne
tâmpineze să să
scoale nescare
cu cale
nește dârdale
ha dă pă urmă
o nătărie
ș-o ciocârlie
cha câr
Sânt-Ilie
săgeată arată
în găvălie
corb mort
sătana
astupându-și
rana
câte stele
cu jele
ahastă năpastă
dada Dumnezieu
să-l ierte
să să certe
creștet șede
dă a crede
bine de tine
cumplite
țintuite
șatră de vatră
capete sparte
odinioară
acum ocară
om fi doară
soi
cum el
în gunoi
înțăleagă șagă
cu una cu doao
făcuți din oao
antifoane
ce ți-e
Spiridoane
nu vedeți
perit-au
nu e țară
o asină
Sân-Spiridoane
sui călare
rămăsăi
în viață
vorbeață
face
sfadă
după pradă
poate
zăuitându-și
de toate
își vor da
seama de deosebirea
dintre
comportamentul străbunilor
și atitudinea
acuzatului
pietatea față
de zei
respectul față
de părinți
dragostea de
binele patriei
la căderea
nopții
porni cu barca
spre corabie
furișându-se pe
portița aceea mică
fără să simtă
nicio strângere de inimă
în fața
porturilor patriei pe care le părăsea
lipsite de
apărarea
la care avea
datoria să
vegheze
s-a dedat la
răspândirea știrilor false
prin fuga lui a
dăunat societății
nu jurați
strmbătate cu mâna pe altar
au venit
corăbii s-a aflat
că cetatea
noastră
n-a căzut pradă
este drept ca
voi să pedepsiți cu moartea
pe omul care
n-a găsit de cuviință să ia parte
la
înmormântarea celor care au murit
pentru
libertatea și salvarea poporului
aceștia n-au
avut parte de înmormântare legiuită
în măsura în
care aceasta depindea de el
la alte popoare
veți găsi
în piețele
publice ridicate
statui de
atleți
la voi vedeți
pe cele
ale strategilor
învingători
și pe ale celor
ce-au omorât tirani
dintre acele
două urne așezate în fața voastră
una e a
trădării
și alta a
salvării
voturile
voastre
vor hotărî sau
ruina patriei
sau siguranța
și fericirea ei
țara și arborii
ei vă imploră
porturile
arsenalele și zidurile
cetății vă cer
stăruitor
templele și
altarele vă roagă
fierbinte să le
veniți în ajutor
amintindu-vă
crimele lui Leocrate
tors ploii
de afară
a doua oară
sculptură topită
ochi albaștri
pas în-tors
învățătoarea
dându-ne nota
altei
recunoștințe
Paul
va deveni
creatorul
misterului
evreiesc
evreii
au procurat Dumnezeu Tatăl
evreii
schismatici Dumnezeu Fiul
și
elenismul filosofic Sfântul Spirit
Fiul
este de origine mixtă iudeo-elenic
pentru
că în el ideea de Mesia
a
profeților se reunește cu Logos
aproximativa
lor coincidență
între
opera lui Iisus și a sfântului Paul
și
opera lui Cezar și a lui August
dorința de
iubire este un artificiu
prin care
geniul speciei asigură
continuitatea
acesteia
omul a fost
creat nu pentru
a se bucura de
o fericire terestră
ci pentru a
îndeplini o misiune divină
gândirea este
sursă
de bucurie dar
câte
bucurii nu
tulbură ea
fericirea este
cauza reală
a progresului
dar nu îi este
nici scop nici
rezultat
sinuciderile
cresc în raport
direct cu
progresul
civilizației și
culturii
Jean
Racine la Sibiu
o
poală de flamingo pe gust de nuc micesc
la
tragerea pe gard cajunii
murind
în a cui plasă
din
peşte neam te lasă
oui
puisque je retrouve un ami si fidele
oui
je viens dans son temple adorer l’Eternel
quoi
tandis que Neron s’abandone
în
soare racinian pe necitite
Sibiu
cu paznic Tolstoi copilul întrebând
dar
Jean Racine la rege de Alexandru când
albul
zarzărilor
galbenul
cornilor
pantomima
avatarului
să
vând rachiu unui paznic
semănând
cu Nicu Steinhard
el
nu părea a-l fi băut
poate
familia poate Sibiul
n-am
să cer alte daune
decât
tot pe mama şi paznicul
să
refacem târgul
să
ne întrebăm şi altceva
mama
era Elisabeta
surori
de ocazie ieşire din singurătate
Tavi
Ghibu îşi pierduse vocea m-a luat
să-l
vorbesc de nu kairos ne-am dus
şi
la Plămădeală paznicul maicilor
i-am
dat imperiul lui Horia Stamatu
mai
doriţi ziarul Tolstoi gratuit
ce
de ruşi în Sinaia Benedetto
Societatea
Tolstoi nu s-a mai prezentat
nici
în casa Micescu nici la subsol
dând
spre Podul Mincinoşilor
a
vedea oraşul ca pe război
voiaţi
aici dar vă coceaţi
paznicul
scormoneşte cu ochii
un
kairos de când nu voi mai fi
ori
încă nu-mi permiteam să fiu
toţi
ne ocupăm cu acelaşi lucru
fetele
n-or fi de la patrimoniu
românce
în Japonia s-au certat
cu
ruşii să nu prăpădim tot ce avem
în
sus mai limpezi ape Gange
mama
în ospiciu Tolstoi în Roma
paznicul
cur în cur cu Tolstoi
care
cu care Gheorghieni
un
bună ziua de la paznicul controlor
un
pic exhibiţionist de n-oi fi ratat-o
pe
mama nevorbind cu ea pe-aşa tot
povestită
o viaţă chiar fără China
minus
29 cald în hale pături de război
femeile
mai sensibile dar aveau grijă
veneau
cu marmide de ceai şi ele
puneau
mîinile să se încălzească
al
singurătăţii de voie în
nerecunoaşterea
armonicei
de
unde să te lămureşti lamură
pe
neverde cine nu ne pierde
al
treilea tunel şi-aş mai căuta
peniţele
muririi dintr-un scris
urcasei
o iei iar la vale
nu
eşti drumul spre Bergen
lacuri
nu sunt lacrimae rerum
de
când nu mai invidiasem copacii
neconstruită
coadă de Transilvanie
urâtul
călător în persoana mea
voi
scrie pe dosul patrimoniilor
departe
fiindu-mi tu din partea cealaltă
de
unde venisem amândoi acum singur
paznicul
în centrul ţăranilor
cunoscându-i
îi manipulează cu oraşul
Făgăraş
pe Olt şi Radu Negru
în
cinematograf cu Muntean
vară
era ori aşteptătoarea
laudă
vajnicei corporalităţi transilvane
download
ronii coloratură du-te
până
nu te-ai întors bidinea
Rică
să te cânte descânte
somnul
paznicului Tolstoi
în
Sibiu o noapte de apoi
pe
pojghiţa haitei de copoi
zgaibă
de bust
pe
protopop Cioran
sistem
de alarmă
la
casa Goga
s-o
dus în sus
trebe
să vină
ui
măi călca-te-ai
una
am prins
pe
Valea Caselor Senelor
dumbrava
mamei somnului
malaria
din altă viaţă
nu
mai tot face atâta praf
Măiastra
lui Brâncuşi îl speriase
şi
India mea de şapte ani
aş
fi zis ce-aş fi zis
paznicului
strategic
scrisul
muzeu vizibilitate orbeniei
paznicul
Niţelostoi muzeolog
un
milion de oameni un milion de copaci
sunt
mândru de paznicul personaj
asta
ne-o fi soarta unora să ne
enervăm
preopinentul când nici
nevoie
unul de altul n-am avea
alta
decât să ne coalizăm contra noastră
nici
în dodii
nici
în India
în
Sibiu cu
pază
călare
impulsul
morţilor
opozitivi
paznicul
plictisul
cetitorului
externist
culturist
textul
neamţului
fără
Cioran
frig
luminos
numai
pânze
bastioanele
de
pe Cibin
povestea
paznicului Tolstoi
mort
şi înviat mama
iehovistă
după asemănare
din
tren în ambigen
Georges
din Rennes rinichi
piteşteanca
aer închis
trofee
masca mea a înverzit sus
cu
ea ceas albit în floare
pe
câte ne-or nimeri şi cine
azi
să scăpăm ghiorţ m-a
înghiţit
m-a braconat din
spate
suntem ubicue vrem
să
murim vânate spre
lauda
noastră a ochiului
şi
penei amestec de crimă
şi
eliberare la alegere
n-om
fi vânat din naştere
ne-om
vâna om uzurpa
fiarele
căprioarele sub
mască
poligon ne drămuim
sub
Fuji prin Sibiu
după
ce plecară vânătorii
am
delegat şi dintre noi
să
ne termine ne-am
mai
decimat şi înşine că
nu zice
naţii alea pe
căutate
cu jurii gale
cum
nu ne dorim decât să
fim
vânaţi peste rând
să
scăpăm de nedreptatea
singura
e vânătoare
ne
împuşcă trebuitorii
ne
lasă şi în viaţă vai
cât
să-i ronţăim
simplul
instinct de a te lăsa fârşit
fârşind
câte un pic dacă te şi
redistribui
în alt animal avatar
îngurgitate
clanţe ce-oţi zice
muzică
ştiută plictisul îl văd
în
dreapta mea mă duc la
catedrală
înaintez spre sfinţi
voi
şi intra catapeteasma
să
mă împuşte în post pregătit
cu
dulcele în măruntaie
cerul
să ne vâneze în el
stingându-ne
un balet
vânătoresc
animale
vânând
măşti pe oameni
nemascaţi
îmblânzitori
voi
ce suflet
crăuniţi
spre
Tiresias
între
coloane
paznicii
în
linie
la
temelia
vânătorii
mătură
cadavrele
măştilor
garoiule
când
şi
ibsenienii
ni
se mascară
să
piară
doar
paznicul
acum
la Astra
c-a
fost şi domnu’
preşedinte
în
miezul
zilei
să
rămânem
restaurare
dharma
lentoarea
contemplării
de
paznic
recunoaştere
din
tinereţe
din
India
şi
retro
cobori
avatar
munţii
mai
repede
mama
şi
paznicul
ne mai
putem
pierde
omul
se
ridică
pe
vârfuri
degeaba
paznicul
i-a
fost
client
la
ţuică
musca
pe
perete
băieţi
şi
fete
duşi
întorşi
brâncuşieni
în
Gorj
paznic
Tolstoi
rachiu
în
buduroi
lemurian
alexandrin
Jean
Racine
pe
tale pe hududoi
să
vă faceţi trei din doi
meargă
moara pe mălai
l’al
botezului alai
din
Pârcioagă doi şi gemeni
cu
noi să ni te asemeni
uite
soră mielele
în
copaci nuielele
nu
le mânce Paştele
ci
le cânte broaştele
vom
trage-n jos pe mal frumos
a
te distra până la os
din
moş străos a-ţi vorovi
de
morţii ce au fost şi vii
nu
te mănânc nu sorb adânc
mi-e
mută şaua de oblânc
să
nu întârzii pe Izlaz
când
va seca spre tău şi iaz
ne
vom încrucişa cuvinte
cum
face-o naţie pe dinte
pendinte
nu s-o mai uza
de
Cuza nu te-oi meduza
n-am
temă torpilată bine-ar poc
pe
drumul lui Ulise-n iad pe foc
azi
mă uitai nemuritoare
în
porci nemaitransformatoare
cum
aş traduce ca spălări
pe
râu maşinile călări
am
rânduit părinţoşie
în
postul şi cu voioşie
ba
tocmai trist a o lua
mai
razna ca la mama mea
a
renunţa a reveriei
două
imaculări Mariei
harfa
d’Orfeu
apăsată
de smeu
cumsecade
ne
dăm bade
pe
voi înverziţi
printre
veveriţi
păgâna
cu ochi mari
măiastră
indorari
am
şi vorbit aseară
cum
ajungeam în gară
pe
senzaţionale
brăţări
bumerangale
cum
hoţul dintre gratii
arată
spre Istrati
scris
pe mormânt Brâncuşi
cosonii
în arcuş
n-aş
divulga în proză
războiul
de o roză
quoi
tandis que Neron s’abandonne au sommeil
faut-il que vous veniez attendre son reveil?
mai putem
mai putem noi
încă să fim creștini
nu numai că
putem dar nu putem
sub pedeapsă cu
moartea să nu fim
neantul iată ce
mă otrăvește nu este
și deodată îmi
spune iată-mă
oribila față a
ceea ce nu este
Dumnezeu
permite ca națiunile
să se
pedepsească unele pe altele
pentru
disprețul cu care ele l-au tratat
oamenii
sunt cei care fac zeii
și le împrumută veșmintele lor
vocea lor și formele lor
fericirea în libertatea de a-și pierde dușmanii
de a-i ruina, de a-i izgoni
de a-i fi pedepsit la moarte
reuni un mare număr de muzicieni
și dădu foc corăbiilor
în sunetul instrumentelor
senatul a ordonat construirea unui templu
pentru Venus Verticordia
Venus care întoarce inimile spre
bine.
nici artă divină nici ştiinţă umană
sunt nişte impudenţi
pe care îi apasă foamea
acest infern nu
este decât o invenție a poeților
moartea ne redă
liniștii somnului
de care ne
bucurăm înaintea nașterii
acum îndurăm clamitățile unei păci
lungi
mai redutabilă decât spada
lumea învinsă ne dă viciile sale
această umilire voluntară a lui
Cezar
nu este ea un vag și îndepărtat ecou
care
amintește umilirea omului de pe
cruce
monoteismul
primitiv în cetate
politeismul în imperiu necentru
se transformă în scepticism ateu
lui Cezar August
fiul al zeului
Iulius Cezar
în toate aceste spectacole era vorba
mai ales de aceste probleme
ale celeilalte vieți
această persistență a vieții această
existență a celuilalt mormânt
misterele le arătau
nu teologii nu filosofii erau
agenți sincretismului religios
roman ci soldații
Capitoliul
o capelă
a lui Isis
că Jupiter
impunea
abstinențe
Pretextatus
hierofant
al lui Hecate
a primit
botezul sângelui
lui Mithra
din
unirea sacră a Persefonei
și
a tatălui ei Zeus
se
naște Dionysios-Zagreus
suferințele
și învierea lui Zagreus
ca
o promisiune de imortalitate
preafericită
după suferințele vieții
din
mitul lui Zagreus
doctrina
păcatului
originar
şi a mântuirii
titanii
ucigaşi ai
lui
Zagreus sunt
strămoşii
umanităţii
Zeus
îi trăzneşte şi
din
cenuşa lor
au
ieşit primii oameni
umanitatea
pângărită
prin
vechea crimă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu