vineri, 8 iunie 2012

FURNICI ALBE (XI.7) de George Anca

 
XI
 
7

- Nu mai inventa vini, ţi-o spun la trei şi un sfert din noapte.
- Că vinile se inventează singure şi ne inventează şi pe noi.
- Nu te lăasa inventat dacă tot nu te iroseşti inventând.
- Eram împreună unde sunt singur, unde mi-e, totuşi, rămasul?
- Salut-o pentru scrisoarea nerăspunsă, uite, nici de-o străină.
- Ce-o mai fi rămânând de-acum de nimeni n-ar măcar înjura-o.
- Fie-sa nu mi-ai spus ce face, e proastă că nu-şi dă seama ce are.
- O inventa şi pe mă-sa, parcă e un pic şi cazul de când a rămas.
- N-am înţeles, le tac, discuţia cu fata de-a părăsit-o prima.
- De-atunci a apărut zâmbetul pe care şi-l flutură şi după uşă.
- Cum că pe doctor ar fi putut să-l iubească numai ca pacientă.
- Ca să inventeze, că tot au părăsit-o şi copiii şi tatăl lor.
- Scuză-mă ei nu că nu i-am răspuns, n-am avut când.
- Mi-a şi mărturisit că nu aşteaptă răspuns, că nici ea.
- Adică nu mi-a răspuns la nerăspuns scriind că nu-i răspund.
- A şi plecat pe un câmp de luptă ce nu o interesează personal.
- Bârfe, de-acum, toate cele şi sclavele învinşilor detestate.
- Am îndoielei, doar mai consumă, intelectual, erosuri.
- Are stofă de regină, da' e şi amărâtă, a părăsit-o şi crabul.
- Nu-i invita iar vreo vină şi stofa aia e o binecuvântare.
- I-am şi spus, vai, ce bine, ce cuvântare, aş şti-o rugăciune.
- Şi nu te-a tras de creştet, nu ţi-a azvârlit pantoful.
- Îşi făcuse rost de un corp din pădure şi s-a uitat aşa.
- Sunt mai mult de zece ani de-atunci, se pregătea părăsirea.
- Un filtru de sterilitate o împinsese târâş de-a spart muşuroiul.
- Numai isterie nu-i inventa, de ce nu i-ai spus temperatura?
- N-a luat-o la ochi, c-am luat-o de inimă cu cinci cuvinte.
- Mai ramolit cine nu începe cu temperatura, te întrebase.
- Din poză, că părăsirea o juca la rece, pe o ultimă aşteptare.
- De-aia nu mai ocoleai, uite cocoană răcoarea munţilor.
- Voia-n cifre, ori în expresie, o bănuiam că n-o interesa.
- Expresia-i aparţinea, îi scriai gradele şi la revedere.
- Vezi că şi piatra are frăgezimi, darmite aerul în discuţie.
- Cuvintee le luasei dintr-o invenţie seculară, s-o perii.
- Nu inventez, deci, nicio vină, o vină mă inventă-n aer.
- Şi gata, ţi-ai văzut visul cu ochii visului mai rotunzi ca ai ei.
- Draci, tuneluri în tuneluri, m-am hârbuit întru voluptatea-i.
- Ţi-a fost de ajutor râca, însă ţi-ai făcut de râs târna.
- Nu se poate spune întrucât şi filmul ei ne-a iuţit târâşul.
- Că nu l-a văzut nimeni, s-a dus de râpă tunelul la film.
- Dacă răspundeam întâi cu ce temperatură e în munţi, ce ieşea?
- Ochii-ţi ieşeau că ajungeau furnicile şi crabii la fimul tău.
- Mi-o puneam în cap şi mai şi că mi-a insinuat deosebirea.
- Deosebirea dintre ea şi ea o interesa, nu dintre voi.
- Oricum m-a împins să construiesc o duminică, apoi m-a bârfit.
- Din necunoaşterea temperaturii exacte în munţi şi din isterie.
- Pe-aici venea de-acasă, că nu-i şedea rău nici la temperatura aia.
- I-ai ascuns temperatura ca să-i dai de-nţeles ce-şi ascunde ea.
- N-am prea stat de vorbă nici după ce a descins în persoană.
- Atât ţi-a reproşat, bine, da' nu mi-ai scris temperatura.
- Ce i-am scris acolo, că i-am scris, că nu înţelesese.
- De-ai corcit un bâlci s-o evoci mirându-se la temperatură.
- Se legase de ce-i oferisem în plus ca de-o măciucă.
- Prea-ţi făcusei socoteala că e pe gustul ei cititul.
- O convenţie aproape exactă, de înţeles prin temperatura din cifre.
- S-a făcut că nu înţelege măcar temperatura din scriere.
- Acum că se întâmplase, mă putea ierta de cuvinte.
- Ţi-o fi inventat, totuşi, vreo vină în materie de temperatură.
- Aproape m-am îndrăgostit cum uneltea ea printre crabi şi furnici.
- Când să ne luăm valea, a avut distincţia că de ce aşa repede.
- Credeam că m-ai auzit, că am inventat eu încă o ambiguitate.
- Astea au venit pe urmă cu nemiluita, până a rămas părăsită toată.
- Toată lumea a constatat, ea însăşi s-a întors şi parcă s-a plâns.
- Numai ţie şi de ce-oi fi având pretenţie, la ce temperatură?
- Chiar acum a plecat în munţi, dar nu-i voi mai scrie.
- I-ai lăsat, în lipsă, într-o carte, scrisă doar temperatura.
- Şi dacă nu revine cum nu m-aş simţi vinovat inventând-o?
- Ea ştie ce temperatură a lăsat şi n-o va mai citi pe a ta. 

George Anca

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu