luni, 3 iulie 2017

M-AM ÎMBĂTAT TOVARĂȘE

de George Anca
George Anca

M-AM  ÎMBĂTAT  TOVARĂȘE



pe ușa prietenă - negâtuiți cum rar se-ntâmplă - uitai că omorâi - îmi tai unghiile - cinci păienjeni - luni scrisoare - ora dusă îi faceam cu mâna - pe apa furcilor ce mohorâre - neortodocșilor preajma - adică tu dansezi în Barcelona - a treia coasă cimitir simplician - amor amnezic treaba cui - nor înger surya jain coronin - din an în an dumezeire lipsă - egipți armini după Anselmus - muream neonorat s-o face - când m-a pleznit malaria - iar ștreang și tot oi fi punctual - după dodism refuzandism - am mers în coborâre o viață - stătusem tinerețe altor frunze - anushtub Vrindavana hindutva  - anushtub Vrindavana hindutva - lumină sau neant ba umbră aură - cine-om fi din floare soare - ființelor tale caleidoscopie - conți din revoluții la vecini - și duminică și târg arătos - scurtez neploii Alpineștii - aia-și mută plutele în gând - m-am îmbătat tovarășe ( m-am îmbătat tovarășe / am fost declarat mort / doar vedeți scris poetic / să mai stăm la taifas as / nori pe pădure / voi fi palincând deese / dacă de cine ne-ar păsa / cu cine stați de vorbă )






pe ușa prietenă

pe ușa prietenă
amonii italice
nonsinuciderii

chei pierdute
lentile plânset
contra voinței

franțuzește la re
de-a cantilenele
spinare soarele


negâtuiți cum rar se-ntâmplă

negâtuiți cum rar se-ntâmplă
pe aruncate porcii râd
vreo doi în brațele tale

cantos cetatea vera
copii printre cireși
păpând dorayaki

mâine pe vremea asta
actrița din Nantes
își alege personajul


uitai că omorâi

uitai că omorâi
pui rupt din ou
de veveriță pui

prin aer liber nimeni
vikingi peste Paris
al cui ești mă dau jos

vină ba artiștii
întoarcem saunele
de ne-om înghesui


îmi tai unghiile

îmi tai unghiile
mă pun la costum
în ce avngardă

destui de oprit
totul va fi bine
pian dezacordat

cel mai ferice
pianistul Beyle
fanat religiosus


cinci păienjeni

cinci păienjeni
privighetoare
Anastasie

propos omonim
ne ținem fest
băiat ca tine

foame canadiană
pică pe linie
nesupărând


luni scrisoare

luni scrisoare
fatalelor locuri
întâiul ultimul

să nu rătăcesc
tot acasă vere
amintirii de-a gata

plâng urdori
rămân în urmă
ce-o fi fost pe-aici


ora dusă îi faceam cu mâna

și-așa rămân în urmă tot aici
la țară canadianul cu trupă
p-orice carat claia pieptănată

înaintea răsăritului citirea
oi da  bani scriselor mango
tocmai alerg nu mai ajung
picioarele lungesc drumul

hai iute cât să nimeresc linia
spitalului de înviere luneci
ți-aud vocea oaselor miluind
să te fi dus dis de dimineață


pe apa furcilor ce mohorâre

pe apa furcilor ce mohorâre
încetinind brădetul ireal
a nu mai face spectacol
 Melpomene în Micene

real precum ireal irealizat
protestanți sub  comandă catolică
prin Vestfalia lui Simplicius
pic viabil stăruind malformație

nu refuz războaie nu muschete
pagină albă romantic pictată
s-o fi sfârșind ce nu se știe
din însemnarea calabreză


neortodocșilor preajma

neortodocșilor preajma
cărăruie spre deltă gunoi
în Parioli cu secretara
ministrului bust Coșbuc

îngândurare ordo surya
rescriere citind neamțul
în ochii călăuzitorilor
așteptare bordelul invers

sentiamo din Arghezi
întunecându-se crucile
peste aurul mutei
portrete până-n Răcăuți


adică tu dansezi în Barcelona

adică tu dansezi în Barcelona
și eu să cer  bani de spectacol
părererea cui de rău de nu a mea
în taină spovedindu-mă leela

vreo pantă bandă ori cârcel
ruptură premiind-o Epidaur
pe antici ca pe Via Appia
la catacombele obscurse

nu că te văd ori tu spre mine
din călători din părăsiți
aveam pe mine neștiință
și după ea nicio catrință


a treia coasă cimitir simplician

a treia coasă cimitir simplician
amnezic zdruncin restul paraclis
de-a fuga înapoi izmuitori câte doi
ceasul caleașcă partea arghezită

neseamăn amarantelor amante
ăi din țânțari la denii ce ni-i
fertilitatea înfloririi pasă
prin soarele Gebeleizis

noncingătoare sfâșie diferența
admirații violuri geambașe
frica lupilor mâinile de gât
stane la plug împăcare adultă


amor amnezic treaba cui

amor amnezic treaba cui
abstinență te abții ba tu
mormoloc cu prune-n gură
mi-uitai râsul și pe tata

stânga punga pivot beției
la ore negre studiu firmă
arendele talmudice pe rol
nudă vestala contrabandă

a fi urât de toți ce bogăție
mă lași pe bancă într-un caz
tot jucam noi accidente Petru
de-oi ispăși prohod  în viu


nor înger surya jain coronin

nor înger surya jain coronin
singurătatea sfârșitului vieții
a nu-i fi fost urât pe cruce
ne închinăm neîntâlnindu-ne

în propria transcriere maternă
cum ți-ai  vrea Mahabharata
scris greu necitire surpare
furnici albe spaima de tropic

i-am fluierat venea spre mine
mierla pe gard reperându-mă
de-o auzi mai cine janseniști
lentoarea frigurilor naratorul


din an în an dumezeire lipsă

din an în an dumezeire lipsă
înonjură apropierea tatălui
mierlă cuc ori altă pasăre
cer cât albastrul pe frunziș

Alda are băiat mare o iubim
ultimul Sergiu ultima Silvie
începutul zilei darul încotro
cadoul soarelui și invers

arte generații tentat-am tam
viking în cătare cu spatele
cum să-mi depășesc starea
stând cu timpul în poze


egipți armini după Anselmus

egipți armini după Anselmus
Kohlhass îl speriași pe Luther
von Kleist pe cine mai împușcă
mierlele morților clocit gheoroi

iască albă stegulețe pe-nchisoare
pe lespezi așteaptă clocitoare
pe prinse neînzbor iertare-trifoi
rămasă una paște după note

corale de consoane pe nemierlă
lungul zilei pe citite insomnie
m-ai pieptănat nu te-am văzut
s-a îngrășat de ieri alergătoare



muream neonorat s-o face

muream neonorat s-o face
de n-ar fi la persoană quando
și cum s-o înmâna cuvânt
aflu din datorie scăzământ

fixiști din tată-n cariați
ținându-te pe margine
și-n sistem și-n afară
neștiind pe ce lume

nădușeala ca de panică
mai nicio vorbă abia suflu
sapiență yogină comete
meditații ca de prima oară


când m-a pleznit malaria

când m-a pleznit malaria
concentrare fragment volitiv
că nu era mai mult de-o teză
acoperire moartea tatei

psihodiagnostice prin schit
pe la veverițe goetheene
raționarea florică distinction
nemișcătoare nici în familie

și-n capul lui cu ale mele
distinguished indologist award
fluierai plecă neplăcându-i
m-apucă prânzul trece ziua


iar ștreang și tot oi fi punctual

iar ștreang și tot oi fi punctual
neieșind nimic sunt în materie
în fiecare zi beau zeolit cu zeii
de nu se văd de triluri mierle

magnet omfalic deșertul
pe unde ne-o duce ziua
din asat în sat ierburile
în aer eu pe pământ

oscilatorii devălmășii cămășii
spre sunete abia păsărești
rupt nor omor ploaia ta
mierlite buturi în paradă


după dodism refuzandism

după dodism refuzandism
reordin lungesc opul ritm
ceea ce se întâmplă la toți
scurtați de poeme și teatru

ultima suflare fluierată mierlei
îți închipui că pe ea o scriu
îmi buzunărise umbrela ia-o
mandragorină vraiștea amurg

exact că nu trageți ci foc
numai din cârdul crom
ore-n plus fac tura altei
a treia icoană renunție


am mers în coborâre o viață

am mers în coborâre o viață
nimerească-mă scufundaci
măciucă reverența bustului
de grasul bronz crampon

lovit de aceleași copite
cum de mă mai prind
în ce slavă să-i mai zvânt
cu bătaia bălegarului

groaznic vorbea polițistul
programat secret trupe iarbă
nu mai suni foi de liliac
spre spulberarea spelbețelor


stătusem tinerețe altor frunze

stătusem tinerețe altor frunze
Zakintos încă jumătate bravă
ce se mai salută lumea bună
actorii aplaudă ca pe ei înșiși

noutatea amintirii neîncotro
ceilalți pe aceeași plajă
curiozitate capelană vedeta
seara retezată privighetoare

măciuci dantelându-se creștet
pe treapădul sunetelor ubicue
mierla mantrei Shivo hum
endeavour Colin Dexter cameo


anushtub Vrindavana hindutva

anushtub Vrindavana hindutva
smulși nemișcării din nimeni
stăm firului să prindă orice gât
furnicile ui poka tagoriene

dinainte vremea strangulării
retezată plimbarea mierlelor
rebasm jaina adunată-n teatru
les Mardies de Mallarmee

frumos modelași pe Dumnezeu
maica Medeea încă ibsenieni
de azi Mahavira Tulsidas toți
LSD se primește cu minereuri


lumină sau neant ba umbră aură

lumină sau neant ba umbră aură
aveam lumină la fereastră
putusem să mă fi dus la geam
nimic de invidiat de înviat

Arcturus în persoană  Plaut
personajul Kabir tot țesând
unul altul împreună avatari
se și vorbesc producătorii

din chișiță scânteile sangue
ciocnire retractilă de copii
vedem noi și de ziua asta
jale bulucul  insalubrității


cine-om fi din floare soare

cine-om fi din floare soare
noi cu ziua ea cu noi
avans descreștinărilor
pisica neagră noroc oblu

din cuplu se apropia una
alta cât să mă ia în aripi
spectru sosea din potrivă 
fluieram globului stătut

stau și jos carismă ex
s-or fi trezit mierlele
bunget ciori pe cracă gibe
nor cu zvâcnet fostul soare


ființelor tale caleidoscopie

ființelor tale caleidoscopie
vă dau zbor clocind ouă de cuc
cum n-aș fi naș nedando
măr virându-ne viroagă Pita

renta împerecherii spre pui
postața siflantele răstoarnă
ne cunoaștem neînchipuire
sfredelind a cui singurătate

perdant ostoiul amneziei
delăsare reticența divă
de se-ntorc și ne consolă
pante panta împănează


conți din revoluții la vecini

conți din revoluții la vecini
Chamiso pe muzică de Schuman
Comaraswami cu Eliade
umbrelele deasupra altora

așa ne mai strângem nemierle
ne uităm întorsura ochilor
vijelie părul pe străvechi pean
le-oi zice pași vedem noi cum

cred că te-a vizitat vecina
fără papagal nu-ți convine
strâng poezii din romane
mierlele trepidaere


și duminică și târg arătos

și duminică și târg arătos
Peguy Bernanos Stăniloae
pelerini în Indii sunt
în Benares la Madura

mantrică rugăciunea probantă
blestemul comparației umile
în simfonismul tăcerii rânduri
de marmoră dări de seamă

rar mânca mănâncă-mă pe mine
același soare numai azi fiind
șterge-te și mai scrie unul
cât să mă reped de sub umbră



scurtez neploii Alpineștii

scurtez neploii Alpineștii
nici mierlele să se întreme
abia la una fluierare
de se apropie s-apropie

dropie mai răsari caraulă
în ce landă cu mine vedere
alicele ude-le nădușeala duș
la vară dară Mărioară

creștet secet secetei stei
lamente placebo pantha rei
down a cui sapiență reumă
bisericească-se clanța lanț


aia-și mută plutele în gând

aia-și mută plutele în gând
primesc nereturnând de jenă
altfel ce ne mai trebuiam
alta cu baboiul în căruț

ar ieși soarele să-mpingă nori
salcâmul neînflorit face umbră
și Ionuț vernisa pe-un tablou
de le-ar avea nepoata

tuie amnezie Mircea Vulcănescu
din scris și filme om râde
pe bătătorite ocheanide
ondine la citire operatică


m-am îmbătat tovarășe

m-am îmbătat tovarășe
cred că suntem în alt mai
apa cu lebede karma
dacă nu găsii alt cuvânt

ce-și închipuie fata asta
perfuziile mamă-sii
nu mă mir că nu mă suni
ce ți-oi răspunde

cât e de clar că eu sunt eu
pronto mierlele ce mă fac
mă petrec trecători ce-ascult
descriind  îmbătarea lentă

*
am fost declarat mort
când vă și uitați la mare
mă căutați inutil
am oarece laur

fie-vă cum vreți
oi ajunge acasă
văd ce film avem
aceeași Therese

ce vă închipuiți de mine
păsărilor salvante
hai că nu vă las nu mă las
mierle soarelui cântați-mi

*
doar vedeți scris poetic
Cișmigiul ăl mai al mierlelor
nimeni nu mi-o fi prins
bălăbănirea vedem acasă

există parfumurile
exist și eu mai ălălalt
scalpat salvat nene
atâtea ape off palincă

câte poliții din lume
văd că merg pe Elisabeta
greșiți o iubesc
pe mama Elisaveta

*
să mai stăm la taifas as
dracul beat în persoana mea
cred că vă știe de maică-sa
de nu i-oi fi mirosit

o zi acolo și eu ancoros
nu se mai știe orice
poate am anumite picioare
o anumită solaritate

molto chiaro ne pe Alpines
mă făceam de ploaie
de nu dădea soarele
mai pe unde-ne

*
nori pe pădure
vipere cu corn
Crăcăul Cornwal
păianjen în cruce

mestecănișu de la Reci
Pordenone Isle of Skye
totuși pe mine mă înțeleg
cât e ceasul 6 fără 18

decât ce-oi merge jaldi
ce vă închipuiți puiți
oi ajunge recognoscibil
nu discutăm much citim

*
voi fi palincând deese
și eu m-aș mântui
pe la nevastă acasă
nu e de glumă neuer

ce scris fluent după drum
te uiți la mine domșoară
nu mai e perversiune
a nimănui între cine

lăsai punga plicului
pe cine cine mai conduce
ce simplu sclavii cuiva
într-o discuție pe-așa

*
dacă de cine ne-ar păsa
vedeți speriatelor dumneata
ăsta și eu vrabia
ca să zic așa Brazilia

mi-oi ajunge mai acum
drum nedrum
care mă feriți nici eu
pe-un transmisibil scris

vedem noi și noaptea asta
nu-ți pară cine știe ce
nu vă jucați probleme
gen Therese Desquierous

*
cu cine stați de vorbă
judecători voi politicii
treaba cui pe nonclar
de nu ne-om mai cunoaște

eu parcă mă cunosc
și dinainte nerimosc
bună perfuzia mamă
că șoc de nu școală

ștreangul mi se mulează
la stația Reșița
și mai ales acasă
și nu mai discutans




























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu